De woon/werk motor

capricorn-46

MF veteraan
8 mrt 2009
1.121
64
Wijhe
wat is de ideale woon/werk motor ,die zoek ik .

ik zit zelf te denken aan een k75rt ,om te proberen
wat mag ze kosten 1000,-
km stand 100000 minder is beter, :)

is een ander merk beter laat het maar horen ,sta voor alles open :Y
 
tja , eentje met veeeeel werk aan kun je wel vinden voor 1000,- , en als je zo eentje weet staan zeg het mij eens ik ben altijd bereid voor een renovatietje
 
Meneer zoekt een kaartje voor de eerste rang voor tien cent?

De K75 (welke uitvoering ook) is een geschikte fiets. Ze waren ooit bulletproof, maar wat er nu nog over is heeft vaak een zwaar leven achter de rug.
Dus, zoek iemand die de kwaaltjes van de K75 kent (elektra, cardan, olieverbruik, injectie) en zoek een blommige uit.



En, spoileralert, een K75 van 1000 euro waar je zo op kan stappen en zonder onderhoud eventjes een paar ton op kan zetten zal je waarschijnlijk niet vinden. Ik gok dat het een opknapper wordt waar je nog eens 1000 euro aan moet versleutelen voordat je er een paar ton bij kan zetten.
 
Ik heb geen verstand van BMW's maar een honda CBR1000f van €1000 (bijvoorbeeld de mijne ;) ) kun je zo opstappen en beginnen met het kloppen van Km's :]
 
Als je voor 1000.00 een fiets wilt kopen waar je 200km per dag wilt gaan rijden moeten je eisen laag zijn, en je geluk hoog ;)

Ik denk dat dan bij fietsen moet kijken waar een laag risico gehalte zit, bv een cbr600f, maar dit is weer geen fijne motor met die afstanden.
BMW is ook een super merk in mijn ogen, maar voor dat geld koop je niet veel BMW.
Fazer kan je kijken, en iets zoeken met optische mankementen zeg maar, dat de prijs daarvoor naar beneden is gegaan.

Succes met je ( moeilijke) zoektocht.
 
Zou niet blind staren op de aanschafprijs, je kan beter eentje kopen van 1200 euro met recent onderhoud dan één van 1000 euro die verwaarloosd is. Hou ook Speurders, Autoscout, Facebook etc ook in de gaten als je een goede deal wil.

Verder heb je nog de Kawa GTR1000, Yamaha Diversion, Honda Pan European en Deauville (voor een lelijk exemplaar). Verder zijn er nog de Japanse 4 cilinder sporttourders, vooral bij die waar je wat voorover zit zijn voor een prikkie te krijgen gezien die niet meer populair zijn (zoals de FJ1200, CBR1000F etc).
 
Voor minder dan 1000 wordt de kans dat je iets goed en betrouwbaars koopt wel kleiner, zeker als je een motor zoekt waar je weinig onderhoud aan hebt en geschikt is voor grote afstanden. Als je het budget iets kunt verhogen dan heb je wat meer keuze en wordt de kans dat je een probleemgeval koopt iets kleiner.

Ik kocht mijn Diversion 900 uit 1994 in 2010 voor precies 2000 euro, met 34.000km op de teller. Inmiddels staat er 178.000 op. Die 140k heb ik er zonder noemenswaardige problemen opgezet. Afgezien van normale slijtage aan banden en remmen zijn de onkosten die ik er aan heb gehad nihil. Als er dan toch iets aan vervangen moet worden zijn er op de sloperijen gebruikte reserveonderdelen in overvloed, meestal voor een prikkie.
 
200 per dag is veul...
K75rt is dan denk ik wel een goede optie.
Verdiep je in de keuzes die je hebt, zo wilde ik zoveel mogelijk de dat de duurdere onderdelen pas vervangen waren (banden,accu, achter schokbreker).
Ik wist dat de koppeling niet meer honderd procent was en die heb ik het eerste jaar zelf vernieuwd.
Kostte toch nog meer dan vijfhonderd euro, maar ik hoop er nu zonder grote onkosten een ton op te kunnen rijden.
Dus niet te kritisch op de kleur (paars is best mooi toch?),zelf sleutelen mbv dit, het andere forum en YouTube, en dan kan dit volgens mij (net) wel.
Oh en je WIL HVV😀
 
Realiseer je dat bij dergelijk gebruik ook het verbruik een rol speelt. Maak maar eens een sommetje. 200 km per dag, betekent 1000 km per week, betekent zo'n 40.000 per jaar. Dat is als je 1 op 20 haalt 2000 liter benzine. Bij 1:24 (Honda NC700 bijvoorbeeld) 1670 liter. Bij 1:17 (BMW K75 vermoedelijk, ik heb er ooit een gehad en volgens mij was dat het verbruik) 2350 liter. Verschil tussen een zuinige motor en een oude goedkope is al gauw 700 liter per jaar, ofwel 1000 euro. Als je dat soort verschillen in de juiste motor investeert verandert je vraagstelling significant. Oftewel, koop voor 3000 euro een fatsoenlijker zuiniger fiets en rijd daar 2 jaar op. Je bent net zo duur uit en staat waarschijnlijk minder stil.
Overigens is dit sommetje ook op mezelf van toepassing. Ik verstook per jaar zo'n 3000 euro aan benzine voor mijn dagelijkse 200 km woon-werk... Bij die benzine komen dan nog banden, ketting, onderhoud, etc. Woon-werk op de motor doe je volgens mij niet omdat het zo goedkoop is maar wel omdat het leuker is en soms sneller.
 
Een fatsoenlijk afgestelde K75 rijdt gewoon 1:19 hoor.
Dat haalde ik ook op mijn K1100rs waar ik dagelijks 160km woon-werk mee reed in het verleden. En ik rij niet zuinig.

Ik heb toen heel bewust voor een RS gekozen omdat die net effe smaller is tussen de file.

Een K is uitermate betrouwbaar. Zo betrouwbaar dat de meeste woonwerk beesten het volledig zonder regulier onderhoud doen. Hij doet het toch wel. En als er dan problemen ontstaan dan koop je voor een paar honderd euro een donor erbij.

Investeer iets meer, zoek een goed onderhouden exemplaar en rij probleemloos op en neer.
 
Een fatsoenlijk afgestelde K75 rijdt gewoon 1:19 hoor.

Investeer iets meer, zoek een goed onderhouden exemplaar en rij probleemloos op en neer.

Excuus dat ik de zuinigheid van de K'tjes onderschat heb.

Volgens mij is de strekking van de meeste reacties dat wat in eerste instantie wordt geïnvesteerd in een woon-werk fiets zich binnen niet al te lange tijd terugbetaalt.
 
ik dacht dat ik een woon/werk motor wel had voor 1000,- als ik dit zo lees is dat een utopie :P
ik gooi er nog wat centen tegen aan .
ik staar ook niet blind op een bmw ,ik zie dat er meer keus is.
mijn voorkeur gaat wel uit voor cardan en zeker met kuip
 
Laatst bewerkt:
Het is geen utopie maar met 2000 euro heb je wel veel meer keus. Had zelf voor 1000 euro een Honda NTV650 met kuip, topkoffer en zijkoffers en ook nog in prima staat. :)

Bij Ten Kate staat ook nog een NTV650 (Revere) met kuip en met nog geen 40k voor €1240, ding is dus zo goed als nieuw en niet kapot te krijgen.
 
Ik adviseer je een Moto Guzzi LeMans

Een motor voor echte mannen met karakter. En je raad het nooit; toevallig heb ik een hele mooie te koop.

:)
 
ik dacht dat ik een woon/werk motor wel had voor 1000,- als ik dit zo lees is dat een utopie :P
ik gooi er nog wat centen tegen aan .
ik staar ook niet blind op een bmw ,ik zie dat er meer keus is.
mijn voorkeur gaat wel uit voor cardan en zeker met kuip

Het kan wel hoor voor € 1000,-
Een CBR 1000 f lukt wel voor dat bedrag. Een GTR 1000 en Suzuki gsx 1100 f ook. Ik heb ze alledrie gehad voor een bedrag rond de 1000 euro en prima woon-werk motoren aan gehad.
 
Het is geen utopie maar met 2000 euro heb je wel veel meer keus. Had zelf voor 1000 euro een Honda NTV650 met kuip, topkoffer en zijkoffers en ook nog in prima staat. :)

Bij Ten Kate staat ook nog een NTV650 (Revere) met kuip en met nog geen 40k voor €1240, ding is dus zo goed als nieuw en niet kapot te krijgen.


Maar vind jij dit geschikte fietsen voor zoveel km's?

Ik zou liever wat groters hebben .





Cardan is idd super, ik heb nu ook een cardan, en dat is echt een super voordeel, maar ook weer duurder.
 
Op Marktplaats een
1) K75
2) K100RT
3) K75
4) R1100RS
5) R1100RS
6) R1100RS
7) K75RT
8) K100LT
9) R1100RS
10) K1100LT
En in Almere zit Swift Motoren met heel veel BMW's in die categorie.
Ik ken geen van de handelaren of eigenaars.
Persoonlijk zou ik de oudere BMW's met ABS altijd laten staan.
Kut :X systeem dat in de loop der jaren heel storingsgevoelig is en je klauwen met geld gaat kosten om te fixen. De K moet je (net als een Toyota Hilux in Topgear) meervoudig vermoorden om dood te krijgen en de R stuurt / rijdt lekkerder.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan