Ducati of Buell?

Neem niet de Ducati. De mijne moet uniek blijven. O-)
(Heerlijke machine als je goed op een houten plank kan zitten).
 
Laatst bewerkt:
als je naar onderhoudskosten gaat kijken heb je een slechte smaak kwa motoren 8-)

bij de duc moeten elke 2 a 3 jaar de riemen vervangen worden.
en 2 cilinders slijten meer kettingen en tandwielen dan een 4 pitter.

een buell is ook niet erg goedkoop in onderhoud als je veel km`s maakt.

ik moet wel zeggen, ik heb dit weekend op een nieuwe monster gereden,
man wat rijd zo`n ding goed :)

Dan heb je me denk ik verkeerd begrepen, ik vind het namelijk niet erg om te sleutelen, en ik weet dat een Duc wat meer aandacht nodig heeft.

Maar wat ik bedoelde ging over een KTM SM 1 pitter, waarbij je om de ... uren de zuigerveren en zuigers moet vervangen en opnieuw in moet rijden etc etc. Dat is niet het geen dat ik zoek.
 
Een SMT 950 of 990 is niet echt het model wat ik zoek, maar heb hier ook nog niet echt naar gekeken moet ik eerlijk zeggen. Zal eens kijken wat voor iets het is, maar eerlijk gezegd gaat mijn smaak daar toch niet zo naar uit. Dan ligt mijn voorkeur toch meer bij de SM 1 pitter.


Je mocht van je ouders geen racer? :+ Hahaha, altijd mensen die denken dat je alleen met een racer hard kunt _O-

Ja klopt, maar ook omdat je er zo plat op ligt, dat vonden ze maar gevaarlijk.
Maar nu ben ik vrij in de keuze ;).
Kan me wel indenken dat mensen een racer snel associëren met een motor die vooruit vliegt en veeel te hard gaat ;).
 
Een SMT 950 of 990 is niet echt het model wat ik zoek, maar heb hier ook nog niet echt naar gekeken moet ik eerlijk zeggen. Zal eens kijken wat voor iets het is, maar eerlijk gezegd gaat mijn smaak daar toch niet zo naar uit. Dan ligt mijn voorkeur toch meer bij de SM 1 pitter.Ja klopt, maar ook omdat je er zo plat op ligt, dat vonden ze maar gevaarlijk.
Maar nu ben ik vrij in de keuze ;).
Kan me wel indenken dat mensen een racer snel associëren met een motor die vooruit vliegt en veeel te hard gaat ;).
nee, je zoekt een SMR:

1356682422556.jpg
 
Dan heb je me denk ik verkeerd begrepen, ik vind het namelijk niet erg om te sleutelen, en ik weet dat een Duc wat meer aandacht nodig heeft.

Maar wat ik bedoelde ging over een KTM SM 1 pitter, waarbij je om de ... uren de zuigerveren en zuigers moet vervangen en opnieuw in moet rijden etc etc. Dat is niet het geen dat ik zoek.
Als je zelf gaat sleutelen aan dat soort brommers wordt het snel duur.. :X
 
Inderdaad, koop je gewoon een ZX10 en haal je de kappen er af _O-
Kijk mam, geen racer

Wat een ongelofelijke zieke machine :O! Dat is inderdaad geen racer meer _O-


Als je zelf gaat sleutelen aan dat soort brommers wordt het snel duur.. :X

Is dat zo ja? Waarom zou dat niet gaan?
Als je het met beleid doet en goed uit zoekt hoe het moet, dan zou dat toch geen probleem moeten zijn? Hebben hier de materialen en gereedschap om de meeste dingen zelf te kunnen doen.
 
Laatst bewerkt:
Wat een ongelofelijke zieke machine :O! Dat is inderdaad geen racer meer _O-Is dat zo ja? Waarom zou dat niet gaan?
Als je het met beleid doet en goed uit zoekt hoe het moet, dan zou dat toch geen probleem moeten zijn? Hebben hier de materialen en gereedschap om de meeste dingen zelf te kunnen doen.

Ducati's schijnen vaker kapotgesleuteld dan gereden te worden.. Zit nogal wat geavanceerde techniek in die dingen. Maar als jij een (motor)monteur bent met een goede werkplaats moet je een eind kunnen komen. O-)
 
nouja een Motormonteur wil ik niet zeggen, maar we zijn hier met 3 man sterk thuis die allen niet vies zijn van sleutel en graag uitzoeken hoe alles werkt etc. Mijn broer heeft al een keer een SM geheel (tot de laatste schroef) uit elkaar gehad en weer opgebouwd, ook motorisch, dus kan wel zeggen dat we een heel eindje kunnen komen.

Natuurlijk zijn er geavanceerde dingen die je beter door ene dealer kunt laten doen, en als ik het niet vertrouw begin ik er ook echt niet zomaar aan. Maar dacht dat je bedoelde dat je aan een Duc en aan een Buell zelf niet kon sleutelen.


Maar als ik het goed begrijp uit de verhalen zijn zowel een Duc als een Buell goede motoren die op zijn tijd wat aandacht nodig hebben, en mits dit goed gebeurd er niet gek veel kan gebeuren (pech factor uitgesloten ;))?
 
Buell... je moet er van houden of niet. 't Rijd totaal anders dan een 4-pitter. Alles trilt, bokt in z'n 1 bij lage toeren (onder de 1500-2000rpm), dus beetje koppeling erbij... de koppeling is ook loodzwaar in vergelijking met andere motoren, dus je krijgt er een gespierde linker onderarm van :P .
Het is een korte motor, dus een passagier heeft niet veel ruimte of comfort (vraag m'n vriendin maar :9 ). Je houding op de motor is ook heel erg rechtop. En omdat hij zo kort is zie je geen voorwiel, leun je zelfs naar voren ;)
Onderdelen heb je nog wel, maar worden wel schaarser. Qua onderhoud kan je wel bij HD terecht of Twin Motorcycles. Of je kan de kleine dingen wel zelf doen. Let wel op dat alles wel een imperial maat heeft en niet metrisch.
Qua kosten is de Buell misschien wel gelijk aan een duc.

't lijkt wel allemaal negatief vanuit mijn standpunt, maar zo is 't niet. Ik weet nu ongeveer wel wat de negatieve dingen zijn, want ik heb zelf nu een jaar een Buell XB12S.

Maar ik ben er sinds een tiener al weg van, maar sinds ik vorig jaar mijn rijbewijs heb. Heb ik 'm vrijwel meteen gekocht :D
Geen moment spijt van gehad! :]

Een vriend van mij heeft een Ducati Monster Dark 600, maar ik sleutel wel vaker dan hij. Maar ik heb 'm wel beetje eigen gemaakt. Maar vorige week een probleempje gehad met het neutraal lampje. Maar met behulp van het forum van BuellXB.com, ben ik er achter gekomen wat het was en heb ik een neutraal schakelaar bij HD vandaan gehaald en het probleem was opgelost. Maar dit zijn denk ik van die dingen die je ook bij andere motoren wel eens last van kan hebben.

Maar als je vragen hebt, brand maar los :+

Hieronder mijn schatje...


77e1f211.jpg
 
Buell... je moet er van houden of niet. 't Rijd totaal anders dan een 4-pitter. Alles trilt, bokt in z'n 1 bij lage toeren (onder de 1500-2000rpm), dus beetje koppeling erbij... de koppeling is ook loodzwaar in vergelijking met andere motoren, dus je krijgt er een gespierde linker onderarm van :P .
Het is een korte motor, dus een passagier heeft niet veel ruimte of comfort (vraag m'n vriendin maar :9 ). Je houding op de motor is ook heel erg rechtop. En omdat hij zo kort is zie je geen voorwiel, leun je zelfs naar voren ;)
Onderdelen heb je nog wel, maar worden wel schaarser. Qua onderhoud kan je wel bij HD terecht of Twin Motorcycles. Of je kan de kleine dingen wel zelf doen. Let wel op dat alles wel een imperial maat heeft en niet metrisch.
Qua kosten is de Buell misschien wel gelijk aan een duc.

't lijkt wel allemaal negatief vanuit mijn standpunt, maar zo is 't niet. Ik weet nu ongeveer wel wat de negatieve dingen zijn, want ik heb zelf nu een jaar een Buell XB12S.

Maar ik ben er sinds een tiener al weg van, maar sinds ik vorig jaar mijn rijbewijs heb. Heb ik 'm vrijwel meteen gekocht :D
Geen moment spijt van gehad! :]

Een vriend van mij heeft een Ducati Monster Dark 600, maar ik sleutel wel vaker dan hij. Maar ik heb 'm wel beetje eigen gemaakt. Maar vorige week een probleempje gehad met het neutraal lampje. Maar met behulp van het forum van BuellXB.com, ben ik er achter gekomen wat het was en heb ik een neutraal schakelaar bij HD vandaan gehaald en het probleem was opgelost. Maar dit zijn denk ik van die dingen die je ook bij andere motoren wel eens last van kan hebben.

Maar als je vragen hebt, brand maar los :+

Hieronder mijn schatje...


[afbeelding]

Super, wat een reactie! Thanks!
Eigenlijk heel duidelijk allemaal. Dus weinig vragen :P

Kan me indenken dat het in de lage toeren in zin 1 wat bokkerig rijd, maar is dit in andere versnellingen ook?

En zijn onderdelen duur, of worden steeds duurder zeker, aangezien ze steeds schaarser worden?

Heb je zelf nieuw gereedschap aangeschaft i.v.m. de imperial maten? En levert dit veel problemen op bij het sleutelen?

Je motor ziet er zo op de foto wel erg gaaf uit! ;)
 
Super, wat een reactie! Thanks!
Eigenlijk heel duidelijk allemaal. Dus weinig vragen :P

Kan me indenken dat het in de lage toeren in zin 1 wat bokkerig rijd, maar is dit in andere versnellingen ook?

En zijn onderdelen duur, of worden steeds duurder zeker, aangezien ze steeds schaarser worden?

Heb je zelf nieuw gereedschap aangeschaft i.v.m. de imperial maten? En levert dit veel problemen op bij het sleutelen?

Je motor ziet er zo op de foto wel erg gaaf uit! ;)

Your welcome! en Thanks! ;)

Bokkerig is alleen in z'n 1, maar wanneer je langzaam rijd. Door de stad en je moet een beetje hangen achter langzame auto's ..zoiets. Anders op de gewone weg kan je in z'n twee wel overal mee door.

Voor onderdelen weet ik niet 100% zeker of ze duurder zijn, dan een jaar geleden. Maar waarschijnlijk zullen ze wel wat duurder/exclusiever worden. Maar Twin Motorcycles heeft nog wel Buell support.

Voor sleutelen heb ik nog niets nieuw aangeschaft met betrekking tot die imperial maten (nog wel van plan te doen). Tot nu toe heb ik alles met een torq 27 alles kunnen doen, en standaard steek en dopsleutels. (lucht filter, carter-breather re-route, bougies, bugspoiler, HID xenon lampen, LED ringen, rem hendels, neutral switch).

Hier nog een geluids/video van een ritje samen met m'n maatje op de monster.
klik.
 
Super, wat een reactie! Thanks!
Eigenlijk heel duidelijk allemaal. Dus weinig vragen :P

Kan me indenken dat het in de lage toeren in zin 1 wat bokkerig rijd, maar is dit in andere versnellingen ook?

En zijn onderdelen duur, of worden steeds duurder zeker, aangezien ze steeds schaarser worden?

Heb je zelf nieuw gereedschap aangeschaft i.v.m. de imperial maten? En levert dit veel problemen op bij het sleutelen?

Je motor ziet er zo op de foto wel erg gaaf uit! ;)
Ik denk dat jij eens wat proefritten moet gaan maken.

Heb ook wel eens heel lang lopen kwijlen op een motor en was na 1 proefrit genezen..
 
Andersom komt ook voor.
Ik had nog nooit aan Triumph gedacht. Totdat men miji erop zette.

Sindsdien een "tripleman"
*O* *O* *O* *O*
 
Een SMT 950 of 990 is niet echt het model wat ik zoek, maar heb hier ook nog niet echt naar gekeken moet ik eerlijk zeggen. Zal eens kijken wat voor iets het is, maar eerlijk gezegd gaat mijn smaak daar toch niet zo naar uit. Dan ligt mijn voorkeur toch meer bij de SM 1 pitter.Ja klopt, maar ook omdat je er zo plat op ligt, dat vonden ze maar gevaarlijk.
Maar nu ben ik vrij in de keuze ;).
Kan me wel indenken dat mensen een racer snel associëren met een motor die vooruit vliegt en veeel te hard gaat ;).

Zo denkt de politie dat ik op het achterwiel rijd omdat ik een supermotard rijdt.

toch hebben ze ergens gelijk *O* *O* :W
 
Ik denk wel dat een 1pitter niks voor jou is als ik je verhaal zo lees...
 
Laatst bewerkt:
Buell of een Duc, dat rijdt wel effe heel anders hoor
voordeel is dat je Buell met een hamer en beitel kunt reviseren.

maar omdat het poser gehalte van de KTM smr veel groter is, heb ik die maar uitgekozen.
Dat is het enige wat telt!
 
Buell of een Duc, dat rijdt wel effe heel anders hoor
voordeel is dat je Buell met een hamer en beitel kunt reviseren.

maar omdat het poser gehalte van de KTM smr veel groter is, heb ik die maar uitgekozen.
Dat is het enige wat telt!
Zolang het maar geen metrische hamer en beitel zijn.. O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan