Ergernis Top-10 voor motorrijders (pre-poll)

Status
Niet open voor verdere reacties.
En hoevaak zie je een motorrijder die zn knipper nog aan heeft?
Ik wacht altijd tot diegene echt afslaat, want ik zal niet de eerste zijn die zo een ongeluk veroorzaakt *ja, zn knipper stond aan..*

klopt, en hoevaak zie je een auto die zn knipper nog aan heeft?
je kan vaak aan het gedrag van deze of gene zien dat hij af gaat slaan.. toch?
 
klopt, en hoevaak zie je een auto die zn knipper nog aan heeft?
je kan vaak aan het gedrag van deze of gene zien dat hij af gaat slaan.. toch?
Van die lui die op het laatste moment bedenken dat ze toch rechtdoor gaan en dan snel de knipper uitdoen :X Ik wacht altijd tot het moment dat ze de bocht indraaien.
Want het leuke is: als ze op het laatst bedenken dat ze rechtdoor gaan en jij zit er al voor en diegene zit tegen je aan, ben jij de l*l in de meeste gevallen :X

Die paar seconden langer wachten maakt mij niet zoveel uit :N
 
_O-

uit wraak sproei ik dan altijd met mijn koekblik op cabrio's wanneer ik er ook maar de kans voor krijg... })

Die is leuk ja, ik had ook een cabrio naast de motor, als ik de ruitensproeier gebruikte, kwam een deel ook in de eigen auto terecht, in de krullenbol van mijn vriendin. :+
 
Laatst bewerkt:
Die is leuk ja, ik had ook een cabrio naast de motor, als ik de ruitensproeier gebruikte, kwam een deel ook in de eigen auto terecht, in de krullenbol van mijn vriendin. :+

Als ik in miezerregen met kap open rij blijf ik zelfs nog droog, zolang ik maar rij en niet stil sta.
 
hier zijn alle tot nu toe genoemde ergernissen

mis ik nog wat?


  • Sigaretten en rotzooi uit het raam gooien
  • Ruiterwisservloeistof gebruiken terwijl er een motor achter je zit.
  • Geen richting aan geven (motor rijder gezien?)
  • Te vroeg richting aangeven bij inhalen (motor rijder gezien?)
  • Onnodig linksrijden (motorrijders zijn er snel voorbij, dus maak ruimte)
  • Bumper Stumperen (dicht achter een balansvoertuig rijden is niet verstandig)
  • Asociaal invoegend verkeer
  • Niet in spiegels kijken/opletten
  • Spelen met de telefoon waardoor slingergedrag het gevolg is
  • Te langzaam rijden (heeft achteropkomend verkeer door dat je langzamer rijdt?)
  • Tegen de middenstreep rijden bij file (geef de motorrijder de ruimte)
  • Verkeerd inschatten van de ruimte door tegenligger (motor heeft meer ruimte nodig dan je denkt)
  • Overdreven hard en/of vaak remmen
  • Geen duidelijk rijgedrag bij rotonde (knipperlicht, rustig rotonde benaderen, juist voorang verlenen. enz)
 
Laatst bewerkt:
Voor mij twee ergenissen die nog niet genoemd zijn:

het (te) hard aanrijden op een kruising ==> heeft de automobilist mij gezien? Gaat ie mij voorrang verlenen?
Inhalende vrachtwagen in zijn algemeenheid. De doorstroom wordt voor alles en iedereen (incl. zijn collega's) zeer beperkt.
 
Als ik in miezerregen met kap open rij blijf ik zelfs nog droog, zolang ik maar rij en niet stil sta.


:P dan wacht ik wel tot je naast me staat in de rij voor het stoplicht...


Ik doe het trouwens ook bij wielrenners :$


Spuit er zo een paar flessen doorheen per maand _O-
 
Voor mij twee ergenissen die nog niet genoemd zijn:

het (te) hard aanrijden op een kruising ==> heeft de automobilist mij gezien? Gaat ie mij voorrang verlenen?
Inhalende vrachtwagen in zijn algemeenheid. De doorstroom wordt voor alles en iedereen (incl. zijn collega's) zeer beperkt.

Zelfs op MF wordt ik niet gezien ;( :+
Mijn grootste ergernis:
Motorvoertuigen die veel te hard een kruispunt naderen en op het allerlaatste moment nog in de ankers gaan, wanneer ze voorrang moeten verlenen.
...
 
pfff die zooi uit het raam, vooral de leaserijder die geen asbak heeft gekregen omdat er niet in de auto gerookt mag worden. Hoe vaak ik niet een peuk op me af zie komen :r

Tegenwoordig als ik in de auto zit, erger ik me eraan aan die peukschieters. Soms ben ik in staat om bij het stoplicht (of vaker in de file) zo'n raampje er ff uit te tikken. Die koekblikkers hebben niet in de gaten wat ze kunnen veroorzaken :N
 
Of mensen die zich klem rijden op de linkerbaan bij een afslag en daar dan maar stil gaan staan....
Had er vanochtend eentje :X |(

Dat is inderdaad erg irritant. Gebeurt dagelijks op de ring Amsterdam, veroorzaakt file op de gehele ring. >_>
 
En hoevaak zie je een motorrijder die zn knipper nog aan heeft?
Ik wacht altijd tot diegene echt afslaat, want ik zal niet de eerste zijn die zo een ongeluk veroorzaakt *ja, zn knipper stond aan..*

Dat zie ik vrijwel nooit gebeuren, wel bejaarden die km's op de snelweg met een knipperlicht aanrijden.
 
pfff die zooi uit het raam, vooral de leaserijder die geen asbak heeft gekregen omdat er niet in de auto gerookt mag worden. Hoe vaak ik niet een peuk op me af zie komen :r

Tegenwoordig als ik in de auto zit, erger ik me eraan aan die peukschieters. Soms ben ik in staat om bij het stoplicht (of vaker in de file) zo'n raampje er ff uit te tikken. Die koekblikkers hebben niet in de gaten wat ze kunnen veroorzaken :N
Dan ben je wat mij betreft geen haar beter (eigenlijk: nog erger).
 
Laatst bewerkt:
Rotzooi uit het raam gooien. Heb van alles en nog wat voorbij zien komen, van peuken(pakjes) tot drinkpakken, hamburgerzakken van een bepaald merk, fruit resten etc. Ik heb geen voorruit, dus ik krijg al die rommel recht voor m'n smoel. Dat het je geen flikker uitmaakt dat die zooi de bermen vervuild is tot daar aan toe, maar kijk in ieder geval in je spiegels zodat ik niet met jouw zooi zit.

Hinderen bij inhalen. Rijd je op een weg waar je 80 mag, mooi slingerweggetje, rijd die droeftoeter voor je 50km/u door de bochten. Wil je em inhalen, komt ie naar links zetten onder het mom: "Ik kan durf hier niet harder, dus mag jij hier ook niet harder. Hier, bekijk mijn linker achterlicht maar eens van dichtbij." Diep triest.

Bumperkleven heb ik nooit echt last van op de motor. Meestal haal ik gewoon de auto voor me even in. Als dat niet wil, laat ik em voorbij, mag die klever op de bumper van die auto gaan zitten

Ook ruitensproeiervloeistof vind ik geen halsmisdaad. Tis maar een beetje water met zeep, je bent toch niet van suiker? Sterker nog, ik doe het zelf wel eens met de auto als ik vind dat scootertuig bepaalde tweewieler bestuurders te dicht op m'n bumper zitten. (Lees: Als ik de koplamp niet eens meer kan zien.)
 
Rotzooi uit het raam gooien. Heb van alles en nog wat voorbij zien komen, van peuken(pakjes) tot drinkpakken, hamburgerzakken van een bepaald merk, fruit resten etc. Ik heb geen voorruit, dus ik krijg al die rommel recht voor m'n smoel. Dat het je geen flikker uitmaakt dat die zooi de bermen vervuild is tot daar aan toe, maar kijk in ieder geval in je spiegels zodat ik niet met jouw zooi zit.

Hinderen bij inhalen. Rijd je op een weg waar je 80 mag, mooi slingerweggetje, rijd die droeftoeter voor je 50km/u door de bochten. Wil je em inhalen, komt ie naar links zetten onder het mom: "Ik kan durf hier niet harder, dus mag jij hier ook niet harder. Hier, bekijk mijn linker achterlicht maar eens van dichtbij." Diep triest.

Bumperkleven heb ik nooit echt last van op de motor. Meestal haal ik gewoon de auto voor me even in. Als dat niet wil, laat ik em voorbij, mag die klever op de bumper van die auto gaan zitten

Ook ruitensproeiervloeistof vind ik geen halsmisdaad. Tis maar een beetje water met zeep, je bent toch niet van suiker? Sterker nog, ik doe het zelf wel eens met de auto als ik vind dat scootertuig bepaalde tweewieler bestuurders te dicht op m'n bumper zitten. (Lees: Als ik de koplamp niet eens meer kan zien.)

Is weer het voordeel van de motor, als iemand bij mij te dicht achter op de motor zit, maak ik met mijn linker hand een op en neer gaan de beweging (lees: iets afstand houden). Werkt fantastisch, wekt geen woede of aggressie op en iedereen laat zich iets terug zakken.
 
Ergernissen:
- Alle automobilisten
- Doorgetrokken strepen (als er auto's rijden dan)
- (sinds mijn eerste en enige boete) Politie

Serieus:
Ik lees dat veel mensen last hebben van het niet of verkeerde richting aangeven. Ik zie het ook regelmatig gebeuren, maar heeft voor mij nog nooit gevaarlijke situaties opgeleverd. Is natuurlijk wel een ergernis.
Belangrijker vind ik de klevers. Per definitie zouden automobilisten rekening moeten houden met de kwetsbaarheid van motorrijders.
Misschien is het ook wel leuk om de automobilisten die netjes aan de kant gaan in de file een pluim te geven. Ik vind dat altijd erg aardig als ze dat doen, word er altijd blijf van :) Je weet dan ook direct dat ze je hebben gezien.
 
Ik erger me het meest aan van die mensen die overal 60 rijden ipv 50 in de BBK en 80 erbuiten...

Verder kan ik mensen die me proberen dood te rijden ook wel kapotschoppen, leer toch eens kijken...

Ow en fietsers die vanalles doen omdat ze "niet aansprakelijk" zijn, had er daarnet weer eentje onder de motor liggen omdat ie zonder te kijken vond dat ie toch de andere kant op moest en gewoon keerde...

En Sjonnies die met van die veel te harde muziek rondrijden en denken dat ze de koning zijn als ze te hard rijden en zich als een mongool gedragen. Net nog eentje tegen gekomen die over de drempel schuurde omdat ie m te ver verlaagd had :P

Zo, dat was mijn ene... euhm, lijstje ;) ergernissen.

Helemaal mee eens, --vooral fietsers :( --
 
Is weer het voordeel van de motor, als iemand bij mij te dicht achter op de motor zit, maak ik met mijn linker hand een op en neer gaan de beweging (lees: iets afstand houden). Werkt fantastisch, wekt geen woede of aggressie op en iedereen laat zich iets terug zakken.

Dat werkt goed he? Ik denk dat veel mensen ook niet beseffen dat ze bumperkleven. Want als ze het expres zouden doen zouden ze na een zwaaitje geen afstand gaan houden denk ik.
 
Wat ik nog niet gezien heb:

Mist-achterlichten: en dan vooral degene die aangaan als er op de radio gewaarschuwd wordt voor kans op mist terwijl ze midden in de stad rijden met 1000 meter zicht en die dan vervolgens ook nog eens drie dagen blijven branden,
of, hier in het zuiden nogal, van die vriendelijke buitenlanders (lees: belgen) die hun mistlampen aanzetten als het regent, o zo fijn al die rode druppels op je vizier
 
Is weer het voordeel van de motor, als iemand bij mij te dicht achter op de motor zit, maak ik met mijn linker hand een op en neer gaan de beweging (lees: iets afstand houden). Werkt fantastisch, wekt geen woede of aggressie op en iedereen laat zich iets terug zakken.


Sommigen overdrijven :X

Maanden terug reed ik met koekblik achter motorrijder op een afstand dat er wel 2 auto's tussen konden...ging die droeftoeter achterom kijken en ook met z'n hand op en neer bewegen :')
Snelheid, nog geen 80 km/u...


Tussen motorrijders zitten ook kneuzen hoor... :/
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan