eindelijk m'n 600RR terug!!

Je rijdt over het brugje (circuit loopt eronder door) naar een parking die leidt naar de voorkant van de paddocks. Daar verzamelt iedereen. Je kan mekaar bijna niet missen. Have fun & keep it safe. :]

hehe idd je had gelijk, je kan elkaar daar niet mislopen ;)
het is dus droog gebleven, heeeel droog zelfs 8-)
de organisatie was prima alsook de instructeurs op het circuit waren heel behulpzaam (hoe kan het ook anders met o.a. Stéphane Mertens :9 )
de bijkomende info tussen de sessies door was ook verzorgd, hoewel ik daar niet veel heb bijgeleerd, maar wat voor een leek waarschijnlijk wel meer dan welkom was. het meest interessante was de bespreking van de ideale lijn van het circuit, daarnaast ging het ook over de remmen, het versnellen, zithouding, afstelling van de fiets, enz...
we waren daar met een toffe bende gasten en diens meiden, de sfeer was echt heel goe en er werd op het circuit goed doorgereden :9~
ondanks het nog maar m'n tweede keer op circuit was en ik dus geen expert ben (verre van) is de achterband goed "rondgereden" :P
voor wie het circuit niet kent, het is echt een aanrader en voor mij zeker voor herhaling vatbaar :}
een dagje vrij rijden kost trouwens maar 60€, wat bijna voor niks is ;)

aja, heb dus met de originele banden gereden (Dunlop D208) en moet zeggen dat ik nooit geen narigheid gehad heb ondanks de vele negatieve comments. in het begin moest die band wel mijn vertrouwen winnen, maar vanaf de derde sessie had ik dat vertrouwen en heb me goed kunnen laten gaan, het resultaat zie je hieronder :P
een stuurdemper is ook nooit nodig geweest, kortom, ben heel blij :]

full


dit was na de derde sessie, de vierde en vijfde waren nog wat sneller en platter :9
zoals je ziet is de buitenkant van de band blauw gekleurd omdat ie te warm werd, heb de bandenspanning van 2,1 naar 2,0 gebracht (beter was 1,9 geweest) en na de vierde en vijfde sessie was het blauwe zo goed als weg. (veerafstelling stond origineel)
 
ge hebt da precies ni slecht gedaan ,
ik hoop dat ge nog terug gaat , dan edde er nen collega rr bij ,

de bandjes zien er :} uit
 
hehe idd je had gelijk, je kan elkaar daar niet mislopen ;)
het is dus droog gebleven, heeeel droog zelfs 8-)
de organisatie was prima alsook de instructeurs op het circuit waren heel behulpzaam (hoe kan het ook anders met o.a. Stéphane Mertens :9 )
de bijkomende info tussen de sessies door was ook verzorgd, hoewel ik daar niet veel heb bijgeleerd, maar wat voor een leek waarschijnlijk wel meer dan welkom was. het meest interessante was de bespreking van de ideale lijn van het circuit, daarnaast ging het ook over de remmen, het versnellen, zithouding, afstelling van de fiets, enz...
we waren daar met een toffe bende gasten en diens meiden, de sfeer was echt heel goe en er werd op het circuit goed doorgereden :9~
ondanks het nog maar m'n tweede keer op circuit was en ik dus geen expert ben (verre van) is de achterband goed "rondgereden" :P
voor wie het circuit niet kent, het is echt een aanrader en voor mij zeker voor herhaling vatbaar :}
een dagje vrij rijden kost trouwens maar 60€, wat bijna voor niks is ;)

aja, heb dus met de originele banden gereden (Dunlop D208) en moet zeggen dat ik nooit geen narigheid gehad heb ondanks de vele negatieve comments. in het begin moest die band wel mijn vertrouwen winnen, maar vanaf de derde sessie had ik dat vertrouwen en heb me goed kunnen laten gaan, het resultaat zie je hieronder :P
een stuurdemper is ook nooit nodig geweest, kortom, ben heel blij :]

(Afbeelding)

dit was na de derde sessie, de vierde en vijfde waren nog wat sneller en platter :9
zoals je ziet is de buitenkant van de band blauw gekleurd omdat ie te warm werd, heb de bandenspanning van 2,1 naar 2,0 gebracht (beter was 1,9 geweest) en na de vierde en vijfde sessie was het blauwe zo goed als weg. (veerafstelling stond origineel)

En nu rap de uitleg voor de kentekenplaat bevestigingsbeugel maken! :) ;)
 
de volgende keer moeten jullie zeker en vast meegaan, het was echt wel de moeite waard :9 :}
kan daar best wel wat RR-collega's gebruiken, was namelijk de enigste 600RR op 80 piloten :? de fiets gaat heel goed en remt keihard, zelfs met de standaard remmen en leidingen (kwam heel goed van pas om de zwaardere moto's uit te remmen :P )
dus de volgende keer reken ik op jullie!!! *D

@ValeRossi de foto's waren al gemaakt vorige week, maar heb geen tijd gehad om het verslagje te maken, normaal gezien moet het lukken voor deze avond!
 
@ValeRossi de foto's waren al gemaakt vorige week, maar heb geen tijd gehad om het verslagje te maken, normaal gezien moet het lukken voor deze avond!

Ah dat geeft niks joh! Als je de naam van het materiaal voor me hebt ben ik al blij! Ben toch vrij handig dus! :)

Maar ik zie het verslagje met veel plezier tegemoet! WANT VRIJDAG WORDT MIJN MOTOR BIJ MIJ THUIS AFGELEVERD!!!!!!!!!!!!!!!!! :P
 
Ah dat geeft niks joh! Als je de naam van het materiaal voor me hebt ben ik al blij! Ben toch vrij handig dus! :)

Maar ik zie het verslagje met veel plezier tegemoet! WANT VRIJDAG WORDT MIJN MOTOR BIJ MIJ THUIS AFGELEVERD!!!!!!!!!!!!!!!!! :P

OKEE COOL!!! het lange (lastige) wachten is dan bijna voorbij voor jou :P

wat het beugeltje betreft, hier komt het dan.
welk materiaal het juist is heb ik nog niet kunnen achterhalen, wat er wel op het etiketje staat is: LAIT.PLAT 10x2,0 1m
veel zul je daar wel niet aan hebben denk'k (behalve de maten dan), maar zal eens naar de winkel gaan vanwaar het komt om het te vragen welk materiaal het juist is.
hieronder toch een pic van het latje onbewerkt

full
 
van dit latje heb je de helft nodig voor 1 beugel te maken, dus je hebt een nog een tweede kans als je het eerste verknoeit ;)
je merkt vervolgens het midden van zo'n helft, kan je dan gebruiken als begeleidingspunt. vanuit dat punt komt de eerste plooi op een 5,5 cm en langs de andere kant van het middenpunt de andere plooi, wat maakt dat je een stuk van 11 cm bekomt (waar de bevestiging van de nummerplaat komt) en twee schuine gedeelten.
vanaf de plooi de je net gemaakt hebt tel je terug 11 cm om de volgende plooi te maken, uiteindelijk bekom je dus een beugel met een horizontaal stuk, twee schuine en twee vertikale stukken. die vertikale stukken meten 7 cm.

full
 
Kijk dat zijn gegevens waar ik wat mee kan! :}

Maar hoe krijg je die bevestiging waar de kentekenplaat op komt zo schuin als dat je wilt? Want die staat eigenlijk zo, dat je kentekenplaat in lijn komt met de onderkant van je kont zeg maar van de motor uiteraard. Dus dan wijzen de letters naar de grond.
 
wat het plooien zelf betreft, ik heb gekozen om "schuine" plooien te maken, maw je stopt het latje onder een hoek van ongeveer 30° in de bankschroef. je beschermt best het latje met een paar dunne houten plankjes of iets dergelijks opdat het niet beschadigd worden door de bankschroef.
vervolgens sla je door middel van een zware hamer en een houten blokje op het latje ter hoogte waar het latje de bankschroef verlaat. het blokje hout dient geplaatst ts de hamer en het latje terug om geen beschadiging te bekomen door de hamer deze keer.
let op dat je het latje niet van de eerste keer te ver plooit, beter in meerdere keren doen, want terugplooien is uit den boze. je doet dit vervolgens met de tweede plooi en vergelijkt deze twee met elkaar opdat ze ongeveer dezelfde hoek hebben (heel belangrijk opdat het esthetisch mooi is, het valt onmiddellijk op wanneer er een graad verschil op zit)
nu komt het: het horizontale stuk is dus 11 cm, de afstand vanwaar de beugel bevestigd wordt aan de ene kant tot aan de andere kant bedraagt 23 cm.
dit maakt dat de twee schuine stukken van 11 cm een zodanige hoek dienen te hebben opdat de afstand tussen de volgende twee plooien 23 cm bedraagt (hopelijk is het wat begrijpelijk uitgelegd...)
met die laatste twee plooien bedoel ik dan dat je links en rechts van de beugel een vertikaal gedeelte krijgt van 7 cm. op het uiteinde van die vertikale stukken maak je dan een gat van 6 mm opdat er een boutje doorkan om je beugel te kunnen vastmaken aan je bike.

full
 
dan volgt nog een profieltje tussen je nummerplaat en de beugel op zich.
daarvoor heb ik een inox (best iets roestvrij en sterk) L-profiel gebruikt.
vind je normaal gezien makkelijk in een doe het zelf zaak. hetgeen hier gebruikt is, is er eentje van 2,5 cm op 1,5 cm.
de brede kant (2,5cm) gebruik je voor de nummerplaat, de smalle kant gebruik je kant de beugel. het inox profieltje neem je best even lang als je nummerplaat breed is. je kan zien op de onderstaande foto dat ik een stuk weggenomen heb (uitgeslepen) uit het profiel aan de smalle kant die bevestigd wordt aan de beugel, dat maakt dat die kant ongeveer 10 cm breed is.

hopelijk volg je nog?

tenslotte maak je het profieltje vast aan de beugel dmv vijzen of boutjes, zoals je zelf verkiest. hetzelfde doe je voor je nummerplaat en het profieltje.
en aangezien de beugel maar met twee bouten aan je fiets vasthangt, kan je de beugel zo schuin zetten zoals je zelf wil. je kan ook altijd het profieltje dicht of open plooien (standaard is dat altijd een L-profiel met hoek 90°) opdat je zelf kan kiezen hoe schuin je de beugel tov je nummerplaat wil plaatsen.

zo, ben klaar (denk'k), hopelijk helpt dit je verder :)

full
 
dan volgt nog een profieltje tussen je nummerplaat en de beugel op zich.
daarvoor heb ik een inox (best iets roestvrij en sterk) L-profiel gebruikt.
vind je normaal gezien makkelijk in een doe het zelf zaak. hetgeen hier gebruikt is, is er eentje van 2,5 cm op 1,5 cm.
de brede kant (2,5cm) gebruik je voor de nummerplaat, de smalle kant gebruik je kant de beugel. het inox profieltje neem je best even lang als je nummerplaat breed is. je kan zien op de onderstaande foto dat ik een stuk weggenomen heb (uitgeslepen) uit het profiel aan de smalle kant die bevestigd wordt aan de beugel, dat maakt dat die kant ongeveer 10 cm breed is.

hopelijk volg je nog?

tenslotte maak je het profieltje vast aan de beugel dmv vijzen of boutjes, zoals je zelf verkiest. hetzelfde doe je voor je nummerplaat en het profieltje.
en aangezien de beugel maar met twee bouten aan je fiets vasthangt, kan je de beugel zo schuin zetten zoals je zelf wil. je kan ook altijd het profieltje dicht of open plooien (standaard is dat altijd een L-profiel met hoek 90°) opdat je zelf kan kiezen hoe schuin je de beugel tov je nummerplaat wil plaatsen.

zo, ben klaar (denk'k), hopelijk helpt dit je verder :)

(Afbeelding)

Ja harstikke goed! Ik ben heel handig, dus moet geen probleem zijn. Maar ben wel een mierenneuker wat mijn nieuwe motor betreft. Het moet dus 100% naar mij zin zijn en dus helemaal PERFECT! Dat wordt dus BLOED, ZWEET & TRANEN... :) Maar wel bedankt voor deze uitleg! Hopelijk heb je nog ed naam van het materiaal voor mij! :)
 
zal m'n best doen ;)

En natuurlijk het liefst in grijs. Dat kleurt dan weer beter bij mijn CBR600RR geel van maart 2003 met 2700km erop! :P :}

Vrijdag jongens! Ik wou dat donderdag niet bestond! En vrijdagochtend ook niet, want hij zal wel vrijdagmiddag komen.

Dan ben ik tot 21:00 nog op de zaak. Daarna snel het papier eraf rukken en gelijk WEGBLAZEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :]
 
zeg Kristof

als jij nu eens begint met het maken van wat beugels ,
je kan er zelfs nog iets mee bijverdienen ;)
ik denk dat je alvast veel klanten zult hebben.
 
zeg Kristof

als jij nu eens begint met het maken van wat beugels ,
je kan er zelfs nog iets mee bijverdienen ;)
ik denk dat je alvast veel klanten zult hebben.

hahaha, ja wie weet, kost mij 5€ en verkoop ze dan voor 50€...
lijkt me hele goeie deal O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan