Gehoortest na +/- 400000 km zonder oordoppen

Waarschuwing dat ie ouder wordt bedoel je :+ hogere tonen zijn op je 49ste uiteraard onder het gemiddelde aangezien je die gewoon kwijtraakt naar mate je ouder wordt... niks geks aan.. :) Zou het eerder gek vinden als ze boven gemiddeld waren op die leeftijd :')
Nee, onder het gemiddelde voor de leeftijd.

Dat had ik ook een paar jaar geleden; nu heb ik een nare piep als het stil is (gelukkig nog niet zo erg).
 
Met het mooie weer heb ik in mijn helm alle ventilatie openstaan en dan is een kort ritje van een paar km al voldoende om mij een piep te bezorgen. Ik gebruik de alpine plugs met groen filter maar ga binnenkort toch voor de op maat gemaakte. Iets teveel mensen in mijn omgeving met tinitus.

Discussie als in dit topic heb ik ook af en toe met vrienden als het gaat om muziekfestivals. Daar draag ik ook gehoorbescherming en het valt me op dat op bijv. Lowlands (kut, voor dit jaar geen kaart) steeds meer mensen doppen dragen. Die discussies gaan precies als hier: je wil de muziek toch horen, ik ga al jaren naar festivals, nergens last van.. en ondertussen hoor ik met doppen de muziek beter dan zij zonder (ik kan de tekst vaak wel verstaan).
 
ik rijd soms lange stukken snelweg met oordoppen in, en dat blijf ook zeker doen. Hopende dat mijn gehoor net zo goed blijft als dat van TS :]

:^

Op kleine stukjes doe ik ze niet altijd in, maar vooral langere stukken snelweg altijd, vind zonder dan gewoon irritant
 
ha leuk joh...ook ik heb vorige week na meer dan 1 miljoenkliks op de motor
eens mijn gehoor laten testen..
want ik dacht na 32 jaar.....zal het wel minder zijn he :Y
en verrek zeg niks mis mee :? had ik niet gedacht dus :N
ben 51 en heb het gehoor van iemand van 53 normaal dus *O*
ga ik snel nog even lawaai schoppen op de fiets :+
 
Zoals beloofd: hier de uitdraai van de gehoortest: (met hulp van een MF-Oost-forummer)
full
 
goed mijn laatste bijdrage aan dit topic. |(
ik rook niet,drink geen bier,en nagenoeg geen andere alcoholische dranken.
maar op een treffen of andere gelegenheden val ik er niemand lastig om.
ook niet als naast mij alweer een peuk opgestookt moet worden.
en als de persoon terugkomt met een blad met bier voor de hele tafel en niet mijn appelsapje, zeik ik ook niet tegen de goede man.
vind dit onderwerpen die echt wel besproken mogen worden hoor.
maar dat belerende toontje, als je er anders over denkt.
om vervolgens naar de koelkast te lopen voor weer een bier. :?
ik ben liever doof, dan te moeten leven in de wetenschap, in een dronken rit iemand aangereden te hebben,met voor die, alle gevolgen van dien.
een veel nuttigere discussie. })
 
Met het mooie weer heb ik in mijn helm alle ventilatie openstaan en dan is een kort ritje van een paar km al voldoende om mij een piep te bezorgen. Ik gebruik de alpine plugs met groen filter maar ga binnenkort toch voor de op maat gemaakte. Iets teveel mensen in mijn omgeving met tinitus.

Discussie als in dit topic heb ik ook af en toe met vrienden als het gaat om muziekfestivals. Daar draag ik ook gehoorbescherming en het valt me op dat op bijv. Lowlands (kut, voor dit jaar geen kaart) steeds meer mensen doppen dragen. Die discussies gaan precies als hier: je wil de muziek toch horen, ik ga al jaren naar festivals, nergens last van.. en ondertussen hoor ik met doppen de muziek beter dan zij zonder (ik kan de tekst vaak wel verstaan).
Ik heb als fotograaf op festivals rondgelopen, ook altijd met oordoppen in. En je hoort alles prima, vooral omdat de bas flink verzwakt wordt en, in mijn beleving, dan beter met de rest mengt. Vooral doppen met filters zijn dan handig, dan kan je ook nog met anderen praten. Moet je er alleen wel aan denken om te schreeuwen als de ander geen doppen heeft ;)
 
Dit moeten wij jaarlijks laten doen op het werk.
Daarom rijd ik altijd met oordoppen in, prive en op het werk.

Maar tot op heden nog maar 1 keer geweest. :N
 
Terug
Bovenaan Onderaan