Dossier rekeningrijden

Rekening rijden voor motoren komt

  • er wel.

    Stemmen: 10 100,0%
  • er niet.

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    10

Hilbert

MF'er
2 mei 2004
227
0
Coevorden
Iets waar veel ophef over is maar nog niet toepasbaar is op motoren volgens het onderstaande verhaal.

ROTTERDAM, 2 FEBR. Het is de vraag of motorrijders het electronische betaalapparaatje voor rekeningrijden in hun voertuig kwijt kunnen. Dat zegt de Koninklijke Nederlandse Motorrijders Vereniging (KNMV).

Volgens een woordvoerder van het ministerie van Verkeer en Waterstaat wordt er druk gezocht naar een oplossing.

De KNMV vreest dat motorrijders bij het ontbreken van het kastje met de chipper, waarmee ze automatisch kunnen betalen, veroordeeld worden tot de duurste variant. ,,In Nederland wordt voornamelijk in auto's gedacht', aldus directeur M. de Graaff van de KNMV.

,,We zouden eigenlijk uitgezonderd moeten worden van het rekeningrijden. Motorrijders leveren immers geen bijdrage aan het fileprobleem.' De woordvoerder van het ministerie van Verkeer en Waterstaat bevestigt dat er vooralsnog niemand wordt uitgesloten. ,,Maar het tweede wetsvoorstel dat er aan komt, biedt misschien wel ruimte aan uitzonderingen.'



Dit verhaal is al wat verouderd maar het princiepe blijft het zelfde.
Wanneer dit het geval is zal je als motorrijder veroordeeld worden tot een kentekenplaat voor omdat de registraties plaatsvinden wanneer je de transponder nadert heb je geen kastje maakt hij automatisch een foto en krijg je de rekening thuis met een verhoging van een paar euro omdat je geen kastje hebt.

Hopelijk zal het zo'n vaart niet lopen ben wel nieuwsgierig naar jullie gedachten hierover.
 
kenteken voor is om veiligheidsredenen afgeschaft. weer invoeren is dus in strijd met art.5 WVW
 
Motoren geen geld laten dokken en auto's wel?
Geloof je het zelf?
Men laat heus geen kans liggen om geld uit zakken te kloppen, of ze nou van een autobestuurder of een motorrijder zijn.......
Dat motoren niet bijdragen aan het fileleed is een feit, maar dat wordt ongetwijfeld luchtigjes terzijde geschoven, het graaien prevaleert boven gezond verstand.
 
0 tarief voor motorrijders.. ja misschien vanavond ergens in me dromen. Als ze een reden hebben om je nog even op de kop te houden om meer geld uit je zak te schudden pakken ze die met beiden handen aan . -O-


Ag weer een reden om me spullen te pakken.


De droom die het buitenland heet begint hier zo langzamerhand steeds meer te leven
 
Men laat heus geen kans liggen om geld uit zakken te kloppen, of ze nou van een autobestuurder of een motorrijder zijn.......
Dat motoren niet bijdragen aan het fileleed is een feit, maar dat wordt ongetwijfeld luchtigjes terzijde geschoven, het graaien prevaleert boven gezond verstand.
Waarom krijg ik dan wel korting op de wegenbelasting als ik in één keer betaal?
:? Hadden ze dan toch allang afgeschaft?
 
Het kastje zal in eerste instantie kunnen worden aangeschaft tegen een gereduceerde prijs.
Vind het totaal nergens meer op lijken benzine 1,40 euro dan nog eens houderschap belasting en verzekering en dan als toetje mag je rekening rijden en wij Nederlanders maar pikken en slikken van de balkenbende.
 
0 tarief vind ik een ideaal plan.

(nee, het ideale plan is opsodemieteren met rekeningrijden. Niemand wil het, en toch doordrukken. We leven echt in een kloteland... Alsof autorijden / motorrijden nog niet genoeg kost)
 
Ik zie niet waarom er een plaat van voren nodig is? Bij een trajectcontrole word je toch ook van achteren genomen? Denk dat rekeningrijden ongeveer volgens hetzelfde principe plaats gaat vinden, lusje in het wegdek en een fototoestelletje op een portaal.

Valt trouwens voor de moderne motor met veel alu en tupperware wel omheen te rijden, om zo'n lus. Gewoon op de middenlijn blijven rijden.

Ik neem geen verantwoording voor deze uitspraak })
 
motor/autorijden in 2015 gaat er zo uitzien...bij elk verkocht voertuig,wordt er een navigatie/gps ingezet [op naam met kenteken] als je gaat rijden,detecteert het systeem waar en hoe je rijd,zo wordt er een berekening gemaakt van punt a naar b en zo kunnen ze zien wat de snelheid is,daarbij maakt het niet uit of je stil staat, de navigatie ziet tenslotte elke weg en of je rijdt..het klinkt raar,maar het is denk ik dichterbij dan wij durfen denken..het is net als met gsm,iedereen heeft er 1 en nu kunnen ze zien wie waar uithangt.... -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan