Misschien dat iemand mij een hint kan geven wat ik verkeerd doe:
Om te weten hoeveel ampère een LED CREE lamp werkelijk trekt,
H4 G7 LED Headlight FANLESS Conversion Kit 6500K Philips Lumileds Luxeon ZES
heb ik 2 opstellingen bedacht:
Op E-bay verbruikt de set van 2 lampen namelijk 50 Watt. (/2 = 25Watt)
Dezelfde set gebruikt bij allie express 80 Watt (/2 = 40 Watt)
Eerst heb ik verschil gemeten van stroomverbruik bij een stilstaande machine:
Contact aan/Run uit: 11,89 Volt op de accupolen : Parkeer licht: 1,8 Ampere
Met Dimlicht: 4,45 Ampere, het verschil is : 2,65 Dat levert: 31,5 Watt
Bij specs van de verkoop sites kloppen dus niet.
Nu heb ik getracht ook specs te krijgen bij een 3000rpm draaiende machine
Parkeerlicht vergeleken met Dim licht erbij aan.
Ik heb van de dynamo-laadstroom (gemeten met een RMS Multimeter) de accu laadstroom gemeten met een gelijkstroom Velleman ampèretang afgehaald.(Die zal wel geen RMS meten)
De 2 verschillende metingen leveren me een hele vreemde waarde op van 1,3 Ampere tussen wel en geen dimlicht, dat is 17 Watt. (Bij 13,4 Volt accu spanning)
Iets klopt er dus niet maar ik vraag me af waar de bottleneck is.
Om te weten hoeveel ampère een LED CREE lamp werkelijk trekt,
H4 G7 LED Headlight FANLESS Conversion Kit 6500K Philips Lumileds Luxeon ZES
heb ik 2 opstellingen bedacht:
Op E-bay verbruikt de set van 2 lampen namelijk 50 Watt. (/2 = 25Watt)
Dezelfde set gebruikt bij allie express 80 Watt (/2 = 40 Watt)
Eerst heb ik verschil gemeten van stroomverbruik bij een stilstaande machine:
Contact aan/Run uit: 11,89 Volt op de accupolen : Parkeer licht: 1,8 Ampere
Met Dimlicht: 4,45 Ampere, het verschil is : 2,65 Dat levert: 31,5 Watt
Bij specs van de verkoop sites kloppen dus niet.
Nu heb ik getracht ook specs te krijgen bij een 3000rpm draaiende machine
Parkeerlicht vergeleken met Dim licht erbij aan.
Ik heb van de dynamo-laadstroom (gemeten met een RMS Multimeter) de accu laadstroom gemeten met een gelijkstroom Velleman ampèretang afgehaald.(Die zal wel geen RMS meten)
De 2 verschillende metingen leveren me een hele vreemde waarde op van 1,3 Ampere tussen wel en geen dimlicht, dat is 17 Watt. (Bij 13,4 Volt accu spanning)
Iets klopt er dus niet maar ik vraag me af waar de bottleneck is.