A
Anoniempje313
Guest
'Welke vario is sterk genoeg?' > 'elektrisch aangedreven motorfiets'
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
O. Als dat ding ooit voor een keuring zou moeten komen, denkelijk wel nodig dat je volgens spanningsnormen werkt want als ik mij goed herinner is voor gelijkspanning tot 50V nog "zwakstroom" en voor wisselspanning ongeveer de helft daarvan.
Maarre .... 8x15Ah = 120Ah; trek je 230A dan sta je in hooguit een half uur toch stil?
(120Ah telt alleen voor zeer nieuwe accu's en betekent bij een ideale temperatuur 12A gedurende 10 uren laden/ontladen met rendement 80%; alles buiten deze formule levert netto totaal minder op).
...
@ Bakfiets1: MOTOR Het is de 200 serie en dan de 72V uitvoering.
vario,......versnellingsbak..............laat maar
doet me denken aan.............
Sinclair C5 - Wikipedia
zo'n ding heb ik nog gehad, nog nooit zo'n compacte verzameling ontwerpfouten tegengekomen . Velgremmen op plastic velg, 1-zijdige achterrem, 1-wiel aandrijving, motor oververhit voordat je de 25km/u kruissnelheid haalt (als je wat zwaarder bent), electronica fikt door als je het ding iets vooruit duwt, etc. etc.
Accu's in de koffer . Ik zou ze idd maar ergens in het vooronder stoppen .
Wat voor kabels gebruik je; 100qmm? Boegschroef aan boten (meestal nogal lange kabels) geeft men liever 150 of 200.
Contacten moeten ook vreselijk goed zijn voor zulke gelijkstromen; niet alleen warmte bij het minste beetje overgangsweerstand maar ook nog eens galvanische effecten.
Ik vertrouw het eigenlijk niet met de enorme aanloopstromen bij optrekken vanuit stilstand en vooral als dat van halverwege bergop zou moeten .... arm motortje. Maarja, ook een versnellingsbak kost ruimte en iets van het vermogen en brengt extra kilogrammen. Twee versnellingen lijkt me overigens wel genoeg.
Heb zo geen idee wat het voor kabels zijn, die info heb ik wel in de werkplaats. Dit alles, incl. regel en controle systeem wordt geleverd door lifebatt en is min of meer plug and play. Zij hebben al ervaring met het gehele systeem, ze rijden ook de ttxGP met een eigen motor.
Het is wel mooi materiaal. Er zit een systeem op dat alles controleert en weergeeft op een display. Je kunt zo zelfs iedere cel apart bekijken.
@ Jacappi: ah shit, dat meen je niet.... en die prijs....
Ik zag anders in een motorblad een hele bruikbare electro motorfiets uit circa 1976.
jaren '80 ..........
beetje moderne techniek kan veel meer.........hybride (auto) motor/generator techniek, Li-ion accu's.............
het ligt er maar aan wat je wil/kan.......
Leuk; die Heiko weet wel goed waar hij mee bezig is:
.... über starterschalter oder betätigung einer bremse, werden die accus wieder geladen mit bis zu 80 amp und die bremsbeläge extrem geschohnt. ....
Leuk; die Heiko weet wel goed waar hij mee bezig is:In fietsen met "traphulp" wordt helling-af of bij remmen geen stroom teruggeleverd naar de accu's, ik vermoed dat daarin een borstelloos motortje wordt gebruikt waarmee teruglevering moeilijk of misschien onmogelijk is .... ? Ik zag zoiets weleens in schema, 3 transistor-achtige dingen vormen draaistroom.