Europese normen motorkleding vernieuwd

Kijkt in zijn glazen bol: Er komt een tijd dat er alleen gereden mag worden met goedgekeurde jas broek, handschoenen en pamper, net zoals je nu alleen met goedgekeurde helm mag rijden.

Als die europese regelneukers nu eens wat meer tijd besteden aan hun vrouw, in plaats van aan de regeltjes, was het een stuk makkelijker voor ons, wie beschermd wil rijden koopt goed spul en wie op wil schuren op het asfalt koopt een plastic jasje. B|
 
Kijkt in zijn glazen bol: Er komt een tijd dat er alleen gereden mag worden met goedgekeurde jas broek, handschoenen en pamper, net zoals je nu alleen met goedgekeurde helm mag rijden.

Als die europese regelneukers nu eens wat meer tijd besteden aan hun vrouw, in plaats van aan de regeltjes, was het een stuk makkelijker voor ons, wie beschermd wil rijden koopt goed spul en wie op wil schuren op het asfalt koopt een plastic jasje. B|
Ja maar regeltjes bedenken levert zo veel geld op.
EUR100.000 per bedacht regeltje is geen uitzondering in de wereld die EU heet...
 
Laatst bewerkt:
Wat ik me dan afvraag, lost de markt dit niet al goed op? Volgens mij is het overbodig om als overheid regeltjes te verzinnen, m.i. kan de markt en een consumentenorganisatie dit zelf perfect.
 
als dit wel werken gaat, dus niet zoals verbruik cijfers van auto's die altijd VEEL! afwijken... dan is het goed. zo word er op een goede manier in kaart gebracht welke kleding hoe goed beschermt.
 
Alleen is het wel een beetje over the top, dat je eerst een universitaire studie moet volgen, om nog iets van die regeltjes te snappen. :X B|
 
ach ja
motorrijder is duidelijk denk ik
ook links onder een 1 of 2 is niets raadselachtigs aan.

de rest... even van te voren uitzoeken of uitprinten en klaar.
zeker het k/l/s gelul is wel op een postit te krijgen dus dat valt mee ;)
 
@monkey, en jij denkt dat iemand die onzin gaat lezen tijdens het aanschaffen van een outfit.


hahajahahaha :W
dacht het niet.
 
@monkey, en jij denkt dat iemand die onzin gaat lezen tijdens het aanschaffen van een outfit.


hahajahahaha :W
dacht het niet.

zoals ik zei, als het een goed systeem is in de zin van een hogere klasse is ook hogere mate van bescherming in de werkelijkheid, dan denk ik dat het helemaal geen slecht idee is nee
 
Alleen fabrikanten kennende, betaal je dan voor de beschermingsklasse en niet voor de werkelijke kostprijs en dat betekent in de praktijk, dat uit kostenoverweging de betere kleding dan vaak niet wordt aangeschaft. In Duitsland wordt al jaren kleding met CE gekeurde protectoren verkocht, kost wat, maar je hebt nog niks, omdat er veel beter spul op de markt is, zonder certificering. Certificring kost ook geld overigens, omdat alles getest moet worden. Dus regeltjes gaan geld kosten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan