een of twee schijfremmen

Ja. Jochem weet dat wel. :+

Ik gok op "ja", maar wacht de experts even af. :)
 
Ja dat kan, tenminste als je over de volgende ingredienten beschikt:

-voorvork van een k2 of een van een 550 (die heeft bevestigingspunten aan de rechterpoot)
-extra schijf met aansluiting voor km-teller aandrijving, die verandert namelijk
-extra remklauw
-'bevestigingsbeugel' voor remklauw, is hetzelfde als links
-extra remleiding
-grotere 'nippel' waarmee je de 2 remleidingen aan het stuk met het remlichtschakelaartje bevestigd (onder de koplamp)
-grotere pomp voor een hogere opbrengst (b.v. van een 750 F1/2 of goldwing)

Als je echt goed wil doen dan monteer je stalen remleidingen, volgens mijj kun je dan zo ongeveer stoppies maken :P
Ik heb trouwens nog wel het een en ander liggen mocht je interesse hebben, o.a. schijf, klauw met 'bevestigingsbeugel', leidingen (rubber), liefst ruilen tegen een deuk- en roestvrije cb500 tank.

Succes!!
 
Ik sluit me bij m'n voorganger aan! (behalve het k2-vork verhaal. Kan met iedere vork; ze hebben allemaal 2 bevestigingspunten) :)
 
Ja kan,
Ik rijd zelf ook zo rond op m`n 500
Als je het doet zoals Jooop heeft omschreven moet het wel goedkomen,het rijdt perfect met die dubble schijven
 
Rit? Wanneer?
@hondafour ik heb nog wel een pomp maar die is niet goed meer, het zuigertje blijft hangen, het is waarschijnlijk wel te reviceren maar je bent goedkoper uit met een goede tweedehands. Ik heb ook wel eens gehoord dat het met de originele pomp zou moeten kunnen, je kan een poging wagen.
Als je nog interesse hebt in de andere spullen laat maar even weten. Is de tank trouwens roest/deuk vrij?
 
rit is op 20 -07 -03 uit wijk bij duurstede,tank is heel net geen deuk maar ik woon in voorburg dat is bij den haag en jij in zutphen zo te zien
 
Jup, ik heb dubbele *D

full


Remt super :} :}
 
En ik heb een enkele, maar je ziet overduidelijk de bevestiging voor een tweede remschijf aan de rechterkant zitten.

P.S. Lbg, Wat heb jij voor een 4-in-4 pijpjes gemonteerd??

full
 
l.b.g. hallo !bedankt voor je foto !maar hoe zit eigenlijk de leiding rechts vast ? want waar het van ijzer naar rubber overgaat zeg maar , zit links een haak maar rechts natuurlijk niet! hoe heb je dat opgelost of heb je ook andere remleidingen zo te zien?
 
Bij m'n 750 is daar met een dik stuk ijzerdraad zelf een beugel aangeklust. Is in principe niet nodig: de rubberen leidingen zijn stijf genoeg om nergens tussen te komen...

P.S. Ik heb nog een heel ingescand document (5 pagina's) over het ombouwen naar 2 schijven. Kan het je wel mailen, maar is 4,5 MB groot. Wellicht dat iemand webruimte heeft om het op te plaatsen?
 
Dat rechterleidinkje is meen ik al lang niet meer aan te komen. Je moet een linker leiding wat bijbuigen. Huisman in Leiden heeft meen ik nog steeds twee schijven liggen en mogelijk ook een adapter voor de telleraandrijving. (tel. 071-5134000 (Dennis) of 071-5232300 (Rob)
 
Goed remmen lukt beter met 2 750 schijven en klauwen en de orginele pomp.
Waarom laten jullie die afstel shit op die cb klauwen zitten? Gooi eraf die onzin. (na het verwijderen moet je wel atijd ff voelen of er niemand tegen je klauw heeft geduuwd, dus eerst ff in de hendel knijpen en dan wegrijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan