Garagebox zonder stroom beveiligen

Je hebt een kleinere schuur kun je deze in de toekomst groter maken?
Zou verder eens kijken wat de verzekering hierover zegt en wat je moet doen.
Misschien zijn de motoren via inboedel verzekerd.
Of dat je de motoren voor diefstal kunt verzekeren met extra sloten.
Je geeft verder aan dat je eventueel een grond of muuranker wilt plaatsen maar volgens het huurcontract mag dit niet.
Zou hier geen probleem van maken, heb je de box niet meer nodig verwijder de ankers repareert de gaten.
 
Een bewegongssensor is meestal een pir of dualtec, ingeval van een autoalarm een ultrasoon. Voor gekut aan de deur zou een magneetcontact een betrpuwbare melding geven als de deur al uit het slot is of een trilcontact een voorspellende melding met kans op valse meldingen
 
Met een 60 Ah autoaccu kan je maanden vooruit. Alhoewel.. ik zie hier in de straat wel allerlei lui hun startaccus vervangen door Semi tractie... voor t alarm natuurlijk
 
En aan een meldrr of sensor alleen heb je niks.
 
Pak wel de sirene van een duurdere installatie, die zijn zo luid, dat je gedesoriënteerd raakt. En nog een schrikdraad systeempje aan de ketting waarmee de motor vast zit. Geeft vertraging.
Ik zal wel te bang zijn maar ik wens je veel succes met de electronica van de motor
 
The Missenden Flyer (youtube)
heeft een speciale slagboom achter de garagedeur.
Hebben ze de deur opengebroken, kunnen ze nog niet met de motor de garage uit.
Daarnaast inderdaad een vloeranker.


Hoe meer staal er in de weg zit hoe langer het duurt. En een paar zenuwachtige hyena's houden een keer op met slijpen om 3u snachts.
Vanwege geduld of omdat de accu op is.
 
tracker zonder GPS met bewegingsdetectie is genoeg.

tenminste als je kan onthouden waar die box is_O-

ik zou een arduinoboardje met NB-iot module nemen. gratis simkaartje van Tcom er in en batterij gevoed.
twee penlites zijn genoeg voor een jaar vijf berichtjes per dag.
 
Een muuranker is misschien ongewenst door de verhuurder.
'n Specie kuip met beton? een 50 liter kuip weegt al gauw 200 kg +.
En als dat niet genoeg is, bij de Hornbach zijn specie kuipen in de aanbieding...
 
Met een 60 Ah autoaccu kan je maanden vooruit. Alhoewel.. ik zie hier in de straat wel allerlei lui hun startaccus vervangen door Semi tractie... voor t alarm natuurlijk
Starten met een semitractie is lekker korte levensduur voor zo'n semitractie accu. Neem dan een Varta LFD Dual Purpose, geschikt voor beide doelen, starten en semitractie.
 
ofwel een goedkoop autoalarm met afstandbediening. Onderschat de waarde van live beelden en meekijken met wat er gebeurt niet. EZVIS neemt ook alles op vanav 10 seconden voor dat het alarm geactiveerd wordt.



Daar komen de volgende domme opmerkingen, let op.
Met centrale deurvergrendeling ?
 
Starten met een semitractie is lekker korte levensduur voor zo'n semitractie accu. Neem dan een Varta LFD Dual Purpose, geschikt voor beide doelen, starten en semitractie.
Ze halen die accus er na het weekend weer uit
 
Een muuranker is misschien ongewenst door de verhuurder.
'n Specie kuip met beton? een 50 liter kuip weegt al gauw 200 kg +.
En als dat niet genoeg is, bij de Hornbach zijn specie kuipen in de aanbieding...
Sorry Jaap, de soortelijke massa van beton is 2.4, dus 50 liter zal in de buurt van de 120 kg zijn. Ik ging voor een grotere kuip.
 
396B252E-296B-4F70-9E22-17E257B88142.jpeg
 
Alle waar is naar zijn geld. Het ding was niet duur, maar is ook niet afschrikwekkend. Als je hem in de hand houdt, dan maakt hij een klere herrie. Als hij in je schuurtje afgaat, dan weet ik niet of je hem in huis hoort.
Grootste tekortkoming is wat mij betreft dat hij eerst een waarschuwing geeft voordat hij echt afgaat. Een dief is daardoor gewaarschuwd en kan het alarm kapot slaan voor het echt afgaat.
De Chinees wou te ver doorgaan met functionaliteit ontwikkelen. Die waarschuwing had hij niet moeten geven.
 
Ben je al eens in gesprek gegaan met de verhuurder?
Als het een aanpassing is naar beveiliging toe zijn verhuurders wel geïnteresseerd.
Maar je moet natuurlijk ook duidelijk maken dat je alleen iets doet waar je beide tevreden van bent en dat de kosten voor jouw zijn. (en dat je het systeem laat zitten als je weg bent)
 
Laatst bewerkt:
Binnenkort ga ik verhuizen, alleen heb ik afgezien van het huis dat stukken beter en groter is dan mijn huidige woning wel een kleinere schuur.”

Je kleine schuur uitbreiden/verbouwen?
 
Sorry, druk met verhuizen en klussen, dus ik kijk even niet iedere dag hier. Schuurtje zit ingeklemd tussen woningen, en ik heb geen tuin dus uitbouwen gaat hem helaas niet worden. Wellicht dat ik ooit iets dichterbij kan vinden, maar voor alsnog is dat niet echt aan de orde.

Ik denk dat ik er toch gewoon een grondanker in ga zetten, dan maar een uurtje hakken en slijpen als ik er ooit uit ga. Misschien maar bij 2 van de 4 bouten die kogeltjes erin slaan, dat scheelt mezelf weer met demonteren. Ik ga er toch niet vanuit dat het dievengilde een half uur gaat slijpen aan zo'n grondanker als ze in een fractie van de tijd gewoon de beugel of de ketting doorslijpen. En ik kan tegen die tijd altijd nog vragen of ik ze mag laten zitten. Lijkt me voorlopig in ieder geval de makkelijkste optie. Alarmen en dergelijke zijn leuk, maar als het me minimaal een kwartier kost om er te komen zijn de vogels waarschijnlijk toch al gevlogen. Wellicht dat ik nog iets van een sirene of dergelijks verzin, dat er in ieder geval een bak herrie uitkomt als de deur open gaat. Al is het alleen maar voor het schrikeffect.

Je hebt een kleinere schuur kun je deze in de toekomst groter maken?
Zou verder eens kijken wat de verzekering hierover zegt en wat je moet doen.
Misschien zijn de motoren via inboedel verzekerd.
Of dat je de motoren voor diefstal kunt verzekeren met extra sloten.
Je geeft verder aan dat je eventueel een grond of muuranker wilt plaatsen maar volgens het huurcontract mag dit niet.
Zou hier geen probleem van maken, heb je de box niet meer nodig verwijder de ankers repareert de gaten.

Ik heb contact met de verzekering gehad, motoren (mits minimaal WA+, maar dat zijn ze) zijn gewoon verzekerd tegen diefstal, ook uit een garage elders.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan