Ex-lessersrit Noord 19 April

Route (Tijd zonder pauze)

  • Joure - Assen 3:00

    Stemmen: 3 30,0%
  • Joure - Oosterwolde: 3:30

    Stemmen: 2 20,0%
  • Joure - Drachten 3:45

    Stemmen: 3 30,0%
  • Anders

    Stemmen: 2 20,0%

  • Totaal aantal stemmers
    10
Ik slaag in maart dus ik kan mee. Mits het niet eerder dan eind maart zal zijn. Mijn oldtimer mag dan ook de weg weer op.
Ik woon onder de Noord-Holland op het kaartje, ben zo de afsluitdijk over.
 
Zou bijna zeggen pakken kopje overijssel :)

Maar sowieso verstandig om met de mensen uit het westen gezamelijk richting het noorden te rijden.
 
Hoe lang verwacht iedereen trouwens dat de rit zal duren?
Momenteel ben ik mooie wegen aan het bekijken om in de route te gebruiken, maar ook voor start/eindpunt is het handig te weten hoe lang iedereen in het zadel wil doorbrengen.
 
Laatst bewerkt:
Hoe lang verwacht iedereen trouwens dat de rit zal duren?
Momenteel ben ik mooie wegen aan het bekijken om in de route te gebruiken, maar ook voor start/eindpunt is het handig te weten hoe lang iedereen in het zadel wil doorbrengen.


dat is een goede vraag en gezien de mensen uit de kop van noord holland ( RL71, Gonnie, mezzin & Ytje ) ook ongeveer een uur onderweg zijn naar joure, lijkt mij joure de beste startpunt, zij zouden dan bij den oever of iets dergelijks af kunnen spreken om dan gezamelijk op te rijden waarbij zij ook daar een rust punt hebben.

de mensen ten weste van lelystad ( markus90, JulianSV650S, & X20DTL ) hebben zo wie zo een rust punt bij de Total tankstation de lepelaar langs de A6 voor dat we een uur onderweg zijn naar joure ( eigenlijk is het 45 minuten )

de zwollenaren ( Mr Tinus, Destruction86 & Suus81 ) zijn vanaf de mac in zwolle ook een uurtje-ish onderweg.

en de rest ( omgeving groningen ) is 30 tot 45 minuten onderweg naar joure.

als we joure als start punt gebruiken dan hebben we ook al 30 tot 45 minuten rust gehad en dan kunnen we gemakkelijk een rit van 4 uur doen met een rustplaats ergens in het midden voor een hapje en een drankje
 
Laatst bewerkt:
dat is een goede vraag en gezien de mensen uit de kop van noord holland ( mezzin & Ytje ) ook ongeveer een uur onderweg zijn naar joure, lijkt mij joure de beste startpunt.

de mensen ten weste van lelystad ( markus90, JulianSV650S, RL71, Gonnie & X20DTL ) hebben zo wie zo een rust punt bij de Total tankstation de lepelaar langs de A6 voor dat we een uur onderweg zijn naar joure ( eigenlijk is het 45 minuten )

de zwollenaren ( Mr Tinus, Destruction86 & Suus81 ) zijn vanaf de mac in zwolle ook een uurtje-ish onderweg.

en de rest ( omgeving groningen ) is 30 tot 45 minuten onderweg naar joure.

als we joure als start punt gebruiken dan hebben we ook al 30 tot 45 minuten rust gehad en dan kunnen we gemakkelijk een rit van 4 uur doen met een rustplaats ergens in het midden voor een hapje en een drankje

Wij vertrekken uit Assendelft of uit Hoorn. Dat is in beide gevallen volgens de routeplanner over de Afsluitdijk. Dat is al ruim een uur rijden ongeveer. Dan lijkt ons een rit van vier uur vrij lang. We moeten daarna ook nog terug ;)

Hoe denken anderen daar over? We sluiten in principe wel aan. Als het teveel blijkt tijdens de rit, kunnen we altijd nog afhaken. Wat natuurlijk niet de bedoeling is.
 
De ervaring leert dat als we een route plannen van twee en een half uur volgens googlemaps het incl pauze al gauw 4 uur totaal is. Helemaal met beginnende rijders. Als we de totale planning tussen de 3 en 3,5 uur houden komt het wel goed denk ik, we moeten de aandacht er wel bij kunnen houden. Starten doen we vaak rond 12, lunch rond 2, klaar rond 4.
 
dat is een goede vraag en gezien de mensen uit de kop van noord holland ( RL71, Gonnie, mezzin & Ytje ) ook ongeveer een uur onderweg zijn naar joure, lijkt mij joure de beste startpunt, zij zouden dan bij den oever of iets dergelijks af kunnen spreken om dan gezamelijk op te rijden waarbij zij ook daar een rust punt hebben.

de mensen ten weste van lelystad ( markus90, JulianSV650S, & X20DTL ) hebben zo wie zo een rust punt bij de Total tankstation de lepelaar langs de A6 voor dat we een uur onderweg zijn naar joure ( eigenlijk is het 45 minuten )

de zwollenaren ( Mr Tinus, Destruction86 & Suus81 ) zijn vanaf de mac in zwolle ook een uurtje-ish onderweg.

en de rest ( omgeving groningen ) is 30 tot 45 minuten onderweg naar joure.

als we joure als start punt gebruiken dan hebben we ook al 30 tot 45 minuten rust gehad en dan kunnen we gemakkelijk een rit van 4 uur doen met een rustplaats ergens in het midden voor een hapje en een drankje

ik had er al rekening mee gehouden van de totale rijtijd + rusttijd :Y ben niet blond, ik begin hartstikke grijs te worden _O-
 
Even een poging:

Deel 1: Google Maps
Deel 2: Google Maps

Totale reistijd: 3 uur 45 minuten (Moet nog wat aan geschaafd worden :$ )
Beginpunt: Mac Joure
Pauze aan het Paterswoldsemeer (Waar deel 1 stopt en deel 2 begint)
Eindbestemming: Oosterwolde

Is zo'n route een beetje wat iedereen in gedachte heeft? Dit heeft een beetje het idee van een ronde, begin/eind redelijk dicht bij elkaar. Dit lijkt mij het handigst voor de reistijden, maar een lijnroute (Van Joure naar Apeldoorn o.i.d.) zou ook kunnen.
Wat hebben jullie het liefst?

Joure t/m Leek moet ik nog uitproberen (of heeft iemand hier ervaring?), maar de rest van de wegen zijn best leuk weet ik uit ervaring :P

Ik zou zeggen: Post je generale idee van wat je verwacht!
Als iemand goede alternatieven in de geposte route weet: het kaartje kan worden aangepast, ik ben benieuwd *O*
 
ik ken de omgeving daar niet, vind alles prima... lekker happie en drankie tussendoor.. helemaal top !
Qua afstand geen probleem voor mij
 
Lijkt mij (ons) een uitstekende route! Goed te doen vanaf ons huis en daarna weer terug. Wij hebben er zin in!!
 
Mooie rit, Richardus! Ziet er goed uit!

Even pauzeren bij Kaap Hoorn? :)

Yup, dat was bij een vorige rit het plan, maar dat werd uiteindelijk verplaatst.
We kunnen de route beide kanten op rijden, weet niet wat voor de westerlingen het handigst is, maar de eindbestemming het dichtst bij huis is waarschijnlijk wel handig :Y
 
Prima hoor ken alleen maar de A7 en de en een stukje N31 naar Leeuwarden. Verder een andere omgeving zien is altijd goed en een eerste rit zeker geen verkeerd idee :)
 
Wij vertrekken uit Assendelft of uit Hoorn. Dat is in beide gevallen volgens de routeplanner over de Afsluitdijk. Dat is al ruim een uur rijden ongeveer. Dan lijkt ons een rit van vier uur vrij lang. We moeten daarna ook nog terug ;)

Hoe denken anderen daar over? We sluiten in principe wel aan. Als het teveel blijkt tijdens de rit, kunnen we altijd nog afhaken. Wat natuurlijk niet de bedoeling is.

Daar ben ik het wel mee eens. Als je op een retourtje meeting en je huis al 2 uur rijden hebt, is een rit van 3,5-4uur wel lang. Je zit dan al snel 6 uur op je motor, en hoewel ik motorrijden erg leuk vind, vind mijn rug 6 uur rijden denk ik wat minder geslaagd :P
 
Als we op tijd beginnen kunnen we ook vaker stoppen. Als het op de juiste datum valt zijn wij van de partij. Wij kunnen in principe alleen de weekenden van de oneven weken :)
 
Laatst bewerkt:
Daar ben ik het wel mee eens. Als je op een retourtje meeting en je huis al 2 uur rijden hebt, is een rit van 3,5-4uur wel lang. Je zit dan al snel 6 uur op je motor, en hoewel ik motorrijden erg leuk vind, vind mijn rug 6 uur rijden denk ik wat minder geslaagd :P

Momenteel ben ik inderdaad al met Thyrif in overleg wat we doen met de lengte. Aan het eind van de rit lijkt het mij nog wel leuk om wat bij de Mac te eten en napraten. Is ook handig om even rust te nemen voor iedereen weer richting huis gaat.

Houd er trouwens rekening mee dat er tussen verzameltijd, vertrektijd en werkelijk vertrektijd vaak wel een uurtje zit. Als we aan het eind ook een uurtje nakletsen heb je mooie pauzebuffers tussen het rijden in :z

(Ik zou ook niet veel meer dan 2 uur non-stop kunnen rijden op mijn VTR, zou er een vroegtijdige hernia aan overhouden _O- )
 
Laatst bewerkt:
Vorige keren was een beginnersrit van 3 uur rijden echt wel genoeg hoor. Goeie lunch erbij en je bent al snel weer 45m verder.

Ff 20m van de rit afgeschaafd en het saaiste stuk overgeslagen en de lunchplaats is nu Leek (moet nog wel ff checken of die al open is :+):
deel 1
deel 2

edit: nu dus 150km en 3u20m, moet nog korter waarschijnlijk doel: 120-130km

Wij gaan hem iig een keertje voorrijden en dan nog bijschaven.
 
Laatst bewerkt:
Vorige keren was een beginnersrit van 3 uur rijden echt wel genoeg hoor. Goeie lunch erbij en je bent al snel weer 45m verder.

Ff 20m van de rit afgeschaafd en het saaiste stuk overgeslagen en de lunchplaats is nu Leek (moet nog wel ff checken of die al open is :+):
deel 1
deel 2

edit: nu dus 150km en 3u20m, moet nog korter waarschijnlijk doel: 120-130km

Wij gaan hem iig een keertje voorrijden en dan nog bijschaven.

deze route lijkt mij ideaal qua reistijd en rijafstand thyrif alleen zullen we dan in oosterwolde starten en bij de mac in joure eindigen zoals richardus aan geeft aan het eind lekker na kletsen met een burger en een cola, is ook qua finnishplaats handig want iedereen is dan met een uurtje ( of zo iets ) thuis
 
Vorige keren was een beginnersrit van 3 uur rijden echt wel genoeg hoor. Goeie lunch erbij en je bent al snel weer 45m verder.

Ff 20m van de rit afgeschaafd en het saaiste stuk overgeslagen en de lunchplaats is nu Leek (moet nog wel ff checken of die al open is :+):
deel 1
deel 2

edit: nu dus 150km en 3u20m, moet nog korter waarschijnlijk doel: 120-130km

Wij gaan hem iig een keertje voorrijden en dan nog bijschaven.

Voor de allroaders onder ons is deze route best leuk, de hulligterweg van Peest naar de Dondersweg is een grindpad :P
 
Voor de allroaders onder ons is deze route best leuk, de hulligterweg van Peest naar de Dondersweg is een grindpad :P


Haha, oeps :+

Ik had het niet gezien, maar ben blij dat jij oplet Ries. Zelf vind ik het niet zo'n issue, rij wel vaker semi-offroad met mn ninja :9, maar lijkt me voor deze rit niet helemaal handig. Jij had nog een nieuw voorstel toch?
 
Terug
Bovenaan Onderaan