Waarom kan een 600cc geen 60 PK bij 5000 toeren en 70NM bij 2000 toeren mogelijk zijn ???
Bij auto's kent men tegenwoordig het zgn downzising van de motoren.
Kleine hele stereke motor in en grote auto.
Waarom gebeurt dat niet bij motorfietsen??
Mijn broer heeft sinds kort een grote SUV Suzuki SX met 1400cc (turbo) benzine motor die 140PK bij 5000rpm en 220NM bij 1500rpm heeft
Dat is 100 PK per liter.
Zo zijn er nog wel meer voorbeelden.
Als dat bij een motorfiets is moet die 12000 toeren lopen!!
Waarom kan een 600cc geen 60 PK bij 5000 toeren en 70NM bij 2000 toeren mogelijk zijn ???
Of een lichte 125cc met 25 PK bij 6000 toeren??
Ik denk dat mijn vraag niet helemaal goed begrepen wordt.
Een auto-motor heeft een litervermogen van 100pk per liter bij 5000 toeren.
Een motorfiets-motor heeft een litervermogen van 100pk per liter bij 12000 toeren.
Waarom kan die motorfiets-motor dat ook niet bij zo'n laag toerental?
Het zelfde verhaal geld voor het koppel.
Veel. Dat mensen bang zijn voor dat getal slaat nergens op.hoeveel motoren halen de 100k
Ik denk dat mijn vraag niet helemaal goed begrepen wordt.
Een auto-motor heeft een litervermogen van 100pk per liter bij 5000 toeren.
Een motorfiets-motor heeft een litervermogen van 100pk per liter bij 12000 toeren.
Waarom kan die motorfiets-motor dat ook niet bij zo'n laag toerental?
Het zelfde verhaal geld voor het koppel.
in verhouding met auto's??? niet overdrijven...Veel. Dat mensen bang zijn voor dat getal slaat nergens op.
Ik overdrijf niet, jij vroeg hoeveel motoren de 100K halen.in verhouding met auto's??? niet overdrijven...
Dat ligt vooral aan degene die erop zit. Woon-werk rijders doen een stuk meer. Als we het hebben over vergelijkbaar gebruik tov een auto, dan is dit je doelgroep.veel motoren halen niet eens 5000 km per jaar, en al helemaal niet als ze al ouder worden
*zucht*
We lullen langs elkaar heen. Ik lees jouw vraag als: hoeveel motoren kunnen de 100K halen.
Dat er met veel motoren weinig gereden wordt is een feit. Dat ligt niet aan de kwaliteit van het materiaal.
Omdat een automotor een turbo heeft. Als een automotor een litervermogen van 100 pk zou moeten hebben zonder turbo moet het toerental ook omhoog.Ik denk dat mijn vraag niet helemaal goed begrepen wordt.
Een auto-motor heeft een litervermogen van 100pk per liter bij 5000 toeren.
Een motorfiets-motor heeft een litervermogen van 100pk per liter bij 12000 toeren.
Waarom kan die motorfiets-motor dat ook niet bij zo'n laag toerental?
Het zelfde verhaal geld voor het koppel.
Tja een Blackbird is een motor die ook bij fors gebruik makkelijk 150000 kilometer meegaat. Hoeveel uren kun je nu echt van het vermogen gebruik maken op de openbare weg. 5000 rpm in 6 is bij zo,n ding een aardige kruissnelheid. En dat gaat er echt niets kapot.nee hoeveel HALEN de 100K
en ja als ik als een ouwe lul op een ZX10R ga rijden, kom ik met gemak aan de 100K...maar als ik hem ga gebruiken waar die voor gemaakt is.....wordt het een heel ander verhaal...dat bedoelde ik ook met DOELGROEP...
Collega van mij had een Blackbird, en die wilde ook een keer met ons mee....
Was nog nooit boven de 130 geweest, en weigerde hij ook pertinent....
Nooit van tergdraaien gehoord of ben je naief?kijk eens op mobile.de
daar kun je aangeven wat een aangeboden motor gelopen mag hebben
als je daar aangeeft kilometerstand van heel de database vanaf 100.000 km blijven er 600 over van de 72.000.....
en dat noem jij veel??
Nooit van tergdraaien gehoord of ben je naief?
Ik ben wat cynischer denk ik dan maar.
Mijne staat al op 116000,en dat is weinig voor een GL,maar ja is ook net een automotor,max toerental is 5500.Als mijn motor 100 k zou halen , wordt ik oud heel oud.
Wat auto betreft heb ik m n 1.0 turbo eruit gedaan en weer een 4cyl gekocht ,lekker rustig !zo n 3cyl turbo ben je alleen maar mee aan t trappen,
collega heeft zo'n seat suvje gekocht met 1.0 turbo motor, zo'n FSI ding, ik hoop dat ie heel blijft,Als mijn motor 100 k zou halen , wordt ik oud heel oud.
Wat auto betreft heb ik m n 1.0 turbo eruit gedaan en weer een 4cyl gekocht ,lekker rustig !zo n 3cyl turbo ben je alleen maar mee aan t trappen,
je vraagstelling klopt nietBij auto's kent men tegenwoordig het zgn downzising van de motoren.
Kleine hele stereke motor in en grote auto.
Waarom gebeurt dat niet bij motorfietsen??
Mijn broer heeft sinds kort een grote SUV Suzuki SX met 1400cc (turbo) benzine motor die 140PK bij 5000rpm en 220NM bij 1500rpm heeft
Dat is 100 PK per liter.
Zo zijn er nog wel meer voorbeelden.
Als dat bij een motorfiets is moet die 12000 toeren lopen!!
Waarom kan een 600cc geen 60 PK bij 5000 toeren en 70NM bij 2000 toeren mogelijk zijn ???
Of een lichte 125cc met 25 PK bij 6000 toeren??