Een piepertje in de file?

KingCoder

Begeisterungsmeister [bəˈgaistərʊŋs-ˈmaistɐ]
9 jan 2002
11.503
188
Oss
Vandaag stond in de krant een stukje over dat motorrijders weer de weg op gaan (waren we er af dan?) en natuurlijk ook een kopje over het file rijden:

[...] op een meerbaansweg doen motorrijders er wel goed aan om tussen de meest linkse autorijen door te rijden. Daar verwachten de automobilisten het nog het meest. Sommige motorrijders hebben voor dit doel trouwens een piepertje aan boord dat een waarschuwingstoon afgeeft [...]

...... een piepertje? Ik kan me er best wat bij voorstellen maar daar heb ik nog nooit van gehoord. Jullie wel?
 
Artikel 28
Bestuurders mogen slechts geluidssignalen en knippersignalen geven ter afwending van dreigend gevaar.

Direct op de bon slingeren, die pieperaars! B|
 
Mmmja, misschien is dit het bij vele scooters nog gebruikelijke piepertje annex richtingaanwijzer-verklikker?


Nee de richtingaanwijzers kunnen het niet zijn, want op motorplatform.nl kun je lezen:
Om verwarring bij automobilisten te voorkomen gebruikt u geen richtingaanwijzers of alarmlichten als u tussen de file doorrijdt.

Dat zie je wel heeeeeeeel veel trouwens, motorrijders die knipper/alarmlichten aan hebben in de file.
 
Laatst bewerkt:
Kweet wel dat sommige auto's piepen als er iets in hun dode hoek zit, sommige volvo's bijvoorbeeld....

Maar motoren die piepen?

Een jiffy die eens nodig gesmeerd moet worden mischien...
 
Vandaag stond in de krant een stukje over dat motorrijders weer de weg op gaan

Heel goed dat er aandacht aan geschonken wordt, alleen jammer dat het "maar" in de krant is.
Wat is er mis om de route infoborden van een tekst te voorzien.
Een of andere BOB staat er ook altijd op tijdens het weekend.
Ook een of andere route planner, van A naar Beter ofzo.
Dus het moet kunnen...
 
Mijn instructeur gaf aan dat het verstandig is lichtelijk te slingeren dat je koplamp heen en weer gaat, automobilisten zouden aan de beweging van het licht zien dat er een motorrijder, of iig iets, rijd. Zou veel effectiever zijn. En idd, geen alarmlichten.
 
Gewoon dit op je "fiets" zetten, horen ze je wel aankomen.

turbospoke__33751_zoom.jpg
 
Alarm-lichten doe ik in de file altijd aan :Y ...
Die dingen zitten er nu eenmaal op en hoe meer ik opval tussen al dat blik des te beter..
Blehr-pijp, geel-hesje, alarmlichten en waarnodig een claxon... Je moet toch wat :') ??

Niet dat ik altijd toeterend door een file rij hoor :N ... Maar er zijn wat malloten op de weg :r ...
En dan nog maar te zwijgen van mede motorrijders die mij een baan verder naar rechts tussen de auto's door inhalen omdat het kennelijk niet snel genoeg gaat -O- ...
Ik hou mij altijd aan ca. 15km verschil tussen de file door overigens, want als het een keertje fout gaat :X ....
 
Mijn instructeur gaf aan dat het verstandig is lichtelijk te slingeren dat je koplamp heen en weer gaat, automobilisten zouden aan de beweging van het licht zien dat er een motorrijder, of iig iets, rijd. Zou veel effectiever zijn. En idd, geen alarmlichten.
Dat heb ik vaker gehoord ja ..
Ik vraag me serieus af waar die file's zo breed zijn dat je daar de ruimte voor hebt.
Als ik ga slingeren in de file, rijden straks alle koekblikkerts zonder spiegels rond :+

Al gebruiken sommigen die toch niet .. [me="SoezieQ"]heeft nog steeds last van dr heup :/[/me]
 
Alarm-lichten doe ik in de file altijd aan :Y ...
Die dingen zitten er nu eenmaal op en hoe meer ik opval tussen al dat blik des te beter..
Blehr-pijp, geel-hesje, alarmlichten en waarnodig een claxon... Je moet toch wat :') ??

Niet dat ik altijd toeterend door een file rij hoor :N ... Maar er zijn wat malloten op de weg :r ...
En dan nog maar te zwijgen van mede motorrijders die mij een baan verder naar rechts tussen de auto's door inhalen omdat het kennelijk niet snel genoeg gaat -O- ...
Ik hou mij altijd aan ca. 15km verschil tussen de file door overigens, want als het een keertje fout gaat :X ....
Ik ga op mn gevoel af, en dat is ook max die 15km. En veel op mn kmteller kijken doe ik niet, en laat me niet opjagen door andere motorrijders die wel harder gaan. Netjes even invoegen en ze voor laten gaan :)
Dat heb ik vaker gehoord ja ..
Ik vraag me serieus af waar die file's zo breed zijn dat je daar de ruimte voor hebt.
Als ik ga slingeren in de file, rijden straks alle koekblikkerts zonder spiegels rond :+

Al gebruiken sommigen die toch niet .. [me="SoezieQ"]heeft nog steeds last van dr heup :/[/me]
Je moet niet zo erg gaan slingeren :o dan kom je idd thuis met een partij spiegels waar je akelig van word :+
Maar gewoon een kleine beetje met je stuur wiebelen dat je koplamp wat heen en weer gaat. Je motor gaan niet helemaal van links naar rechts. misschien een centimeter ;)
Motor eens met de neus tegen een muurtje zetten, klein beetje aan je stuur wiebelen en dan zie je al dat een klein beetje al werkt. In de file net zo doen.
 
Laatst bewerkt:
Alarm-lichten doe ik in de file altijd aan :Y ...
Die dingen zitten er nu eenmaal op en hoe meer ik opval tussen al dat blik des te beter..
Blehr-pijp, geel-hesje, alarmlichten en waarnodig een claxon... Je moet toch wat :') ??

Niet dat ik altijd toeterend door een file rij hoor :N ... Maar er zijn wat malloten op de weg :r ...
En dan nog maar te zwijgen van mede motorrijders die mij een baan verder naar rechts tussen de auto's door inhalen omdat het kennelijk niet snel genoeg gaat -O- ...
Ik hou mij altijd aan ca. 15km verschil tussen de file door overigens, want als het een keertje fout gaat :X ....


Wat je ook doet, zorgen dat je zichtbaar bent is in de file echt onzin. Rij je zelf wel eens file met de auto? Waar let je dan op? Juist: op wat er vóór je gebeurt want de afstanden zijn erg klein tussen de auto's. Die goed zichtbare motorrijder zie je pas als die naast je zit of op het moment dat'ie je passeerd. En dan heb je er als motorrijder niets meer aan.

Kortom: goed zichtbaar daar valt best wat voor te zeggen, maar juist in de file NIET. Ook die pieper niet denk ik, want iedereen heeft de radio aan.
 
Laatst bewerkt:
Heb je de schrijver van het artikel al om opheldering gevraagd??

Dat zie je wel heeeeeeeel veel trouwens, motorrijders die knipper/alarmlichten aan hebben in de file.
Jup, en het is iets waar ik me onwijs aan irriteer...
Net als die mooi weerrijders die weer voor het eerst file rijden met al hun rare en irriterende acties :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan