FireStorm op MP

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je dan toch jezelf graag etaleerd als expert: hoe weet jij dat de meeste motoren op Marktplaats schademotoren zijn?

Het zou voor iedereen die die via deze weg een fijne motor zoekt prettig zijn om te weten hoe of wat.

Heb je het dan over de motoren van de handelaren, of van particulieren, of beide? Ben je bij ze langs geweest? Heb je keuringen gedaan? Bezichtingen, proefritten?

Hoe houd je dat bij? Wil je een lijstje maken met de motoren die dan geen schade motor zijn? Kan nooit veel moeite zijn, aangezien dat maar een klein deel van het aanbod is.

Doe aub een ander een plezier en deel je kennis. Het zou je niet sieren als je deze kennis van zaken niet deelt en zo een ander een ramp-motor laat kopen, terwijl jij het kunnen verkomen!
 
Als je dan toch jezelf graag etaleerd als expert: hoe weet jij dat de meeste motoren op Marktplaats schademotoren zijn?

Het zou voor iedereen die die via deze weg een fijne motor zoekt prettig zijn om te weten hoe of wat.

Heb je het dan over de motoren van de handelaren, of van particulieren, of beide? Ben je bij ze langs geweest? Heb je keuringen gedaan? Bezichtingen, proefritten?

Hoe houd je dat bij? Wil je een lijstje maken met de motoren die dan geen schade motor zijn? Kan nooit veel moeite zijn, aangezien dat maar een klein deel van het aanbod is.

Doe aub een ander een plezier en deel je kennis. Het zou je niet sieren als je deze kennis van zaken niet deelt en zo een ander een ramp-motor laat kopen, terwijl jij het kunnen verkomen!
:^

O grote boomknuffelaar, laat ons meedelen in uw almachtige wijsheid..
:} :} :} :}
Wij zijn het niet waard om in uw schijnende licht te vertoeven..
Buigt deemoedig zijn hoofd voor de alwetende almachtige boomknuffelaar.

:} :}

All hail the mighty boomknuffelaar...
 
@Flagg:
na 12 jaar rijden w.o. Firestorm, SP-1 en de SP-2, genoeg technische knwohow én jaren als moto-instructeur heb ik inderdaad totaal geen verstand van motoren...en realistisch ben ik inderdaad ook niet...

Zeg knuf, jij hoopte op MF je gelijk te halen en hebt dat duidelijk niet gekregen. Als je zo zeker van je zaak bent, waarom dan steun zoeken bij MF?

Ook ik vind je uitspraak dat de meeste motoren op MP schade-hokken zijn onzin. Hetgeen overigens niets zegt over die brommer waar je vrouw/vriendin verliefd op is, wie weet is dat wel een barrel. Maar zelfs als dat zo is, zegt dat niks over de via MP aangeboden motoren in het algemeen.
 
Hee, kan goed zijn dat het niks was. Ze zijn ook wezen kijken.

Ik neem aan dat dat een goed en solide oordeel is. Je hebt wat kennis en ervaring of niet he!

Liever een rot motor laten staan, dan in verliefdheid een drama ding kopen.
 
@Flagg:
na 12 jaar rijden w.o. Firestorm, SP-1 en de SP-2, genoeg technische knwohow én jaren als moto-instructeur heb ik inderdaad totaal geen verstand van motoren...en realistisch ben ik inderdaad ook niet...
Ik vroeg me al af waarom ik zo'n schurfthekel aan je begon te krijgen, maar nu ben ik er achter... :Y

:W :W
 
Gisteren naar de gele VTR Firestorm van MP wezen kijken. Kwamen we erachter dat het ruitje vol met krassen zat (schoongemaakt met een schuurspons). Tevens zat de topkuip ook vol met krassen (ook schoongemaakt met een schuursponsje). Kontje had een tik gehad.
Toen Boomknuffelaar de motor startte.....WAUW WAT EEN LEKKER GELUID!
Nadat hij erop gereden had bleek dat de remmen niet zo functioneerden als het zou moeten. Tevens ging het schakelen ook niet zoals het hoorde.

Eindconclusie:
5 uur voor de katsekut gereden, en geen motor.


Was blij dat ik Boomknuffelaar bij me had, want anders had de motor allang en breed op het erf gestaan.

Maar goed ik geef niet op en ga lekker verder op zoek naar een mooie en goede gele VTR Firestorm.

Whahaha 5 uur wezen rijden om te kijken voor een VTR _O-
Staan er zat te koop, dus waarom 5 uur rijden? :?
En waarom ga je uberhaupt nog rijden als je ziet dat hij schade heeft en je de motor dus niet wil kopen? :X
 
Laatst bewerkt:
Gisteren naar de gele VTR Firestorm van MP wezen kijken. Kwamen we erachter dat het ruitje vol met krassen zat (schoongemaakt met een schuurspons). Tevens zat de topkuip ook vol met krassen (ook schoongemaakt met een schuursponsje). Kontje had een tik gehad.
Toen Boomknuffelaar de motor startte.....WAUW WAT EEN LEKKER GELUID!
Nadat hij erop gereden had bleek dat de remmen niet zo functioneerden als het zou moeten. Tevens ging het schakelen ook niet zoals het hoorde.

Eindconclusie:
5 uur voor de katsekut gereden, en geen motor.

Was blij dat ik Boomknuffelaar bij me had, want anders had de motor allang en breed op het erf gestaan.

Maar goed ik geef niet op en ga lekker verder op zoek naar een mooie en goede gele VTR Firestorm.
Samenvatting: Een motor uit 1999, vraagprijs bijna €4000,- , er zitten krassen op en de remmen hebben misschien wat aandacht nodig....

Ik zou toch echt voor een nieuwe gaan sparen. Als je dit een schadehok vindt, staan er op MP inderdaad alleen maar schadehokken.



Het schakelen kan inderdaad een puntje van aandacht zijn. Een blok splitsen is behoorlijk wat werk. Maar, wat moet ik ervan denken als iemand die valt over krasjes op een 10 jaar oude motor vindt dat het schakelen "niet gaat zoals het hoorde"....
 
Tja, even de remmen doospoelen en nieuwe blokjes. Dan nieuwe olie er in en het schakelen gaat ook weer prima!

Nieuwe ruitje of van die krasjes-herstel-poets erover, en de fiets is weer als nieuw!

Ik denk dat ik deze VTR maar ga kopen en dan voor 1000 euro meer te koop ga zetten. Er zijn al liefhebbers merk ik!
 
Ik denk dat ik deze VTR maar ga kopen en dan voor 1000 euro meer te koop ga zetten. Er zijn al liefhebbers merk ik!
Ik zou best wel een VTR willen hebben. Maar ik heb al twee fietsen en ik vind 4000,- erg veel geld voor een motorfiets. Andere fietsen van 10 jaar en ouder koop je vaak voor nog geen €1000,- mits je bereid bent er "wat aan te doen".



Na het opstarten van MP: Ik wist niet dat tweedehands VTR-tjes nog zo prijzig zijn..... €4000,- is een instapprijsje voor deze fietsen (de goedkoopste VTR is €3000,- !!! )
 
Gisteren naar de gele VTR Firestorm van MP wezen kijken. Kwamen we erachter dat het ruitje vol met krassen zat (schoongemaakt met een schuurspons). Tevens zat de topkuip ook vol met krassen (ook schoongemaakt met een schuursponsje). Kontje had een tik gehad.
Toen Boomknuffelaar de motor startte.....WAUW WAT EEN LEKKER GELUID!
Nadat hij erop gereden had bleek dat de remmen niet zo functioneerden als het zou moeten. Tevens ging het schakelen ook niet zoals het hoorde.

Eindconclusie:
5 uur voor de katsekut gereden, en geen motor.


Was blij dat ik Boomknuffelaar bij me had, want anders had de motor allang en breed op het erf gestaan.

Maar goed ik geef niet op en ga lekker verder op zoek naar een mooie en goede gele VTR Firestorm.

Whahaha 5 uur wezen rijden om te kijken voor een VTR _O-
Staan er zat te koop, dus waarom 5 uur rijden? :?
En waarom ga je uberhaupt nog rijden als je ziet dat hij schade heeft en je de motor dus niet wil kopen? :X

Wij hebben 5 uur gereden omdat ik perse een gele wil. Als je een beetje goed kijkt op marktplaats staan er 3 pagina's VTR's. Daarvan staan er maar een paar gele bij. En in de buurt waar wij wonen staan ze al helemaal niet. Daarnaast hebben de meeste VTR's al ruim 30 dkm op de teller. Ik wil een VTR met ongeveer 10 dkm op de teller. Wij wilden sowieso een proefrit maken. Boomknuffelaar had niks voor niks zijn motorpak meegenomen. Boomknuffelaar heeft op mijn verzoek toch de proefrit gemaakt.

Maar goed ik heb er al weer eentje gezien :Y
 
Tja, even de remmen doospoelen en nieuwe blokjes. Dan nieuwe olie er in en het schakelen gaat ook weer prima!

Nieuwe ruitje of van die krasjes-herstel-poets erover, en de fiets is weer als nieuw!

Ik denk dat ik deze VTR maar ga kopen en dan voor 1000 euro meer te koop ga zetten. Er zijn al liefhebbers merk ik!

Krasjes-herstel-poets had bij deze motor geen effect meer. De topkuip zat echt compleet onder de krassen. Het ruitje hadden we zo kunnen vervangen.

Dan koop jij de motor toch lekker! Ik wil geen motor met schade hebben. Ik ga me daar aan irriteren. Als jij 3750,- EURO wilt neerleggen voor een motor met krassen en niet goed werkende remmen en die niet goed schakelt moet jij weten. Ik wil het niet!
 
Je hebt gelijk, dat moet ik lekker zelf weten.

Succes met de volgende 'hunt' trouwens!
 
@Aadmanz:
ik kan én wil best kennis delen, helaas zakt mijn motivatie om dat te doen richting het nulpunt, dit door zulke eikels als jij (e.v.a op dit forum).


@Bjorn Entius: wederzijds.

@Olifant: als je eerst eens nagaat waar ik "Boomnuffelaar" aan te danken heb...

@Badeend: 5 uur rijden, ik had er ook geen zin in..absoluut niet, maar motormeiske moest en zou kijken...als ik niet mee was geweest was ze met die moto thuisgekomen en daar heb ik dus ook geen trek in.
ik wil wel weten wat er op de stoep komt te staan.
 
Ik zou best wel een VTR willen hebben. Maar ik heb al twee fietsen en ik vind 4000,- erg veel geld voor een motorfiets. Andere fietsen van 10 jaar en ouder koop je vaak voor nog geen €1000,- mits je bereid bent er "wat aan te doen".



Na het opstarten van MP: Ik wist niet dat tweedehands VTR-tjes nog zo prijzig zijn..... €4000,- is een instapprijsje voor deze fietsen (de goedkoopste VTR is €3000,- !!! )

Sav:
Andere fietsen van 10 jaar oud koop je vaak voor nog geen 1000,- EURO, mits je bereid bent "er wat aan te doen". Nou aangezien ik geen monteur ben wordt het dat niet. En als ik een klein beetje aan de motor moet doen is ook niet erg, maar ik zal wel altijd iemand bij moeten hebben die er verstand van heeft.
 
@motormeiske: misschien een gekke vraag, maar in hoeverre is die firestorm wel echt jouw keuze? Het zal nest een hele toffe motor zijn hoor, daar niet van, maar ik krijg sterk het idee dat boomknuffelaar er mee te maken heeft, aangezien hij naar eigen zeggen al 12 jaar op die dingen rondrijdt en nogel overtuigd van zijn eigen gelijk op mij overkomt.

Ik wil niets frustreren ofzo, maar het is wel belangrijk dat je een motor koopt die -voor jou- het beste is, en dat hoeft niet dezelfde te zijn als voor iemand anders. Temeer omdat die vtr's nog aardig prijzig zijn en dat je straks niet met een motor zit die eigenlijk boven je budget is, niet lekker rijdt en dat je hem toch tof moet vinden.

Mocht ik er helemaal naastzitten, moet je dit vooral negeren. En verder veel succes en plezier met het zoeken naar een motor en laat ff weten wat het uiteindelijk is geworden!

edit: zie nu bovenstaand bericht en "ik wil wel weten wat er op de stoep komt" sterkt mij in mijn vermoeden
 
Laatst bewerkt:
rellen!¡!¡!¡! :+

niet iedereen zal jouw nick zijn tegengekomen in combinatie met de boom waar tegenaan hebt gezeten na een crash.

Zo, wordt dat nu voor het eerst in dit topic genoemd....... I.p.v. mensen verwijten te maken, idd iets met inzicht en inspraak.
De mensen lezen dit topic, niet een ander topic waarin je beschrijft waarom je een boom hebt geknuffeld.
(*nickname is niet omdat ik zo'n geitenwollensokkenfiguur ben, meer omdat ik na de crash 45 minuten tegen een boom heb gelegen)

Ben het in bepaalde opzichten eens met boomboy, sommigen reageren wel ernstig negatief.

Echter 'de meeste motoren schadehokken'... Tja, iedereen wil als verkoper de hoofdprijs, en als koper het koopje van de maand. Zoals al eerder genoemd, ga dan naar een dealer. En verbaas je niet over reacties die je krijgt, met de uitspraken die jezelf hebt gedaan.... Da's in mijn ogen ook een beetje vragen om geouwehoer.

Verder, succes en lief doen!
 
Laatst bewerkt:
@Eelco:
al is het een Kawa of anderzijds..ik wil wel weten wat ik op de stoep krijg!
nu betreft het een VTR.

Motormeiske heeft eigenlijk 2 voorkeuren, een CBR600RR of een Firestorm waarbij de voorkeur uitgaat naar een FireStorm.
indirect zal ik er ook mee te maken hebben, dit aangezien ze o.a. vaak zat heeft meegereden op een twin en in de loop der tijd toch een voorkeur gekweekt.

@Hasseman: ik ga bij MFer Olifant er toch ook niet vanuit dat ie een kont als een bunker heeft en 173 kg op de weegschaal doet?
een naam is een naam, waar niet teveel gewicht aan gehangen moet worden.
Boomknuffelaar.ach je moest wat en ik ben allesbehalve een échte boomknuffelaar!
hoe meer rokend rubber en benzine de lucht in hoe beter!

wat schademotoren betreft: ik wil best aan een moto sleutelen, maar dan moet de prijs er ook naar zijn, maar dit is te vaak niet het geval.

Er is onderhand een mailtje richting Bolski verstuurd of ie dit topic op slot kan gooien én het vriendelijke verzoek om me definitief van MF te gooien, dit aangezien de ware aard van een aantal mensen naar boven komt, nou ja, je kan het zelf nalezen...
ik heb hier absoluut geen trek in en als mijn verzoek gehonoreerd word, dan ben ik pleite.

ik hoop dat enkele MFers hun zin hebben gekregen.
 
*knip*

@Hasseman: ik ga bij MFer Olifant er toch ook niet vanuit dat ie een kont als een bunker heeft en 173 kg op de weegschaal doet?
een naam is een naam, waar niet teveel gewicht aan gehangen moet worden.
Boomknuffelaar.ach je moest wat en ik ben allesbehalve een échte boomknuffelaar!
hoe meer rokend rubber en benzine de lucht in hoe beter!

Je nick heeft kennelijk wel voor verwarring gezorgd, verwarring waar jij je dermate aan hebt gestoord. En welke ook onzinnige reacties in mensen naar boven heeft gehaald.
Ja, een naam is een naam, hang er dan zelf ook niet teveel gewicht aan.

*knip*

Er is onderhand een mailtje richting Bolski verstuurd of ie dit topic op slot kan gooien én het vriendelijke verzoek om me definitief van MF te gooien, dit aangezien de ware aard van een aantal mensen naar boven komt, nou ja, je kan het zelf nalezen...
ik heb hier absoluut geen trek in en als mijn verzoek gehonoreerd word, dan ben ik pleite.

ik hoop dat enkele MFers hun zin hebben gekregen.

De ware aard..... Jammer dat deze keuze kennelijk jouw ware aard is. Terecht of onterecht, mijn inziens vat je het veels te persoonlijk op.
De vraagstelling die je deed, en de daarbij gebruikte argumenten vroegen om reactie. Die kreeg je.

De vraag om definitief van MF gegooid te worden...... Als het je zo hoog zit. Het bezoeken van dit forum is een Keuze. (moet je beschermd worden tegen de drang om toch te kijken :X )

Mijn ervaring is dat dit een sociaal en informatief forum is, waar in geval van discutabele uitspraken/vragen welke afwijken van de 'standaard' (wat is de standaard?¿?) er genoeg mensen zijn die weten hoe het wel hoort.
Trek het je niet aan en ga lekker onder een andere naam verder hier (nickchange)
 
Laatst bewerkt:
@Hasseman:
zoals gesteld werd in de openingspost was het gewoon een "advies" van Mfers inzake het verhaal achter de VTR, dit aangezien motormeiske stug als dikke stront is en vrijwel niks wil aannemen...ze moet er eerst zelf achter komen, dan tot de conclusie komen dat het écht zo is als ik al 100 x gezegd heb.
zo moeilijk was dat niet, blijkbaar voor een hoop MFers wel.

het feit is dat ik me niet voor lul laat zetten...niet op internet, niet in het dagelijkse leven
vandaar dat ik het hier wel gezien heb en er dus tussenuit naai.

de "ware aard" is verkeerd gezegd, maar de opmerkingsbegaafdheid e.d. van een aantal mensen komen me de strot uit...daar hoef ik niet tussen te zitten!
 
@Hasseman:
zoals gesteld werd in de openingspost was het gewoon een "advies" van Mfers inzake het verhaal achter de VTR, dit aangezien motormeiske stug als dikke stront is en vrijwel niks wil aannemen...ze moet er eerst zelf achter komen, dan tot de conclusie komen dat het écht zo is als ik al 100 x gezegd heb.
zo moeilijk was dat niet, blijkbaar voor een hoop MFers wel.

het feit is dat ik me niet voor lul laat zetten...niet op internet, niet in het dagelijkse leven
vandaar dat ik het hier wel gezien heb en er dus tussenuit naai.

de "ware aard" is verkeerd gezegd, maar de opmerkingsbegaafdheid e.d. van een aantal mensen komen me de strot uit...daar hoef ik niet tussen te zitten!



:} Mooie bewoording!

ook wel een beetje gevalletje van het kaf en het koren, en de kam waar iedereen over geschoren wordt?


*edit* En een gevalletje van 'relativeren'.........
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan