Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
als je naar onderhoudskosten gaat kijken heb je een slechte smaak kwa motoren
bij de duc moeten elke 2 a 3 jaar de riemen vervangen worden.
en 2 cilinders slijten meer kettingen en tandwielen dan een 4 pitter.
een buell is ook niet erg goedkoop in onderhoud als je veel km`s maakt.
ik moet wel zeggen, ik heb dit weekend op een nieuwe monster gereden,
man wat rijd zo`n ding goed
Inderdaad, koop je gewoon een ZX10 en haal je de kappen er afJe mocht van je ouders geen racer? Hahaha, altijd mensen die denken dat je alleen met een racer hard kunt
Je mocht van je ouders geen racer? Hahaha, altijd mensen die denken dat je alleen met een racer hard kunt
nee, je zoekt een SMR:Een SMT 950 of 990 is niet echt het model wat ik zoek, maar heb hier ook nog niet echt naar gekeken moet ik eerlijk zeggen. Zal eens kijken wat voor iets het is, maar eerlijk gezegd gaat mijn smaak daar toch niet zo naar uit. Dan ligt mijn voorkeur toch meer bij de SM 1 pitter.Ja klopt, maar ook omdat je er zo plat op ligt, dat vonden ze maar gevaarlijk.
Maar nu ben ik vrij in de keuze .
Kan me wel indenken dat mensen een racer snel associëren met een motor die vooruit vliegt en veeel te hard gaat .
Als je zelf gaat sleutelen aan dat soort brommers wordt het snel duur..Dan heb je me denk ik verkeerd begrepen, ik vind het namelijk niet erg om te sleutelen, en ik weet dat een Duc wat meer aandacht nodig heeft.
Maar wat ik bedoelde ging over een KTM SM 1 pitter, waarbij je om de ... uren de zuigerveren en zuigers moet vervangen en opnieuw in moet rijden etc etc. Dat is niet het geen dat ik zoek.
Inderdaad, koop je gewoon een ZX10 en haal je de kappen er af
Kijk mam, geen racer
Als je zelf gaat sleutelen aan dat soort brommers wordt het snel duur..
Wat een ongelofelijke zieke machine :O! Dat is inderdaad geen racer meer Is dat zo ja? Waarom zou dat niet gaan?
Als je het met beleid doet en goed uit zoekt hoe het moet, dan zou dat toch geen probleem moeten zijn? Hebben hier de materialen en gereedschap om de meeste dingen zelf te kunnen doen.
Buell... je moet er van houden of niet. 't Rijd totaal anders dan een 4-pitter. Alles trilt, bokt in z'n 1 bij lage toeren (onder de 1500-2000rpm), dus beetje koppeling erbij... de koppeling is ook loodzwaar in vergelijking met andere motoren, dus je krijgt er een gespierde linker onderarm van .
Het is een korte motor, dus een passagier heeft niet veel ruimte of comfort (vraag m'n vriendin maar ). Je houding op de motor is ook heel erg rechtop. En omdat hij zo kort is zie je geen voorwiel, leun je zelfs naar voren
Onderdelen heb je nog wel, maar worden wel schaarser. Qua onderhoud kan je wel bij HD terecht of Twin Motorcycles. Of je kan de kleine dingen wel zelf doen. Let wel op dat alles wel een imperial maat heeft en niet metrisch.
Qua kosten is de Buell misschien wel gelijk aan een duc.
't lijkt wel allemaal negatief vanuit mijn standpunt, maar zo is 't niet. Ik weet nu ongeveer wel wat de negatieve dingen zijn, want ik heb zelf nu een jaar een Buell XB12S.
Maar ik ben er sinds een tiener al weg van, maar sinds ik vorig jaar mijn rijbewijs heb. Heb ik 'm vrijwel meteen gekocht :D
Geen moment spijt van gehad!
Een vriend van mij heeft een Ducati Monster Dark 600, maar ik sleutel wel vaker dan hij. Maar ik heb 'm wel beetje eigen gemaakt. Maar vorige week een probleempje gehad met het neutraal lampje. Maar met behulp van het forum van BuellXB.com, ben ik er achter gekomen wat het was en heb ik een neutraal schakelaar bij HD vandaan gehaald en het probleem was opgelost. Maar dit zijn denk ik van die dingen die je ook bij andere motoren wel eens last van kan hebben.
Maar als je vragen hebt, brand maar los
Hieronder mijn schatje...
[afbeelding]
Super, wat een reactie! Thanks!
Eigenlijk heel duidelijk allemaal. Dus weinig vragen
Kan me indenken dat het in de lage toeren in zin 1 wat bokkerig rijd, maar is dit in andere versnellingen ook?
En zijn onderdelen duur, of worden steeds duurder zeker, aangezien ze steeds schaarser worden?
Heb je zelf nieuw gereedschap aangeschaft i.v.m. de imperial maten? En levert dit veel problemen op bij het sleutelen?
Je motor ziet er zo op de foto wel erg gaaf uit!
Ik denk dat jij eens wat proefritten moet gaan maken.Super, wat een reactie! Thanks!
Eigenlijk heel duidelijk allemaal. Dus weinig vragen
Kan me indenken dat het in de lage toeren in zin 1 wat bokkerig rijd, maar is dit in andere versnellingen ook?
En zijn onderdelen duur, of worden steeds duurder zeker, aangezien ze steeds schaarser worden?
Heb je zelf nieuw gereedschap aangeschaft i.v.m. de imperial maten? En levert dit veel problemen op bij het sleutelen?
Je motor ziet er zo op de foto wel erg gaaf uit!
Absoluut...Andersom komt ook voor.
Ik had nog nooit aan Triumph gedacht. Totdat men miji erop zette.
Sindsdien een "tripleman"
Een SMT 950 of 990 is niet echt het model wat ik zoek, maar heb hier ook nog niet echt naar gekeken moet ik eerlijk zeggen. Zal eens kijken wat voor iets het is, maar eerlijk gezegd gaat mijn smaak daar toch niet zo naar uit. Dan ligt mijn voorkeur toch meer bij de SM 1 pitter.Ja klopt, maar ook omdat je er zo plat op ligt, dat vonden ze maar gevaarlijk.
Maar nu ben ik vrij in de keuze .
Kan me wel indenken dat mensen een racer snel associëren met een motor die vooruit vliegt en veeel te hard gaat .
Zolang het maar geen metrische hamer en beitel zijn..Buell of een Duc, dat rijdt wel effe heel anders hoor
voordeel is dat je Buell met een hamer en beitel kunt reviseren.
maar omdat het poser gehalte van de KTM smr veel groter is, heb ik die maar uitgekozen.
Dat is het enige wat telt!