Fazerrijders - Hangplek - deel 15

Hey allen :-)
Ik ben sinds kort aan het oriënteren naar een andere motor. En ik ben eigenlijk een beetje verliefd op de look van de fazer, bouwjaar 2002+.
Ik vind die koplampen echt super mooi.
Duuus, ik wou jullie alvast begroeten ;)
Binnenkort op zoek naar een yamaha fazer 600 om een proefritje mee te maken :)

Als ik jou was zou ik er eentje daagje of weekendje huren via Motorshare kan je lekker lang rijden en geen zurende verkoper en als het goed bevalt een vergelijkbare kopen heb ik zelf ook gedaan en daar is mijn Huidige motor het resultaat van:Y*O*
 
Hey allen :-)
Ik ben sinds kort aan het oriënteren naar een andere motor. En ik ben eigenlijk een beetje verliefd op de look van de fazer, bouwjaar 2002+.
Ik vind die koplampen echt super mooi.
Duuus, ik wou jullie alvast begroeten ;):)
Binnenkort op zoek naar een yamaha fazer 600 om een proefritje mee te maken
Alleen 2002 en 2003 is de Fazer met echt super mooi koplampen......zoals de mijne *O*
 
Alleen 2002 en 2003 is de Fazer met echt super mooi koplampen......zoals de mijne *O*
1287329_3 - kopie.jpg
 
Dit weekend komt er een jongedame kijken (als het goed is) naar mijn Suzuki. En anders heb ik nog een andere geïnteresseerde. Hopelijk verkoop ik de motor een keer, want ik verheug me echt op een Yamaha Fazer haha. Als het goed is en ik genoeg gespaard heb. Kan ik eventueel de Fazer van Spykes overnemen.
 
Gisteravond maar eens even de handen uit de mouwen gestoken en Fazer #2 net als Fazer #1 voorzien van een Fivestars kofferrekje zodat vrouwlief al haar attributen voortaan weer lekker zelf kan regelen.. :P
Haar Fazert inmiddels ook voorzien van een Laser Carbon pijp, LED achterlicht en witte knipperglaasjes, de blauwe rim-striping ligt nog te wachten op tijd/mooi weer...
20181002_205812.jpg
 
Het rekje op #2 staat iets hoger als #1 maar is verder identiek, vond deze zelf toendertijd (1999..) mooier/sierlijker als zo'n GIVI-plaat en vond nu in DL nog een nieuwe voor #2 :)
IMG-20181002-WA0014.jpg
 
Dit weekend komt er een jongedame kijken (als het goed is) naar mijn Suzuki. En anders heb ik nog een andere geïnteresseerde. Hopelijk verkoop ik de motor een keer, want ik verheug me echt op een Yamaha Fazer haha. Als het goed is en ik genoeg gespaard heb. Kan ik eventueel de Fazer van Spykes overnemen.

Geef maar een berichtje als je wilt komen kijken :]
 
Geef maar een berichtje als je wilt komen kijken :]
Haha, zal ik doen!
Maar je woont twee uur van Haaksbergen af, dus ik moet nog even doorsparen en dan kijken wanneer ik het geld heb ;).

**Edit**
Inmiddels ben ik motorloos, dus de koper die kwam kijken heeft de motor gekocht.
Moest wel even goed onderhandelen, had een pittige vader haha. Maar hij zei dat de motor hartstikke goed liep, dus ik ben tevreden!
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Nieuw MF lid en sindskort trotse eigenaar van een 2000 fazer 600.

Even kort voorstellen. Ik ben Jos, 31 en woon met mijn vriendin en 2 katten in het mooie Lisse. Sinds juli 2017 heb ik mijn motorrijbewijs. Ben begonnen op een 1995 honda cbr 600 f, die me zeer trouw is geweest. Ik rij dagelijks, ook in de winter, en heb 0 problemen gehad.
e8124f8f3cf55852623d7e9ac930f027.jpg


Toch heb ik besloten om de cbr weg te doen toen ik de kans kreeg om een Fazer te kopen. Ik hoop dat het geen verkeerde beslissing is geweest, hier zal ik vanzelf achter gaan komen.
De vorige eigenaar heeft de fazer omgebouwd naar een naked. Mijn toevoegingen hierop zijn tot nu toe: andere spiegels, andere koplamp, windscherm en een hugger.
Screenshot_2018-09-30-22-15-33.png

Ik ben benieuwd wat jullie van mijn Fazer vinden!
 
Beetje pech met mn FZ1 fazer. Vorige week liet hij me staan en was het gebeurd met de yamaha. de wegenwacht constateerde dat de Dynamo de geest had gegeven. Afgelopen week de brommer weg gebracht om te laten repeteren. Bij nader inzien bleek ook de rotor kapot te zijn. Al met al dus geen goedkope reparatie. Hoop komende week de yamaha hier weer te hebben staan en er weer gereden kan worden.
 
Hallo allemaal,

Nieuw MF lid en sindskort trotse eigenaar van een 2000 fazer 600.

