De Toekomst Van BMW

Mijn god, wie had ooit kunnen denken dat ik hier nog eens een lans zou breken voor BMW. |(

Nee hoor, dat begrijpen wij best O-) :+

BMW is de laatste jaren flink aan de weg aan het timmeren, het ouwe-l*llerige is er zo langzamerhand wel vanaf.
Wil niet zeggen dat ik geen oog heb voor andere machines :N
Pas nog gekeken naar en even gaan zitten op de nieuwe Honda VFR1200F. Mooi stukje techniek, maar ik vind 'm te klein en ik mis allerlei toeters en bellen die het toeren op een BeemeRT nu eenmaal zo prettig maken.
 
Laatst bewerkt:
HMMM ken de gedachte.
Bij BMW denk ik zelf ook aan oude mensen met geiten wollen sokken In spijkerbroek op zo'n badkuip.

Maar 2 jaar terug zelf een boxercup replica gekocht, omdat we meer met zijn tweeën wilde rijden. (en dit de enige sportieve motor is waar dat op kan met 2 lange mensen).

En nu ga ik morgen mijn nieuwe aanwinst ophalen een K1200R.
Dit omdat ik meer vermogen wilde en een 4 cilinder man ben.
(en geen 13 in dozijn motor)

Maar dus toch weer een BMW.
Ze hebben bijvoorbeeld als enige Esa en das toch handig met zijn tweeën.
Ook handvat verwarming is voor mietjes maar was toch al erg lekker op de pordoi met -2

Dus ongemerkt wordt ik er toch fan van.
En dat met mijn 32 jaar. :? :?
 
Ik ben even benieuwd,

Ik ben absoluut geen BMW fan, doet me denken aan de politie :r en vind het voor het oog saaie motoren. :$

MAAR

Sinds 1 mei heb ik zelf de K1300S gekocht en ik vind dat met die fiets unser deutsche vrindnnn zichzelf een behoorlijke vooruitgang hebben geschonken.

nu zat ik even te google-en om even te kijken naar wat BMW in de toekomst van plan is aan de markt toe te voegen.

Ik ben van mening dat BMW goed bezig is, voor mij is het merk van een saai merk naar een interessant merk gegaan.

Ik ben benieuwd naar jullie mening. 8-)

gr Jefta


Kijk HIER, HIER

Ik vind je een politie-wannabee.
 
niet iedereen vindt het een prachtig machien :N

nee klopt als een bus ,gelukkig niet.
maar ik heb hier ergens op mf een topic zitten lezen dat er jongens waren die hem bijna ongezien hebben gekocht .
en die reden toch al jaren honda en yahama enz .
dat zegt nog steeds niks natuurlijk .
maar het valt me altijd weer op dat ze niet mooi gevonden worden , maar wel zeggen ze zijn te duur .
en het is een gegeven in mij ogen , dat als mensen iets niet kunnen betalen dat het dan niet mooi is.
das dan wel weer jammer.
zo zie je in een pol bijvoorbeeld nooit de waarheid,door deze gedachten .
 
waarom heeft iedereen het over duur, de S1000RR is goedkoper dan bijv. de Yamaha R1
 
Maar de aanschafprijs ligt ook vaker hoger als de gemiddelde Jap. Neem die S1000R nu bijvoorbeeld.

Je krijgt wel meer, maar je betaalt ook meer.


schijnt veel mee te vallen , ben niet op de hoogte wat supersports precies kosten maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat ie rond de 18.000 kost
ongeveer hetzelfde als de Jappen.

2ehands zijn Beemers altijd wel een stukkie duurder in aanschaf
de gebruikelijke dealer-onderdelen vind ik weer goedkoop
voor Boxers is er een groot aanbod van 2ehands zooi op MP.
 
Laatst bewerkt:
BMW doet juist goede zaken.......... maar deze eigenaar gaat echt te ver........ ;)

full
 
Voor een ieder die roept dat de S1000RR zo duur is, en dat ze twee keer zoveel zouden verkopen als de prijs op Japans niveau ligt:

Honda Fireblade: 17.299
Yamaha R1 : 18.499
Suzuki GSXR : 16.999
Kawasaki ZX10 : 16.990

BMW S1000RR : 17.650


Voor de zuiverheid gewoon de kale uitvoering genomen van alle genoemde modellen.

Need i say more?

Ofwel: weer een vooroordeel dat de prullenbak in kan.
 
Laatst bewerkt:
Laat ik mezelf "liefhebber" noemen, een fan ben ik nooit ergens van behoudens van mezelf....... :+

Ik ben sinds april dit jaar in het bezit van een S1000RR Carbon Edition, en het is werkelijk een fenomenaal aparaat..........technisch van de hoogste orde, makkelijk rijdbaar en met alle "fool proof" opties voorzien.........

Tevens ben ik in het bezit van een E92 M3, ook van de hoogste technische orde en dezelfde fool proof opties. Beide pracht machines die zeer vergelijkbaar zijn in vermogensopbouw, die staan voor het momenteel maximaal technisch haalbare.

Beide representeren voor mij, als liefhebber van de techniek, het ultieme Freude am Fahren........

Even de obligate pics, anders gelooft geen hond me hier natuurlijk. Vergeef me de kwaliteit *D

p1000013.jpg


p1000018u.jpg


4742980146_10c4bbccd2_z.jpg


Nou ja, you get the picture...........

ps; ik groet iedereen...........
 
Laatst bewerkt:
Ik ben even benieuwd,

Ik ben absoluut geen BMW fan, doet me denken aan de politie :r en vind het voor het oog saaie motoren. :$

MAAR

Sinds 1 mei heb ik zelf de K1300S gekocht en ik vind dat met die fiets unser deutsche vrindnnn zichzelf een behoorlijke vooruitgang hebben geschonken.

nu zat ik even te google-en om even te kijken naar wat BMW in de toekomst van plan is aan de markt toe te voegen.

Ik ben van mening dat BMW goed bezig is, voor mij is het merk van een saai merk naar een interessant merk gegaan.

Ik ben benieuwd naar jullie mening. 8-)

gr Jefta


Kijk HIER, HIER


Da's toch allemaal oud nieuws. Hadden we bovendien al een draadje over:
BMW 6 cilinder!


Kijk, als je nu even wat nieuws had geplaatst over de K1600GT en K1600GTL met de innovatieve adaptieve xenonverlichting, dan was je al wat actueler (hoewel dat ook al weer een maandje oud is ;)

lt2011.png


k1600gtgtl.jpg


... en een computertekening nav de scoops
k1600gtl.jpg


Plus het promo filmpje van BMW over de adaptive headlight:
 
Laat ik mezelf "liefhebber" noemen, een fan ben ik nooit ergens van behoudens van mezelf....... :+

Ik ben sinds april dit jaar in het bezit van een S1000RR Carbon Edition, en het is werkelijk een fenomenaal aparaat..........technisch van de hoogste orde, makkelijk rijdbaar en met alle "fool proof" opties voorzien.........

Tevens ben ik in het bezit van een E92 M3, ook van de hoogste technische orde en dezelfde fool proof opties. Beide pracht machines die zeer vergelijkbaar zijn in vermogensopbouw, die staan voor het momenteel maximaal technisch haalbare.

Beide representeren voor mij, als liefhebber van de techniek, het ultieme Freude am Fahren........

Even de obligate pics, anders gelooft geen hond me hier natuurlijk. Vergeef me de kwaliteit *D

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Nou ja, you get the picture...........

ps; ik groet iedereen...........


:} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :}
(ben ook een BMW fan ;) )
 
Laat ik mezelf "liefhebber" noemen, een fan ben ik nooit ergens van behoudens van mezelf....... :+

Ik ben sinds april dit jaar in het bezit van een S1000RR Carbon Edition, en het is werkelijk een fenomenaal aparaat..........technisch van de hoogste orde, makkelijk rijdbaar en met alle "fool proof" opties voorzien.........

Tevens ben ik in het bezit van een E92 M3, ook van de hoogste technische orde en dezelfde fool proof opties. Beide pracht machines die zeer vergelijkbaar zijn in vermogensopbouw, die staan voor het momenteel maximaal technisch haalbare.

Beide representeren voor mij, als liefhebber van de techniek, het ultieme Freude am Fahren........

Even de obligate pics, anders gelooft geen hond me hier natuurlijk. Vergeef me de kwaliteit *D

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Nou ja, you get the picture...........

ps; ik groet iedereen...........


GOED BEZIG!!! 8-)
 
Schravel heeft jaaaaaaaarenlang alleen maar supersports gereden.
En toen ging ik eens "ff kijke" op de open dag van de BMW-dealer in de buurt.
Er was toen gelijk 'demo-dag" en dus de mogelijkheid op bepaalde modellen proefritje te maken. Dus ik op de GS1200 gestapt......., en 2 weken later had ik er 1 in mijn garage! *O* *O* Wat een heerlijke stuurmachine. :Y en zo veelzijdig. harde wegen, zandpaadje meepikken, het kan allemaal. Super! *O*
En ik was nog wel gewaarschuwd net voor aanvang van die 1e proefrit: doe het niet, want je wilt er niet meer af...... De man heeft gelijk gekregen! :P

Maar wat het imago van BMW betreft. Ik vind dat BMW de laatste jaren echt een grote verscheidenheid aan motoren op de markt brengt met voor iedereen wat wils. En ook voor verschillende portemonnee's zeg maar. Dus ze zijn goed bezig! :Y
 
Laatst bewerkt:
Zoals het lijkt is BMW echt goed bezig om zich te onderscheiden van de markt. Ik hou van de vooruitstrevende instelling van het merk. zeker in combinatie met veiligheid. en aangezien ze ook fietsen maken in steeds meer categorieën denk ik zeker dat het merk minder "stoffig"wordt/is en een breder publiek zal interesseren. Als ik voor mezelf spreek, zijn de k1300s en de s1000rr de eerste motoren van BMW die mij aanspreken, en als de concept 6 een indruk is van de richting van BMW voorspel ik dat het voor mij moeilijk zal gaan worden om naar een ander merk te gaan in de toekomst, zeker nu ik merk hoe succesvol BMW is in het combineren van stabiliteit en veiligheid met snelheid. Het is ronduit heerlijk om op mn k1300s te rijden :)
 
In de documentair "The Long way round" kiezen ze ook voor BMW om de wereld rond te reizen.

is trouwens een aanrader om te kijken!

Nou, de waarheid gebiedt om te zeggen dat ze in eerste instantie voor KTM kozen, maar dat KTM hun de machines niet wilde leveren omdat ze bang waren dat het geen goede reclame voor het merk zou zijn, omdat die zware tocht gegarandeerd tot schade zou gaan leiden.

De R1150GS was de tweede keus en BMW deed een stuk minder moeilijk. Maar je hoort nog steeds mensen zeggen dat het een buttfiets is omdat Charley en Ewan een gebroken achterframe opliepen.
 
Er bestaan geen saaie motoren. Goed, misschien de GoldWing, maar buiten dat...

Ooit wel eens op een Goldwing gereden, dat is echt niet saai, maar een enorm potente machine. Het is dat hij voor mij veels te klein is, anders zou ik wel overwegen er eentje aan te schaffen.
 
Ook dat ben ik niet met je eens. Kijk maar eens naar de R100RS, of de R90S Daytona, en zet dat dan af naar de motoren uit die tijd. Kan ik toch niet echt saai noemen. Verder dien je rekening te houden met de beperkingen van het concept. Je hebt twee wielen, een motorblok, een tank en een stuur. Daar moet je het mee doen. Verder moet je nog kijken naar je doelgroep. Een toerrijder wil een kuip, een cruiser een hoog stuur. Binnen je doelgroep moet je dus een uiterlijk ontwikkelen dat aansluit bij de verwachtingen, en niet te vooruitstrevend is, want dat schrikt af. Kijk maar naar de Suzuki GSX1100 Katana. Een vooruitstrevend ontwerp, maar geen hond die hem kocht. Om over de vooruitstrevende techniek van de Yamaha GTS1000 maar te zwijgen. Motorrijders zijn over het algemeen behoorlijk conservatief.

Maar goed, binnen deze grenzen heeft BMW toch wel aardig wat motoren neergezet met een eigen "smoelwerk". Kijk in het cruiser segment eens naar de R1200C. Heeft ook leuke details, zoals een duozit welke je kan opklappen en dan heb je een ruggensteun vor de berijder. Denk aan de eerde genoemde GS serie. Wat dacht je van de R65LS?

Je kunt van BMW zeggen wat je wilt, de vormgeving kan je aanspreken of niet, maar saai? Nee.

Mijn god, wie had ooit kunnen denken dat ik hier nog eens een lans zou breken voor BMW. |(

vooruitstrevend in design en ergonomie is de 749/999. Nu nog qua ontwerp zijn tijd vooruit.

Vind BMW momenteel wel de kampioen in lelijke koplampen. Dat ze de designer van de koplampen nog niet ontslagen hebben, waarschijnlijk weet hij iets over de HR direkteur, waardoor hij deze lelijke dingen mag blijven ontwikkelen.
 
Ooit wel eens op een Goldwing gereden, dat is echt niet saai, maar een enorm potente machine. Het is dat hij voor mij veels te klein is, anders zou ik wel overwegen er eentje aan te schaffen.

Goldwing te klein???
holy shit! dat is een auto op 2 wielen.

te klein,,,,,,,, : shocked :
 
Vind BMW momenteel wel de kampioen in lelijke koplampen. Dat ze de designer van de koplampen nog niet ontslagen hebben, waarschijnlijk weet hij iets over de HR direkteur, waardoor hij deze lelijke dingen mag blijven ontwikkelen.

vind wel mooi eigenlijk :Y

146_0906_072009_bmw_k1300sfront.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan