Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Eindelijk hoor ik er bij! Ik ben gevallen :)

ha je weet t leuk te brengen.

Ik behoor tot de groep nooit-gevallenen (met de motor dan), maar ik denk dat als je met diezelfde 25kmpu een lantaarnpaal raakt met je knie-zonder-motorbroek, dat er van diezelfde knie niet per sé veel over is..

Jij hebt iig een wijze les geleerd die je slechts 1 hendel kostte, koopje!

Groeten, Karl
 
Ben ook een aantal weken geleden gecrashed.
In de file nog wel, ff auto inhalen 's morgens om 7.15u. terug ingevoegd met +/- 60km/u
Auto voor me stond stil.
Aanremmen, voorwiel blokkeert, glijden, boem.
In eerste instantie niets aan de hand (alleen heeeeeeel erge pijn aan mijn ballen)
Later bleek dat ik mijn enkel en beide polsen en 1 elleboog had gekneusd. beide kniebanden opgerekt.
Deed best zeer (om nog maar niet van de spierpijn te spreken.)
De bestuurder van het busje waar ik opgeklapt was zag mij voorbij zijn raam 'vliegen'
Het meest pijnlijke was dat mijn motor werd opgetakeld vanaf het asfalt op de sleepwagen.(kkkrrrrrrrrrrr)
 
het lijkt misschien meer dan 100kg omdat het ook niet erg "handzaam" gewicht is, toch zal het niet veel meer zijn.

@vliegende baksteen, houvast is idd belangrijk, daarom is een goede techniek essentieel.

Handig om te weten die andersom opraap techniek.
Hier wordt het allemaal nog even uitgelegt:

Ik raap gevallen motorfietsen anders op, wel vanuit de benen maar dan met de motor in het zicht. Afgelopen weekend nog aan mezelf mogen demonstreren. Beetje spelen op een zandpad met mijn SevenFifty op wegbanden tot ik een modderpoel tegenkom, omdraaien komt niet voor in mijn motorwoordenboek dus flink het gas erop (snelheid) en hup de modderbak in. Helaas koos het achterwiel een ander spoor, daar lig je dan met de motor op je been. Het verbaasd mij altijd hoe sterk een mens in zo'n situatie is. Been eronderuit wurmen, motor oprapen, starten en ernaast lopend de brommer door de modderbak duwen met hulp van een aangedreven achterwiel

Niets van geleerd, de volgende keer rij ik weer door een modderbak mocht ik er 1 op mijn pad tegenkomen

Eigenlijk zoek ik nog een sponsor voor de nieuwe Yamaha XT Teneree, die past veel beter bij me dan zo'n CeeBee
 

Misschien dat TS door jouw post nog maar een keer aan het oefenen is gegaan

hoe behandel je road rash?
 
adje, wat ben je toch grappig ...



Je kunt me "adje" noemen, maar bovenstaande was/is jouw startpost in dit topic. Je hebt je fiets nu 2 keer neergelegd tijdens een éénzijdig ongeval gedurende de (amper)2 maanden dat je je rijbewijs hebt, en dit is ook nog eens tijdens soortgelijke situatie's gebeurd. Beide keren lijk je er trots op te zijn én er een post van te moeten maken.
 
Laatst bewerkt:

Meest verstandige reactie tot nu toe
Simple off-road tips, met snelheid door mul en modder, iig boven 45km/h..
Met trekkende motor [ op wegbanden liever niet vol gas ]
Of blokkerend a-wiel..

Dus was je gewoon door blijfen rijden was je niet gevallen, door licht remmend en met weinig snelheid er door heen te gaan ben je gevallen..

Reaktie op het pak gebeuren, zo lang je kan rollen valt de schade mee.. dus je hebt mazzel gehad

Word je neer gekwakt heb je au.. en als je schuift ook en je hebt niet altijd zelf de keus
Maar rij zelf ook woon/werk zonder de gooie broek
 
tjsa dat is ook een manier om het uit te proberen...
ik deed het tijdens me AVB examen...omdonderen...wist dat ik snel 2 stoere motormannen om me heen had staan
maar welkom bij de grond knuffelaars...