Ik kan nergens vinden dat Esso Synergi geen bio-ethanol bevat. Van BP staat dit bijv duidelijk op de website en ook Shell geeft dit aan op de website.
Verder even gegoogled voor je:
Mail contact Esso:
De Mercedes-Benz W123 in Esso brandstof campagne!
De oude Mercedes-Benz is nog steeds populair! Olie maatschappij ESSO heeft in haar nieuwe brandstof campagne de Mercedes-Benz W123 in vakantie uitvoering de hoofdrol gegeven. Een moo...www.oudebenzclub.nl
Artikel:
Ook online dé motorspeciaalzaak van NL ✅ | MotoPort
Het grootste assortiment in nieuwe motoren, motor occasions, motorkleding, motorhelmen, motor accessoires en motor onderdelen vind je bij MotoPort.motodrive.nl
Normaal gesproken onmogelijk ik heb het in diverse verschillende motoren gebruikt en niet 1 gaf problemen,wat wel kan is dat er waterik heb met mijn vorige fiets eens BP ultimate "moeten" tanken (leeggereden en niets anders voorhanden) en dat duurde precies een 300 meter en daarna nog 400 meter pruttelen en inhouden gevolgd door stilvallen.
aangekomen op locatie (na duwen en vloeken) systematisch de motor nagaan wat het euvel kon zijn.
carburateurs, luchtfilter, ontsteking alles gecheckt en niets maar dan ook niets gevonden.
dan maar starten met remmenreiniger wat resulteerde in direct aanslaan en toeren maken tot de benzine er bij kwam en wederom stilvallen.
dan maar rigoureus de tank leeg zuigen en met een cannetje in de auto van een collega een 5 liter V-power halen.
het raad zich al, draaien als een malle.
ik tank nooit weer die ultimate scheizz bij BP, ook niet met de nieuwe fiets (die ook al 32 jaar oud is).
reden onbekend, resultaat des te meer.
Ik denk dat je gelijk heb,ik heb namelijk ook een keer die fout gemaakt met mijn RD500Diesel getankt. Gegarandeerd. Hebben van BP ook een speciale dieselsoort
Het is BP zelf die zegt dat er een gedeelte achterblijft in de tankwagen,dus wie heeft er nou gelijk.Buiten dat verdampt ethanol gewoon en zodra de tank weer geladen wordt, verdwijnt het via de ontluchting weer in de opslagtank.
Dat is een optie die je niet bewust kiest, die valt onder de categorie nood breekt wet want als het erop aan komt dan is slechte brandstof altijd beter dan geen brandstof tenzij je toe bent aan een flinke workout.Ik mis de keuze
* Net wat voorradig of aanwezig is...
vooral in kleine gehuchten waar ze een diesel en benzinepomp onbemand hebben, heb je in Frankrijk niet altijd de keuze
Het is BP zelf die zegt dat er een gedeelte achterblijft in de tankwagen,dus wie heeft er nou gelijk.
Ik tank de laatste rit voor de winter geen 102 voor het octaangetal maar omdat er geen ethanol in zit. Maar nu ik lees dat er in v-power ook geen ethanol zit ga ik dat tanken.102 is een gimmick, leuk voor echte performance voertuigen en dan moet je eerder gaan denken aan auto's zoals Lamborghini en Ferrari dan motoren.
Misschien fietsen zoals de Ducati Panigale of de BMW R1000RR maar voor de gemiddelde motor zinloos en inderdaad leuk voor een lange winterstop maar ook daarvoor voldoet een V-power o.i.d. ook prima.
Voor dagelijks gebruik is voor elke motor die niet specifiek een 98 voorschrijft (ik dacht dat BMW dat heeft) een 95 E5 ruim voldoende zolang je maar een degelijk merk tankt en zoveel mogelijk bij 1 merk blijft. Als je merken door elkaar tankt doe dat dan wel als je echt moet tanken en niet steeds een halve tank volgooien "omdat je toch stilstaat bij een pomp" want de verschillende additieven die een merk gebruikt ga je dan mengen en dan werken die ineens averechts.
Ik heb een ZXR750 H1 gehad ('89) en die heeft altijd 95 gekregen. Deze heb ik ik weggedaan met 115k op de teller en reed nog probleemloos, alleen had hij wat moeite na stilstand wat de reden is dat ik 'm heb weggedaan want ik wilde hem erbij houden.
E10 is troep. Als je motor er voor geschikt is dan zal er dan geen schade komen door het percentage ethanol maar de calorische waarde ervan is een stuk lager dus je haalt er minder kilometers mee en volgens mij krijg je ook steeds meer water in de tank door condensatie maar dat laatste is een vermoeden die ik heb en geen wetenschap (althans niet voor mij).
Waar is eigenlijk 100% ethanol te koop? Buiten Brazilië... Hoewel ik niet weet of t daar 100% is. Komt van suikerriet.
96% is het maximale wat er te distilleren is.Ethanol, ook wel ethylalcohol, en met structuurformule C2H5OH, is alcohol.
Verkrijgbaar bij de slijterij of apotheek. In Oost-Europa vaak belast met accijns verkocht als 'spiritus'. In die landen is de voor de consumptie geschikte fles verzegeld met een 'rektyfikowany' zegel. Niet te verwarren met de bij ons bekende schoonmaakspiritus, gedenatureerd (=ongeschikt gemaakt voor consumptie) met methanol. Levensgevaarlijk.
100% weet ik niet, maar 96% is zeker te koop.
isopropanol is 99,9 % verkrijgbaar, maar is niet drinkbaar96% is het maximale wat er te distilleren is.
Wellicht dat er nog met wat speciale processen een hoger percentage te halen is.
Maar dat s mij onbekend.
Diesel getankt. Gegarandeerd. Hebben van BP ook een speciale dieselsoort