Even kort voorstellen. Ik ben Jos, 31 en woon met mijn vriendin en 2 katten in het mooie Lisse. Sinds juli 2017 heb ik mijn motorrijbewijs. Ben begonnen op een 1995 honda cbr 600 f, die me zeer trouw is geweest. Ik rij dagelijks, ook in de winter, en heb 0 problemen gehad.
Bekijk bijlage 1332566

Toch heb ik besloten om de cbr weg te doen toen ik de kans kreeg om een Fazer te kopen. Ik hoop dat het geen verkeerde beslissing is geweest, hier zal ik vanzelf achter gaan komen.
De vorige eigenaar heeft de fazer omgebouwd naar een naked. Mijn toevoegingen hierop zijn tot nu toe: andere spiegels, andere koplamp, windscherm en een hugger.
Bekijk bijlage 1332567
Ik ben benieuwd wat jullie van mijn Fazer vinden!

Ik vind het wel wat hebben die streetfighter look :) gefeliciteerd met je aankoop!
 
Beetje pech met mn FZ1 fazer. Vorige week liet hij me staan en was het gebeurd met de yamaha. de wegenwacht constateerde dat de Dynamo de geest had gegeven. Afgelopen week de brommer weg gebracht om te laten repeteren. Bij nader inzien bleek ook de rotor kapot te zijn. Al met al dus geen goedkope reparatie. Hoop komende week de yamaha hier weer te hebben staan en er weer gereden kan worden.

Dat is behoorlijk pech inderdaad! Wat gaat alles bij elkaar kosten? Heb je overwogen om zelf een blok van Boonstraparts over te zetten? Scheelt waarschijnlijk behoorlijk in de kosten.
 
Dat is behoorlijk pech inderdaad! Wat gaat alles bij elkaar kosten? Heb je overwogen om zelf een blok van Boonstraparts over te zetten? Scheelt waarschijnlijk behoorlijk in de kosten.

Ik denk dat zijn blok niet in de soep is gelopen toch? Alleen dynamo en rotor is stuk.
 
Haha, zal ik doen!
Maar je woont twee uur van Haaksbergen af, dus ik moet nog even doorsparen en dan kijken wanneer ik het geld heb ;).

**Edit**
Inmiddels ben ik motorloos, dus de koper die kwam kijken heeft de motor gekocht.
Moest wel even goed onderhandelen, had een pittige vader haha. Maar hij zei dat de motor hartstikke goed liep, dus ik ben tevreden!

Kijk, dat is goed nieuws! Dat is nog best snel gegaan toch?
 
Laatst bewerkt:
@Deamonicus
Het is niet helemaal mijn stijl maar hij ziet er wel erg netjes uit :t
Met een Fazer kan je sowieso niet veel verkeerd...;)
Heb zelf ook meerdere CBRen gehad maar zou niet meer terug willen, Fazert zit veel relaxter !

Ik had zaterdag ff wat tijd over en dus het blauwe velglint maar geplakt op #2 nu dat nog lekker in de tuin in het zonnetje kon :)
IMG-20181006-WA0005.jpg




Meteen #1 ff netjes gewassen, gepoetst en bravok controle gedaan voor komend weekend, ik ga met een maat naar de BSB-races in Brands Hatch :)
Fazer #1 en ik zijn er in 1999 ook al eens bij de World-SBK geweest (periode Fogarty, Haga etc.) , benieuwd of hij er de weg nog weet..:P
 
Ik denk dat zijn blok niet in de soep is gelopen toch? Alleen dynamo en rotor is stuk.
Klopt het blok is gewoon perfect. Heb dan ook zeker niet gedacht aan een ander blok.Komende week als het goed is is de reparatie gedaan en kan ik weer rijden.
 
Wie heeft ervaring met alternatieve ruitjes op het eerste model (98-00) Fazer ?
Ik mag namelijk niet meer met oordoppen rijden vanwege ontstoken gehoorgangen.. (teveel motorrijden, teveel in-ear koptelefoon etc..)
En dat kan prima op mijn Intruder, alleen op de Fazer met standaard ruit word ik helemaal gek van het windgeruis.

Ik heb al zo'n opzet ruitje geprobeerd en dat hielp ook niets (maakte het alleen maar erger). Iemand een goed idee dat wel werkt?
 
Wie heeft ervaring met alternatieve ruitjes op het eerste model (98-00) Fazer ?
Ik mag namelijk niet meer met oordoppen rijden vanwege ontstoken gehoorgangen.. (teveel motorrijden, teveel in-ear koptelefoon etc..)
En dat kan prima op mijn Intruder, alleen op de Fazer met standaard ruit word ik helemaal gek van het windgeruis.

Ik heb al zo'n opzet ruitje geprobeerd en dat hielp ook niets (maakte het alleen maar erger). Iemand een goed idee dat wel werkt?

Heel herkenbaar, maar het is denk toch een kwestie van proberen wat voor jou werkt omdat het ook van je lengte/zitpositie afhankelijk is....
Je hebt ongeveer 5 types ruit :
Standaard
Verhoogd (tour)
Verhoogd met flip-up rand
Verhoogd met opzetstuk
Double bubble/jetstream
En als laatste optie waar ik ook wel eens positief over gehoor heb : geen ruit of het iets inkorten van je standaardruitje..
Optie 1& 4 werken dus klaarblijkelijk voor jou niet, de laatste kan je iig vrij makkelijk nog ff proberen

Ik heb nu zelf optie 2 erop en die is bij mij ook nog best luidruchtig maar houd wel meer rijwind tegen (ik ben ong. 1.75m), eigenlijk gemonteerd omdat mijnt vrouw (tijdelijk..) ook weer op de Fazer reed en voor haar (ong 1.68m) werkte die paar cm verschil in lengte icm met de hogere ruit echt goed !
Ik heb jaren geleden ook een Jetstream/double bubble op de Fazer gehad, die ervoer ik zelf als een stuk stiller of iig een hele constante zoevende windstroom zonder geflapper maar de wind werd wel zo sterk dat ik mijn vrouw toen niet meer mee achterop kon nemen, die had geen nek meer over achterop.. :?

Natuurlijk kan ook je helm nog wat verschil maken, de ene helm is nou eenmaal weer wat stiller als de andere (hoe beter hij afsluit des te minder geluid..).
En ik heb ook wel eens met zo'n "helmsok" van Booster op mijn helm gereden, ook dat scheelde merkbaar in geluid maar werd in de zomer wel warm..
 
Ah, goed vehaal.. Windsnelheid maakt mij in niet uit.. Ik heb een Shoei GT-Air en op mijn Intruder kan ik dan prima rijden zonder lawaai en mijn nek kan de druk prima aan als het wat harder gaat.

Maar bij de Fazer komt de windstroming dus anders op de helm, misschien door wervelingen van het ruitje, of omdat de wind uit een andere hoek komt i.p.v. frontaal, waardoor het lijkt alsof je in een cappuccino machine zit. En door die herrie ben ik het dan letterlijk in 15 minuten zat en niet handig als je woon-werk moet doen: ik stap dan met piepende oren af, en heb de rest van de dag koppijn.

Met oordoppen was het geen probleem, maar die mag ik voorlopig niet meer.
 
Laatst bewerkt:
Ah, goed vehaal.. Windsnelheid maakt mij in niet uit.. Ik heb een Shoei GT-Air en op mijn Intruder kan ik dan prima rijden zonder lawaai en mijn nek kan de druk prima aan als het wat harder gaat.

Maar bij de Fazer komt de windstroming dus anders op de helm, misschien door wervelingen van het ruitje, of omdat de wind uit een andere hoek komt i.p.v. frontaal, waardoor het lijkt alsof je in een cappuccino machine zit. En door die herrie ben ik het dan letterlijk in 15 minuten zat en niet handig als je woon-werk moet doen: ik stap dan met piepende oren af, en heb de rest van de dag koppijn.

Met oordoppen was het geen probleem, maar die mag ik voorlopig niet meer.

Wat fazerman eigenlijk al zegt, het is een kwestie van proberen. Ik heb een opzetruitje en een DB ruitje geprobeerd en bij beide zit je weliswaar meer uit de wind maar de turbulente luchtstroom komt precies langs de helm waardoor het luidruchtiger wordt. De derde optie die ik heb geprobeerd (en voor mij het beste werkt) is zonder ruitje rijden. Het ziet er niet mooi uit maar dat is de stilste optie. De turbulente luchtstroom komt nu meer op mijn borst/buik. Je merkt heel duidelijk het verschil, zodra ik plat op de motor ga liggen komt die herrie weer rondom de helm.

Ik ben overigens 1,73 m en heb model 2002
 
Ik denk dat zijn blok niet in de soep is gelopen toch? Alleen dynamo en rotor is stuk.

Oeps, iets te snel gelezen. Gelukkig maar dat het te repareren is :)

Wat betreft windruis, altijd een dingetje geweest bij mij ook. Double bouble gehad toen ik hem kocht, daarna MRA Vario Touring (met zo’n spoiler) en een klein schermpje van ebay. Die MRA gaf op de laagste stand een fijne windstroom, heel weinig geluid, maar enorme druk op de nek en borst, nogal vermoeiend. Op de hoogste stand voelde ik de wind bijna niet. 160 rechtop zittend voelde als puur gemak, maar dan was de herrie weer enorm. Ik ben zelf zo’n 1,76 en heb een 2002. Vond de windstroom op het oudere model eerlijk gezegd wel fijner dan op het 2002 model.
Maar met wat voor oordoppen reed je eigenlijk? Als je met otoplastieken zou rijden en geen inears zou dragen buiten het motorrijden zou het probleem misschien zich minder vaak voordoen. Ik heb ook oorontstekeningen gehad, vaak door die schuinpjes die veel te ver het oor in gaan naar mijn mening.
 
Terug
Bovenaan Onderaan