Fazerrijders - Hangplek - deel 15

thx voor het meedenken , wel apart heb ook die getest en schoongemaakt door in slaggen te blazen en vlotter open en dicht te doen , voor me gevoel werkte dat goed , hoorde lucht blazen ook
 
vlotterhoogte ook afgesteld? soms is net het puntje van de vlotter beschadigd, dan lekt hij al weer. wat je ook kan controleren is een evt. benzinefilter dat voor de carbs zit. Het is het grootste nadeel aan een carburateur die vlotternaaldjes:)
 
Er kan natuurlijk ook vuil c.q. roestvorming in je tank zijn losgekomen en dat gaat dan tussen de vlotternaaldjes zitten en dan gaan de carbs overlopen en gaat die verzuipen.
Dus eerst je tank leegmaken (door een hele fijne zeef) en kijken of er geen rommel meer uitkomt. Daarna carbs de vlotterbakken reinigen en dan een benzinefilter er tussen zetten én natuurlijk de oorzaak van het vuil wegnemen. Misschien moet de tank dan wel aan de binnenzijde gecoat worden. Fazer tanken hebben het probleem dat er onderaan water kan blijven staan en dat ze daar gaan roesten.
 
Hallo allen,
Ik heb zojuist een FZ6S aangeschaft na een winderige proefrit. Op dit moment rij ik een Versys 650, maar wij gaan geen vriendjes worden voor het doel waarvoor ik hem heb aangeschaft en dat is woon-werkverkeer op de snelweg.. Ik ben erg onder de indruk van de FZ6S, het heeft alles wat ik zoek in een motor; power, goede ergonomie en bovenal een soepele 4-cilinder. Het enige waar ik óf aan moet wennen of meteen ga aanpassen is het stuur. De knik in het stuur en de wijze waarop mijn polsen staan is niet helemaal mijn ding. Is hier iemand die zijn stuur vervangen heeft voor een iets rechter type? Als ik online zoek naar andere sturen zie ik even door het bos de bomen niet meer en ben benieuwd wat jullie er op hebben zitten.

Groet,
Floris
 
Hallo allen,
Ik heb zojuist een FZ6S aangeschaft na een winderige proefrit. Op dit moment rij ik een Versys 650, maar wij gaan geen vriendjes worden voor het doel waarvoor ik hem heb aangeschaft en dat is woon-werkverkeer op de snelweg.. Ik ben erg onder de indruk van de FZ6S, het heeft alles wat ik zoek in een motor; power, goede ergonomie en bovenal een soepele 4-cilinder. Het enige waar ik óf aan moet wennen of meteen ga aanpassen is het stuur. De knik in het stuur en de wijze waarop mijn polsen staan is niet helemaal mijn ding. Is hier iemand die zijn stuur vervangen heeft voor een iets rechter type? Als ik online zoek naar andere sturen zie ik even door het bos de bomen niet meer en ben benieuwd wat jullie er op hebben zitten.

Groet,
Floris
Ik heb de FZ6 zowel met als zonder recht stuur gereden. Een recht stuur maakt wel verschil maar het is de wereld niet. Kijk of je het orginele stuur wat kan draaien ook. Mogelijk kun je dan een iets beter hoek maken. Ik weet helaas niet meer welk merk recht stuur ik had.
 
Hoi allen, ik heb pas een fzs1000 gekocht en daar moet een nieuwe achterband op.. nu zie ik 5618 topics over banden maar dat heeft een keuze maken er niet makkelijker op gemaakt.. HELP.. ik zoek voornamelijk een sportieve band.
 
Gefeliciteerd!

Dat komt omdat iedereen een andere mening heeft over banden, maar het over het algemeen niet echt heel erg uitmaakt. Als je een beetje merk kiest en gewoon een straatband dan zit je wel goed. Ik heb zelf goede ervaringen met Bridgnestone. Maar ja, zoals ik al zei moet je het zelf ervaren.
 
Hoi allen, ik heb pas een fzs1000 gekocht en daar moet een nieuwe achterband op.. nu zie ik 5618 topics over banden maar dat heeft een keuze maken er niet makkelijker op gemaakt.. HELP.. ik zoek voornamelijk een sportieve band.
Wat voor voorband zit erop? Een totale mismatch gaat die niet beter van sturen
 
Gefeliciteerd!

Dat komt omdat iedereen een andere mening heeft over banden, maar het over het algemeen niet echt heel erg uitmaakt. Als je een beetje merk kiest en gewoon een straatband dan zit je wel goed. Ik heb zelf goede ervaringen met Bridgnestone. Maar ja, zoals ik al zei moet je het zelf ervaren.
Hier ben ik het dus niet mee eens. Er is ontzettend veel verschil tussen verschillende banden. Misschien wat minder bij de huidige sport-toer banden omdat ze simpelweg allemaal goed zijn (alleen sommige eigenschappen kun je wel of niet prettig vinden) maar verschil is er zeker!
 
Pirelli Diablo Strada. en achter een Michelin 2ct
:X

Vervang de voorband ook maar als je modern rubber wil.

Qua grip liggen moderne sporttour banden heel dicht bij elkaar. Wat dat betreft kun je niet verkeerd kiezen. Zit wel verschil in stuurgevoel. Continental Roadattack 3 (en nu 4) staan wel bekend voor flitsend sturen, wat niet verkeerd zal zijn op een 1000. Ik had ze afgelopen zomer op de 600 en heb me er prima mee vermaakt in Italië :)

1649013299715.jpeg

Op de 1000 had ik Metzeler Roadtec 01, ook niet verkeerd maar heb daarop geen vergelijking materiaal. Daar zat nog een aardig verse Metzeler achterband op dus gewoon een nieuwe Metzeler voorop. Op de 600 zaten oude BT-021, die waren nieuw al niet geweldig dus gewoon set vervangen.
 
BT-21 / 23 allebei flutbanden naar huidige maatstaven inderdaad. Prima als het droog is, maar in de regen echt niet geweldig.
We zijn wel verwend met alle sporttoer-banden hoor. Ze zijn allemaal echt belachelijk goed geworden.
 
vandaag gereden, grip op nat weg dek was prima, veel beter dan met mijn oude banden, daarmee voelde alles glad als het nat was.
 

Bijlagen

  • IMG-20220424-WA0024.jpg
    IMG-20220424-WA0024.jpg
    123 KB · Weergaven: 14
Ik had mij gemeld bij het FZ8 topic, maar zie dat er ook een Fazerrijders hangplek is! Sinds maandag ben ik eigenaar van deze Fazer8. Twee maanden geleden heb ik mijn rijbewijs gehaald en dit is mijn eerste motor. Van het weekend lekker wat kilometers gemaakt. Een heerlijke motor!
 

Bijlagen

  • F7DC5CDE-7AD7-451D-8406-721B4AD9AABB.jpeg
    F7DC5CDE-7AD7-451D-8406-721B4AD9AABB.jpeg
    296 KB · Weergaven: 18
  • 87D21660-E876-47A6-A91A-F2EC33304D52.jpeg
    87D21660-E876-47A6-A91A-F2EC33304D52.jpeg
    305,2 KB · Weergaven: 19
  • CF3347BF-DF20-4DE6-B27C-380DD30C37E8.jpeg
    CF3347BF-DF20-4DE6-B27C-380DD30C37E8.jpeg
    556,3 KB · Weergaven: 18
  • 4E063F61-2F60-4A51-8660-36EC6C9BF02E.jpeg
    4E063F61-2F60-4A51-8660-36EC6C9BF02E.jpeg
    463,9 KB · Weergaven: 22
Hoi mensen
Mijn zus heeft ook een fazer. Nu is bij haar de binnenkuip rechts afgebroken. Vermoedelijk is er een auto tegen de motor aangereden. Bij boonstra zag ik een vervanging. Is dat de juiste denken jullie?Yamaha FZS 600 Fazer 1998-2001 (FZS600) Binnenkuipdeel Rechts (4YR-2836L-00) | Boonstra Parts

Zijn deze ook nog nieuw te bestellen?

Is dit deel zo te monteren of moet de topkuip er eerst af?
Er zit een gat in die van boonstra. Het nummer wat ze daar aangeven kan je ook nieuwe mee vinden.
 
Allen, Helaas begin dit jaar mijn fazer uit 1998 op moeten geven omdat de ketting brak tijdens een ritje op de A4 :/ maar nu heb ik mijn oog laten vallen op een nieuwe fazer 600 uit 2000. Morgen afgesproken om langs te gaan en nu natuurlijk nog even de laatste voorchecks aan het doen ;) Opvallend is dat deze een onderkuip heeft? ik kan hier niet veel over vinden. Weet iemand hier of dat een fabrieksoptie is of dat dit altijd aftermarket dingen zijn?
 
Allen, Helaas begin dit jaar mijn fazer uit 1998 op moeten geven omdat de ketting brak tijdens een ritje op de A4 :/ maar nu heb ik mijn oog laten vallen op een nieuwe fazer 600 uit 2000. Morgen afgesproken om langs te gaan en nu natuurlijk nog even de laatste voorchecks aan het doen ;) Opvallend is dat deze een onderkuip heeft? ik kan hier niet veel over vinden. Weet iemand hier of dat een fabrieksoptie is of dat dit altijd aftermarket dingen zijn?
Aiii, jammer van je eerste Fazer ;(
Er zijn zowel officiele Yamaha onderkuipen (uit de accesoire lijst) alsook aftermarket onderkuipen, dat zijn dan van die bellypans/puntbakken onder het blok.
TCP/Techline hebben ook kuipen geleverd die aansluiten tot aan de topkuip, dat is nooit door Yamaha geleverd !

Officiele Yamaha Bellypan : Yamaha - Fzs 600 Fazer

Er is nog een 2e Yamaha Bellypan, die ziet er volgens mij zoiets uit of deze lijkt er heel erg op :

Techline/TCP onder/zijkuip :
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan