daddyphilipsen
Resurrected, by the mercies of Nuts
- 31 mei 2008
- 17.443
- 36.255
Vanuit verschillende hoeken een uitdaging bekijken werkt altijd goed. Op het werk zeg ik ook altijd: samen weten en kunnen we alles
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Sta er versteld van hoeveel hulp je van relatief onbekenden krijg.
Een soort broederschap, misschien?
Misschien wel zeker,
Wow. Die ziet er handig uit. Misschien een beetje lang. Maar zoiets moet ook zelf te fixen zijn.Loek heb je hier ruimte voor ? een kabel bediende decompresseur . schroefdraad is M10 X 1
is gemonteerd op een Ducati 450 RT Desmo en is nieuw te koop in Italie
Eldert
Nee dat is het hem juist, naast de bougie is geen plek voor dit soort fratsen. Een twinspark wordt er ook nooit van gemaakt. Joekels van cilinderkoppen, en maar weinig plek om wat te knutselen.Dan wat korter maar ook M10x1,50. Deze worden veel gebruikt op oude brommers met o.a. Sachs-motorblokken. Misschien is er in de cilinderkoppen naast de bougie nog plek?
Decompressor Sachs / Sparta / Batavus Compleet
Dit vindt ik erg demoraliserend overkomen.geen plek voor dit soort fratsen.
Kun je zoiets niet kwijt naast de bougie?Wow. Die ziet er handig uit. Misschien een beetje lang. Maar zoiets moet ook zelf te fixen zijn.
Dank voor de tip
Ik krijg steeds meer begrip voor anders denkenden.Kun je niet meer zoveel hebben dan?
Er is ook geen greintje respect voor onze verouderde HD technieken.met je eigengebreide krukassen
Ik krijg steeds meer begrip voor anders denkenden.
Raak er zelfs van in de war.
Op de voorste cilinder is die ruimte er zeker. Achter is het wat krapper. Ik ga eerst eens kijken in welke richting er dan gedrukt moet worden en dan zijn die heuveltjes wel interessant denk ikis er ruimte op het kleppendeksel voor een heveltje om de uitlaat tuimelaar open te duwen .
dit zit op sommige ducati eencilinders . heb er nog wel een paar van liggen
Eldert
Met een handmatig heveltje kan ook, je hoeft hem maar een heel klein beetje open te drukken.Hoi.
Ik ben zomaar bang dat dit niet echt is wat je zoekt.
Op zo’n 1-pitter trek je die hevel en met de kickstarter zoek je bdp, of net als bij een XT500 dat stipje in het kijkglaasje in de kop.
Dan heveltje los, kickstarter omhoog laten komen en trappen maar.
Hier wil je echt die compressie kwijt tijdens het draaien op de startmotor en daarna een kklep dicht.
Rotax doet dat met een excenter op de uitlaatnok, als de motor dan voldoende toeren maakt sluit die klep als normaal.
Groeten, Paul.
Jij snapt het spelletje Dat zijn de overwegingen inderdaad. Eerst die starter, dan wellicht de klepjes, ik denk wel dat het de klepjes moeten worden met de aanpassing aan de koppen. Zoals jij het voorstelde is het nog heel eenvoudig te realiseren en er is voldoende plek voor, die kabelbediening is best weer complex als er 2 klepjes bediend moeten worden... Eerst maar eens zorgen dat het ding zijn eerste circuitdag kan meepakken, kijken of het lukt om een sessie mee te kunnen pikken tijdens de bikersclassic, ben er dan tochnadeel is dat als je een kleine schuiver maakt en de motor is perfect rijdbaar maar stil gevallen ...
heb je dat voor bv op Franco ergens achteraan het circuit tijdens een endurance is je race helemaal omzeep.
ik zou graag een zwaardere startmotor monteren, maar die is er niet.... Of in ieder geval niet standaard.... de koppeling die mogelijk te slopen zou zijn in het blok is al vastgelast Dus dat gaat wel goed in principe. de tandwielen in de rest van het startsysteem zijn wel echt stevig. Steviger dan nodig voor een startmotortje van maar 0,6kW. De externe starter zal ook wel iets meer power dan die 0,6kW nodig hebben. Kijken wat ik daar voor ga gebruiken.Hoi.
Die had ik ook wel door.
Zaak is, dat dat ding of op z'n eigen startmotor start, of met een mannetje erbij, een duwtje en weg.
Een zwaardere startmotor, is dat haalbaar, of sloop je dan een koppeling in de motor?
Anders ontkom je toch niet aan een de-compresseur.
Groeten, Paul.
Goed verzekerd?een sessie mee te kunnen pikken tijdens de bikersclassic, ben er dan toch