Draag jij wel/niet geel hesje op de motor?

Geel hesje op de motor:

  • JA, moeten ze verplicht stellen

    Stemmen: 5 1,1%
  • JA, geeft me een veiliger gevoel

    Stemmen: 63 13,6%
  • JA, geeft Neerlands wegen weer wat kleur

    Stemmen: 8 1,7%
  • JA, andere reden

    Stemmen: 15 3,2%
  • NEE, wat een onzin zeg

    Stemmen: 50 10,8%
  • NEE, verplichte verlichting is al meer dan genoeg

    Stemmen: 14 3,0%
  • NEE, die koekblikkers moeten gewoon beter uit hun doppen kij

    Stemmen: 226 48,9%
  • NEE, andere reden

    Stemmen: 81 17,5%

  • Totaal aantal stemmers
    462
Nu dat de dagen korter worden en het weer beroerder ben ik aan het overwegen of ik wel of niet zo'n vestje moet dragen. Alles is al zo'n beetje gezegd en geschreven hierover zie ik, alleen mijn probleem is dat ik eigenlijk altijd een rugzak draag (w-w verkeer) dus van voren heeft het wellicht nut, itt achterop komend verkeer... :?
 
Nu dat de dagen korter worden en het weer beroerder ben ik aan het overwegen of ik wel of niet zo'n vestje moet dragen. Alles is al zo'n beetje gezegd en geschreven hierover zie ik, alleen mijn probleem is dat ik eigenlijk altijd een rugzak draag (w-w verkeer) dus van voren heeft het wellicht nut, itt achterop komend verkeer... :?
Dan moet je een fluoriserende rugtas nemen. Of gewoon harder rijden dan de rest :)
 
Laatst bewerkt:
De meeste ongevallen waren toch juist door frontaal over het hoofd gezien te worden? Maar als aanvulling op mijn fluo-hesje met reflectie heb ik idd ook een fluo rugzak met reflectie.
Alarmlichten zou leuk zijn (maar in strijd met 'de gedragscode'), maar die zitten niet op mijn fiets.
 
De meeste ongevallen waren toch juist door frontaal over het hoofd gezien te worden? Maar als aanvulling op mijn fluo-hesje met reflectie heb ik idd ook een fluo rugzak met reflectie.
Alarmlichten zou leuk zijn (maar in strijd met 'de gedragscode'), maar die zitten niet op mijn fiets.
Niet alleen in strijd met de gedragscode, maar gewoon verboden! :o
 
fluo hesje, fluo rugzak, fluo helm, fluo pak....misschien een idee voor de heren fabrikanten om ook een fluo motor te maken? :+

waarom niet, dan matched het tenminste, voor sommige motorrijders is dat juist allesbepalend.... |(

vind het nog niet eens misstaan:

motorambulance_012.jpg


:P
 
Laatst bewerkt:
Wat een bullshit.
ik rijd soms met hesje, maar dan rijd ik echt niet anders dan zonder, hoor.

:^

Merk niet heel veel verschil tussen het mét en zonder fluohesje rijden.

Maar goed, als één medeweggebruiker me ziet door dat hesje, vind ik het best om em te dragen.

Verder onder het motto: baat het niet, schaadt het niet. :W
 
Wel typerend dat de mensen hier zich meer druk maken om gevarenlichten dan de politie zelf. Die geven er namelijk geen ruk om of jij wel of niet deze knipperlichten gebruikt in de file (uit eigen ervaring).
Dat komt doordat sommige pliesies de regels niet helemaal goed kennen :X |(
Anderzijds zal onnodig lichtsignalen gebruiken niet altijd prio hebben.

Sprak een keer motoragent, en die wist zeker dat door de file rijden gedoogd werd |(
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag in de uitverkoop bij Gamma maar zo'n hesje gehaald. Waren €25 maar vond ik toen te duur, nu €16 dus heb er maar een gekocht.

Baad het niet schaad het niet en mijn textiel jas is toch zo saai als maar kan dus voor de looks hoef ik het ook niet te laten :P
 
Vandaag een hesje gekocht. Vorig jaar met zo´n flut hesje gereden wat eigenlijk in de auto hoort in geval van pech.
Nu een strakker, elastisch hesje gekocht met rits i.p.v. klittenband. Niet mooi maar wel functioneel. Ik vertrke ´s ochtend in het donker met een zwarte motor en zwart pak. Nu hopelijkiets beter zichtbaar.

Teven ook een pinlock in mijn vizier laten zetten. Werkt toch wel erg goed!!
 
Merk niet heel veel verschil tussen het mét en zonder fluohesje rijden.

Moet je een fluo jas en fluo helm nemen! Al die bibberende automobilisten die aan de kant schieten, om daarna boos schreeuwend om de 'misleiding' de binnenkant van hun voorruit vol te spugen... Ik vermaak me kostelijk. :P :] *O* *O*
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag in de uitverkoop bij Gamma maar zo'n hesje gehaald. Waren €25 maar vond ik toen te duur, nu €16 dus heb er maar een gekocht.

Baad het niet schaad het niet en mijn textiel jas is toch zo saai als maar kan dus voor de looks hoef ik het ook niet te laten :P

volgens mij verkopen ze die bij de action ook voor een paar euro's :P
 
Nee, die van de eksjun zijn van die "voor in de auto" hesjes..

Bij de Gamma hadden ze ( ook een b of zelfs c merk ) motorhesjes.
 
Trouwens, "mijn" motorzaak geeft die dingen gratis weg, is dan wel met hun naam er op, maar voor de looks doe je het toch niet!

Is het niet een idee om voor de mensen die zo'n hesje willen een inkoopactie te organiseren? Evt. bedrukt?
 
Laatst bewerkt:
Moet je een fluo jas en fluo helm nemen! Al die bibberende automobilisten die aan de kant schieten, om daarna boos schreeuwend om de 'misleiding' de binnenkant van hun voorruit vol te spugen... Ik vermaak me kostelijk. :P :] *O* *O*
Jezelf voordoen als politieagent is niet alleen verwerpelijk, maar ook strafbaar.
 
Trouwens, "mijn" motorzaak geeft die dingen gratis weg, is dan wel met hun naam er op, maar voor de looks doe je het toch niet!

Is het niet een idee om voor de mensen die zo'n hesje willen een inkoopactie te organiseren? Evt. bedrukt?
Je bedoelt een MF-hesje? :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan