Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Gaat Fransoezje aan de bak of niet?

Heee...
dat gaat goed hier

inderdaad mijn eerste span was een CB550 met een zelfbouw span en die moest het ook met de standaard voorvork doen, vond het eigenlijk best nog wel meevallen.
 
Heee...
dat gaat goed hier

inderdaad mijn eerste span was een CB550 met een zelfbouw span en die moest het ook met de standaard voorvork doen, vond het eigenlijk best nog wel meevallen.
ik had er snel een vorkbrug ingebouwd. daarna ging het goed.

nog een plaatje van de hulpstukken gevonden, ook kunstig, zo wazig fotograferen
vanavond krijgen we vast een foto in gemonteerde staat
volgens mij heb ik die losse kogels in dat zakje ook nog ergens
samen met dat cnc programma op die filmrol.
 
Laatst bewerkt:
ik had er snel een vorkbrug ingebouwd. daarna ging het goed.

nog een plaatje van de hulpstukken gevonden, ook kunstig, zo wazig fotograferen
vanavond krijgen we vast een foto in gemonteerde staat
Nu ook goed?
volgens mij heb ik die losse kogels in dat zakje ook nog ergens
samen met dat cnc programma op die filmrol.
[afbeelding]
Hiero wat plaatjes van tijdens de bouwfase.
De ene schroef moet ik nog even vervangen door een langere, de ander heb ik al vervangen (blokbevestigingophanging)

Bij de uitlaatbochten gaat het krap worden, maar dat komt wel goed.

Bij de onderste bevestiging zit echter het nokje van het steppie nog in de weg, dus daar moet de slijptol nog even aan te pas komen.
 
Laatst bewerkt:
ik had eigenlijk al meer vordering verwacht

Er is nog meer te doen in het leven, stage lopen bijvoorbeeld (en je artikel afschrijven)

Ik ben tegen een klein probleempje aangelopen ben ik bang. De achterste kogels op de Honda zitten +/- 30 cm uit elkaar, terwijl dat bij de MZ +/- 34 cm is. Ik moet even kijken of ik dat met het schroefdraad aan de bak kan opvangen, anders moet ik misschien in de bevestigingsplaat 2 gaten extra gaan boren.
Weet jij nog welke aansluiting je voor de bovenste kogel had aan de bak? Een ES of een ETZ exemplaar?
 
als de achtste kogel te hoog zit is verlagen makkelijk te doen en het wordt er steviger van. ik zou het toch eerst met uitdraaien proberen.
mijn bak was een ES, nooit geweten dat er verschil in zit.
 
als de achtste kogel te hoog zit is verlagen makkelijk te doen en het wordt er steviger van. ik zou het toch eerst met uitdraaien proberen.
mijn bak was een ES, nooit geweten dat er verschil in zit.
Precies andersom dus, op de Honda zit de kogel te laag.
Ik kan de aansluiting op de bak waarschijnlijk nog een stuk indraaien, maar ik kreeg er zo snel geen beweging in (ding staat bij mijn ouders waar ik gister ff was)
 
Laatst bewerkt: