Elefant gekocht ... en nu?

Sjappo

Die hard MF'er
3 okt 2003
401
0
Eindhoven
Ik heb op die motorveiling van 200 motoren de Elefant 750 gewonnen :)

Morgen ophalen met een karretje en dan staat er dus een motor extra te glimmen in de voortuin dit weekeinde. Ik kan ook bijna niet wachten om te gaan :] met dat ding.

Maar ja, is dat verstandig? Een gemiddelde motorzaak maakt zo'n fiets eerst rijklaar. Weet iemand wat dat in houd? Moet ik dat zelf ook doen? Moet ik het meteen goed aanpakken en olie, filtes, bougies etc. gaan vervangen?

Ik wil mijn nieuwe trots natuurlijk ook niet meteen de soep in rijden.

Tips anyone?
 
Krijg je zo'n apparaat niet gewoon rijklaar aangeleverd dan?

Anders een motorboer in de buurt vragen of ze m daar even willen
nakijken/afstellen/rijklaar maken/...
 
Gefelicisnoepstaart :Y

Heb je mss een plaatje ervan :? ik is te lui om die hele site af te struinen naar een piccie
 
Ik heb op die motorveiling van 200 motoren de Elefant 750 gewonnen :)

Morgen ophalen met een karretje en dan staat er dus een motor extra te glimmen in de voortuin dit weekeinde. Ik kan ook bijna niet wachten om te gaan :] met dat ding.

Maar ja, is dat verstandig? Een gemiddelde motorzaak maakt zo'n fiets eerst rijklaar. Weet iemand wat dat in houd? Moet ik dat zelf ook doen? Moet ik het meteen goed aanpakken en olie, filtes, bougies etc. gaan vervangen?

Ik wil mijn nieuwe trots natuurlijk ook niet meteen de soep in rijden.

Tips anyone?

Congrats!

Ik zou iig de olie en filters vervangen, en even heel goed nakijken. Verder lijkt me dat er weinig mis aan kan zijn. Rustig beginnen, kijk of alles naar behoren werkt, zo niet, fixxen!
 
Krijg je zo'n apparaat niet gewoon rijklaar aangeleverd dan?

Anders een motorboer in de buurt vragen of ze m daar even willen
nakijken/afstellen/rijklaar maken/...
Nope, bij een failliete boedel doen ze dat niet meer :) Zie dit topic. Motorboeren vind ik te duur :) Ik ga het lekker zelf doen. Maar wat ;)
Gefelicisnoepstaart :Y

Heb je mss een plaatje ervan :? ik is te lui om die hele site af te struinen naar een piccie
Thanx.

Ik ga nu een dappere poging waging een plaatje te plaatsen:
[Edit] plaatje onvindbaar [/Edit]
Gelukt *O*
 
Laatst bewerkt:
Ik zou iig de olie en filters vervangen, en even heel goed nakijken. Verder lijkt me dat er weinig mis aan kan zijn. Rustig beginnen, kijk of alles naar behoren werkt, zo niet, fixxen!
Hmmm, je bent de tweede al die dat zegt. toch maar doen dan. Alleen waar vind ik zo snel een Cagiva/Ducatti filter. Hmmm.
 
Bij Louis.de misschien?

Had je die niet meteen mee kunnen bietsen op die veiling :X :X :?
Louis heeft ze idd. Maar of ik dat voor zaterdag in huis heb? Vast niet :)

Ik kan bij die veiling nog wel kijken. Ik ben daar niet geweest. Ja, motor blind gekocht :X Ik ben ook wel een beetje benieuwd hoe het af loopt.
 
Ja, motor blind gekocht :X Ik ben ook wel een beetje benieuwd hoe het af loopt.


Blind gekocht? Ben benieuwd hoe jij rijdt dan 8-)


:+

P.S. ben wel benieuwd, heb dit feest gemist, naar wat voor motoren er zoal zijn verkocht en tegen welke prijs. Is er nog ergens een site te bezoeken?
 
Blind gekocht? Ben benieuwd hoe jij rijdt dan 8-)


:+

P.S. ben wel benieuwd, heb dit feest gemist, naar wat voor motoren er zoal zijn verkocht en tegen welke prijs. Is er nog ergens een site te bezoeken?
Ik rijd als een blind paard, hoezo? :o

De site kan ik nog wel terug vinden. Klik hier maar eens.
 
heeejjj die is van mij geweest :X














GEINTJE :+ ,HAHAHHAAHA heb een oom die zoiets heeft meegemaakt,die kocht een boot en kwam met zijn eerste keer varen de oude eigenaar tegen die ze hadden geplukt wegens crimineel gedrag,goed zat en vervelend :X ,dus die flipte echt goed,maar onder het genot van NOG een pilske,konden ze er nog wel over lachen,tot het bedrag ter sprake kwam hahahahahahah *O*
 
Vergis je niet in die prijzen. Voor gebruikte motoren moet je daar nog 20% bij tellen voor opgeld. Voor nieuwe motoren soms bijna 100% vanwege BPM, BTW en opgeld :)

Maar hij staat nu thuis. Hij loopt bijna :) Slaat aan en meteen af. Morgen eens onder handen nemen. Ik heb wel wat rare dingen gezien. Ik zal morgen wat fototjes posten.
 
Sjappie ,is dat wel vaker zo'n motor veiling?
Het lijkt wel een snoepwinkeltje als je die prijzen voorbij ziet gaan.
 
Gisteren bezig geweest het Olifantje rijklaar te maken. Het valt volgens mij nogal mee met de ellende. Er zit nu nieuwe olie, nieuwe benzine, nieuwe bougies en een nieuw oliefilter in. Hij start prima op de choke, maar blijft koud niet lopen zonder choke.

Ik kwam nog wel wat grappige dingetjes tegen. Voor heb ik een prachtige Nissin remklauw.
01-voorrem-nissin.jpg

Achter heb ik ook al een mooie klauw. Brembo dit keer :)
02-achterrem-brembo.jpg

De rechterkant van het blok. Met kijkvenster en een benzinekraan. En een tweetal verdachte gaten ...
03-blok-rechts.jpg

En de linker kant van het blok. Met ook een kijkvenster en ook een benzinekraan. Ook weer twee verdachte gaten.
04-blok-links.jpg

Nader onderzoek wijst uit dat de kraan aan de rechterkant van het blok is om de rechterkant van de tank goed leeg te laten lopen. Daar blijft anders een litertje benzine in staan. Een soort extra reserve dus.

Het kijkvenster aan de linker zijde is om de ontstekingstiming mee te kunnen controleren. Mooi, weer wat geleerd.

Waar die gaten nu voor zijn, ik weet het niet? Misschien is dit een ruilblok uit een duc ofzo? Ze zien er uit als montagepunten. Niet als gaten om het blok bijeen te houden.

Toen ik klaar was met het vervangen van wat sapjes startte ie dus niet meer. De startmotor draaide dus niet. Raar. Multimeter er bij en meten maar. Hmmm, wel spanning op de startknop. Geen spanning op de startmotor.

Kappen er af, kabels volgen. Hmmm, wat een spagettie. Nog een keer op de startknop drukken. Klik-klik. Hé, dat gele blokje klikt. Da's dus het startrelais. Effe controleren. Losgetrokken, een keer blazen en weer terug steken. Starten. Niets.

Hmmm, tank er af. Nog meer kabelspagetti. Nog wat meten. Stekkers loshalen, schoonblazen en weer vast steken. Nog steeds niets.

Wazig. Toen ik begon deed ie het nog. Toen moest ik stoppen want ik moest nog ergens gaan BBQ-en. Tank er weer op. Nog een keer boos kijken en nog een keer op de startknop. Krijg nu wat, de startmotor draait weer :? Snel benzineslangen weer aangesloten. Starten ... lopen *O*

Zo staat ie er nu dus bij.
05-naakte-olifant.jpg

Er moet nog wel wat aan gebeuren. Het achterlicht brand niet. En het remlicht reageert alleen op de handrem,niet op de voetrem.

Vraagje aan jullie. Het blok maakt een ongelooflijke tering herrie als hij in zijn vrij staat te draaien. Nu heb ik gehoord dat ducati's dat zowieso hebben vanwege de droge koppeling. Weet iemand wat ik dan moet horen. Ik vind het een beetje eng :o
 
Laatst bewerkt:
Rinkelderinkelderinkelderinkelderinkel??
Euh ...

Weet niet. Hij start niet meer. Ik ben vanavond op jacht geweest naar de oorzaak van mijn niet brandend achterlicht.

Dat had ik op een gegeven moment brandend *O* maar toen ik het achterlicht weer terug monteerde deed ie het toch niet meer. Na een verwoede speurtocht naar het gele kabeltje van het achterlicht door heel de kabelboom heen moest ik constateren dat die kabel dus dood liep :?

Ik heb bedacht dat ik alle contacten maar eens los ga halen en bewerken met contactspray.

Helaas heb ik in mijn zoektocht ergens een connector niet goed aangedrukt vrees ik. Nu brandt het acculampje niet meer als ik het contact om zet. En starten doet ie ook niet :N

Geen proefrit voor Sjappo vandaag. Morgen contactspray halen en verder prutsen. Dan kan ik je ook vertellen of het rinkelderinkelderinkel is.
 
ergens dus best een risico als je zoiets koop daar. je weet echt nooit wat je koop. misschien koop je een fiets die er voor reparatie nog stond met een stukgelopen blok als het tegen zit.
Blijft een gokje dus.

maar die oliefant komt wel goed denk ik ;)

WAT EEN STOERE VOORPOOT!!! Eeen oliefant logo er in!!!!! *D
 
ergens dus best een risico als je zoiets koop daar. je weet echt nooit wat je koop. misschien koop je een fiets die er voor reparatie nog stond met een stukgelopen blok als het tegen zit.
Blijft een gokje dus.
Op zich wel. Maar bij de echte schademotoren stond ook dat er iets mis was. Accu kapot etc. Ik gokte er maar op dat ik het zelf nog kon fixen. Tot nu ziet alles wat ik tegen kom er netjes uit. Ik heb er alleen nog niet op gereden :(
maar die oliefant komt wel goed denk ik ;)

WAT EEN STOERE VOORPOOT!!! Eeen oliefant logo er in!!!!! *D
Goed hè :P Overal kom ik olifantjes tegen op die fiets. Op plastic afwerkdopjes. Op de voorpoot. Op de tankdop. Op de tellers. Erg koel :)
 
Triomf *O*

Hij doet het. Het was het oudste (en domste) probleem uit het boek. De dodemansknop stond op off :X Tenminste, hij leek op on te staan maar hij 2 mm te weinig ingedrukt. Dus geen contact. Dus niet starten. Maar goed, dat is gevonden.

Het probleem met het achterlicht is ook opgelost. Het bleek dat een aantal contacten op het contactslot niet goed vast gesoldeerd waren. Waarschijnlijk is het een keer kapot gegaan en heeft de een of andere hobbyboer dat vastgebakken. Net het kabeltje te kort afgeknipt. 10 x maximale stuuruitslag en het is kapot.

Gisteren ben ik met een maat van me aan het zoeken geweest en na een uur ofzo hadden we het eindelijk gelokaliseerd. Hij heeft het contactslot mee en hij zou het solderen. Ook meteen de korte draadjes verlengen.

Maar ik kon dus nog steeds niet rijden. Maar vanavond dan gaat het los :]
 
WOW. Dat ding gaat als de brandweer :] Ik ben misschien niet zo veel gewend, maar het voelt wel als mer dan 60 pk.

Helaas toch nog een aantal probleempjes tegen gekomen.

Oliedruklampje brand bij stationair toerental (stationair te laag of oliepomp bijna stuk?)

Toerenteller doet het niet goed. 3.500 toeren bij 40 in zijn 1? Of ik ben een schijtlijster die niet durft door te trekken. Kan ook :)

Wat erger is, het stuur staat scheef. Het lijkt er op alsof de kroonplaten (heet dat zo) niet goed boven elkaar staan. De bovenste is te stellen. Ik hoop dat dat het is, anders heb ik misschien een krmme vork '( of balhoofd :(

Anyway, ik heb nog wat te doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan