FF alles goed schoonblazen voordat je eraan begint zodat er niet iets naar beneden kan vallen wat na het verwijderen van je bougie door het bougiegat je cilinder invalt..,Ik ga dit weekend de bougies vervangen van mijn FSZ600 uit 03. Zijn er nog tips of aandachtspunten die bij dit klusje komen kijken?
Ik heb de juiste plugs besteld, heb de originele gereedschapset dus daar moet de bougiesleutel ook inzitten en heb de manual van de motor waar het eea omschreven is over deze klus. Maar wellicht zijn er nog tips over wat juist wel te doen of niet te doen. Of om te controleren nu ik er toch mee bezig ben.
Reden van vervangen is km stand die is bijna 30k. En onderhoudhistorie is onbekend. Dus de komende tijd ga ik het eea vervangen en documenteren.
Je vind hem nu te nerveus?Ik ben van plan de voorpoten van mijn Fz1 weer op de originele positie te zetten. De vorige eigenaar had de voorkant een centimeter laten zakken.
Heeft iemand een foto voor mij hoever ze boven komen te zitten ? Verder is het de bouten losdraaien en voorpoten laten zakken .
Weet iemand of ik nog ergens op moet letten ? Loop ik risico dat het voorwiel scheef komt te staan als ik iets niet op de juiste manier doe ?
Graag jullie kennis gevraagd hierover.
Ik ben van plan de voorpoten van mijn Fz1 weer op de originele positie te zetten. De vorige eigenaar had de voorkant een centimeter laten zakken.
Heeft iemand een foto voor mij hoever ze boven komen te zitten ? Verder is het de bouten losdraaien en voorpoten laten zakken .
Weet iemand of ik nog ergens op moet letten ? Loop ik risico dat het voorwiel scheef komt te staan als ik iets niet op de juiste manier doe ?
Graag jullie kennis gevraagd hierover.
bedankt .duidelijke foto.
Nee nerveus niet. Wil alleen kijken of de zithouding verbeterd .Je vind hem nu te nerveus?
Vorkpoten zijn origineel bij elke motor flush met de topmount, dop steekt er dan iets boven uit. Verder gewoon meten zodat ze precies dezelfde hoogte hebben, bovenste bouten vastdraaien, motor paar keer inveren met losse bouten (ook van de as) en alles weer vast draaien op moment of goed gevoel.
As . Bedoel je de as van het voorwiel ook wat lossen dus ?Je vind hem nu te nerveus?
Vorkpoten zijn origineel bij elke motor flush met de topmount, dop steekt er dan iets boven uit. Verder gewoon meten zodat ze precies dezelfde hoogte hebben, bovenste bouten vastdraaien, motor paar keer inveren met losse bouten (ook van de as) en alles weer vast draaien op moment of goed gevoel.
Je zithouding verander je er niet echt mee, de hele motor gaat tenslotte wat omhoog. Toen ik m'n FZS1000 10mm doorstak merkte ik er qua zithouding niks van. Toen ik de 20mm stuur risers eraf haalde merkte ik wel een aardig verschil.Nee nerveus niet. Wil alleen kijken of de zithouding verbeterd .
Bedankt voor de tips.
Ja, eigenlijk alles wat van structureel belang is en onder de bovenste vorkbouten zit lossen.As . Bedoel je de as van het voorwiel ook wat lossen dus ?
Ligt natuurlijk ook wel aan de rijstijl...Vraagje aan mijn collega Fazer rijders,
Ik heb dus een Fazer 600, bouwjaar 2000. Ik ben er blij mee, het is een fijne fiets die wat mij betreft tussen mijn voormalige Diversion 900 en CBR600F in zit. Ideaal
Hoewel ik het verbruik niet heel belangrijk vindt, zie ik dat de Fazer o.a geroemd wordt vanwege een laag brandstofverbruik. Hier schommelt het verbruik tussen 1:16,7 en 1:18,6. Is dat een normaal verbruik voor dit model Fazer?
Als ie van een opa is..Het is normaal voor een FZ1
Ligt natuurlijk ook wel aan de rijstijl...
Maar denk dat de mijne dan iets zuiniger loopt, constant rijden op snelweg aan legale snelheden of net erboven (140 constant) loopt ie meest wel boven de 1:20, touren met vrouwlief zakt ie meest net onder de 1:20
Als ie van een opa is..Kolere wat zoop dat ding zeg
Denk dat het bijna 1:2 verschil was tussen de Fazer 600 en FZ1n, 1:2x vs 1:13..
Omdat ik ze naast elkaar reed ook raar om te zien dat de benzinemeter van de Fazer net begon te zakken en het rode lampje van de FZ1 alweer begon te knipperen..