Hoi, Ik neem aan dat je natuurlijk gecontroleerd hebt of de span-en looprolletjes nog mooi vrij draaien zonder te veel speling. In dat geval: De riempjes hadden veel langer mee gekund ...... maar .... kost bijna niks en geen risico nemen!In een aanval van werklust heb ik de nieuwe distributieriemen vandaag maar gemonteerd. Prima te doen. Uitlaat geheel demonteren en je kunt er dan goed bij. De Duc heeft 18k gelopen en is vijf jaar oud. De leeftijd is de reden om te vervangen. Conform YouTube filmpjes met streepjes op de riemen en de tandwielen gewerkt. Het is even friemelen, maar gelukt! Proefrit ging goed en je merkt er niets van. De oude riemen kunnen het archief wel in, want daar mankeert niets aan. Bij het spannen van de riemen bleek dat de nieuwe riemen gespannen werden met de stelbouten op precies dezelfde plaats als bij de oude. 4mm tussen de vaste rol en de riem met een 4 mm imbus sleuteltje. Geeft goed gevoel!
Ja rolletjes fris en goed draaiendHoi, Ik neem aan dat je natuurlijk gecontroleerd hebt of de span-en looprolletjes nog mooi vrij draaien zonder te veel speling. In dat geval: De riempjes hadden veel langer mee gekund ...... maar .... kost bijna niks en geen risico nemen!
Maar met (oude) Duc-pantahs (en Guzzi's) met Dell'ortos met gasschuiven kon je nog wel alles handmatig bijstellen. Synchroniseren met een vingertje in de carburateur. Sproeiertjes en naalden vervangen ...... en dan liep de fiets uiteindelijk ook precies zoals je wilde. Ik heb nog steeds het officiële boek van de Dell'Orto-fabriek met afstellingsgegevens in de kast. Bewaren als relikwie (?), want met die electronica kan (hoeft) dat niet meer.Ja rolletjes fris en goed draaiend
Alles wat ik los heb gehad ziet er fris uit. Wat me ook opviel is dat de Duc erg schraal of zuinig loopt. Uitlaatbuizen lichtgrijs van binnen. Volgens mij heel netjes. Dit ken ik niet van mijn carburateur fietsen. Nu nog luchtfilter en kleppen van de horizontale cilinder chekken. Zal ook wel goed zijn, want hij loopt als een zonnetje. Afgeragd is hij zeker niet. Komt ook een nieuwe kettingset op
Da's wel nodig.
Maarten zou moeten weten of die mapping er nog op zit, want dan geeft het schermpje "RACE" aan bij starten, omdat die mapping bedoeld was voor rijden met meer open pijp op circuit, maar het werkte ook prima daarbuiten (zonder extra herrie!).
Vroeger hadden motoren carburateurs, die het lucht-benzinemengsel regelden. Dat ging via stelschroefjes en sproeiers helemaal mechanisch. Tegenwoordig gaat dat allemaal electronisch/computergestuurd.@adspeed, ik ben wel benieuwd. Wat doet zo’n andere mapping eigenlijk en wat is het effect? (Ik ben echt een volledige noob op het gebied van techniek ed)
Ik weet niet wat jij gemeten hebt, maar bij het rekje van DM Telai meet ik 22 cm vanaf de achterrand van het zadel tot het verste eind van de buis van het rekje. Dat is nog steeds niet veel ruimte, maar je kunt er wel prima een tas met riempjes op vastmaken, zeker als die tas een stevige onderkant heeft.We gaan het zien, eerst maar eens het onderdeel vanuit Thailand hier zien te krijgen.
Punt is ook een beetje dat er onder andere door de plaatsing van de achterlichten vrij weinig ruimte is om een enigszins fatsoenlijke zadeltas te plaatsen en een passagier mee te nemen. Dacht dat er iets van 35cm (in de lengte) aan ruimte is
Ik weet niet wat jij gemeten hebt, maar bij het rekje van DM Telai meet ik 22 cm vanaf de achterrand van het zadel tot het verste eind van de buis van het rekje. Dat is nog steeds niet veel ruimte, maar je kunt er wel prima een tas met riempjes op vastmaken, zeker als die tas een stevige onderkant heeft.
Ben nu best benieuwd om een plaatje te zien :DExact zoals op jou plaatje zag de mijne er ook uit toen ik hem bij de dealer op ging halen. Nu lijkt hij er niet meer op...
Wat gaaf dat je al die doorkijkjes hebt!
Vroeger had je de "Glimmer twins", nu alleen nog maar de Glimmer One: MacJunk ! Maar een Virex-pijpje was misschien net nog mooier geweest.
Wat gaaf dat je al die doorkijkjes hebt!
Die jaDe koppeling bedoel je denk ik?
Ik heb de zwarte kapjes van de uitlaat ook nog in glimmend RVS liggen. Die ga ik volgend jaar eens monteren. Virex, Zard of welke andere pijp ook, het blijft een kwestie van smaak. Persoonlijk vindt ik dit nog steeds by far de mooiste lage pijp. En het klinkt ook zo lekker. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat ik ‘m er op heb zitten....Vroeger had je de "Glimmer twins", nu alleen nog maar de Glimmer One: MacJunk ! Maar een Virex-pijpje was misschien net nog mooier geweest.
Met 450 euro kom je er niet... kap er af vindt ik niet zo mooi en inderdaad ook niet zo veilig. De koppeling met inkijk is inderdaad ook voor de Scrambler leverbaar, maar heeft een behoorlijke impact. Dan moet je namelijk ook een hydraulische unit op het blok plaatsen. Dan komt dat hele setje wat je nodig hebt rond de 1k te liggen. Dat vindt ik net effe wat te veel... Maarre, over doorkijkjes gesproken: Die Citroën Dyane heeft ook een paar lekkere doorkijkjes...Bekijk bijlage 1566475
Je kan die kapjes er ook gewoon afhalen. Kost geen 450 euro, tenzij je je jas er tussen laat waaien natuurlijk.