Dijkracers op MF ?

Mijn hoogste snelheid op de dijk

  • 60kmph

    Stemmen: 2 2,8%
  • 80kmph

    Stemmen: 4 5,6%
  • 100kmph

    Stemmen: 7 9,7%
  • 120kmph

    Stemmen: 9 12,5%
  • 140kmph

    Stemmen: 12 16,7%
  • 160kmph

    Stemmen: 7 9,7%
  • 180kmph

    Stemmen: 22 30,6%
  • Ik ben rossi en ik harder, namelijk....

    Stemmen: 9 12,5%

  • Totaal aantal stemmers
    72

Redline Rider

MF veteraan
5 mei 2003
10.851
15
Iedereen op MF beweert altijd keurig te rijden op neerlands dijken met e-keur uitlaat. Het verbaast mij dan ook dat ik bij een dijk bezoek regelmatig zeer ilegale snelheden waarneem met daarbij een oorverdovend bak met geluid B|

Ik zou zoiets natuurlijk nooit doen O-)




full

full




dusss........ hoeveel dijkracer's bevinden zich hier op MF



[me]Redline Rider is benieuwt hoelang het duurt voordat jaymn met z'n piccies komt posen :+ [/me]
 
poser :P


Ik heb het niet zo op dijken. Elke keer als ik met een groepje een dijk op ga liggen we ergens in het gras te wachten op de berger :?
 
Wahaha zo lang ;)

full


Dijkjes blaazuh rulezz, helaas is t niet geheel ongevaarlijk B| Vaak een hoop rotzooi en onoverzichtelijk ;)
 
poser :P


Ik heb het niet zo op dijken. Elke keer als ik met een groepje een dijk op ga liggen we ergens in het gras te wachten op de berger :?
Ik ben nog nooit met jou een dijkje opgegaan (of af :P )

Maarre dijk RACEN :?

neuh dat doe ik niet O-)
ik rij wel lekker door, dat wel 8-)
 
Iedereen op MF beweert altijd keurig te rijden op neerlands dijken met e-keur uitlaat. Het verbaast mij dan ook dat ik bij een dijk bezoek regelmatig zeer ilegale snelheden waarneem met daarbij een oorverdovend bak met geluid B|
Onzin. Ik weet welk topic je bedoelt: maar daar wordt niet 'heilig' gedaan door te zeggen er keurig te rijden... Lees het topic maar eens goed door.
 
Ben bij lange na geen Rossie, maar zag met die R6 toch regelmatig 200+ op de klok!

full


Deze is ook gemaakt op de dijk :P
 
Zou ik nou nooooit doen hoor, racen op een dijk... :X
Gisteren dus op de dijk geweest, maar niet geraced hoor... moest m'n nieuwe fiets inrijden en dan moet je natuurlijk doorblazuh, anders zou ik me echt aan de snelheid hebben gehouden... O-)
 
Met het risico om als zeurpiet te worden aangemerkt....

Het is uiterst onverstandig om met een bloedgang over een dijk te knallen. Elke keer met mooi weer hetzelfde rondje jakkeren. En het dan vreemd vinden dat de aanwonenden gaan klagen, en dat daar vervolgens een controle, rijverbod of weet ik wat al niet meer uit voorkomt.

Als je zelf op de motor zit lijkt het kabaal niet zo erg. Maar laat voor de gein eens iemand met jouw motor over een lege weg knallen, en schrik van het geluid dat het geeft. (ik spreek uit ervaring, heb zelf een TRX met Laser Pro-Stock's gehad). Je schrikt als je weet hoe ver geluid kan 'dragen' zeker op kale vlaktes of over water.

Natuurlijk is het kicken om de bochtentechniek op een of ander bochtig traject te oefenen, maar ga nou niet post vatten bij een mooie bocht, om er vervolgens om de beurten zo hard mogelijk doorheen te knallen. Rij gewoon langs op jouw eigen tempo, en niet 80 keer door dezelfde bocht, geef dan wat Pleuro's uit en ga het circuit op.

De goede en verstandige motorrijders natuurlijk niet te na gesproken, maar al die debielen die zonodig (heel egoistisch) hun hobby willen beoefenen en daarbij vergeten dat zo'n dijk voor veel meer mensen een wandelroute/fietsroute/woongebied/werkgebied is creeren meer overlast dan op het eerste gezicht duidelijk is.

nb ik ben zelf ook niet roomser dan de paus....
 
Maar laat voor de gein eens iemand met jouw motor over een lege weg knallen,
Ben jij helemaal van de pot gerukt!!!! :X :X :X

en schrik van het geluid dat het geeft. (ik spreek uit ervaring, heb zelf een TRX met Laser Pro-Stock's gehad). Je schrikt als je weet hoe ver geluid kan 'dragen' zeker op kale vlaktes of over water.
Daar is dat geluid juist voor bedoeld: dan horen die wandelaars/fietser/paardrijders/zondagsrijders je beter aankomen en kunnen ze genoeg ruimte geven door aan de kant te gaan...

:P
 
[me]smitjr smult ook van dijkjes!!! :]
[/me]


Enjah, de snelheid ligt dan zeker vrij hoog, maar ik rij wel op zeker.
Onoverzichtelijk (terwijl ik de bocht ken) betekent toch een ruime marge overhouden, en zeker niet de bocht inknallen. Fietsers zien, betekent zijlingse afstand maximaliseren. Troep op de weg, tsja dat hoort erbij, je voelt je band wel redelijk wat stapjes nemen.

(laatst stukje Alblasserdam tot aan Maurik en weer terug naar huis 170km in 2uurtjes gereden....'s avonds) Maarja, doe het maar niet al te vaak, want ze staan vaak met teams te controleren B|

EDIT: ohjah, en ik heb 2 openpijpen
 
Loud pipes saves lives is inderdaad zo....

Maar je ziet meer en meer dat de lol ervan afgaat. Zowel veel-rijders als sommige motorbladen (denk bv Performance Bikes) rijden liever met een standaardpijp.

Persoonlijk hoe ik wel van een beste 2, 3 of 4 cilinder die behoorlijk door een donderbuis aan het brullen is. Maar het probleem is dat 'we' als motorrijders behoorlijke overlast bezorgen. Dat moeten we ons realiseren, en daar naar handelen.
 
[me]smitjr smult ook van dijkjes!!! :]
[/me]


Enjah, de snelheid ligt dan zeker vrij hoog, maar ik rij wel op zeker.
Onoverzichtelijk (terwijl ik de bocht ken) betekent toch een ruime marge overhouden, en zeker niet de bocht inknallen. Fietsers zien, betekent zijlingse afstand maximaliseren. Troep op de weg, tsja dat hoort erbij, je voelt je band wel redelijk wat stapjes nemen.

Je kan zelf best wel het gevoel hebben dat je de boel onder controle hebt, maar de komt een moment dat je compleet verrast wordt.

Hebben jullie Blik op de Weg gezien ? Die man op z'n GSXR weet ook niet hoe het kwam, en echt hard ging toch ook weer niet ?
 
[me]smitjr smult ook van dijkjes!!! :]
[/me]


Enjah, de snelheid ligt dan zeker vrij hoog, maar ik rij wel op zeker.
Onoverzichtelijk (terwijl ik de bocht ken) betekent toch een ruime marge overhouden, en zeker niet de bocht inknallen. Fietsers zien, betekent zijlingse afstand maximaliseren. Troep op de weg, tsja dat hoort erbij, je voelt je band wel redelijk wat stapjes nemen.

(laatst stukje Alblasserdam tot aan Maurik en weer terug naar huis 170km in 2uurtjes gereden....'s avonds) Maarja, doe het maar niet al te vaak, want ze staan vaak met teams te controleren B|

EDIT: ohjah, en ik heb 2 openpijpen


full
 
Maximale snelheid? Dat zal op een lang recht stuk wel een keer in de buurt van de 200 hebben gelegen. Normaal rij ik tussen de 110 en 140 op een dijkje, afhankelijk van de dijk, natuurlijk. Als er ander verkeer is (auto's (zondagsrijders :( ), fietsers, etc.) een stuk rustiger.

Met het risico om als zeurpiet te worden aangemerkt....

Het is uiterst onverstandig om met een bloedgang over een dijk te knallen. Elke keer met mooi weer hetzelfde rondje jakkeren. En het dan vreemd vinden dat de aanwonenden gaan klagen, en dat daar vervolgens een controle, rijverbod of weet ik wat al niet meer uit voorkomt.

Als je zelf op de motor zit lijkt het kabaal niet zo erg. Maar laat voor de gein eens iemand met jouw motor over een lege weg knallen, en schrik van het geluid dat het geeft. (ik spreek uit ervaring, heb zelf een TRX met Laser Pro-Stock's gehad). Je schrikt als je weet hoe ver geluid kan 'dragen' zeker op kale vlaktes of over water.

