Dorna gaat door met de sloop van de Superbike

Het hele superpole gebeuren verhuist naar de zaterdag ochtend, en 's middags een race en vervolgens zijn ze op 15:30 klaar voor..... ja wat eigenlijk.

Ik vind het een bijzonder slecht idee, wil ik wel voor één race op zondag naar Assen? Eigenlijk niet.

De aloude format: 's Zondags 12:00 race 1 en 15:30 race 2 heeft nog veruit mijn voorkeur. Het gepruts van een vroege zondagsrace heeft al bezoekers gekost, dit 'experimentje' gaat nog meer bezoekers besluiten van 'laat maar'.

En waarom eigenlijk? omdat je op TV andere sporten wil kunnen zien? Kom op zeg, kunnen we tegenwoordig niets meer opnemen ofzo?

Freez (Geeft Tet helemaal gelijk)


Hier nog 1.

En de TT races moesten verplaatst worden naar de zondag, vanwege televisie. Nu de WSB races naar de zaterdag vanwege ehhh...tv?
Ik ga dus niet meer, de charme is er zo wel af.
 
Voor mij was het drama al begonnen toen het van begin september naar april geschoven werd.
Drama beetje overdreven maar in September was het idd beter.Kampioenschappen werden beslist en het weer is aangenamer.
Waren er meer bezoekers?
De oude superpole ook beter met één rijder de baan op die het fftjes moest doen,moeten ze doen met de Motogp ;)
 
Ik had nog de hoop dat ook de SSP twee races zou krijgen...waardoor we dus gewoon een extra racedag zouden hebben. Jammer maar helaas.
 
Dat wordt komend jaar dus voor mij een weekendje TT. Jammer dat de WSBK nu zo uitelkaar getrokken wordt. Normaal elk jaar naar de WSBK gegaan en inderdaad vond ik zelf de verplaatsing van september naar april ook niet zo'n super goede zet ivm lagere temperaturen in april. Vaak werden er nog kampioenschappen beslist in september.
Jammer van deze nieuwe kalender. Kijk wel op TV. En ja, ik kan opnemen dus dan kan ik ook nog eens kijken wanneer ik wil. Een dagje naar Francorchamps om de classics te bekijken lijkt mij ook wel gaaf. Woon in het zuiden dus ben er zo. Veel succes Dorna met jullie nieuwe plan :( :W
 
Slecht idee mi. Goed voor de coureurs wellicht.....maar als er niemand meer komt kijken, rijden ze voor lege tribunes en dat doet het ook op TV toch niet zo goed, nog minder interesse....

:N
 
ik vindt persoonlijk dit wel een goede ontwikkeling. Ik ga al jaren het hele weekend, en dan is de trainings dag toch wel een lange zit met 45min vrije trainingstijden voor de SSP en SST. Aan het eind vaak een race van de SST of ONK wat het blijven zitten iets makelijker maakt.

Nu is er al een race van de WSBK op zaterdag, dit maakt het naar zaterdag gaan nog interssanter, ook voor mensen die niet van die die-hards zijn. En dat alles al om 15:30 afgelopen is helemaal relaxed, als je op en neer moet rijden :)

Alles verandert in de wereld en we kunnen niks doen om dit te stoppen. We kunnen alleen de positieve kanten belichten, dat maakt het leven sowieso wat makelijker :)
 
Kan er helaas niets positiefs in vinden.
Een wijs spreekwoord luidt;elke verandering is een verslechtering,zelfs een verbetering.
 
Wij gaan bijna altijd Zaterdag en Zondag tijdens het WSBK en BSB weekend. Tis vanuit Gouda een saai en lang stuk rijden, dus te lang om ook terug te rijden. Kamperen vinden wij in April/September prima te doen bij Jan en Berta. Toch snap ook ik niet wat Dorna hier nou denkt te bereiken.
 
Wij gaan bijna altijd Zaterdag en Zondag tijdens het WSBK en BSB weekend. Tis vanuit Gouda een saai en lang stuk rijden, dus te lang om ook terug te rijden. Kamperen vinden wij in April/September prima te doen bij Jan en Berta. Toch snap ook ik niet wat Dorna hier nou denkt te bereiken.

2 dagen TV rechten en volop reclame en dat zijn knaken .......publiek interesseer ze bijna geen ene moer. :)
 
ik ging altijd al 2 dagen, zoals er best veel zijn. dus voor deze is het dan weer positief met een wedstrijd op zaterdag.
en zoals Gerrit zegt, extra reclame inkomsten, misschien wel ja... maar elke verandering roept weerstand op. lang geleden was er heel veel protest tegen de enkele bandenleverancier, welke dus Pirelli werd. maar volgens mij is dit niet als storende factor ervaren.
 
2 dagen TV rechten en volop reclame en dat zijn knaken .......publiek interesseer ze bijna geen ene moer. :)
WSBK? Was altijd zo mooi. Paar keer met m'n pa in Italië geweest. Monza superpole en 2 keer overwinning van Nori Haga. En wildcard van Simoncelli op Imola met een V4 Appie. :]
 
Commercieel briljant: Op zaterdag de 1ste manche en op zondag de 2e manche. Ik mail Ezpeleta wel even!

Bedankt voor de cheque meneer Ezpeleta voor mijn suggestie voor dit commercieel briljante idee! _O-
 
jammer deze actie.

Gaan altijd op zaterdag richting Assen, waar we dan doorrijden naar de stacaravan waar we overnachten.
Op zondag naar het circuit en op maandag weer terug naar huis.

Nu moet ik dus een weekendkaart kopen, 1 extra overnachting pakken en een extra vrije dag opnemen :(

Dan wordt het dit jaar wss alleen maar TT


Vraag me af wat Dorna er van vind wanneer de circuits massaal gaan klagen over minder inkomsten en er minder reclamegeld binnenkomt door minder tv-kijkers?
want dat zie ik wel gebeuren.
Het is geen MotoGP of Formule 1, maar een kampioenschap wat hoofdzakelijk gevolgd wordt door echte liefhebbers en die zullen op deze manier eerder afhaken, dan dat er nieuwe liefhebbers bij komen
 
Toch wel benieuwd wat de toegangkaartjes "moeten'' gaan kosten.
Ik zeg voor de Zaterdag en Zondag 50€,- :+

Wil je niets (live) van het SBK gebeuren missen dan kan je nu alvast gaan sparen :X

Het is allemaal maar raar de TT naar Zondag |( het SBK naar Zaterdag :Z |( en de politie gaat staken voor meer loon en krijgt ook nog die vette opslag terwijl ze wisten voor die handtekening geplaatst werd wat men elke maand zou verdienen en daar akkoord mee gingen ;) .....goedemorgen :)

Iemand die staakt voor meer loon..ontslag.
 
Zolang men in het verre Oosten circuits blijft bij bouwen en sjeiks met van ons verkregen oliegeld zo een paar miljoen overmaken voor het organiseren van een MotoGP of WSBK race, zal het Dorna weinig interesseren. Zelfde geldt voor de tv rechten: Zolang er zenders tegen elkaar opbieden om de tv rechten binnen te halen, kan Dorna bepalen wat er gebeurd.

Jarenlang in april op de WSBK camping in Assen gestaan. Jarenlang prachtig weer en super weekend gehad. Maar meestal gingen we alleen zondag het circuit op. Ik ga echt geen 2x E 50,- betalen om 2x 3 races te zien. En de helft van de dag in slaap te vallen omdat er gewoonweg niets voorbij komt.

Magny-Cours wordt dan wel weer interessant. Daar betaal je 1 kaartje voor een heel weekend camping en dan zitten de circuit tickets er al bij voor een redelijke prijs.
 
Zolang men in het verre Oosten circuits blijft bij bouwen en sjeiks met van ons verkregen oliegeld zo een paar miljoen overmaken voor het organiseren van een MotoGP of WSBK race, zal het Dorna weinig interesseren. Zelfde geldt voor de tv rechten: Zolang er zenders tegen elkaar opbieden om de tv rechten binnen te halen, kan Dorna bepalen wat er gebeurd.
Kapitalisme in een notendop. :)

En, laten we eerlijk wezen, het is natuurlijk niet alleen Dorna die dit doet. Ook Youthstream, de organisator van het WK motorcross organiseert een wedstrijd op het circuit van Qatar. Volgens mij werd in 2015 besloten om de toegang gratis te maken in de hoop de publieke belangstelling wat op te krikken, overigens zonder succes.
 
Kapitalisme in een notendop. :)

En, laten we eerlijk wezen, het is natuurlijk niet alleen Dorna die dit doet. Ook Youthstream, de organisator van het WK motorcross organiseert een wedstrijd op het circuit van Qatar. Volgens mij werd in 2015 besloten om de toegang gratis te maken in de hoop de publieke belangstelling wat op te krikken, overigens zonder succes.

:) :Y

Geen publiek maar wel zoveel miljoen Euro overgemaakt naar de organisator. De organisator heeft er maling aan dat er geen publiek zit. En de sjeik in kwestie slaapt er ook niet minder om. Dat is voor circuits in het westen toch een ander verhaal.

Zo werkt het nu eenmaal. En in dit geval hebben we het over motorsport. Maar als je kijkt naar de FIFA en naar het IOC: Dat zijn sowieso 2 corrupte boevenbendes bij elkaar. En het hele economische proces zal moeilijk te stoppen zijn. Behalve als we massaal stoppen met kijken en geen tickets meer kopen. Pas dan komt "de macht" terug bij de consument.

En dat laatste acht ik bij de WSBK niet uitgesloten. Men krijgt niet eens 1 dag vol geprogrammeerd. Laat staan 2 dagen. De kans is dus aanwezig dat nog meer mensen hun interesse in de WSBK verliezen zo.
 
Laatst bewerkt:
Pas dan komt "de macht" terug bij de consument.
Dat lijkt me sterk. De consument staat nou niet bepaald bekend om het organiseren van races: op nationaal niveau, zonder grote organisaties die er veel geld doorheen pompen, bakken we er bijvoorbeeld bijster weinig van. Laat staan dat er op internationaal niveau iets georganiseerd wordt waar geen grote financiële belangen mee gemoeid gaan.
 
Dat lijkt me sterk. De consument staat nou niet bepaald bekend om het organiseren van races: op nationaal niveau, zonder grote organisaties die er veel geld doorheen pompen, bakken we er bijvoorbeeld bijster weinig van. Laat staan dat er op internationaal niveau iets georganiseerd wordt waar geen grote financiële belangen mee gemoeid gaan.

Ik denk van wel. Uiteindelijk draait het om de wet van vraag en aanbod: Als de vraag weg valt, blijft er niets meer over om te organiseren ;)
 
En welke macht heb je dan precies verworven, als je stopt met kijken en het SBK zou verdwijnen? Als er niets is om te organiseren, en er wordt niets georganiseerd, dan heb je... Precies. Niets.
 
En welke macht heb je dan precies verworven, als je stopt met kijken en het SBK zou verdwijnen? Als er niets is om te organiseren, en er wordt niets georganiseerd, dan heb je... Precies. Niets.

Juistem! En dan kom vanzelf de volgende stap. Had van jou eigenlijk wel verwacht dat je dit zou begrijpen... Maar blijkbaar geen economie student :)
 
Juistem! En dan kom vanzelf de volgende stap. Had van jou eigenlijk wel verwacht dat je dit zou begrijpen... Maar blijkbaar geen economie student :)

HEAO en daarna docent Economie, dus eigenlijk wel. Ik denk dat je die zogenaamde volgende stap van je goed uit moet leggen. Ik ben het namelijk niet met je eens dat het laten wegzakken van een kampioenschap omschreven kan worden als macht. En al zeker niet dat er een volgende stap komt waarbij een kleine partij zonder economische kracht ineens een wereldkampioenschap neerzet dat interessant is voor rijders, teams, televisie, organisatie, circuits, sponsors en andere gelieerde partijen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan