De vorige eigenaar

Ferrymaster

Die hard MF'er
30 mrt 2010
289
1
Groningen
Ja, die vorige eigenaar, dat is me er wel eentje. Menig mankement aan je motor is immers het werk van zijn gebeun! Vloeibare pakkingzooi, mislukte paintjobs en verprutste kabelbomen zijn voorbeelden van zijn gestuntel.

Welke miskleunen en beunoplossingen heeft jouw vorige eigenaar gemaakt met dan wel toegepast op je motor? Foto's uiteraard welkom!
 
Ik heb de oplossing al jaren terug gevonden. Ik koop nieuwe motoren.

Dan ben ik die beun die mag stuntelen met jouw motor........ :+
 
Krom frame, lekke voorvork, scheve cardanas en ingesleten in t frame en een gespoten motorblok, over de.roest heen..

Heeft de vorige eigenaar veroorzaakt maar is vakkundig gerepareerd door mijn grote vrienden bij hp motoren in eemnes

Waren ze alleen even vergeten melden
 
daarom kijk je ook eerst even wat je koopt. Heb je weinig kennis van zaken dan is het misschien raadzaam iemand mee te nemen die dit enigszins bezit...
 
Krom frame, lekke voorvork, scheve cardanas en ingesleten in t frame en een gespoten motorblok, over de.roest heen..

Heeft de vorige eigenaar veroorzaakt maar is vakkundig gerepareerd door mijn grote vrienden bij hp motoren in eemnes

Waren ze alleen even vergeten melden

Wellicht jijzelf ook even een afspraak maken bij Pearl?

:)
 
Laatst bewerkt:
Wellicht jijzelf ook even een afspraak maken bij Pearl?

:)
A-technisch als ik ben en zo mooi dat ze de schade 'verstopt' hadden was het onmogelijk voor.mij om het te zien.. daarnaast een verkoper die betrouwbaar overkwam

Veel geleerd van die miskoop, dat dan weer wel :')
 
Ja, die vorige eigenaar, dat is me er wel eentje. Menig mankement aan je motor is immers het werk van zijn gebeun! Vloeibare pakkingzooi, mislukte paintjobs en verprutste kabelbomen zijn voorbeelden van zijn gestuntel.

Welke miskleunen en beunoplossingen heeft jouw vorige eigenaar gemaakt met dan wel toegepast op je motor? Foto's uiteraard welkom!

Kawasaki ZZR gekocht die achteraf 5 van de 10 keer niet bleek te starten. Bleek een mankementje van niks (startknop geoxideerd) maar wel ergerlijk. Zeg dat dan gewoon.

Tot 2 keer toe (ik leer langzaam) een motorscooter gekocht bij Beunstra. De eerste (een Leonardo 125cc, mijn allereerste motorscooter) mankeerde binnen 3 maanden zoveel dat ik die gesloopt heb voor de onderdelen. De tweede (een Lead 125cc, gekocht voordat de Leonardo z'n ware aard vertoonde) werd netjes thuisbezorgd: start niet. Choke bleek stuk. Dat verklaarde waarom ze 'm, toen ik voor de proefrit kwam, "even voor me gestart hadden". Want hij had zo lang stil gestaan... B| Laaienlichters. Oh en garantie, service of nazorg hadden ze ook nog nooit van gehoord.
 
Brikje honda cb650 gekocht. Hij had wel vijf jaar stilgestaan maar was rijdend weggezet....

- Afstelling van de carberateurs compleet verne*kt, (stationair mengselsschroeven stonden tussen de 1 en 4.5 uit)
- Na het schoonmaken liep cilinder 4 niet mee, toch maar eerst even de kleppen stellen, bleek de kleppen van cilinder 4 zo krap te staan dat ie gewoon niet liep.
- Nokkenasketting versleten (toen ik hem eindelijk gestart kreeg)
- Om de krukas rond te draaien hebben ze een dun ijzerenplaatje in de vorm van een moer, de vorige
eigenaar had blijkbaar niet de goede maat en heeft er maar tang opgezet (daarom mag ik dat nu ook doen)
- vele vele vele vele verneukte schroeven/moeren/imbusjes

(op de bedrading heb ik me nog niet gestort, "het doet het" maar het ziet er wel flink bijgebeunt uit)

Nu had ik hem gekocht om mijn technische skills een beetje omhoog te krikken, dus we zullen maar zeggen dat ik ervan geleerd heb.
 
Laatst bewerkt:
Welke miskleunen en beunoplossingen heeft jouw vorige eigenaar gemaakt met dan wel toegepast op je motor? Foto's uiteraard welkom!
Mijn eerste motor was een gs500e. Die was als naked geboren, maar de vorige eigenaar had daar een after-market kuip omheen gebouwd. Met zijwind zwabberde de motor daardoor nogal over de weg heen.
Bij diezelfde motor werd de brandstof afgeknepen (denk ik) bij >120kmh. Effe snel een boodschappenwagentje inhalen op de snelweg zat er dus niet in. De garage kon niet veel vinden, dus toen de maxsnelheid daalde naar 110kmh heb ik de motor ingeruild. Ik weet niet of de vorige eigenaar van dat euvel op de hoogte was toen ik 'm kocht.
 
motor kopen voor €2000 eerste beurt €1350 en een nieuwe met 0 km was €3400 _O- dus had beter een maandje kunnen door sparen en de nieuwe gekocht _O-
 
Nou ben ik toch wel nieuwsgierig wat voor motor dat was, en hoe het komt dat een beurt 1350 euro moet kosten.
 
Laatst bewerkt:
Nou ben ik toch wel nieuwsgierig wat voor motor dat was, en hoe het komt dat een beurt 1350 euro moet kosten.

gs500 uit 2003 die 5 jaar als lesmotor is misbruikt. 49k km
nieuwe remschijven v+a
nieuwe remblokken v+a
remklauw revisie v+a
nieuwe banden v+a
grote beurt kleppen stellen enz.
wat keerringen vervangen
 
Tot nu toe:

-motor met een doorgeluste 30A hoofdzekering.
-bedrading met kroonsteentjes gemonteerd.
 
Een XS400 waar ik in eerste instantie dacht dat de koppelingsplaten op waren en nadat de koppelingskabel is gebroken en vervolgens volgens het boekje wordt gesteld. Het resultaat was meteen dat de koppeling niet meer slipte :)

Zelfde motor was wel erg zacht van voren. Voorvorken er uit geplukt. Daar kwam niet erg veel olie meer uit. Toch maar even een hoeveelheid olie in doen die in het boekje staat. Dat maakte nogal veel verschil. :)

Miskoop? Nee hoor echt niet. 200 euro voor een motorfiets en er dan in een paar maanden tijd al weer 2500 km mee rijden. :)

Tot dusver heeft al het onderhoud me nog geen 10 euro gekost. Tel ik de olie niet mee. die had ik nog over :)

Oja, de carburateurs zaten ook nog scheef. Hoewel ik niet zeker weet of dit al was toen ik hem kocht of dat dat die kant op is getrild.

mvg

db
 
gs500 uit 2003 die 5 jaar als lesmotor is misbruikt. 49k km
nieuwe remschijven v+a
nieuwe remblokken v+a
remklauw revisie v+a
nieuwe banden v+a
grote beurt kleppen stellen enz.
wat keerringen vervangen

Allemaal niet heel schokkend. Toch had je een belangrijk deel van die reparaties/onderhoud kunnen zien aankomen.
Een testritje had je verteld dat hij niet lekker liep en niet goed remde. Een visuele controle van de remmen had aan het licht gebracht dat de remschijven en blokken aan vervanging toe waren.... Hetzelfde geldt voor de banden. Lekkende keerringen kun je ook als leek zien.
Als je wist dat het een ex lesmotor was, had je zelfs zonder enige controle al kunnen weten dat remmen etc. flink op hun donder krijgen bij zo'n motor.

Maar uiteraard: een fatsoenlijke verkoper had je ook verteld dat er wat onderhoud aan zat en dat, al dan niet met bijbetaling van jouw kant, in orde gemaakt......
 
Een maandje na aanschaf +- een lekke band krijgen, gaatje gevonden.. Moer van de achteras met geen mogelijkheid eraf te krijgen. Blijkt die -vermoedelijk- met een tol erop gezet te zijn waardoor die scheef zat en het schroefdraad naar de knoppen was. Moer gesplits, nieuwe as + moer gekregen van de verkopende dealer.

En een dooie accu na 5 weken uit het niks... Terwijl bij aflevering een nieuwe accu in was geplaatst, ook aangegeven bij de dealer en een nieuwe -al in elkaar gezette gelaccu- ontvangen..
 
Laatst bewerkt:
Allemaal niet heel schokkend. Toch had je een belangrijk deel van die reparaties/onderhoud kunnen zien aankomen.
Een testritje had je verteld dat hij niet lekker liep en niet goed remde. Een visuele controle van de remmen had aan het licht gebracht dat de remschijven en blokken aan vervanging toe waren.... Hetzelfde geldt voor de banden. Lekkende keerringen kun je ook als leek zien.
Als je wist dat het een ex lesmotor was, had je zelfs zonder enige controle al kunnen weten dat remmen etc. flink op hun donder krijgen bij zo'n motor.

Maar uiteraard: een fatsoenlijke verkoper had je ook verteld dat er wat onderhoud aan zat en dat, al dan niet met bijbetaling van jouw kant, in orde gemaakt......

had een euro of 750 om hem weer helemaal in orde te maken gerekend. maar dat werd even wat duurder.

daarvoor is het je eerste motor. verder nooit geen problemen mee gehad :N
 
De vorige eigenaar van mn virago had hem 3,5 buiten gezet onder een doek, vele keren omgewaaid (wel in de bosjes, niet echt schade).
Banden op.
Alle benzineslangen gescheurd. Op 1 na! Maar die scheurde toch ook, met mn volle tank ><.
Vacuumrubbers en spruistukrubbers uitgedroogd/gescheurd.
Voorvorkkeerringen lek.
Spaakwielen verroest.
Lak verroest/verkleurd.


Na een half jaartje reed ze een beetje, orignele vacuumrubbers proberen te plakken.
Ging niet echt goed, joeg dr lekker hoog in de toeren stationair. En viel bijna niet stationair terug.
Wou zo graag rijden, dat als het dan zo ging, even de killswitch overhalen. :P
Lang verhaal kort: Als die vacuumrubbers kapot zijn (licht door de randen) vervang ze dan gewoon. Zorgt voor een beter en rustiger rijgedrag. Echt waar :Y
Veel van geleerd, en ze rijdt nu weer goed (ahem, redelijk).

Beetje jammer alleen dat mn pa de vorige eigenaar was.
Ach, wel een gratis motor gekregen voor mn verjaardag *O* En al wist ik hoeveel werk ik er aan had, blij dat ik was!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan