Ergernis Top-10 voor motorrijders (pre-poll)

Status
Niet open voor verdere reacties.
1 kleven.(je eigen af laten zakken en dan pikken ze je plekje,zodat het weer opnieuw begind.
2 mensen uit zijstraten die laat/hard remmen.
3 rotzooi vanuit autoos geworpen.

Mensen die met alles bezichzijn,behalve autorijden.
 
Eentje die ik op de voorgaande pagina's 1x gezien heb maar die niet voorkomt in de samenvattende lijstjes van Jefta:

Automobilisten die door rood licht rijden. Ik heb een hekel aan stilstaan dus bij groen ben ik vrij snel weg. Iedere keer weer naar als er dan nog net een vlak voor je langs moet.
 
Eentje die ik op de voorgaande pagina's 1x gezien heb maar die niet voorkomt in de samenvattende lijstjes van Jefta:

Automobilisten die door rood licht rijden. Ik heb een hekel aan stilstaan dus bij groen ben ik vrij snel weg. Iedere keer weer naar als er dan nog net een vlak voor je langs moet.

thnx, zet hem er bij.

Morgen ga ik de poll maken. dus nog meer wat mist>?
 
mijn ergernissen:

- knipperlicht specifiek bij rotondes, is ook gewoon een kruispunt dus linksaf is links knipperen :(
- twijfelende rijders, zijn vooral ouderen merk ik. wordt er altijd uitermate nerveus van.
- ongeconcentreerd, hier valt alles onder waardoor mensen gaan slingeren, geen constante snelheid etc.
 
Nog eentje, partners thuis die een hekel hebben aan motorrijden. Maar dat is thuis en dus niet op de weg :-)
 
als z'n koekblik zijn knipperlichten niet aanzet als ze afslaan van een rotonde :( daar kan ik me zo mateloos aan irriteren :Y
Dan vraag je je toch af he, staan die mensen dan zelf nooit bij een rotonde te wachten? Hoe vaak moeten ze zelf daar voor Jan Lul staan te wachten voordat ze bedenken dat ze zelf dan misschien ook maar eens dat ene stomme hendeltje kunnen gebruiken?

10x?

100x?

Of moet de helft van de rijbewijzen echt maar eens door de shredder?

[me="Fiah"]wordt er soms zo moe van -O-[/me]
 
Laatst bewerkt:
mijn ergernissen:

- knipperlicht specifiek bij rotondes, is ook gewoon een kruispunt dus linksaf is links knipperen :(
- twijfelende rijders, zijn vooral ouderen merk ik. wordt er altijd uitermate nerveus van.
- ongeconcentreerd, hier valt alles onder waardoor mensen gaan slingeren, geen constante snelheid etc.


Knipperen moet tegenwoordig alleen als je de rotonde verlaat, en niet van tevoren.
In sommige landen is het zelfs verboden om vóór de rotonde richting aan te geven.
 
Knipperen moet tegenwoordig alleen als je de rotonde verlaat, en niet van tevoren.
In sommige landen is het zelfs verboden om vóór de rotonde richting aan te geven.

Nee hoor, Bij links af op een rotonde moet je van tevoren al links knipperen. Bij rechtdoor alleen bij het verlaten en bij rechtsaf mag je het ook al doen voordat je op de rotonde zit.
 
Laatst bewerkt:
Nee hoor, Bij links af op een rotonde moet je van tevoren al links knipperen. Bij rechtdoor alleen bij het verlaten en bij rechtsaf mag je het ook al doen voordat je op de rotonde zit.

Volgens mij hangt dat van de rotonde af. Bij een mini-rotonde schijn je vantevoren officieel niet te mogen knipperen, omdat je niet van rijstrook wisselt. Bij een rotonde met voorsorteerstroken juist wel.

Ik knipper altijd voor de rotonde, of het nu mag of niet ... het is wel duidelijk voor de overige verkeersdeelnemers.
 
Goed, blijkbaar niet verplicht maar wel duidelijk voor andere weggebruikers en het word geleerd tijdens de rijlessen.
 
Ik kan iemand echt pijn doen als ze geen richtingaanwijzer gebruiken.

Peuken uit het raam is ook echt eentje waarbij je mij tegen de haren in strijkt.

Links plakken zonder reden.

Langzamer dan toegestaan gaan rijden op een weg waar niet in te halen is.


Verder heb ik geen echte frustraties ofzo. Mag ik ook flitsers neerzetten? Waardoor ik oprecht meer op de teller kijk dan op de weg.
 
Nee hoor, Bij links af op een rotonde moet je van tevoren al links knipperen. Bij rechtdoor alleen bij het verlaten en bij rechtsaf mag je het ook al doen voordat je op de rotonde zit.

Nee hoor, dat is niet verplicht. Ik heb het ook nog geleerd tijdens de lessen maar het moet niet.
In België is het zelfs verboden. Oostenrijk ook geloof ik.





Edit Gevonden :P : Richting aangeven
Bij het afslaan van de rotonde is het verplicht richting aan te geven naar rechts. In de Nederlandse rijopleiding wordt aangeleerd naar links richting aan te geven bij het voor 3/4 nemen van de rotonde. Dit is echter niet verplicht. In België, Duitsland en Oostenrijk is het zelfs verboden op deze manier richting aan te geven.
 
Laatst bewerkt:
Echt vervelend zijn die mensen die niet kunnen rijden, tomtom rijders bijv. twijfelaars...
Ik vind dat een auto vermogen moet hebben, die goedkope rotzooi met 1 liter motors kunnen niet eens 120 rijden als ze invoegen, laat staan dat ze vermogen hebben om bij het invoegen voor een vrachtwagen te komen...
Daar erger ik me dus aan, in het verkeer moet het vlot verlopen... en die zuinige auto's omdat iedereen groen wil rijden hier in dit land moeten ze verbieden:P
Volgens mij zijn wij ook de enige die zo gek zijn...
 
Een grote ergenis is idd geen ruimte overlaten voor motorrijders in de file. Al zijn er ook steeds meer blikkers die wel de ruimte geven/maken. Of zijn dit motorrijders undercover? 8-)

Het is het ook heel irritant als men het profiel van je achterband komt meten. :( oftewel kleven!!! :(

Het eerdergenoemde rotzooi uit je raam gooien op de snelweg is ook een nieuwe trend aan het worden. Er komt nog net geen picknickmand mee...

Afsnijden!!! Er geen rekening mee houden dat je maar 2 wielen hebt en geen blik om je heen, maar er toch nog ff snel langs willen om de afslag te halen.

In de bebouwde kom de fietser met een lamp op de fiets dat eigenlijk maar een stipje is en dus niet of nauwelijks zichtbaar is. Zeker als het regent.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan