Eerste boete binnen

Zeta-boy

MF veteraan
17 feb 2002
2.108
6
Roosendaal
Whahaha ik heb mijn eerste boete binnen met de motor. Ik kwam thuis toenet en toen lag er een envelop op tafel met een klein briefje van mijn pa. Broodje shoarma kan je even opwarmen in de magnetron. Zal je wel lusten, zeker na het zien van deze rekening. Rekening lag onder de envelop en ik moest eigenlijk wel lachen. Mijn eerste flitsboete. Stom toevallig ook nog op de dag dat de ZZR de geest gaf. Was een rondje Zeeland aan het doen en ik ben dus geflitst in Terneuzen. 69 waar 50 is toegestaan. Na correctie 66 km/h. Dus 16 te hard. Kosten: 63 euro.

Vind het wel lachen. Eigen schuld dikke bult. Ik kan er echt niet kwaad om zijn of gaan lopen janken.
 
Zou je in België dus meer dan het dubbele kosten, nl. 138.82 euro, dan lach je er niet meer mee :( , kutwet!! Is meer dan de prijs van een nieuwe voorband...
 
De eerste keer lach je erom,

De volgende keer niet meer :(

Als ik jouw was zou ik naar www.tuftufclub.nl gaan en een bezwaarschrift indienen.

Baat het niet dan schaad het niet :X
 
Zou je in België dus meer dan het dubbele kosten, nl. 138.82 euro, dan lach je er niet meer mee :( , kutwet!! Is meer dan de prijs van een nieuwe voorband...
Tsja das idd een stukkie meer. Zit er steeds meer aan te denken om niet meer in belgie te gaan rijden want:

a. Boetes zijn daar hoger
b. Motor heeft daar de geest gegeven, dus zal dat met andere motors van mij ook wel gebeuren daar.




:+ :+
 
De eerste keer lach je erom,

De volgende keer niet meer :(

Als ik jouw was zou ik naar www.tuftufclub.nl gaan en een bezwaarschrift indienen.

Baat het niet dan schaad het niet :X
Hoezo, ik ben daar geweest en ik heb daar zeer waarschijnlijk te hard gereden. FF op de kaart gekeken en het is een overzichtelijke doorgaande weg. En laat dat nou net de wegen zijn waar ik vaak iets te hard rijd. Dus waarom zou ik een bezwaarschrift indienen???? Ik heb toch zelf te hard gereden en niet iemand anders. Eigen schuld, dikke bult. Dat is nou het risico wat je loopt als je te hard rijdt. Kijk als het nou een paar km's te hard zou zijn. 5 ofzo, maar dit is 16. Dus volkomen terecht. 50 is 50 en niet 66.
 
Er is een Belgische gemeente die een nul tolerantie heeft ingevoerd.
31 in een 30/u zone => 25euro
51 in een 50/u zone => idem.

Vanaf 1km te snel flitsen ze. Ik heb hier in België nog nooit van een foutcorrectie gehoord. Wat houd dat in?
 
Hoezo, ik ben daar geweest en ik heb daar zeer waarschijnlijk te hard gereden. FF op de kaart gekeken en het is een overzichtelijke doorgaande weg. En laat dat nou net de wegen zijn waar ik vaak iets te hard rijd. Dus waarom zou ik een bezwaarschrift indienen???? Ik heb toch zelf te hard gereden en niet iemand anders. Eigen schuld, dikke bult. Dat is nou het risico wat je loopt als je te hard rijdt. Kijk als het nou een paar km's te hard zou zijn. 5 ofzo, maar dit is 16. Dus volkomen terecht. 50 is 50 en niet 66.

:}
 
Hoezo, ik ben daar geweest en ik heb daar zeer waarschijnlijk te hard gereden. FF op de kaart gekeken en het is een overzichtelijke doorgaande weg. En laat dat nou net de wegen zijn waar ik vaak iets te hard rijd. Dus waarom zou ik een bezwaarschrift indienen???? Ik heb toch zelf te hard gereden en niet iemand anders. Eigen schuld, dikke bult. Dat is nou het risico wat je loopt als je te hard rijdt. Kijk als het nou een paar km's te hard zou zijn. 5 ofzo, maar dit is 16. Dus volkomen terecht. 50 is 50 en niet 66.

Hoort bij de sport vind ik. Snelheidsboetes betaal ik ook gewoon. Beetje onzinnig om daar een bezwaar voor in te dienen. Volgens mij krijg je ook nog een briefje terug dat je de rechtsgang belemmert als je een tuftufclub dingetje indient en word je bezwaar afgewezen.
 
Er is een Belgische gemeente die een nul tolerantie heeft ingevoerd.
31 in een 30/u zone => 25euro
51 in een 50/u zone => idem.

Vanaf 1km te snel flitsen ze. Ik heb hier in België nog nooit van een foutcorrectie gehoord. Wat houd dat in?


Foutcorrectie wil zeggendat de bekeurende instantie er niet van uit mag gaan dat het apparaat waarmee hij je controleert echt 100% klopt. dus moet hij enkele procenten dacht of 3 km of x % in mindering brengen op de gemeten snelheid.
 
Hoezo, ik ben daar geweest en ik heb daar zeer waarschijnlijk te hard gereden. FF op de kaart gekeken en het is een overzichtelijke doorgaande weg. En laat dat nou net de wegen zijn waar ik vaak iets te hard rijd. Dus waarom zou ik een bezwaarschrift indienen???? Ik heb toch zelf te hard gereden en niet iemand anders. Eigen schuld, dikke bult. Dat is nou het risico wat je loopt als je te hard rijdt. Kijk als het nou een paar km's te hard zou zijn. 5 ofzo, maar dit is 16. Dus volkomen terecht. 50 is 50 en niet 66.
:^
Kijk, daar kan ik me nou ook helemaal in vinden. Je weet dat je te hard rijdt dus zal je ook gewoon voor de gevolgen moeten opdraaien. Potje breken, potje betalen is het volgens een oud gezegde.
Ik heb zelf 11 oktober 2002 voor het eerst op m'n eigen motor gereden en 12 oktober had ik de eerste (en voorlopig nog laatste) bekeuring. Was gelukkig maar 26 euro, dus dat viel wel mee.
 
Wacht maar tot je geflitst bent met 89 km te hard op een verlaten weg, dan wil ik je graag weer eens horen hier. :+
 
Of met 140 binnen de bbk, waar het volgens jou echt niet gevaarlijk en goed mogelijk was. O-)
Dan mag je pas klagen op dit forum, over hoe zielig het was en hoe onterecht. ;(
 
Of met 140 binnen de bbk, waar het volgens jou echt niet gevaarlijk en goed mogelijk was. O-)
Dan mag je pas klagen op dit forum, over hoe zielig het was en hoe onterecht. ;(
Een boete zul je mij ook niet over horen klagen (anders waren er al wel een paar topics geweest O-) ). Maar als ik me rbw moet inleveren zou ik toch ook wel graag een beetje steun en medeleven krijgen. Rbw inleveren staat imho in 9 van de 10 gevallen niet in verhouding tot de zwaarte van het 'misdrijf'.
Iemand die een winkeldiefstal pleegt wordt toch ook niet voor 6 maanden de toegang tot alle winkels ontzegt?
 
Een boete zul je mij ook niet over horen klagen (anders waren er al wel een paar topics geweest O-) ). Maar als ik me rbw moet inleveren zou ik toch ook wel graag een beetje steun en medeleven krijgen. Rbw inleveren staat imho in 9 van de 10 gevallen niet in verhouding tot de zwaarte van het 'misdrijf'.
Iemand die een winkeldiefstal pleegt wordt toch ook niet voor 6 maanden de toegang tot alle winkels ontzegt?

Mooie vergelijking :P
 
Er is een Belgische gemeente die een nul tolerantie heeft ingevoerd.
31 in een 30/u zone => 25euro
51 in een 50/u zone => idem.

Vanaf 1km te snel flitsen ze. Ik heb hier in België nog nooit van een foutcorrectie gehoord. Wat houd dat in?


Yep, stad Gent heeft dit lumineuze idee gekregen.

Nu ben ik volledig akkoord dat overdreven snelheid beboet dient te worden, maar naar mijn nederige mening is dit ietwat vergezocht door de stad Gent.

Er is de foutcorrectie waar men rekening dient mee te houden. Tevens is er de "speling" op je snelheidsmeter. Bij mijn wagen is dat bv. perfect gemeten geweest door VDB/VAB en als ik 130 km/u volgens de teller doe is dat een exacte snelheid van 120 km/u.
+ hoe kan je in godsnaam exact gaan bepalen dat je zelfs niet 1 km te snel rijdt ?? Zelfs met een digitale teller klopt de snelheid nooit exact. Of vergis ik me ?

Ik heb hierbij eerder het gevoel dat de stad Gent dringend zijn kas moet spijzen en dat op deze manier wil doen... Alle kleine beetjes helpen he
 
Ik dacht dat er in Belgie nauwelijks gecontroleerd werd. Of is er daar in het afgelopen jaar zo veel veranderd??
 
Ik dacht dat er in Belgie nauwelijks gecontroleerd werd. Of is er daar in het afgelopen jaar zo veel veranderd??

Afgelopen jaar en nog meer afgelopen maanden. Je kan geen verkeersbericht meer beluisteren zonder dat ze een ganse rits aan snelwegen opgeven waar er geflitst wordt. Daarenboven zijn er een pak flitspalen bijgekomen. De pakkans is met de dag groter aan het worden.
 
hmmm, paar maanden geleden nog stukkie door Belgie richting Maastricht gegaan met kruissnelheid van overal zo'n 50 km/u te hard. :]
Laat ik dat dan maar niet meer doen. Volgende keer ga ik wel richting het oosten.
 
Het went wel.

was gister nog op audientie in Lelystad, bij dat mooie gebouw vlak achter het station.
Mag dus (en ben volgens zeggen enorm gematst)even driehonderd euro aftikken en twee jaar heel goed oppassen.....

Of, en nou wordt ie helemaal mooi: als ik niet betaal mag ik zes dagen zitten! Nee das leuk.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan