Garagebox zonder stroom beveiligen

Ik heb deze voor mijn garagebox geplaatst:

defender.jpg


Aangezien mijn box direct onder een flat zit, kunnen ze daar best gaan slijpen, maar geeft wel een hoop herrie.

Daarnaast een Abus muuranker waar de motor met een dikke ketting aan vaststaat én een schijfremslot met alarm.

Kortom, ze zijn wel een of twee minuutjes aan het slijpen en hopelijk vinden ze dat niet zo'n goed plan met een vol flatgebouw boven ze. En anders, tsja, dan houdt het op.
 
Ik vind zoiets een "Red flag". Een uitnodiging voor boevengilde. Een zichtbaar extra beveiligde garage is een gift!
Een eigenaar/huurder doet zoiets alleen als er ook werkelijk wat te halen valt.

Iedereen kan zien dat je dit bevestigd hebt in asfalt. Een anker in asfalt trek je er haast met de hand uit. Zeker in de zomer. Omdat tussen de betonrand en het asfalt een mooi hoogteverschil zit, ruk je zo het ieniemienie klikankertje M10/M12 uit het asfalt met een koevoet.

Maar het kan ook simpeler. Door eenvoudig (en stil) het slot te verhitten smelten de pinnen, en open je dit slot zonder sleutel.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind zoiets een "Red flag". Een uitnodiging voor boevengilde. Een zichtbaar extra beveiligde garage is een gift!
Een eigenaar/huurder doet zoiets alleen als er ook werkelijk wat te halen valt.

Iedereen kan zien dat je dit bevestigd hebt in asfalt. Een anker in asfalt trek je er haast met de hand uit. Zeker in de zomer. Omdat tussen de betonrand en het asfalt een mooi hoogteverschil zit, ruk je zo het ieniemienie klikankertje M10/M12 uit het asfalt met een koevoet.

Maar het kan ook simpeler. Door eenvoudig (en stil) het slot te verhitten smelten de pinnen, en open je dit slot zonder sleutel.
Ja, goed, maar als je te veel naar de lockpicking lawyer kijkt zet je nergens meer je motor neer.
 
Ja, goed, maar als je te veel naar de lockpicking lawyer kijkt zet je nergens meer je motor neer.

Precies. Elk slot is te openen, maar een eenvoudige garagedeur is wel héél makkelijk. Extra beveiliging heb je vooral om de gelegenheidsdieven te stoppen, want de rest stop je toch niet.
 
Laatst bewerkt:
Iedereen kan zien dat je dit bevestigd hebt in asfalt. Een anker in asfalt trek je er haast met de hand uit. Zeker in de zomer. Omdat tussen de betonrand en het asfalt een mooi hoogteverschil zit, ruk je zo het ieniemienie klikankertje M10/M12 uit het asfalt met een koevoet.

Maar het kan ook simpeler. Door eenvoudig (en stil) het slot te verhitten smelten de pinnen, en open je dit slot zonder sleutel.

Het slot op de foto zit inderdaad niet zo slim (al is het niet mijn slot: dat van mij zit in gegoten beton, dat trek je er niet zomaar even uit). Maar zelfs al zit het niet zo slim, dan nog trek je ook dat slot op de foto er niet uit: de grondplaat loopt namelijk door tot onder de garagedeur (omhoog tillen gaat dus niet) en ook onder de garagedeur zit nog een keilbout.

Dus nee, eruit trekken gaat hem niet worden.

Wat betreft het smelten van de pinnen: het padlock dat bijgeleverd wordt is niet van American Lock, dus geen idee hoe goed de betreffende pinnen zijn.

Het geeft mij in ieder geval meer vertrouwen dan alleen maar de garagedeur. Dan kan ik hem net zo goed open zetten.
 
Ik heb ooit eens,voordat roldeur erin kwam, een onder spanning staande plank met een gigantische houtbout erin, zo gemonteerd dat degene die ongeoorloofd binnenkwam door de carpoort deur dat ding in zijn voorhoofd gepind zou krijgen. Er is ook niemand geweest tijdens mijn vakantie.
 
Ik heb ooit eens,voordat roldeur erin kwam, een onder spanning staande plank met een gigantische houtbout erin, zo gemonteerd dat degene die ongeoorloofd binnenkwam door de carpoort deur dat ding in zijn voorhoofd gepind zou krijgen. Er is ook niemand geweest tijdens mijn vakantie.

Na al die films over de vietnamoorlog toch maar besloten om zelf boobytraps te plaatsen?
 
Ik twijfel een beetje hoe proportioneel 'poging tot motordiefstal' is tot 'standrechtelijke executie door bewapende garagedeur'.
 
Mijn huis is al eens leeggeroofd. De hermandad doet er niets mee, dus dan zelf voorzorgsmaatregelen nemen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joep
Even weer on topic. Ik heb in mijn garage een zonnepaneel druppellader op het dak liggen aangesloten op een oude accu. Heb wat led lichtbalken erin dus gewoon verlichting. Mogelijk dat je zo ook een alarm erop kan krijgen. Moet te vinden zijn op 12 volt lijkt me. Totale oplossing voor licht was 10tjes werk.
 
Ik heb zelf een telefoon met powerbank weggemoffeld in mijn motor waar je ook niet zo één twee drie bij kan en via een schakelaar bij laad. Die staat altijd aan en verbonden met de telefoon die ik gewoon normaal gebruik. Zodra de motor beweegt zie ik ook meteen waarheen. Simskaartje met onbeperkt internet, meer is niet nodig. Was destijds een tijdelijke oplossing tot ik een fatsoenlijke gps tracker had gevonden. Inmiddels is dat tijdelijke er wel vanaf. Werkt prima
 
Terug
Bovenaan Onderaan