Ducati of Buell?

Hypermotard1100. :)

2008_hypermotard_S_main.jpg
 
Een SMT 950 of 990 is niet echt het model wat ik zoek, maar heb hier ook nog niet echt naar gekeken moet ik eerlijk zeggen. Zal eens kijken wat voor iets het is, maar eerlijk gezegd gaat mijn smaak daar toch niet zo naar uit. Dan ligt mijn voorkeur toch meer bij de SM 1 pitter.Ja klopt, maar ook omdat je er zo plat op ligt, dat vonden ze maar gevaarlijk.
Maar nu ben ik vrij in de keuze ;).
Kan me wel indenken dat mensen een racer snel associëren met een motor die vooruit vliegt en veeel te hard gaat ;).

Dus je mocht ook alleen sex hebben zolang je niet plat op je rug lag? :P
 
Hypermotard is ook een zeer mooie machine, maar volgens mij net boven mijn budget :(


Ik mag sowieso geen sex voor het huwelijk..... Jullie wel dan :O???!!
 
voor de buell heb ik heel goed nieuws voor je
Erik Buell heeft een nieuw bedrijf opgericht namerlijk Erik Buell Racing
naast motoren(hopelijk worden de drie modellen binnenkort aangekondigd)
maken ze onderdelen voor de motoren van het voormalige Buell Motorcycle Company
goede kennis van me rijdt met een Buell 1125R
en had een breuk en kon nieuwe onderdelen krijgen die van EBR komen
 
voor de buell heb ik heel goed nieuws voor je
Erik Buell heeft een nieuw bedrijf opgericht namerlijk Erik Buell Racing
naast motoren(hopelijk worden de drie modellen binnenkort aangekondigd)
maken ze onderdelen voor de motoren van het voormalige Buell Motorcycle Company
goede kennis van me rijdt met een Buell 1125R
en had een breuk en kon nieuwe onderdelen krijgen die van EBR komen

Oh dat is zeker goed nieuws ja! Want dat wil zeggen dat onderdelen ook leverbaar blijven en niet snel van de markt zullen verdwijnen. :)
 
Oh dat is zeker goed nieuws ja! Want dat wil zeggen dat onderdelen ook leverbaar blijven en niet snel van de markt zullen verdwijnen. :)

inderdaad
dit was namelijk ook iets waar men maat bang voor was toen hij het nieuws van de stopzetting vernam

als je will even de link checken zeker de moeite waard om hun eerste bike te zien slechts 100 stuks gemaat
tevens de eerste superbike ooit van erik buell
onder harley mochten er geen fully faired motoren gemaakt worden
http://www.erikbuellracing.com/

er wordt momenteel hard gewerkt om dealers te vinden die een plaatsje kunnen vrijmaken in hun showroom en werkplaats om de toekomstige modellen te verkopen

ook al is dit het nieuwe buell bedrijf hij is toch nog steeds trots op de oude motoren
 
Rijd nu een aantal maanden een ktm 990sm, moet zeggen bevalt super, wat een feest. :Y
Rij er elke dag op naar mijn werk en voor de hobby natuurlijk maar toch elke keer weer een smile op mijn gezicht. *D
Top snelheid schat ik zo rond de 220km/h maar op de binnenwegen is het 1 groot feest.
Nadeel aan de ktm lc8 blokken is dat ze vrij korte onderhouds intervallen hebben, om de 7500km.
De kleine beurt is prima zelf uit te voeren de grote beurt vraagt wel wat kennis van zaken of laten doen natuurlijk.
Verder zijn het volgens mij redelijk betrouwbare blokken als je kijkt naar km standen.
Prijzen liggen tussen de 7000 en de 10000 voor een 2dehans. Boven de 9000 heb je de R versie wel.
 
als je will even de link checken zeker de moeite waard om hun eerste bike te zien slechts 100 stuks gemaat
tevens de eerste superbike ooit van erik buell
onder harley mochten er geen fully faired motoren gemaakt worden
http://www.erikbuellracing.com/

er wordt momenteel hard gewerkt om dealers te vinden die een plaatsje kunnen vrijmaken in hun showroom en werkplaats om de toekomstige modellen te verkopen

ook al is dit het nieuwe buell bedrijf hij is toch nog steeds trots op de oude motoren

Wow, normaal vind ik Buell motoren niet echt mooi maar dit ziet er wel heel goed uit. :9~

EBR_BACKGROUND_1190RS_2_1024x768.jpg
 
Wow, normaal vind ik Buell motoren niet echt mooi maar dit ziet er wel heel goed uit. :9~

[afbeelding]

ja ikzelf vind hem prachtig

de volgende modellen zouden een sport motor(hopelijk lijkt ie op de 1190rs), een naked(hun trademark) en een hypermotord/adventure motor worden

en dit zijn nog steeds echte buell motoren ze bouwen verder op wat nog onder harley werd ontwikkeld
het team is ook nog grotendeels hetzelfde

vind het wel leuk dat er nog een bouwer van vtwin sportmotoren is
is eens wat anders dan een ducati

en ik denk kwa tech dat beiden wel een beetje op hetzelfde niveau gaan zitten
 
Ik heb 3j een buell 2010 xb12ss gehad en ben er content mee geweest de volle 9700 km's, heb em nu deze week verkocht omdat ik eens een racer wou dus heb ik nu een nieuwe cbr 600 rr repsol gekocht en kan nu zegge uit ervaring dat de buell een ideale cruiser en patser is, die ondanks zijn 100 pk maar wel 114 Nm koppel :9~ toch goe vooruit gaat en met gemak 220 haalt. Tis een motor met karakter :9
Heb nooit problemen gehad onderhoud is miss niet goedkoop is bij hd dealer maar je kan t evengoed zelf doen.
Ik heb mijn buell als eerste moto gekocht en ondanks de afradingen van verschillende mense toch gekocht en geen enkel moment spijt van gehad. :]
 
Zo even geleden dat ik hier gereageerd heb. De zoektocht is nog steeds verder aan het gaan, en het dilemma ook :(.

Weet echt niet wat ik op dit moment wil met een motor, erg lastig allemaal!
We kijken rustig verder :)
 
de 749/999 rijdt veel makkelijker dan de 996, veel minder spartaans>> het is de meest ergonomisch racer die je kunt kopen.

het testastrettablok is het meest solide 4 klepperblok wat Ducati heeft gemaakt.

Ik zou echter wel naar een 999 kijken omdat je die veel luier kan rijden, meer koppel en bij lagere toerentallen is dat koppel al ruim aanwezig.







over de buell weet ik niets :+
 
testritje zien te maken.

Ik vond die Buell vreselijk rijden, alsof ik de vooras in mijn handen had, zo kort voelde dat ding aan.


Snap wat je bedoeld. Had dat gevoel ook ik denk dat het komt doordat het een vrij korte motor is met een behoorlijk steile voorvork. Wijnig motor voor je en beetje apart sturend.
Zodra wat aan de fiets gewend kun je hem best heel strak rijden.
 
Als ik een naked zou kopen werd het een Buell :Y

Yamaha, honda, kawa en andere merken maken mooie en goede motoren maar zoals je zelf al zegt, ze missen iets. Karakter misschien? waardoor het toch wat saai wordt?

Wie zal het zeggen. Ik denk dat de Buell of een Ducati dat probleem wel oplost :Y De Buell heeft dan toch mijn voorkeur maar dat is natuurlijk persoonlijk.
 
Als ik zo door je draadje heen lees ben je er volgens mij al lang uit... ;)

Buell XB12s... Gevoel van heimwee...

Het evo/sportsterblok is heel onderhoudsvrij(mits je er maar met beleid mee omgaat) de fiets geeft heel veel feedback als je de bochten induikt(lage zwaartepunt, korte wielbasis)en je kan met gemak heel plat gaan. Koppel is ruimvoldoende aanwezig en(ondanks dat vele zich er aan ergeren) vind ik het oldskool harley sound gewoon bruut. Remvermogen is met de enkele grote remschijf in combinatie met een 4-zuigerklauw ook prima.

Tis een makkelijke fiets om rustig lange stukken mee te cruisen en een supersprinter voor de bochtige weggetjes, tis zonde dat Harley er afstand van heeft gedaan.(niet het juiste publiek) Harley is verplicht nog 10 jaar na stoppen van Buell onderdelen te kunnen blijven leveren, dus dat is geen probleem. Zowieso zou ik wegblijven van de grote Harley dealers qua onderhoud, maar uitwijken naar specialisten als Twin Motorcycles.

Hij bokt soms bij lage toeren, is soms nukkig als ie koud is, maar eenmaal in z'n element is het pure porno op 2 wielen... :]

037_2.jpg

Suc6 met je keuze... ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 5 jaar een Buell XB12S gehad en hier heel veel plezier mee gehad.
De zithouding was voor mij uitstekend (ik ben 1,75 lang ).
Je zit natuurlijk vol in de wind en ik heb nooit kunnen kijken hoe hoog de topsnelheid was ik ben bij 200 op de teller maar gestopt.
Hij gaat dus voor de meeste mensen hard zat.
Maar hij is vooral prettig voor het rijden van bochtige weggetjes lekker stevig remmen terugschakelen en daarna weer lekker het gas erop en genieten van het prachtige geluid.
Ik heb veel verschillende motoren gehad maar dit was toch wel een van de leukste.
Ik heb ook een Ducati gehad dit is toch wel een heel ander type motor.
De zithouding is veel sportiever maar je zit wel enigzins beschermd waardoor het wel weer een betere motor is om eventueel mee op reis te gaan.
Het geluid en de looks zijn ook wel heel mooi.

Succes met je keuze
 
Als ik zo door je draadje heen lees ben je er volgens mij al lang uit... ;)

Buell XB12s... Gevoel van heimwee...

Het evo/sportsterblok is heel onderhoudsvrij(mits je er maar met beleid mee omgaat) de fiets geeft heel veel feedback als je de bochten induikt(lage zwaartepunt, korte wielbasis)en je kan met gemak heel plat gaan. Koppel is ruimvoldoende aanwezig en(ondanks dat vele zich er aan ergeren) vind ik het oldskool harley sound gewoon bruut. Remvermogen is met de enkele grote remschijf in combinatie met een 4-zuigerklauw ook prima.

Tis een makkelijke fiets om rustig lange stukken mee te cruisen en een supersprinter voor de bochtige weggetjes, tis zonde dat Harley er afstand van heeft gedaan.(niet het juiste publiek) Harley is verplicht nog 10 jaar na stoppen van Buell onderdelen te kunnen blijven leveren, dus dat is geen probleem. Zowieso zou ik wegblijven van de grote Harley dealers qua onderhoud, maar uitwijken naar specialisten als Twin Motorcycles.

Hij bokt soms bij lage toeren, is soms nukkig als ie koud is, maar eenmaal in z'n element is het pure porno op 2 wielen... :]

[afbeelding]
Suc6 met je keuze... ;)

Zo deze is mooi, zijn tweedehands nog best prijzig, maar gvd wat een ding! Buell kan ik alleen maar aanraden. Niet de beste maar wel de vetste. Die dingen rijden gewoon geweldig 8-)
 
Ik heb inmiddels wel een redelijke keus kunnen maken.......Het zal waarschijnlijk een ducati worden!

Waarom geen Buell.... Tsja.... erg moeilijk.... Het zijn super mooie motoren en vind het geluid echt geweldig, maar toch het budget zit er een beetje tegen aan te hikken. Een buell is toch nog wel aardig aan de prijs in Nederland (of je moet er één in België vinden) en voor dat geld koop ik een ducati die minder kilometers heeft gereden en de opties heeft die ik wil.

Het Zal dus waarschijnlijk een Ducati gaan worden. Buell is nog niet uitgesloten, mits ik toevallig ergens ene goedkopere tegen kom die aan mijn eisen voldoet. Ik ben geen gelukszoeker (zo iemand waar iedereen een hekel aan heeft die zijn motor verkoop * €1.500,- minder bieden etc zondfer de motor gezien te hebben*) dus wacht rustig af.

Mocht ik iets gekocht hebben laat ik het jullie uiteraard even weten ;)

Heb op de ducati 999S gereden en dat trilt ook wel, maar denk dat ik hier zo aan gewent ben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan