echte brikken

Sammie moet z'n grote mond maar houden denk ik en maar weer met z'n scooter gaan spelen als je het het mij vraagt :X
 
Jongensjongens toch, wat zitten we snel op de kast?! ;)
Jullie hadden destijds zoveel goede raad voor Johnny (die er helaas door dit soort ongein met een prachtig topic is gestopt), maar jullie volgen je eigen raad dus niet op?
Dit soort figuren is het niet waard zoveel respons te krijgen op domme opmerkingen,laat toch....we weten toch beter ;)
 
WOW lache wat een reacties, om een enkele te beanntwoorden, ja, ik zie er lekker uit, en ja die electr regelaar die ik had gekocht kwamen andere mensen ook niet uit, maar erlijk, qua motorelectro ben ik geen expert, ik heb op meer motoren nieuwe complete bedradingen aangelegd maar dit ging niet goed.
echte fietsen?
motoren, brikken, dus oud, vanaf 25 jr dacht ik dat het over ging.
zelluf vinnik engelse zooi, zoals mijn trouwe BSA m21 erg leuk,
enne dnepr's zijn geen lego, lego past beter..
toch mooi zoals die BMW en goldwing rijders reageren..
 
leuk topic, ik had gehoopt dat het over Japanners ging en niet over die eeuwig lelijke engelse vastloop-hokken of rot-russen ging...
Sammie..iedereen blij met zijn/haar motor ! waar hij ook vandaan komt (en als je je huiswerk had gedaan komen ze veelal niet uit Japan) succes verder
 
tsja, als je niet weet hoe je een simpele motor zoals een engelse 1 pitter moet afstellen en die vastloopt, is er echt iets mis, als je niet kunt sleutelen moet je zeker geen rus nemen,
iedereen zijn ding, ik had alleen ander publiek hier verwacht, wat bij het onderwerp hoorde zeg maar, mensen met brikken en klassiekers die hun onderhoud zelf doen..
 
Raad ik je toch aan int vervolg wat milder uit de hoek te komen en daadwerkelijk eerst eens een aantal topics te gaan lezen.
Ik geloof dat zeker 90% van de jongens (en meiskes) hiero het onderhoud zelf doet,sommigen zijn zelfs niet bang om eigenhandig een revisie te doen....
of dat nu een italiaanse V-twin, een engelse twin, een duitse single of een japanse multi is....
Mocht je na het lezen alsnog denken dat dit publiek ook het jouwe is, welkom dan.
Zo niet, jammer, maar ga dan geen zinloze opmerkingen plaatsen tegen personen die wèl van elkaars kijk/mening kunnen/willen leren.

Doeidoei!

veel leesplezier! ;)
 
Raad ik je toch aan int vervolg wat milder uit de hoek te komen en daadwerkelijk eerst eens een aantal topics te gaan lezen.
Ik geloof dat zeker 90% van de jongens (en meiskes) hiero het onderhoud zelf doet,sommigen zijn zelfs niet bang om eigenhandig een revisie te doen....
of dat nu een italiaanse V-twin, een engelse twin, een duitse single of een japanse multi is....
Mocht je na het lezen alsnog denken dat dit publiek ook het jouwe is, welkom dan.
Zo niet, jammer, maar ga dan geen zinloze opmerkingen plaatsen tegen personen die wèl van elkaars kijk/mening kunnen/willen leren.

Doeidoei!

veel leesplezier! ;)
jij bent volgens mij een vriendelijk iemand :)
 
jij bent volgens mij een vriendelijk iemand :)

Ach,je kunt je overal wel druk om gaan maken,maar dat kost je een maagzweer.
Leef met de dag,laat de drukte maar aan een ander over....


het helpt ook dat ik een kop als een zeef heb;ik vergeet snel en veel...met dat ik boos zou moeten zijn ben ik alweer vergeten waarom :P
 
tsja, als je niet weet hoe je een simpele motor zoals een engelse 1 pitter moet afstellen en die vastloopt, is er echt iets mis, als je niet kunt sleutelen moet je zeker geen rus nemen,
iedereen zijn ding, ik had alleen ander publiek hier verwacht, wat bij het onderwerp hoorde zeg maar, mensen met brikken en klassiekers die hun onderhoud zelf doen..


Ik dacht eigenlijk dat je startpost een geintje was om een discussie uit te lokken....maarre je meent het blijkbaar écht :?

Ieder zijn ding idd.. de één een rus, de ander een jap. :Z

Enne..al zou ik ál mijn onderhoud / revisie uitbesteden...dan blijft het een brik klassieker hoor.... Veel leesplezier met alle (uitbesteedde??) restauratietopics....
 
Wow, sommige mensen zijn kennelijk echt serieus beledigt, zelf ik had dat niet verwacht..op zich wel een intererssant verschijnsel.
verder raad ik mensen met klassiekers af om onderhoud/revisie uit te besteden want 9 van de 10 revisiebedrijven mollen de zooi direct of indirect nog meer(door vb. met te kleine toleranties te werken..)
 
verder raad ik mensen met klassiekers af om onderhoud/revisie uit te besteden want 9 van de 10 revisiebedrijven mollen de zooi direct of indirect nog meer(door vb. met te kleine toleranties te werken..)
Tjees, wat een expert hier :(
 
tsja, als je niet weet hoe je een simpele motor zoals een engelse 1 pitter moet afstellen en die vastloopt, is er echt iets mis, als je niet kunt sleutelen moet je zeker geen rus nemen,
Wie/wat bedoel je nou met deze vage opmerkingen? Is Ralf z'n BSA vastgelopen en bevalt zijn sleutelwerk aan z'n Dnepr je soms niet? :? :? :?

iedereen zijn ding, ik had alleen ander publiek hier verwacht, wat bij het onderwerp hoorde zeg maar, mensen met brikken en klassiekers die hun onderhoud zelf doen..
Fijn dat jij zo maar aan de langzaam gegroeide definitie van brikken voorbij gaat. :P

Een harley uit 1927 en een dnepr uit 1964, maar ook een honda uit 1975 vallen allemaal onder de noemer 'klassieker'. Maar ze zijn zeer waarschijnlijk ook alle drie 'brik' te noemen.


En wat nou een brik precies is staat links en rechts wel genoemd. Heeft iets te maken met 'ouwezooidiehoutjetouwtjeaandepraatblijft'. :X
 
Laatst bewerkt:
hee sammie, is dit geen brik? kheb laatst zelf de cilinder gereviseerd. so kiss my ass
full

=lvt= op zijn ''echte'' brik(?)
 
Laatst bewerkt:
heb ik gezegd dat iemand zijn fiets was vastgelopen? dat was niet ik, iemand anders had het over vastlopende engelse fietsen,
en helemaal zelf cylinder reviseren(in een boorkolom zetten) van je polyfiets?
iedereen happy, zoals ik al zei..
 
Sammie heeft eigenlijk alleen maar de kwaliteit van het Nippon spul aangetoond:

Aangezien wij "te stom zijn om ze te onderhouden" en revisiebedrijven "de boel alleen maar slopen" moeten die "kloeten" Japanners wel zeer goed gebouwd zijn, aangezien er nog zoveel van rijden!

Sam thx voor je kundig oordeel, je hebt er duidelijk verstand van! ;)


(P.S. Ik weet nog wel een leuke CB voor je te staan)
 
ik wil het neit graag toegeven, maar veel japanse motoren zijn inderdaad erg goed. vooral die suzuki GS blokken zijn taai...
maar is een motor meteen een brik of klassieker als hij ouder dan 10 jaar is?
 
Raad ik je toch aan int vervolg wat milder uit de hoek te komen en daadwerkelijk eerst eens een aantal topics te gaan lezen.
Ik geloof dat zeker 90% van de jongens (en meiskes) hiero het onderhoud zelf doet,sommigen zijn zelfs niet bang om eigenhandig een revisie te doen....
of dat nu een italiaanse V-twin, een engelse twin, een duitse single of een japanse multi is....
Mocht je na het lezen alsnog denken dat dit publiek ook het jouwe is, welkom dan.
Zo niet, jammer, maar ga dan geen zinloze opmerkingen plaatsen tegen personen die wèl van elkaars kijk/mening kunnen/willen leren.

Doeidoei!

ben ik t helemaal mee eens.
veel leesplezier! ;)
 
ik wil het neit graag toegeven, maar veel japanse motoren zijn inderdaad erg goed. vooral die suzuki GS blokken zijn taai...
maar is een motor meteen een brik of klassieker als hij ouder dan 10 jaar is?

wel brik iig. maar vind je het echt vreemd dat mensen beledigd zijn? Je zou echt eens de rest van de topic moeten lezen. De 1 restaureerd hem, de ander verbouwd zijn motor volledig. Bijna iedereen doet alles zelf. Dus ik volg het niet helemaal. Heb zelf ook 3 jappen staan en 1 duitser, maar verder op alles gereden wat 2 wielen heeft zo ongeveer. Dus ach. gewoon lekker blij zijn met je eigen fiets.
 
maar is een motor meteen een brik of klassieker als hij ouder dan 10 jaar is?
Nogmaals, er is op dit forum gedurende 2 jaar langzaam een soort van definitie gegroeid van wanneer 't een brik is. :z


Klassiekers zijn minimaal 25 jaar oud (volgens de Nederlandse wet :P ) en Brikken worden door overige motorliefhebbers gezien als ouwe rommel. O-)
 
@roestendoeze, ahhhh gatver, ik klikte op de link in je voettekst. Ieeeuww, ransaap, dat zet je toch niet op het forum?

Er zwerft ergens een brikdefinitie rond. 10 jaar, tie rips en ductape zijn onderdelen van de definite. Brikken zijn soms pekelfietsen, de meeste brikkers rijden brik omdat dat fun is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan