Ehhh pardon €800 voor een 12000km beurt???

Allemaal eigen keuzes ;)
Ja, maar openbaar vervoer is geen optie als je voor de brandweer met hele vroege diensten zit.
En iedereen groeit op met een auto tegenwoordig.
Ze overweegt wel een motor voor de vele files in de middag.
Dat is dan weer goed. :+
 
:^

Ik weet hoe mijn dochter van haar stuk is bij rekeningen uit de garage.
Het moet gebeuren. :?
Je kan weinig aan de feiten doen.
Buiten garages die de hele wereld er bij halen.
Remblokken die makkelijk twee jaar mee kunnen vervangen bij de APK.
Bandje vervangen wegens over de stoep inparkeren.
Beetje slijtage.
Tijd voor een andere garage lijkt me.
 
Bizarre prijzen zo scrollend.
Krijgt men de hele garage er ook bij?
Verkeerde beroepskeuze gemaakt, snel verdiend. BMW is ook zo schofterig prijzig, blij dat ik het zelf kan doen. Die motor software en manuals er na 1 beurtje al uit.

Tijd voor een sleutel plek om iig de basis dingetjes zelf te leren doen.
Denk je echt dat de monteur dit geld verdiend nou jammer genoeg niet krijg er nog geen 10% van, ze schrijven voor mij 3 euro per minuut excl zegt monteur koekje trommel. Geen monteurs te vinden nee gek hè.
 
Tijd voor een andere garage lijkt me.
Ik had vroeger een Amerikaanse auto en een Trabant die in onderhoud waren bij een kleine eenmans garage.
Toen die man wegens gezondheidsredenen met pensioen ging heb ik ze gelijk verkocht. _O-
Bij een andere garage in de eigen woonplaats met één storing meerdere keren genaaid voor de hoofdprijs.

Nu verhuist en te ver weg voor een ander bekend betrouwbaar adres die ik enkele jaren later vond, dus zelf nog zoekende.
Maar mijn dochter gaat zaterdag een proefritje doen bij de Suzuki dealer.
Tot nu toe maken die een goede indruk.
En de 50/50 deal met pa ook. :o ;)
 
En kleppen kijkt niemand meer naar om.

Net zoiets als mijn vorige S1000RR.
Na tweehonderd kilometer maar zelf andere banden en de remblokken vervangen tegelijk met de olie
Dat laatste zal dan ook wel niet gedaan zijn waren mijn gedachten.
Heb er wel €250,00 voor betaald die afleverbeurt. 8)7
Later ben ik gaan reclameren, maar wist even niet meer waar ze precies zaten in Leiden.
Laat maar. :]
Ik woon in Leiden. Daar zit geen motorzaak...
 
Dat is even schrikken, toen ik vroeg wat een 12000km beurt kost.
Ik mag ongeveer €850 aftikken voor een 12000km beurt voor mijn kawasaki ninja 300. Die had ik even niet zien aankomen. De kleppen moeten gesteld worden, dat schijnt een kostbaar klusje te zijn. Zelf heb ik twee linker handen, dus heb ik weinig keus.
Ik denk dat ze hem ook hebben afgetankt, brandstof is al tijdje wat duurder geworden.
 
Ik heb in 2020 een nieuwe Suzuki SV650x gekocht.

1000km beurt: 120 euro
6000km beurt: 134 euro
12000km beurt: 392 euro

Beurtjes bij de merkdealer. Zo kun je een beetje vergelijken.
De 18000km beurt komt nog, die zal wel duurder worden want dan moeten er nieuwe bandjes op.
 
Ik heb in 2020 een nieuwe Suzuki SV650x gekocht.

1000km beurt: 120 euro
6000km beurt: 134 euro
12000km beurt: 392 euro

Beurtjes bij de merkdealer. Zo kun je een beetje vergelijken.
De 18000km beurt komt nog, die zal wel duurder worden want dan moeten er nieuwe bandjes op.

Het is met name de klepcontrole (en het kuipwerk) die de prijs zo omhoog gooit bij de Ninja 300, die SV moet denk ik bij 24.000 km voor de kleppen of misschien tegenwoordig zelfs al later.
 
Mijn grote beurt was vorig jaar 1800 euro, en over 3 maanden krijgt hij er weer 1.

Heb al met meerdere motoren bij die man gezeten, nooit echt last gehad van de prijzen (was daarvoor Goedhart prijzen gewend) maar bij mijn gtr 1400 kost het veel tijd om de kleppen te stellen zegt hij... En hij verondschuldigde zich bijna voor de prijs. Zolang de monteur een beetje uitlegd waarom het zoveel kost moet je het maar geloven, Of naar een ander
 
Dat Kuipwerk ’ kost toch geen 500 euro om te demonteren? De monteur pakt een makita en in tien minuten ligt al dat plastic er naast.
 
En indien er gewerkt wordt met een makita kan je mogelijk nog een nieuwe kuipset aanrekenen...
Het is niet zo dat het tegenwoordig plaatstaal is wat op een ijzeren frame zit gebout met M8...
 
En indien er gewerkt wordt met een makita kan je mogelijk nog een nieuwe kuipset aanrekenen...
Het is niet zo dat het tegenwoordig plaatstaal is wat op een ijzeren frame zit gebout met M8...
Hij moet ook niet (per ongeluk) op de boormachine stand. :+
Van de negen standen hier gaat die op twee en niet slippen over de kop.
Alles met beleid.

Na het eerste dealerbezoek had ik wel allemaal kleine krasjes rond de gleuf van het contactslot.
Een beetje zoeken en rammen. -O-
 
Na het eerste dealerbezoek had ik wel allemaal kleine krasjes rond de gleuf van het contactslot.
Een beetje zoeken en rammen. -O-

Dat is het nadeel als je het niet zelf doet. Maar goed, eerste dealerbezoek, dus nog garantie. Maar goed, er zijn monteurs die best wat voorzichtiger mogen zijn. Aan de andere kant kan het ook soms gewoon per ongeluk gebeuren, al is dat misschien met je sleutelgat wat anders, dat een gaatje in een sticker op mijn motor door gereedschap. En weer voor een andere motorrijder zal het allemaal worst zijn en maakt het niet uit, want gebruiksvoorwerp.

Ik ben zelf altijd wel zuinig op mijn spullen. Hoewel, laatst een actioncam verneukt voor 95% omdat ik een update uitvoerde op een prototype model waarvan ik wist dat het niet kon, maar ik eigenlijk een foutmelding had verwacht als bescherming. :+ Die kan nu alleen nog filmen in 4K UHD @ 30 fps en alle andere functies zijn verdwenen omdat één belangrijke knop het niet meer doet. :NGelukkig was het een prototype en heb ik ook nog de retail versie liggen, maar was wel erg goed functioneel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan