De rood licht cowboys (jong)

opabert

MF veteraan
9 feb 2008
1.538
2
In Nederland
Even enquête vraag,

Als ik groen krijg bij een stoplicht.

Delen jullie de ervaring dat met name jonge heren maar steeds vaker ook jonge dames koekblikkers, net effies nog het rode licht pakken ?

Of is dit puur mijn verbeelding ?


Fietsers en voetgangers kan je nog wel ontwijken maar auto's of busjes is lastiger.

Natuurlijk moet je als 2 wieler altijd links / rechts kijken voordat je gaat gassen.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie dat toch veelal gebeuren door mensen van middelbare leeftijd. Zelfs op de fiets bij een fietsbad.... alle scholieren staan netjes te wachten en opa denkt 'ik kan wel door rood fietsen' :)
 
Karl gozu, daunk vour ju haegsu humour _O-

Goh, net stond er heeeel wat anders. Maar goed, een ieder de vrijheid zijn of haar post aan te passen. Ik vind het wel naief van je te verwachten dat iedereen het met je eens is. Helemaal betreffende dit onderwerp, want deze discussie komt me erg bekend voor. Je wist dus al welke reacties gingen komen.



opabert in "Zichtbaarheid op motorscooter ?"

opabert in "kwetsbaar?"

Jaja, die jeugd van tegenwoordig. Je begint er zo vaak over dat ik inmiddels niet eens meer tot de jeugd behoor :z
 
Laatst bewerkt:
Ik ken iemand die is arbeidsongeschikt geworden doordat een ander door rood licht reed.
Dat is al dertig jaar geleden.. :P

Ik let altijd extra op of de weg ècht vrij is, niet gewoon op de automatische piloot optrekken. :z
 
De eerste seconde heet niet voor niets de 'dodenseconde'. Even wachten met gas open draaien, tenzij je echt zeker weet dat het veilig is. En leeftijd heeft er niets mee te maken, ik zie ELKE dag auto's op een zelfde punt door rood rijden, dat zijn heren, dames van middelbare leeftijd, dus niet alleen de jonkies die het doen. Als je er een roodlichtflitser neerzet moet je eens zien hoe netjes ze dan stoppen. Er is geen dag dat ik daar geen auto door rood zie gaan.
 
Ik had donderdag een vrachtwagen die nog even van links door rood kwam rijden!
Dus ik afremmen, even wat naar links zodat ie me in z'n spiegel kon zien en even een seintje met m'n grootlicht.
Wat denk je? Gaat ie boven op z'n rem staan!!! De idioot!
Ik weet niet wat dat tegenwoordig is, maar ook ik kom dit soort situaties steeds vaker tegen...
 
Laatst bewerkt:
Meestal staat er op de vrachtwagen wel een adres...
Even bellen met die lui is soms best handig!
 
Even enquête vraag,

Als ik groen krijg bij een stoplicht.

Delen jullie de ervaring dat met name jonge heren maar steeds vaker ook jonge dames koekblikkers, net effies nog het rode licht pakken ?

Of is dit puur mijn verbeelding ?


Fietsers en voetgangers kan je nog wel ontwijken maar auto's of busjes is lastiger.

Natuurlijk moet je als 2 wieler altijd links / rechts kijken voordat je gaat gassen.

Meestal zie ik oude mensen door rood rijden voordringen enz enz , misschien moet ik nu een topic openen .....

Sorry hoor maar je loop elke keer op de jeugd te mopperen en te doen , kijk eens naar jezelf en begin daar eens met de wereld te verbeteren. Je lamp goed afstellen en niet met groot licht op rijden enzo...
 
Meestal staat er op de vrachtwagen wel een adres...
Even bellen met die lui is soms best handig!
Ik weet welk bedrijf het is; ik had er achteraan kunnen rijden want hij was bijna "thuis" (zit hier op het industrieterrein).
Maar voor hetzelfde geld krijg je een opgefokte chauffeur met dopsleutel achter je aan.
Had er echt geen zin in... al die negatieve energie...
 
Ben het hier ook absoluut niet mee eens.

Ik zie steeds meer mensen van middelbare en ook echt oudere mensen zich misdragen in het verkeer. Je kunt gewoon niet meer spreken van een bepaalde cathegorie die dat wel of niet doet.

Er zijn ook heel veel ouderen die met hun dikke bak(omdat die daar vaak de centen voor hebben), zich misdragen in het verkeer.
 
Opabert heeft wel een punt als ie 't over roodlichtrijders heeft.
Als ervaren motorrijder (en ook als algemeen weggebruiker) moet je gewoon ALTIJD alert zijn.
En inderdaad, er rijden er wel nog net effe door het rode licht, je zal maar als eerste door het groen scheuren hè.
Maar om nou te stellen dat het hier om jonge heren of jonge dames gaat, te kort door de bocht, Opa !
Ik zie net zo goed kamionchauffeurs als gearriveerde 50'ers met hun dikke Mers of BMW of Audi dit doen.
Veralgemenen is trouwens nooit aan te raden ...
 
Karl,

Had te laat in de gatu dat jij ut was vandaar even op jouw haagsu humor beantwoord.

Waarom heb jij er problemen mee, gozu ?
 
Waarschijnlijk omdat je steeds vaker "jongeren" als slechte / asociale weggebruiker neerzet.

Voor mij trouwens heel erg logisch, hoe meer kaarsjes in opabert z'n taart, des te groter wordt de groep "jongeren". :)
 
Meestal zie ik oude mensen door rood rijden voordringen enz enz , misschien moet ik nu een topic openen .....
Sorry hoor maar je loop elke keer op de jeugd te mopperen en te doen , kijk eens naar jezelf en begin daar eens met de wereld te verbeteren. Je lamp goed afstellen en niet met groot licht op rijden enzo...

Ik mopper niet maar neem zaken waar en probeer deze bespreekbaar te maken.
( zelfde met 4x4 traktoren die achter op je lastdrager rijden )
Stel op dit forum de vraag of andere dit ook ondervinden of dat ik fout ben.

Iets anders en zal het ook wel fout zien.
Rij voor 80% in de stad.
Rij steeds vaker achter autos waaruit luchtjes komen waarvan ik weet dat ze zitten te blowen. En helaas, zijn altijd jongelui onder de 24 jaar.
Voordeel van motor rijden, je ziet meer, hoort meer en ruikt meer.
( kan zelfs ruiken als dames over de rode zee varen ) Dit is humor.

Stel dat die gasten zo stoned zijn dat ze een collega of kind doodrijden ?

Maar als het je stoort, hoef je niet te reageren.

EDIT:
gebruik nooit groot licht, op mijn scootert zit alleen stadslicht of dimlicht.
Heb er wel stel stevig schijnende XENON lampen in zitten in de hoop dat ze mij beter zien aankomen ;)
 
Laatst bewerkt:
Opabert heeft wel een punt als ie 't over roodlichtrijders heeft.
Als ervaren motorrijder (en ook als algemeen weggebruiker) moet je gewoon ALTIJD alert zijn.
En inderdaad, er rijden er wel nog net effe door het rode licht, je zal maar als eerste door het groen scheuren hè.
Maar om nou te stellen dat het hier om jonge heren of jonge dames gaat, te kort door de bocht, Opa !
Ik zie net zo goed kamionchauffeurs als gearriveerde 50'ers met hun dikke Mers of BMW of Audi dit doen.
Veralgemenen is trouwens nooit aan te raden ...

Klopt dat weet ik,
Van die Mers, BMW en Audi klopt ook.
maar ik noem dingen graag bij hun naam hou ni zo van om de p**p heen draaien.

Dat wat ik schrijf baseer ik op 100% praktijk voorbeelden uit 17000km waarvan 90% stadsritjes.
En aangezien je als motorrijder goed in de auto kan koekeloeren, zie ik relatief steeds vaker puisten koppies zitten. _O-

Vindt trouwens dan jonge motorrijders veel moeite hebben met richting aangeven.
Maar dat mag ik natuurlijk niet hardop zeggen.
 
rvwijk,
Dit maak ik de laatste tijd ook vaker mee en dit jaar heel veeeeeeel vaker dan voorgaande jaren.
Dan ga ik er heel snel even naast, want dat kan met een snelle wendbare motor scooter, kijk even naar binnen in de auto en zie dan......... ( ik durf het niet te zeggen ).
Met name in de stad.
Ik kan bevestigen dat op buiten wegen of snelweg zijn het inderdaad vaker de 30 - 50 ers.
Maar daar heb je meer de ruimte voor opvangen van foutjes van anderen.
 
Laatst bewerkt:
Als ouwe zak ben zelf natuurlijk niet foutloos,
maar altijd defensief en met meer dan 38 schadevrije jaren en tot mijn 40e jaar 70.000km per jaar, 3x bonnen waarvan 2x ruim 35 jaar geleden voor toen 130km/h en 1x vorig jaar omdat ik met mijn scoot te snel optrok bij een stoplicht,
durf te stellen dat ik een keurige mede weggebruiker ben en heb daarom een uitgesproken mening over het huidige verkeer beeld en als andere slecht om denken te kunnen gaan met de de veiligheid van mijn mede weg gebruikers en een kans hebben om een leven te nemen,
dan maakt deze ouwe zak, zich daar zorgen over.

Morgen wordt het prachtig mooi weer en wens u allen veel veilige kilometers en denk eens aan uw medemens.

PS
sta eens een keer stil bij het aantal collega rijders op dit forum welke niet meer op deze aardkloot lopen,
of die rijders welke heel veel geluk hebben gehad.
 
Laatst bewerkt:
Ff mn helm vast doen...veiligheid voor alles haha!

Ik denk dat ik wel n kans maak..ik ben n optimist haha!

Geen voorremmen lol
 
Geweldig!
"ik heb geen remmen aan de voorkant"
Doet ie z'n helm op; "Veiligheid staat bovenaan natuurlijk" :-)
Haha!

Je bent me net voor ferry34 :-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan