FireStorm op MP

Status
Niet open voor verdere reacties.
13 dec 2007
108
0
oke de vrouw heeft een VTR gezien op MP...laag geprijsd (3750) uit '99 met 22dkm op de klok.
nu is ze helemaal wild en word onderhand chagerijnig als ik over die moto begin...en dan met name het feit dat de meeste MP moto's schadehokken zijn of anderszins wat aan mankeert.
nu heb ik die man e.e.a. gevraagd over het onderhoud.
o.a. distributiespanner, accu banden zouden zijn vervangen...na 2 x vragen kwam er eindelijk antwoord op wanneer de kleppen zijn gecontroleerd...dit was volgens de verkoper (particulier) met 15dkm.

naar mijn idee verzint die kerel deze km stand...het is wel redelijk onlogisch om bij een Honda de kleppen met 15dkm te controleren, tenzij de moto goed afgeragd is.

hierbij dus jullie meningen omtrent kleppen stellen bij een Honda met 15 dkm...logisch of onlogisch!? (dit om mijn verhaal even wat kracht bij te zetten)

groeten, Boom
 
oke de vrouw heeft een VTR gezien op MP...laag geprijsd (3750) uit '99 met 22dkm op de klok.
nu is ze helemaal wild en word onderhand chagerijnig als ik over die moto begin...en dan met name het feit dat de meeste MP moto's schadehokken zijn of anderszins wat aan mankeert.
nu heb ik die man e.e.a. gevraagd over het onderhoud.
o.a. distributiespanner, accu banden zouden zijn vervangen...na 2 x vragen kwam er eindelijk antwoord op wanneer de kleppen zijn gecontroleerd...dit was volgens de verkoper (particulier) met 15dkm.

naar mijn idee verzint die kerel deze km stand...het is wel redelijk onlogisch om bij een Honda de kleppen met 15dkm te controleren, tenzij de moto goed afgeragd is.

hierbij dus jullie meningen omtrent kleppen stellen bij een Honda met 15 dkm...logisch of onlogisch!? (dit om mijn verhaal even wat kracht bij te zetten)

groeten, Boom

wat heb jij een slecht beeld van de wereld, vind je het gek dat je vrouw daar chago van wordt :X
 
wes eerlijk: de !!meeste!! motoren op MP zijn schadehokken of er is wel iets anders mee.

het is gewoon een feit..kan er ook niets aan doen!!
 
Ik heb de mijne ook verkocht via mp en daar was helemaal niks mis mee. Waarom zouden de meeste motoren op mp schadehokken of afgeragde motoren zijn ?
 
Laatst bewerkt:
mp is gewoon een particuliere verkoopsite, heb al mn motoren en auto's via mp gekocht, nooit problemen gehad.
Je moet uiteraard wel een beetje technische kennis hebben, want als verkoper kraak je je eigen product natuurlijk niet af.
 
wes eerlijk: de !!meeste!! motoren op MP zijn schadehokken of er is wel iets anders mee.

het is gewoon een feit..kan er ook niets aan doen!!




daar ben je zelf bij als je een motor gaat bekijken/kopen..

en als mensen iets aanbieden met schade (eerlijk vermeld offcourse)
wtf :? is daar mis mee?
zo kunnen andere mensen weer een project starten ..
of een hoopje ellende gaan revitaliseren :9

ga dan niet op mp lopen kijken ,maar direct naar de dealert
 
MP is prima verkoopsite, waar de !!MEESTE!! motoren gewoon goed zijn.

Maar kleppen controleren/stellen bij 15.000km is wel erg vreemd.

:)
 
Laatst bewerkt:
niet doen als je het niet vertrouwt

of wel doen en lekker met je vingertje wijzen als het mis gaat ;)

see, I told you so
 
1. Nooit meer op MP kijken dan. Kwestie om van te voren de juiste vragen te stellen en zo het kaf van het koren te scheiden.
2. Nee, bij 15.000 ga je geen kleppen stellen. Dat is rond 24.000 of nog later!
 
Laatst bewerkt:
Ja nee je moet op speurders kijken, daar zijn de motors kwalitatief een stuk beter. :Y



Of bij de motor-doorschuif magazijnen, a.k.a. handelaars. :Y

Algemeen bekend dat ze daar heel secuur zorgen dat ze 100% betrouwbare motoren verkopen. (truuk van hun dat ze alleen 2e-hands spul binnenhalen wat niet van particulieren is geweest & ze daarnaast uitgebreid zelf ermee testrijden en altijd algehele grote beurt)

:Y


Eerlijk, ik heb liever een uitgebreid gesprek met de vorige eigenaar zelf, dan met een 'verkoper'. Die laatste heeft mogelijk zelf nog geeneens een motor rijbewijs, maar wel altijd een mooi 'verhaal'. Of ben ik nou net zo bevooroordeeld bezig? :P
 
nogmaals: de MEESTE motoren op mp is niet 100%.
maar goed, nu maar even ontopic reageren.

Er zijn motoren op MP die niet 100% zijn, net als in de krant en elders op internet.
De meeste vind ik te kort door de bocht

En waarom zou iemand zijn kleppen niet mogen controleren bij 15dkm :?

Ok, het is redelijk zinloos en kost geld als je het laat doen maar sommige mensen zijn overdreven zuinig op hun motor.

De mijne heb ik voor het laatst gecontroleerd op mijn vorige storm bij 42000 en toen was stellen niet nodig

Misschien heeft ie het wel laten doen na het vervangen van de spanners omdat deze nog wel eens problemen geven op een VTR ?

of misschien was je vraagstelling dusdanig lomp dat hij een antwoord heeft gegeven om van het gezeur af te zijn. Jij bent tenslotte degene die vraagt wanneer voor het laatst de kleppen gecontroleerd zijn bij een motor met 22d op de klok.

Als ik zo paranoia was als jij kocht ik alleen splinternieuwe motoren rechtstreeks vanaf de fabriek :Y

Ga luisteren, proefrijden en praten en kijk dan nog maar eens wat je doet.

PS. Een motor van bijna 10 jaar oud voor 3750 vind ik vrij normaal (ondanks de lage km-stand) en niet goedkoop in negatieve zin.
 
Laatst bewerkt:
1. Nooit meer op MP kijken dan. Kwestie om van te voren de juiste vragen te stellen en zo het kaf van het koren te scheiden.
2. Nee, bij 15.000 ga je geen kleppen stellen. Dat is rond 24.000 of nog later!


Mijn fiets (GSX600F, maar ook de Bandit) zou volgens het onderhoudsschema om de 12.000 gecontroleerd moeten worden, dus 15.000Km is zo gek toch niet :?
 
Mijn fiets (GSX600F, maar ook de Bandit) zou volgens het onderhoudsschema om de 12.000 gecontroleerd moeten worden, dus 15.000Km is zo gek toch niet :?


Ja, maar........

Dat zijn suzuki's -O-







Was te makkelijk ;)
 
nogmaals: de MEESTE motoren op mp is niet 100%.
maar goed, nu maar even ontopic reageren.

Wat een onzin zeg :X

Overigens zijn bij een VTR nagenoeg enkel de Nokkenas Kettingspanners (NAKS) een gevoelig puntje. Verder is het een redelijk onverwoestbare motor... Kleppen stellen is bijna nooit nodig. Wazige antwoorden van MP verkopers vind ik trouwens niet heel erg vreemd. Natuurlijk zullen er bij zitten die de boel verneuken, maar er zijn ook gewoon heel veel mensen die alleen op hun motor rijden en geen biet geven om het technische gedeelte: Zij zullen hun motor veelal netjes in onderhoud hebben bij de dealer, maar hebben ondertussen geen idee wat er nu allemaal precies aan de motor gebeurt wanneer deze een onderhoudsbeurt krijgt.
 
Niet elk onderhoud verloopt volgens schema.

Het schema is een leidraad: uiterlijk bij 24k, of eerder, indien nodig. Kan toch gebeuren?

Niet iedereen is even kies bij verkoop, particulier of handelaar maakt geen verschil, zit in mensen. Hoewel, ik weet niet of ik een handelaar boven een particulier verkies.

Hmm, weet ik wel, doe mij maar een particulier. Liever iemand die wel weet wat er met de motor is gebeurd de afgelopen 2 jaar. Ondanks goede intenties van een handelaar weet die gewoon ook niet alles.

En particuliere verkoop kan overal. Ik denk dat er misschine verschil zit tussen MP en speurders, omdat voor MP betaald moet worden. Maar of daar dan de eerlijkere of juist inder eerlijke mensen zitten, durf ik niet zo te zeggen.

Ik heb goede ervaringen met koop en verkoop via deze sites. Al 10 stuks tot nu toe, waarvan de laatste 2 bedrijfsmatig (mijn bedrijf dan). Als ik twijfel aan de km stand, probeer ik zekerheid te krijgen, hoewel 100% bijna niet kan. Zeker omdat ik graag aan mijn klanten wil meegeven dat een stand klopt, kan ik geen risico's lopen.

En over deze stand: ik ben ze gekker tegengekomen, maar je wilt ook niet weten wat mensen wel niet met een motor doen. Jarenlang koesteren en peotsen, en een paar honderd km rijden in de zomer. Grote beurt bij de dealer, en weer naar binnen. Zo'n motor is al snel 10 of 11 jaar oud....

Aan de andere kant zullen er ook wel wijsneuzen tussen zitten die een andere klok op de kop wisten te tikken of zelf hebben liggen frommelen op de één of andere manier...

Maar als die motor goed is, dan is het ook een goede prijs.
 
er zijn ook gewoon heel veel mensen die alleen op hun motor rijden en geen biet geven om het technische gedeelte: Zij zullen hun motor veelal netjes in onderhoud hebben bij de dealer, maar hebben ondertussen geen idee wat er nu allemaal precies aan de motor gebeurt wanneer deze een onderhoudsbeurt krijgt.

+1

En dan mag je wellicht zeggen dat het bij 40% van de mensen echt zoals bovenstaand is en vervolgens 15% van de rest denkt te weten wat er allemaal gedaan is bij een beurt _O-

Maar goed, ik ken ook legio mensen die gewoon uit dingen uit voorzorg laten doen 'omdat die toch bij de garage staat'.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan