Gehalte bio-ethanol in Euro95 E10 en Euro98 E5

Ik tank:

  • Euro 95 (E5/E10)

    Stemmen: 89 33,0%
  • Euro 98 (E5)

    Stemmen: 81 30,0%
  • Euro 95/97/98/102 (zonder bio-ethanol)

    Stemmen: 57 21,1%
  • Overig

    Stemmen: 3 1,1%
  • Euro 95 E5 (maximaal 5%)

    Stemmen: 40 14,8%

  • Totaal aantal stemmers
    270
Daar heb je 't dus!!!!

Meerdere keren werd gemeld, ook hier op MF, dat Shell V-power geen ethanol zou bevatten.
Ik heb op de site van Shell gekeken. Maar NERGENS kunnen lezen dat er geen ethanol in zou zitten.
(ik laat me graag corrigeren met de goede pagina om de Shell-site!)

Tot nu tankte ik altijd Firezone Competition 102 als ik niet die ETHANOL-BAGGER in mijn tank wilde.
Helaas is Firezone gestopt/ moeten stoppen met 102 vanwege nu nog meer bagger met E10.
Shell of geen-Shell, ik wil die zooi NIET in mijn tank!

Voorlopig zal ik het dan maar moeten doen met BP Ultimate.
En als het hier in NL nog moeilijker wordt, dan maar naar Dld (met een grote jerrycan) voor Aral ethanol-vrij.
Er heeft iemand in 1 van de vele Ethanol topics Shell v power getest en er zit geen Ethanol in,
geloof je niemand dan kan je dat makkelijk zelf testen,
 
Het gaat mij niet om het wel of niet willen geloven.

Tuurlijk zou je dat zelf kunnen testen. Maar daar heb ik helemaal geen zin aan!
Waarom meldt Shell dat dan niet bij V-Power prominent?
Zal marketing-technisch wel niet goed liggen. Shell is bang voor het (toch al niet beste) milieu-imago?

Want die Groen-Linksen van deze wereld blazen het gelijk op als Shell (duidelijk) vermeldt dat benzine ethanol-vrij geleverd wordt.
 
Het gaat mij niet om het wel of niet willen geloven.

Tuurlijk zou je dat zelf kunnen testen. Maar daar heb ik helemaal geen zin aan!
Waarom meldt Shell dat dan niet bij V-Power prominent?
Zal marketing-technisch wel niet goed liggen. Shell is bang voor het (toch al niet beste) milieu-imago?

Want die Groen-Linksen van deze wereld blazen het gelijk op als Shell (duidelijk) vermeldt dat benzine ethanol-vrij geleverd wordt.
Tja de duistere wereld van de fabrikanten,ze zijn allemaal helemaal niet zo happig om consumenten te vertellen wat er in hun producten zit,
probeer er maar eens achter te komen wat ze allemaal voor meuk in hun benzine of olie producten proppen verder dan wat summiere
informatie kom je niet.Kijk oa naar de programma's van de keuringsdienst van waarde of Kassa,we worden bedonderd of op zijn minst
voorgelogen waar we bijstaan,het is eerder regel dan uitzondering.
 
T

Tsja, een tankwagen met 20.000 Liter aan boord en dan blijft er mss 2 Liter E10 achter? Dat is dan 0.01% volume en daarmee (het is E10) 0.001% ethanol.
Dat wordt dan in mijn 20L-benzinetank van de motor ca 0.02ml. Da's een druppie.................Dus gewoon nada-noppes-nix!!

Ik ga er niet van wakker liggen.....................:z:z:z

Ligt een beetje aan het type tankwagen, maar het restant wat achterblijft te verwaarlozen.
Brandstofwagens worden daarom ook niet gereinigd als ze leeg zijn.
Ik rij op zo'n ding en over het algemeen los ik net zoveel uit als dat ik geladen heb.
 
Laatst bewerkt:
Tamoil geeft aan op hun website dat er geen ethanol is toegevoegd aan hun Superplus 98

Dus wat je zegt klopt al niet (meer).
Ik laat me hier graag corrigeren.
Al is het alleen maar om beter te weten waar en wat je wel kan tanken.
Maar zoals als ik het lees in het product blad is het niet ethanol vrij.
Knipsel.JPG
 
Laatst bewerkt:
Ik laat me hier graag corrigeren.
Al is het alleen maar om beter te weten waar en wat je wel kan tanken.
Maar zoals als ik het lees in het product blad is het niet ethanol vrij.
Bekijk bijlage 1439490
Als ik het heel snel bekijk zijn dat gewoon de specs van de EN228 norm. Die max 5% kan dus ook 0 zijn (ik zeg niet dat dat bij Tamoil zo is, ik heb 't spul niet geproefd).
 
Ik heb d'r net een halve liter van gedronken en ben tot de conclusie gekomen dat het zwaar op de maag ligt. Of er ethanol in zit weet ik niet.
 
Ik heb d'r net een halve liter van gedronken en ben tot de conclusie gekomen dat het zwaar op de maag ligt. Of er ethanol in zit weet ik niet.

Straks ff een dikke scheet laten en goed ruiken.
Als het naar bloemetjes ruikt , dat is de ethanol.
 
Doe eens, en laat het ons weten, mag ook met een filmpje.
Probeer het zelf, ik kom nooit bij Tamoil.

De rest die werkt: pak een glazen potje, en giet er wat van dat spul in. Dan ongeveer een kwart kraanwater toevoegen en schudden. Dan wegzetten. is na korte tijd het water (op de bodem) helder: geen ethanol. Wittige waas: wel ethanol.
 
Oeh een E0 sticker, ik had begrepen dat dat niet kan / bestaat. Die hebben ze dus zelf geknutseld. Ze waren de opmerkingen en vragen kennelijk zat. :+
 
Ik gooi gewoon 95 in m'n hele 2 wielerpark.
Aprilia RX 50 (met een scheutje 2T dan), 990 Adventure 2007, F650 1998 (in DE veel E10 er mee getankt), Versys 300 2017, EXC520 2001, Intruder 800 1992.
Geen van allen opgeloste pakkingen, tanken of andere klachten gehad.
 
Hoe zit het met Shell 98? ook geen bio-ethanol?
Dan heb je wat hierboven allemaal staat niet goed gelezen.
Alle benzines van Shell hebben in eerste aanleg ethanol. Althans, als je niet gaat graven op hun site.
Pas bij verder zoeken blijkt V-Power dat niet te hebben. (ergens in de kantlijn wordt pas duidelijk, ipv dat ze dat ronduit communiceren)
Maar dat is iets wat Shell de Nederlanders wellicht liever niet laat weten, bang als ze zijn voor die Groen-Links-jongens.

Dus bij deze: Shell V-power heeft geen ethanol !!
Da's fijn voor alle motor-carb-rijders en auto-klassiekers.
 
Dan heb je wat hierboven allemaal staat niet goed gelezen.
Daar heb je heel veel gelijk in, net als dat ik wat over banden moet weten gewoon een vraag stel en geen 20.000 posts in 7 alles over bandentopics ga zitten doorworstelen heb ik geen 120 posts in dit topic uitgeplozen om na één vraag al antwoord te hebben, Thanks anyway, want omdat hier en daar wat motorfiesen van mij wat lekkerderder schijnen (!!) te lopen op V-Power ben ik dat gaan tanken...
 
Het is zo jammer..........................
De linkse drammers drukken ons nu E10 door de strot, en de oliemij zet ons in de kou.

Ik tankte altijd Firezone Competition 102. :t
Ik heb een keer met ze gebeld over bio-ethanol. Antwoord was dat 102 werd 'uitgefaseeerd' ivm met invoering E10 (naast E5) :X :X
Mijn optie is nu om BP ultimate te gaan tanken. (ook zonder ethanol) Deze pomp is voor mij dichtste bij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan