Garagebox zonder stroom beveiligen

Paar accus neerzetten met een onderbrekertje die alleen jij weet te vinden. Bewegingsmelder, paar 12v bouwlampen en een flinke sirene.

En aan de buitenkant een buis voor de deur zoals hierboven gepost.
ofwel een goedkoop autoalarm met afstandbediening. Onderschat de waarde van live beelden en meekijken met wat er gebeurt niet. EZVIS neemt ook alles op vanav 10 seconden voor dat het alarm geactiveerd wordt.



Daar komen de volgende domme opmerkingen, let op.
 
ofwel een goedkoop autoalarm met afstandbediening. Onderschat de waarde van live beelden en meekijken met wat er gebeurt niet. EZVIS neemt ook alles op vanav 10 seconden voor dat het alarm geactiveerd wordt.



Daar komen de volgende domme opmerkingen, let op.
Nog simpeler dan de zelfbouw meuk die ik alweer had verzonnen in mijn hoofd :Y

Top idee.
 
Topics over beveiligen eindigen allemaal in oeverloos dom gelul, ik ben weg :W
 
Topics over beveiligen eindigen allemaal in oeverloos dom gelul, ik ben weg :W
Niet te snel oordelen.
Je kunt prima een goed alarmsysteem aanleggen.
Gebruik alleen geen startaccu als voeding.
Een startaccu zoals we die kennen in auto's of motorfietsen zijn ontworpen om kort VEEL stroom te leveren, belasting die langduriger is kunnen ze niet aan.
Voor dit soort dingen heb je een accu nodig waar dikkere loodplaten inzitten, die kunnen langdurig stroom leveren zonder problemen.
Zogenaamde bluetop accu's die je vindt in boten.
 
En hang het zichtbaar op, dan gaan ze (hopelijk) liever naar een box die ze minder moeite kost.....
 
ofwel een goedkoop autoalarm met afstandbediening. Onderschat de waarde van live beelden en meekijken met wat er gebeurt niet. EZVIS neemt ook alles op vanaf 10 seconden voor dat het alarm geactiveerd wordt.



Daar komen de volgende domme opmerkingen, let op.
Wat is dat nou voor gelul, je kan toch niet al beginnen met opnemen vóórdat je weet dat er opgenomen moet worden? :? _O-











Voordat je uit je panty schiet: jaja ik weet dat dat wel kan, ik installeer zeer regelmatig beveiligingsinstallaties en dus ook camera’s :+
 
waak.jpg

Werkt altijd !
1638792500699.png
 
Je kan natuurlijk ook een levensgrote foto ophangen van een Garage vol meuk..

Als ze dan de deur open doen zien ze alleen die afbeelding en denken ze "Goh; hier staan dus geen motoren"

De doelgroep die motoren jat is zo achterlijk, misschien lukt het wel.

Zoiets dus:

6fefb9ec-d292-47db-9e53-b8e0f583a95d.jpg
 
Wat is dat nou voor gelul, je kan toch niet al beginnen met opnemen vóórdat je weet dat er opgenomen moet worden? :? _O-











Voordat je uit je panty schiet: jaja ik weet dat dat wel kan, ik installeer zeer regelmatig beveiligingsinstallaties en dus ook camera’s :+


Je zegt namelijk exact wat er wel gebeurt. Cameras van EZVIS nemen continue op en wissen alles dat ouder is dan 20 seconden. Wordt het beeld verstoord stoppen ze met wissen en wordt de file op de SD kaart opgeslagen tot de dieven met motor en kleding en helmen weg zijn en het beeld weer een tevreden serene rust weergeeft. Ik prijs goede dingen aan, geen Ali kinderspeelgoed. EZVIS is van Hikvision
 
Paar accus neerzetten met een onderbrekertje die alleen jij weet te vinden. Bewegingsmelder, paar 12v bouwlampen en een flinke sirene.

En aan de buitenkant een buis voor de deur zoals hierboven gepost.
Buis aan de buitenkant van de deur trekt wellicht wel (ongewenste) aandacht: ‘hmmm, staat er binnen misschien iets van waarde?’.
 
Moet ik het uitleggen hoe het werkt? Aan jou?????
Nee hoor.
Je zegt namelijk exact wat er wel gebeurt. Cameras van EZVIS nemen continue op en wissen alles dat ouder is dan 20 seconden. Wordt het beeld verstoord stoppen ze met wissen en wordt de file op de SD kaart opgeslagen tot de dieven met motor en kleding en helmen weg zijn en het beeld weer een tevreden serene rust weergeeft. Ik prijs goede dingen aan, geen Ali kinderspeelgoed. EZVIS is van Hikvision
En waarom denk je dat ik dat zeg? Omdat:
Lees de rest van mijn bericht ook eff , lieverd :j

"Voordat je uit je panty schiet: jaja ik weet dat dat wel kan, ik installeer zeer regelmatig beveiligingsinstallaties en dus ook camera’s :+ "
 
Niet te snel oordelen.
Je kunt prima een goed alarmsysteem aanleggen.
Gebruik alleen geen startaccu als voeding.
Een startaccu zoals we die kennen in auto's of motorfietsen zijn ontworpen om kort VEEL stroom te leveren, belasting die langduriger is kunnen ze niet aan.
Voor dit soort dingen heb je een accu nodig waar dikkere loodplaten inzitten, die kunnen langdurig stroom leveren zonder problemen.
Zogenaamde bluetop accu's die je vindt in boten.
Hoeft niet gelijk een Blue Top te zijn. Zijn prijzige dingen. Een semitractie accu is ook erg goed in lang lage hoeveelheden te leveren en kosten een stuk minder. Ik weet niet hoeveel stroom je nodig hebt, maar 100 Ah semitractie kost rond de € 100 en een Blue Top € 275.
 
Die GPStracher heeft absoluut meerwaarde maar zal pas alarmeren als die een verplaatsing bemerkt. Het kan zijn dat de tracker binneshuis sattelietontvangst verliest dan duurt het pakweg een minuut voor de tracker doorheeft dat die verplaatst wordt.
Als de tracker binnenshuis nog wel een beetje GPS-ontvangst heeft (kan prima in een garagebox met een houten dak) dan wordt de plaatsbepaling erg onnauwkeurig, hij kan er zomaar tientallen meters naast zitten. Om "false positives" te vermijden moet er dan een zeer ruim "elektronisch hek" aangehouden worden. Oftewel: beweging wordt pas waargenomen en doorgegeven als de motor achterin het busje staat en inmiddels al een paar straten verder is.
Als er binnen geen GPS-ontvangst is (box op de begane grond met een flat erboven) dan duurt het echt wel langer dan een minuut. Is ook een beetje afhankelijk van hoe lang het geleden is dat er wel ontvangst was; iets van 20 minuten in het ongunstigste geval.
Een GPS kan handig zijn om het object terug te vinden, maar voor preventie doet het niets.
 
Zo'n gps-tracker heeft een beweging / omval detectie zodat hij een melding als er mee wordt gekloot of dat die omvalt. Dus als je hem op de deur zet zal hij een melding maken van mogelijk poging tot ontmanteling. Je hebt dan wel een gsm signaal nodig maar dat is er wss wel.
Als je dan ook nog een zonnepaneel kunt plaatsen dan kun je hem op 5 volt gewoon altijd laden en heeft hij genoeg stroom over om een paar dagen zonder zon te overleven (een ook als er te weinig spanning in zit krijg je een melding indien gewenst).
 
Als de woonkamer een optie was had ik het zeker gedaan, maar het is 1-hoog dus dat wordt niks. Trap af gaat nog wel maar trap op wordt lastig ;)
Jij hebt toch een XT? Ik zie het probleem niet. _O-
 
ofwel een goedkoop autoalarm met afstandbediening. Onderschat de waarde van live beelden en meekijken met wat er gebeurt niet. EZVIS neemt ook alles op vanav 10 seconden voor dat het alarm geactiveerd wordt.



Daar komen de volgende domme opmerkingen, let op.
Pak wel de sirene van een duurdere installatie, die zijn zo luid, dat je gedesoriënteerd raakt. En nog een schrikdraad systeempje aan de ketting waarmee de motor vast zit. Geeft vertraging.
 
En als je dan zo,n buis met slot neemt als in het voorbeeld ben je in een tel binnen
En hoe meer beveiliging je zichtbaar aan de buitenkant plaatst hoe meer je de indruk geeft dat er iets te halen valt. Dus ik wil het van buiten zo onzichtbaar mogelijk houden.
Is er misschien een mogelijkheid om een klein zonnepaneel te plaatsen?
Dat zou nog wel een optie kunnen zijn inderdaad.

Ik ga eens kijken voor iets van een bewegingssensor aan de binnenkant van de deur, dat lijkt me het meest zeker, want die moet hoe dan ook open voor je er in kan.
 
Binnenkort ga ik verhuizen, alleen heb ik afgezien van het huis dat stukken beter en groter is dan mijn huidige woning wel een kleinere schuur. Ik kan er één motor kwijt, maar ik heb er meer. Je moet ergens concessies doen in deze tijd.

Ik heb een garagebox kunnen huren, maar deze is niet aan huis en heeft geen stroom. Nu ben ik op zoek naar een manier om de box toch iets beter te beveiligen, maar ik mag als huurder geen permanente wijzigingen aan de box zelf aanbrengen. Omdat er geen stroom in zit wordt een alarm of iets dergelijks ook lastig. Heeft iemand anders een idee?

Ik kan een klopboor op accu lenen dus ik kan wel een grond/muuranker aanbrengen, maar dan kom ik op het volgende punt, krijg ik zo’n anker ooit weer los? Die dingen zijn er natuurlijk voor bedoeld om niet makkelijk los te komen, maar ik mag volgens het huurcontract dus niks aan die box permanent veranderen. Stek ze doen moeilijk dan moet hij er dus weer uit kunnen. Iemand ervaring met het verwijderen van zo’n anker, of zijn er bepaalde systemen die nog wel los kunnen?
Gps tracker met bewegingsmelder op de binnenzijde van de garagedeur monteren? Zodra die beweging ziet, krijg jij dan een melding.

Of in je motor, maar dan komen hier weer reacties dat al die dieven gps jammers hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan