@ Marcozz:
Voor 1 multistrada heb je 2 Dweilbakken.
En als je het onderhoud reparaties en vervangen-van-verloren-onderdelen meetelt, heb je er 4 voor ...
De SV (zelfde blok) knapt heel erg op van een goede afstelbeurt, de Suzuki ECU is programmeerbaar. Dus zoeken naar een testbank die een Suzuki kan programmeren en die 130 euro investeren hierin!
De motor loopt dan een stuk soepeler en het bokken is grotendeels verleden tijd!
Maar Varadero of Vstrom, dan de DL1000, geweldig blok!
Strom 10000 is een heerlijke fiets. Geheel origineel met originele ruit blijf ik hier in de regen een stuk droger op dan op mijn ZZR. Dat naked valt dus heel erg mee.
Ik zat met dezelfde afweging, maar heb uiteindelijk een Strom 1000 gekocht. Wat een verschrikkelijk lekker blok hangt daar onder Met mijn 1.94 zat ik op de Strom duidelijk het beste. Een proefritje samen met mijn wederhelft op de duo bevestigde alleen maar wat ik al wist: de V-Strom was voor ons de betere motor, helemaal om samen af en toe mee te toeren.
Volgens mij hoort carb-icing geen probleem te zijn, aangezien je de meeste carbs wel kan aansluiten op het koelsysteem, welke de carb verwarmt en ijsafzetting voorkomt.
Nog zo 1 die niet genoemd wordt: de Cagiva Navigator 1000. Ook met TL1000 blok, maar met veel betere vering dan de DL1000 V Strom. Je moet ermee gereden hebben om te merken dat de Navigator eerder stuurt als een SM dan als een toerallroad a la V Strom.
Echt een onbekende aanrader. Helaas weinig te vinden in NL. Wel bijv in Dld, en dan importeren een optie?