Natuurlijk is het kicken om de bochtentechniek op een of ander bochtig traject te oefenen, maar ga nou niet post vatten bij een mooie bocht, om er vervolgens om de beurten zo hard mogelijk doorheen te knallen. Rij gewoon langs op jouw eigen tempo, en niet 80 keer door dezelfde bocht, geef dan wat Pleuro's uit en ga het circuit op.

De goede en verstandige motorrijders natuurlijk niet te na gesproken, maar al die debielen die zonodig (heel egoistisch) hun hobby willen beoefenen en daarbij vergeten dat zo'n dijk voor veel meer mensen een wandelroute/fietsroute/woongebied/werkgebied is creeren meer overlast dan op het eerste gezicht duidelijk is.

nb ik ben zelf ook niet roomser dan de paus....
Ik woon praktisch aan een dijk en als je er dagelijks overheen komt, heb je een hoop meer last van fietsers, wandelaars en zondagsrijders in de auto dan van motorfietsen. Die dagjesmensen komen twee keer per jaar een beetje bloesem kijken hier in de buurt en verwachten dan dat iedereen daar maar rekening mee houdt. Overal de auto neerpleuren om vanaf daar te gaan fietsen of wandelen. Hoop zooi in de berm. Met de auto middenop stapvoets rijden, druk om zich heen kijken, zonder enig benul van overig verkeer. Fietsers die 2, 3, 4 breed naast elkaar over de dijk slingeren en volledig schijt hebben aan ander verkeer. En dan geen enkel begrip hebben voor mensen die er wonen en dus echt geen zin hebben om er drie keer zo lang over te doen om ergens te komen, alleen omdat die mensen zo nodig naar een weilandje willen staren. Je kunt op een mooie zondagmiddag amper meer ergens heen gaan als je aan de dijk woont omdat je onderweg gillend gek wordt van alle zondagsrijders.

Voor wat betreft motorfietsen... De meesten zijn maar kleine groepjes, zijn snel weer weg en nemen weinig plaats in. Geluidsoverlast is idd wel een ander punt. Maar de meesten die ik ken die aan een dijk wonen hebben meer last van een grote groep choppers met open uitlaten die met 60kph langs komen en waardoor je 5 minuten zit te schudden op je stoel dan van racers die langskomen. Die zijn binnen een paar tellen weer uit het gehoor.

Verder rijden de meeste dijkbewoners zelf nou ook niet bepaald stapvoets... Als je al jaren aan zo'n dijk woont en ieder bochtje, hoekje en gaatje kent, ga je echt niet met 60 die dijk uit tuffen. 100 Komt dan eerst.

Mooi voorbeeld is de dijk tussen Neerijnen en Tiel. De gemeente is vorig jaar bezig geweest met afsluiting van die dijk na klachten... Uiteindelijk is er een handtekeningenactie geweest onder aanwonenden en mensen die vlakbij de dijk wonen en toen bleek dat verreweg de meeste mensen tegen afsluiting waren... Het waren vooral mensen die 'voor hun rust' in die dorpjes waren gaan wonen en mensen die van buitenaf kwamen die geijverd hadden voor afsluiting. Niet de aanwonenden zelf. En al helemaal niet de mensen die er vlak in de buurt wonen, dagelijks overheen komen en dan ineens niet meer over dijk zouden mogen omdat ze niet direct aan de dijk wonen.
 
Laatst bewerkt:
Loud pipes saves lives is inderdaad zo....

Maar je ziet meer en meer dat de lol ervan afgaat. Zowel veel-rijders als sommige motorbladen (denk bv Performance Bikes) rijden liever met een standaardpijp.

Persoonlijk hoe ik wel van een beste 2, 3 of 4 cilinder die behoorlijk door een donderbuis aan het brullen is. Maar het probleem is dat 'we' als motorrijders behoorlijke overlast bezorgen. Dat moeten we ons realiseren, en daar naar handelen.
Ik heb zelf de standaard uitlaten eronder zitten. Vind ik prima qua geluid.

Maar als we het over overlast gaan hebben weet ik er nog wel een paar: wat te denken van de tractoren van de boeren (die aan die dijkjes wonen en klagen over geluidsoverlast) die met een rotgang en klereherrie over de wegen in de bebouwde kom (waar je maar 30 mag!) denderen terwijl ik daar m'n hondje net uitlaat...
En al die klotedrempels die nie kloppen: waar je 60 mag rijden een drempel in de weg leggen waar je met een snelheid van 30 je ballen in je nek krijgt zo ongeveer. Dat is (ook) overlast!
 
Terug
Bovenaan Onderaan