Geduld aan de pomp

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me wel bij Justice aanhaak, aangezien hij in mijn ogen (en feitelijk) gelijk heeft.

Maar dat sluit niet uit dat de TS nog steeds een toetsenbordheld is, en dat is waar het om gaat in dit topic toch?
 
Waar ik me mateloos aan irriteer is als iemand bij zo'n easypay/pinpomp gaat tanken en vervolgens de winkel in loopt :( |(
Hoef je bij de Shell niet te proberen... Pinnen aan de pomp is daar ook echt pinnen aan de pomp. Die pompen kunnen ze niet of willen ze niet vrijgeven voor 'normaal' tanken. En terecht, anders streef je het doel met grote schreden voorbij...
 
Iedereen hangt het hier op het "onveilig voelen" terwijl het inderdaad enkel en alleen om het economisch delict gaat. Het is toch vreemd dat ze je pomp blokkeren. Wat ga je dan doen, juist naar binnen gaan om te vragen wat er aan de hand is. Dat is toch totaal tegen de aard in als je je onveilig voelt als pomphouder? dan laat je die gast lekker tanken en wegrijden als je zo bang bent.

Het heeft niets met fatsoen te maken, het heeft niets met onveilig voelen te maken. Mensen zijn bang dat je wegrijd, maar je hebt dan nog altijd het kenteken. Dus ik zie helemaal het probleem niet in.

Maargoed, er zijn fundamentele verschillen van mening hier. En dat mag, ik begrijp het ook wel maar het is soms wel wat overtrokken. En misschien is het wat cru om te zeggen, maar als het werk je zodanig niet bevalt moet je toch echt opzoek naar een andere baan.

Mja, maar je moet toch naar binnen om af te rekenen. En dat kenteken is niet zelden vals.
Inderdaad; zoveel mensen, zoveel meningen.
Nee hoor; dat is helemaal niet cru. Ik doe het dan ook al jaren niet meer. Alleen door dat werk krijg ik wel sindsdien de kriebels als iemand het argument "de klant is koning" van stal haalt. Maar goed, dat kan je nu ook een beetje in context plaatsen...
 
Hoef je bij de Shell niet te proberen... Pinnen aan de pomp is daar ook echt pinnen aan de pomp. Die pompen kunnen ze niet of willen ze niet vrijgeven voor 'normaal' tanken. En terecht, anders streef je het doel met grote schreden voorbij...

hier kan dat wel gewoon hoor :?

dat pinnen is als het station dicht is, maar het kan ook als het gewoon open is.

Er wordt niks voorbij gestreefd mijns inziens
 
De 'pinnen-aan-de-pomp' stations die ik ken zijn veelal heel grote jongens langs de snelweg. Daar is het puur ingesteld om de mensen de kans te geven alleen even snel te tanken en weer weg te zijn. Die krengen zijn 24 uur open vaak. Bij die stations heb ik het meer dan eens meegemaakt dat mensen er toch wilden tanken (als de andere units vol staan) en niet eerst gaan pinnen. De pomp werd dan echt niet vrijgegeven.
 
Het ligt er maar net aan bij welk tankstation je komt. Bij een Shell tankstation hier in een dorp in de buurt kun je bij de Easypay tanken mét en zonder vooraf te pinnen. Bij een Shell tankstation aan de A12 is dat net zo. Nou moet ik wel zeggen dat het voorheen niet zo was bij die aan de A12. Het is alleen wel enorm vervelend omdat er heel veel mensen zijn die hun ogen niet gebruiken waarvoor ze gemaakt zijn en dan boos binnen komen wandelen.
 
Aan de ene kant wel... Aan de andere kant: als ik met mijn fel-oranje ING-pinpas in mijn hand naar binnen kom, ga ik er toch vanuit dat ze wel begrijpen dat ik de boel niet kom beroven.

Ik ga elke week tanken bij dezelfde pomp. (buiten pinnen, binnen sigaretten)
Altijd doe ik mijn helm af of klapstuk omhoog, en zwaai effe "goeiedag" naar de pomphouder, man zwaait altijd vriendelijk terug.
Gewoon ... uit beleefdheid.
Heeft hij iets aan, en ik ook

Dat is nu precies het punt.
Elementaire beleefdheid.
En dat schort soms wel bij NL-ers.
Sommigen zijn zooooooo overtuigd van hun gelijk dat ze enkel beschikken over elementaire boertigheid.

En het merkwaardige is, dat dergelijke discussies nergens anders voorkomen dan in NL.
Geen belg fransman duitser engelsman deen amerikaan die het in zen hoofd haalt om het recht van zen helm op te laten aan de kassa wil opeisen.

Anderzijds als volbloed dwarskop zou ik nooit bij een pomp gaan die EIST dat ik men helm zou afdoen. Beleefdheid werkt van twee kanten.
 
Laatst bewerkt:
Mmm.

Wat te doen als je met de helm op geboren bent?

Ja is even werk die helm af en op maar ja je krijgt er ook wat voor terug. Je kan weer 300 km tuffen.

Dus het kost wat moeite maar dan heb je ook wat.

En wuiven is toch leuk. Doen wij motorrijders ook bij het passeren. :W
 
De 'pinnen-aan-de-pomp' stations die ik ken zijn veelal heel grote jongens langs de snelweg. Daar is het puur ingesteld om de mensen de kans te geven alleen even snel te tanken en weer weg te zijn. Die krengen zijn 24 uur open vaak. Bij die stations heb ik het meer dan eens meegemaakt dat mensen er toch wilden tanken (als de andere units vol staan) en niet eerst gaan pinnen. De pomp werd dan echt niet vrijgegeven.
Oh, maar je hebt ze wel hoor... Komen aanrijden bij de pomp, pinnen, tanken, slang terughangen, en dan naar binnen om even lekker een bakkie te gaan drinken |( Daar doe je met het niet vrijgeven van de pomp helemaal niks aan :(
 
En het merkwaardige is, dat dergelijke discussies nergens anders voorkomen dan in NL.
Geen belg fransman duitser engelsman deen amerikaan die het in zen hoofd haalt om het recht van zen helm op te laten aan de kassa wil opeisen.

De keerzijde is dat we als nederlanders zo arrogant zijn om te denken dat deze discussie alleen hier speelt. Elke discussie over elk onderwerp speelt in elk ander land. Moslim invloed is niet alleen van nederland. Burkaverbod heeft ook in frankrijk en zelf turkije tot hevige discussies geleid. En dan zo stellen dat dit alleen hier een discussie kan veroorzaken... dat is wel heel kort door de bocht. Heb je enig idee welke discussies ze uberhaupt voeren in... japan bijvoorbeeld?

Anderzijds als volbloed dwarskop zou ik nooit bij een pomp gaan die EIST dat ik men helm zou afdoen. Beleefdheid werkt van twee kanten.

En daar gaat het om. Het moet van beide kanten een vrijblijvendheid blijven.
 
De keerzijde is dat we als nederlanders zo arrogant zijn om te denken dat deze discussie alleen hier speelt.
Moi, je suis belge, et donc je sais que le discussion concernant la casque n'existe pas en Belgique.

Elke discussie over elk onderwerp speelt in elk ander land. Moslim invloed is niet alleen van nederland. Burkaverbod heeft ook in frankrijk en zelf turkije tot hevige discussies geleid. En dan zo stellen dat dit alleen hier een discussie kan veroorzaken...
Het is de helmdiscussie die enkel in NL gevoerd wordt. Niet de helmdiscussie op zich maar wel oorzaak ervan: nl altijd en overal het arrogante gelijk opeisen. QED jouw betoog.

Het burka verbod is een discussie van een heel andere orde dan de helm discussie.
Oorsprong & implicaties zijn veel ingrijpender dan het helmpie van wilhelmpie
Turkije is sinds Ataturk een seculiere staat waarin het leger de "hoeder" van de scheiding van kerk moskee & staat speelt. 95% van de Turken komt nog altijd klaar van adoratie als het over Ataturk gaat, dus dat burka verbod in turkije zit wel snor ( snor :?)
Je kan of tegen een burka zijn. Ik ben tegen elke vorm van religieuze symbolen, kruis burka keppel rodestip. Anderzijds ben ik voorstander van een zo rijk en gekleurd mogelijke samenleving: hoera voor pépé met de alpin muts, en jefke punker met de hanekam en ook Mohamed de islam travestiet met de burka, zolang het individu niet het collectieve verstoord. En de verdraagzaamheid van het collectieve is een dynamisch gegeven en onderhevig aan politieke en maatschappelijke invloeden. 50 jaar geleden was het ondenkbaar dat vrouwen in blote tetten op het strand lagen. Nu niet meer. Maar nu zo rondlopen in het stadcentrum? Ergo, dynamisch gegeven!
Ook dat helm afdoen is daaraan onderhevig.


dat is wel heel kort door de bocht. Heb je enig idee welke discussies ze uberhaupt voeren in... japan bijvoorbeeld?
Nee, en dat wil ik momenteel zo houden. Ik wens de japanezen veel discussiegenot en als zij vinden dat ik kan bijdragen wil ik nog wel men best doen. Voor de rest 'nee bedankt'.
Net zoals ik geen lessen hoef te trekken uit mogelijke discussies tussen de de diverse Dayak stammen in Borneo, of tussen de blanke regering en Aborigines in Australie.
Op zich allemaal hoogst interessant en veelal intriest, maar in het kader van een polderdiscussie over helmpje afdoen zijn ze niet relevant.

...
En daar gaat het om. Het moet van beide kanten een vrijblijvendheid blijven.
Helemaal goed.
Als de pomp nu eist dat je je helm afdoet, en jij wil dat niet, ga dan ergens anders in plaats van als een gorilla op je borst te trommelen en je gelijk van je af te brullen.
Trouwens al die branieschoppers hier die in dit topic komen brallen dat ze helm-op luidkeels eisen: ik geloof er geen snars van! Wijde muil ja.

Mij zal het aan men reet roesten, ik toon men kop.
Niet omdat de pomp het eist, maar gewoon uit simpele beleefdheid.
 
Het is de helmdiscussie die enkel in NL gevoerd wordt. Niet de helmdiscussie op zich maar wel oorzaak ervan: nl altijd en overal het arrogante gelijk opeisen. QED jouw betoog.
Mwoah, ik denk dat het overgrote deel van de reacties hier aantoont dat het helemaal niet zo'n discussie is... Justice Strike is volgens niet bepaald representatief voor de Nederlandse motorrijder :N
hij is dus belg en kan zeggen dat een discussie als deze omtrent een helm niet bestaat in belgië...
On parle français :}
 
Laatst bewerkt:
En ik zou wel eens willen zien hoe die stoere "ik hou me hellum op" types zouden reageren als ze een collegaatje helemaal overstuur van achter de toonbank moeten plukken ,omdat er iemand zonodig met afgedekt gelaat de winkel binnenkwam . Net zo als die onverlaat van vorige keer.
Ja ja ik weet't ga dan ander werk doen ,maar da's een vak waar je van houd en waar je jaren voor hebt geleerd .
 
Helemaal goed.
Als de pomp nu eist dat je je helm afdoet, en jij wil dat niet, ga dan ergens anders in plaats van als een gorilla op je borst te trommelen en je gelijk van je af te brullen.
Trouwens al die branieschoppers hier die in dit topic komen brallen dat ze helm-op luidkeels eisen: ik geloof er geen snars van! Wijde muil ja.
Mij zal het aan men reet roesten, ik toon men kop.
Niet omdat de pomp het eist, maar gewoon uit simpele beleefdheid.

Waarin een Belg absoluut slimmer en beleefder is dan een aantal Ollanders......

Overigens: mensen die kaartjes hebben gekocht voor een voetbalwedstrijd, dienen te accepteren dat ze bij binnenkomst worden gefouilleerd.
Natuurlijk, als je dat niet wilt, dan mag dat. Maar dan kom je er gewoon niet in.....

Ik zie het helm afzetten net zo. Als je het invoelende vermogen mist waaróm dat wordt gevraagd en alleen je eigen rechten voorop stelt, dan mag dat. Gewoon bij een andere pomp tanken waar de helm niet af hoeft.......
 
En het merkwaardige is, dat dergelijke discussies nergens anders voorkomen dan in NL.
Geen belg fransman duitser engelsman deen amerikaan die het in zen hoofd haalt om het recht van zen helm op te laten aan de kassa wil opeisen.

Dat was mij inderdaad ook al opgevallen.
Des garçons étranges ces Néerlandais. ;)
 
...
Mwoah, ik denk dat het overgrote deel van de reacties hier aantoont dat het helemaal niet zo'n discussie is... Justice Strike is volgens niet bepaald representatief voor de Nederlandse motorrijder :N
...

Justice Strike zou beter moeten weten, ipv als advokaat van de duivel dergelijke betogen vanaf de bank de zaal in te declameren ...
Zijn neiging om er de islam bij te sleuren riekt toch naar aangebrande politiek.

On parle français :}

Hollanders die frans praten *O* avec cheveux dedans
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan