Ik voel weer een BMW, you love,m or hate,m discussie en dus weer een slotje aankomen
Bore man
Beetje met een GSA over de globebol rijden vv 3 toyota landcruiser volgwagenswat een avonturen zeg
@reaperhome: you,r damn right!
En zou dat dan aan de reacties van de BMW-bezitters liggen of aan die van de BMW-hatersIk voel weer een BMW, you love,m or hate,m discussie en dus weer een slotje aankomen
En zou dat dan aan de reacties van de BMW-bezitters liggen of aan die van de BMW-haters
@ Yahonduci
Te jong? Wat een nonsense. Die van mij is bijvoorbeeld een stuk goedkoper als iets vergelijkbaars doordat ik makkelijk en veel onderhoud zelf kan doen. Door de grootte kan je kamperen ipv een hotel pakken, dus die hogere aanschaf heb je zo terugverdient
Nou ben ik student, maar 90% van 't onderhoud kan ik gewoon op straat doen, met eventueel een beetje extra gereedschap (naast 't boordgereedschap)Ik denk dat 90% van de motor bezitters niet zelf het onderhoud kunnen doen. De meeste zullen geen garage/sleutelruimte hebben.
Ik denk dat 90% van de motor bezitters niet zelf het onderhoud kunnen doen. De meeste zullen geen garage/sleutelruimte hebben.
Nou ben ik student, maar 90% van 't onderhoud kan ik gewoon op straat doen, met eventueel een beetje extra gereedschap (naast 't boordgereedschap)
Nou ben ik student, maar 90% van 't onderhoud kan ik gewoon op straat doen, met eventueel een beetje extra gereedschap (naast 't boordgereedschap)
Alleen voor klussen die je niet in een dag kan doen heb je echt een sleutelruimte nodig, de rest kan prima buiten
Ik heb je bericht even gecorrigeerd. Veel profs (journalisten), designers enz denken daar anders over, zowel qua design als qua rijgedrag.Het blijvenIk vind het gewoon saaie dingen.
Koppel. Gezien de verkoopaantallen van vergelijkbare modellen is koppel een van de belangrijkste criteria bij de aankoop van een fiets..En wat moet je nou met 1300 cc (of meer) in een motorfiets? Da's genoeg voor een kleine auto!
Wellicht dat het ooit zover zal komen, maar de komende jaren denk ik dat dit absoluut nog niet gaat gebeuren. BMW is duurder (als je alles optelt zoals bij die S1000RR, met name accesoires zijn duur) en dat kunnen ze verantwoorden door "hogere kwaliteit" (geen zin in wéér een discussie daarover). Productie verplaatsen naar lage lonen landen (of uberhaupt buiten DLD) levert ze gigantische imagoschade op. Eerder denk ik dat het op de Rotax-manier aanpakken, grote (sub)onderdelen van externe (buitenlandse) leveranciers, maar complete productie zal voorlopig zuiver Duits blijvenglazen bol modus
BMW is heel serieus met de toekomst bezig. Ik verwacht ook in de wat verdere toekomst productie in lage(re) lonen landen om de Aziatische markt van motoren te gaan voorzien. De volgende stap is dan dat de "opstap modellen" van BMW in lage lonen landen geproduceerd gaan worden, maar dat ze ook in de Westerse landen op de markt gebracht worden. Dan is het prijsargument (ze zijn zo duur) ook te ondervangen.
/glazen bol modus
En zou dat dan aan de reacties van de BMW-bezitters liggen of aan die van de BMW-haters
@
Er zijn ook zat BMW rijders die behoorlijk navelstaren...
Goede analyse die ik deel behalveellicht dat het ooit zover zal komen, maar de komende jaren denk ik dat dit absoluut nog niet gaat gebeuren. BMW is duurder (als je alles optelt zoals bij die S1000RR, met name accesoires zijn duur) en dat kunnen ze verantwoorden door "hogere kwaliteit" (geen zin in wéér een discussie daarover). Productie verplaatsen naar lage lonen landen (of uberhaupt buiten DLD) levert ze gigantische imagoschade op. Eerder denk ik dat het op de Rotax-manier aanpakken, grote (sub)onderdelen van externe (buitenlandse) leveranciers, maar complete productie zal voorlopig zuiver Duits blijven
De toekomst van BMW?
Volgens mij heeft BMW een strategie gekozen om gestaag door te kunnen groeien. De groei van het aantal motorrijders in de westerse wereld is er uit. Er is zelfs een lichte terugval van het aantal motorrijders voorspeld.
De traditionele BMW klanten kunnen niet in de gewenste groei voorzien. Dus is er een strategie gekozen om niet traditionele BMW klanten ook richting BMW te loodsen, door het op de markt brengen van modellen die hen aanspreken. (de ss rijders die normaal gesproken kiezen voor de grote Japanse 4)
Als je wil groeien in een gelijkblijvende of krimpende markt, dan zul je klanten van de concurrenten binnen moeten halen, en dat is wat BMW wil. En aan de nieuwste BMW modellen te zien zijn ze daar heel serieus mee bezig.
Bijkomend voordeel is dat veel klanten merkentrouw zijn. Dus als je ze op jongere leeftijd al als klant hebt, dan hoef je er minder moeite voor te doen om ze op latere leeftijd als klant te houden.
glazen bol modus
BMW is heel serieus met de toekomst bezig. Ik verwacht ook in de wat verdere toekomst productie in lage(re) lonen landen om de Aziatische markt van motoren te gaan voorzien. De volgende stap is dan dat de "opstap modellen" van BMW in lage lonen landen geproduceerd gaan worden, maar dat ze ook in de Westerse landen op de markt gebracht worden. Dan is het prijsargument (ze zijn zo duur) ook te ondervangen.
/glazen bol modus
Dat verandert nog wel, wacht maar tot je een gezin, huis en een drukke baan hebt
hmm zelf doen geeft nou net zoveel voldoening als een weekendje sturen in Eifel of Vosges.
weet nog goed m,n eerste keer de versnellingsbak demonteren en de koppakking vervangen....
... Overigens is dit geen naafbesturing, het heeft er zelfs helemaal niets mee te maken. Dit is gewoon een enkelzijdige voorvork die technisch net zo lastig is als een enkelzijdige achtervork...