Enkel rijbewijs A

Echt waar? Ik erger me mateloos aan die raamspijlen als ik auto rijd. Wat (subjectief) zicht betreft, zit ik veel liever op de motor.

Overigens, zelfs een klein Japannertje met een 1.0 motor doet probleemloos meer dan 150.000.
Dan moet ik ook wel toegeven dat ik in een vrij nieuwe auto me ook erger aan die dikke raamstijlen van de voorruit. Mn 11 jaar oude auto heeft die gelukkig nog niet.
Maar achteruit en opzij zie ik voor m'n gevoel toch meer als ik auto rij.

Ik heb dan een iets groter Japannertje, 1.6 en bijna 300k km. Daar kan nog prima wat meer bij...

Maar genoeg over auto's. Behalve praktisch en goedkoop (die van mij dan) is er verder niet veel lol aan te beleven B|
 
Dus dan ga ik toch liever met de auto naar mn werk omdat dat een hoop gedoe scheelt met pak, helm, sloten etc.

- ik kan voor de deur parkeren bij het werk
- ik heb niet het geneuzel bij klanten dat er een parkeerplaats gereserveerd moet worden
- áls ik een keer over de snelweg moet, hoef ik tenminste niet in de file te staan

Dat pak en die helm zijn natuurlijk nadelen, maar hoeveel tijd kost het nou om die aan te trekken?

Uittrekken kost helemaal weinig tijd. Mijn routine 's morgens:
- motor parkeren en helm in de topkoffer
- aan het bureau laptop uitpakken en opstarten
- jas uit en koffie halen, terwijl de laptop opstart
- inloggen, en laarzen uit, terwijl de laptop doorratelt
- email opstarten, en motorbroek uit, plus kleren in de hoek leggen

Tegen dat ik met het omkleden klaar ben, is mijn laptop ook zo ongeveer opgestart.
 
Jep hier ook, alleen A:)
Wat heb ik aan een koekblik?
Ze verklaren em dan wel voor gek, maar ik heb meer fun dan hun met de auto.
 
Totdat je op zoiets wilt solliciteren ....

Functie-eisen:
- tevens ben je bereid te overnachten wanneer de werkzaamheden te ver van huis zijn
- flexibel en dynamisch
- in bezit van geldig rijbewijs B

(stukje uit een vacature voor een buitendienstmedewerker)
 
GEZOCHT: kassameisje
PERIODE: deeltijd
AANVULLENDE OPMERKINGEN: minimaal 16 jaar oud, presentabel, ondernemend, enthousiast, in bezit van B rijbewijs.

Wat klopt hier niet :+


Verder lijkt mij dat je om achter de kassa te zitten ook met een A kunt werken, net zoals zoveel banen waar je gewoon mobiel bij moet zijn.


Ik heb vanavond mijn eerste rijles, ben net 18 en ben nog neit van plan om mijn B te gaan halen. Dit omdat het zowel een stuk goedkoper is (heb bijv. alle kleding al ivm het motorrijden van mijn ouders), het practischer is met stallen, en ik motoren gewoon veel mooier en leuker vind dan auto's. Dat je met regen nat wordt is dan maar zo, kan nu toch geen auto betalen en met de fiets werd ik ook altijd nat (en heb dalijk OV dus dat is ook nog een optie).

Succes met je lessen en veel plezier met je A straks ;)
 
lol 18 betekende voor mij maar 1 ding: EINDELIJK MOTORRIJDEN :] :} *O* (was ook meteen de enige leerling op school met een motorrijbewijs en motor :P *D )
en 2 weken later een autorijbewijs gehaald simpelweg omdat ik het nodig heb voor mijn sport ;)
 
Laatst bewerkt:
Hey MF'ers,

Ondanks dat mijn instructeur het destijds afraadde ben ik sinds vorig jaar oktober in het bezit van mn A. Het meisje achter de balie in het gemeentehuis keek heel raar op dat er nog geen B op het pasje stond toen ik deze ophaalde. Sowieso verbaast het mensen toch vaak dat je motorrijdt, maar nog niet je B hebt.

Ik wilde motorrijden, eigenlijk puur voor de fun en zo gezegd zo gedaan. Een auto heb ik niet en heb ik ook nog niet nodig. Daarmee niet gezegd hebbende dat ik nooit en te nimmer zal gaan koekblikken (toekomstige vrouw, kinderen, etc) trouwens.

Ik vraag me af: wie zijn hier nog meer 'bewust' enkel in het bezit van rijbewijs A? En wat zijn je drijfveren to do so?

Ciao,

Jerd.
Ik. Ik hou niet van auto's, althans de auto's die ik mooi vind kan ik toch niet betalen. En ik drink graag een biertje op feestjes, dus laat ik mij altijd rijden.

Verder nooit behoefte gehad om mijn autorijbewijs te halen.
 
Ik. Ik hou niet van auto's, althans de auto's die ik mooi vind kan ik toch niet betalen. En ik drink graag een biertje op feestjes, dus laat ik mij altijd rijden.

Verder nooit behoefte gehad om mijn autorijbewijs te halen.
meesterlijke instelling.. :}
 
Ik heb ook alleen een A. Net dit jaar gehaald pas, ben 29, en heb jaren met de fiets en de trein gereisd (OV studentenkaart *O* ) of me laten rijden 8-) (Moet bekennen dat ik wel eens geBOBd heb omdat m'n maten allemaal teveel gezopen hadden O-) ) Geld besteed aan andere zaken..... Maar een motor wil ik al van kinds af aan.

Auto's heb ik nooit iets mee gehad, maar het schijnt bijna "verplicht" te zijn je B te halen. In mijn omgeving ben ik vaak gepusht, en in de loop der jaren heb ik al veel privé rijlesjes gehad. Wie weet heb ik ooit geld over voor een B rijbewijs.
 
Nu ik eraan denk zou er een goed argument bestaan om eerst A te halen en daarna B:

ls je motor leert rijden leer je veel beter kijken, anticiperen, je neemt bewuster deel aan het verkeer. Er valt op dit forum vaak te lezen over slecht spiegelende autorijers: "Laat die blikkers eens wat motorlessen nemen."

Eigenlijk zou dus iedereen, net als bij zwemles, eerst voor A moeten gaan en daarna pas B mogen halen!
 
Heb ook alleen een A.

Er was budget voor een B-RBW en auto óf een A-RBW en een motor. Dat de A en de motor er zouden komen was ik al uit, dus dan eerst nog even m'n B halen was al geen optie meer, dan was er immers geen geld geweest voor de motor die ik nu heb. Bovendien heb ik toch niets aan een B zonder auto, dus echt van ervaring opdoen was sowieso geen sprake geweest.

Wel heb ik op verzoek van m'n instructeur nog even een pakket van tien koekbliklessen genomen voordat ik bij hem begon, zodat ik in ieder geval wat met verkeer in aanraking was gekomen. Na de 9e les ben ik daar mee gestopt, leerde er toch geen zak van.
 
Morgen 18, dag derna meteen motor theorie.

Kan voor mij niet vroeg genoeg beginnen, als ik achterop zit geeft het al een smile van oor tot oor en bij de auto val ik in slaap dat zegt voor mij genoeg. Als ik beetje doorwerk heb ik begin zomer een R6 en dan hoor je mij niet meer klagen.
 
Nu ik eraan denk zou er een goed argument bestaan om eerst A te halen en daarna B:

ls je motor leert rijden leer je veel beter kijken, anticiperen, je neemt bewuster deel aan het verkeer. Er valt op dit forum vaak te lezen over slecht spiegelende autorijers: "Laat die blikkers eens wat motorlessen nemen."

Eigenlijk zou dus iedereen, net als bij zwemles, eerst voor A moeten gaan en daarna pas B mogen halen!

Nu ga je er vanuit dat alle automobilisten niet kunnen rijden en anticiperen. Als ik met de auto geen ongelukken wil maken moet ik ook goed kijken en anticiperen ;) . Het enige voordeel is dat ALS het fout gaat met een auto dat je een wat grotere kans hebt om er ongedeerd uit te komen. Daarom begrijp ik ook wel dat veel ouders liever hebben dat hun kind leert rijden in een auto (veilige omgeving) ipv in een motor (minder veilig).

En natuurlijk zijn er zat 'koekblikkers' die niet kijken en niet goed spiegelen..... maar volgens mij zijn er ook motorrijders die niet altijd even goed opletten :X.
 
Ik heb ze allebei.

Motor is het leukst en handigst in mijn geval daar ik in hartje Amsterdam werk.
Auto vind ik vreselijk irritant. Kan niet tussen de files door, kan niet voordringen bij het stoplicht en parkeergeld kost soms abnormaal veel geld.
Een groot pluspunt is dat ik in de auto "normaal" deelneem aan het verkeer daar waar ik op de motor nogal los wil gaan, wat weer resulteert in bijna elke maand wel een boete.

Een erg frustrerende factor wat elke dag meer begint te knagen. B|
Ligt aan mezelf, da weet ik, helpt alleen niet.

Daarnaast is de motor vaak wel ideaal, maar ook op de mtoor kan ik mij vreselijk irriteren. Ben je zeiknat geregend. Is je goretex zooi dus net niet doorweekt en dan moet je na 20 minuten weer verder en dus die natte troep aantrekken. Vreselijk. B|

Oh... en de post van het CJIB had ik al genoemd. B|

Ik zou niet zonder auto (lees: rijbewijs, want ik rijd ik moeders haar auto) kunnen aangezien ik soms nog al vaak genoeg heb van de motor. (Rijd ook elke dag woon/werk. Dan rijd je dus ook wanneer je dus eigenlijk geen zin hebt.)

Daarnaast zou ik ook niet zonder de motor kunnen (lees: MIJN MOTOR, NIET VAN MOEDERS!), want dat is m'n kindje en heeft naast de fun veel meer voordelen ten opzichte van de auto voor mij.

:Y

Auto is bij mij een luxe en de motor is het "hoofdvoertuig".
Tsja.... 5 euro per uur rekenen ze in Amsterdam voor parkeergeld!!!!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook alleen mn A, puur om de reden dat ik autorijden niks aan vind en het nog niet nodig heb.

Heb wel een paar lessen gehad maar de motivatie was er totaal niet dus heeft het ook weinig zin om door te gaan nietwaar?
Verder ooit in de verre toekomst zal ik uiteindelijk denk ik wel moeten maar tot die tijd blijf ik lekker brommeren.
 
Ik. Ik hou niet van auto's, althans de auto's die ik mooi vind kan ik toch niet betalen. En ik drink graag een biertje op feestjes, dus laat ik mij altijd rijden.

Verder nooit behoefte gehad om mijn autorijbewijs te halen.

Hier sluit ik me bij aan, bijna alle betaalbare auto's zijn niet om aan te zien. En aangezien ik momenteel geen koekblik nodig heb, is dat dus nog een reden om geen auto te gaan rijden. Plus dat ze inefficient zijn wanneer je in je up in je koekblik zit.
 
Hier sluit ik me bij aan, bijna alle betaalbare auto's zijn niet om aan te zien. En aangezien ik momenteel geen koekblik nodig heb, is dat dus nog een reden om geen auto te gaan rijden. Plus dat ze inefficient zijn wanneer je in je up in je koekblik zit.

Helemaal waar.

Werkgevers zijn van dat soort argumentaties over het algemeen niet onder de indruk.

Zo mag ik geen motorfiets leasen. Ik kan kiezen tussen km-vergoeding en een leaseblik. Ondanks dat een motorfiets voor zowel mijn werkgever als mijzelf gunstiger zou zijn.
De leasemaatschappij heeft er geen enkel probleem mee, maar het past niet binnen de regels en procedures van het bedrijf waar ik werk. Dus gaat het niet door.
 
IK ben ook begonnen met A, 5 jaar later(afgelopen jaar) binnen 2 maanden B en C gehaald. Maar dat was omdat de baas het nodig vond. Ik heb wel een auto gekocht(op lpg) en omdat ik toch geen last heb van files(ben binnenslaper) ga ik nu altijd in t blik, vooral omdat het goedkoper is.

maar nooit spijt van gehad dat ik alleen A had!
 
Helemaal waar.

Werkgevers zijn van dat soort argumentaties over het algemeen niet onder de indruk.

Zo mag ik geen motorfiets leasen. Ik kan kiezen tussen km-vergoeding en een leaseblik. Ondanks dat een motorfiets voor zowel mijn werkgever als mijzelf gunstiger zou zijn.
De leasemaatschappij heeft er geen enkel probleem mee, maar het past niet binnen de regels en procedures van het bedrijf waar ik werk. Dus gaat het niet door.

Ik hoor weleens verhalen van bedrijven waar je een leasemotor kan krijgen, maar zijn dat niet vooral kleine 'flexibele' bedrijven? Ik heb het idee dat het bij de grotere bedrijven (waar ik ook werk) meestal niet mogelijk is.

Ik reis overigens altijd met de trein naar mn werk, zo doe ik er een half uur over (is een hele goede verbinding), met de motor is dat met een beetje doorrijden in de spits misschien nét te halen. Maar dan reken ik pak aan- en uittrekken en motor loskoppelen en vastketenen niet mee.
 
Ik hoor weleens verhalen van bedrijven waar je een leasemotor kan krijgen, maar zijn dat niet vooral kleine 'flexibele' bedrijven? Ik heb het idee dat het bij de grotere bedrijven (waar ik ook werk) meestal niet mogelijk is.

Nee, ik werk ook bij een groot bedrijf, en daar passen motorfietsen niet in het leasebeleid. Jammer maar helaas. Ik rij dus een privé-motorfiets.
 
Laatst bewerkt:
Hier sluit ik me bij aan, bijna alle betaalbare auto's zijn niet om aan te zien. En aangezien ik momenteel geen koekblik nodig heb, is dat dus nog een reden om geen auto te gaan rijden. Plus dat ze inefficient zijn wanneer je in je up in je koekblik zit.
Ik ben 47 jaar en krijg heel vaak de vraag, waarom ik geen autorijbewijs heb. Ze kennen me niet anders als dat ik met de motor kom. Slechts een keer of 5 per jaar als het echt slecht weer is pak ik de trein of ik werk thuis.

Mijn vrouw vind autorijden overigens heel fijn. Auto's zijn haar hobby. We hebben dus wel een chique BMW en als we samen op pad gaan, laat ik me dus rijden. Super geregeld dus. Ze vindt het ook nooit een probleem om niet te drinken. Ze drinkt überhaupt al niet veel en buitenshuis al helemaal niet.
 
Ik heb sinds iets meer dan een jaar mijn A'tje *O*
en geen B.
Sinds dat ik een klein meisje ben, wilde ik al motorrijden...nooit iets met auto's gehad..
Was de tweede in 10 jaar die op mijn rijschool van de fiets op de motor is gestapt (heb nooit brommer of scooter gereden).
B rijbewijs trekt me niet, al wil ik binnenkort eens een paar lessen nemen enkel om de beperkingen van mijn medeweggebruiker te leren kennen...
Ik rij iedere dag woon-werk, elke dag door de file heen.
Doe mij die motor maar!
 
Ik heb wel een B/E rijbewijs maar al jarenlang alleen maar twee motoren.

Toch is het wel handig om een autorijbewijs te hebben.
 
Hey MF'ers,

Ondanks dat mijn instructeur het destijds afraadde ben ik sinds vorig jaar oktober in het bezit van mn A. Het meisje achter de balie in het gemeentehuis keek heel raar op dat er nog geen B op het pasje stond toen ik deze ophaalde. Sowieso verbaast het mensen toch vaak dat je motorrijdt, maar nog niet je B hebt.

Ik wilde motorrijden, eigenlijk puur voor de fun en zo gezegd zo gedaan. Een auto heb ik niet en heb ik ook nog niet nodig. Daarmee niet gezegd hebbende dat ik nooit en te nimmer zal gaan koekblikken (toekomstige vrouw, kinderen, etc) trouwens.

Ik vraag me af: wie zijn hier nog meer 'bewust' enkel in het bezit van rijbewijs A? En wat zijn je drijfveren to do so?

Ciao,

Jerd.

:o

Doet me denken aan mezelf :+


A gehaald vanwege de fun, en de drang om te motorrijden, auto vond ik altijd maar saai/bagger :')

Nu toch m'n auto aan het halen, maar dat is meer om praktische redenen, en ook omdat m'n ouders hier wel een deel van willen betalen.

En nu scheelt het me zelfs geld, want zo ben ik in 12 uur(gewoon echt uur dus) klaar met m'n auto straks, en hoef ik daar niet eerst 25-30 uur ofzo in te steken en het dubbele te betalen, dus het scheelt ook nog eens *D


Btw, je kan nooit alleen A hebben, je hebt er namelijk altijd AM bij :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan