Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
het interesseert je niks maar je bent wel benieuwt , quatsch dat is het !
Ik lijk ook bijzonder gevoelige oren te hebben. Laatst na twee uur in de auto op 120 km/u ook suizende oren gehad. En die auto is nog geen jaar oud (maar het blijft een Skoda).
Heb jij nu dan een goede oplossing hiervoor gevonden? Ik vind namelijk zelfs met otoplastieken de situatie nog niet wenselijk (maar misschien dat de systeemhelm daar een rol in speelt).
Ik heb mijn Marushin potje ingeruild op een Rroarr. De nieuwe dempt de rijwind herrie de helft beter, als ik er doppen bij doe hoor ik helemaal niks meer. Dus wellicht speelt de kwaliteit van de helm een grotere rol dan de dopjes?
Wie zegt dat bij snelheid X geluidsbelasting X hoort? Waar baseert men deze gegevens op? Zeker met alle ventilatiesystemen die tegenwoordig zo goed ventileren en veel extra herrie maken..
Je hebt het over een potje vs een fatsoenlijke helm? In dat geval zou ik niet al te veel conclusies trekken met betrekking tot kwaliteit en geluidsniveauIk heb mijn Marushin potje ingeruild op een Rroarr. De nieuwe dempt de rijwind herrie de helft beter, als ik er doppen bij doe hoor ik helemaal niks meer. Dus wellicht speelt de kwaliteit van de helm een grotere rol dan de dopjes?
Wie zegt dat bij snelheid X geluidsbelasting X hoort? Waar baseert men deze gegevens op? Zeker met alle ventilatiesystemen die tegenwoordig zo goed ventileren en veel extra herrie maken..
@Little dutch; wat voor demping heb je dan met je otoplastieken. Ik heb namelijk 25db en dat dempt prima zonder dat het afsluit (om nog maar eens even een discussiepuntje op te graven)
Ligt heel erg aan de bril. De mijne heeft rechte pootjes, die zet ik zo op/af als ik m'n helm op heb.Van de site van Exinore gehaald:
125 250 500 1000 2000 4000 8000
22,6 24,5 25,2 29,1 31,2 35,0 30,6
Zou meer dan voldoende moeten zijn, maar ja, ik heb nog steeds klachten.
Misschien dan toch maar aan de integraalhelm, is alleen wat minder prettig met bril.
Je hebt het over een potje vs een fatsoenlijke helm? In dat geval zou ik niet al te veel conclusies trekken met betrekking tot kwaliteit en geluidsniveau
Van wat ik heb gezien van mensen die naar een dure helm zijn overgestapt na hun eerste goedkope integraal is dat zij het windgeruis dan wel als minder ervaren, maar niet zodanig dat ze geen dopjes meer nodig hebben. Een stel op maat gemaakte doppen + een budget integraal lijkt mij dan ook een betere investering dan een topkwaliteit helm, zeker wat betreft je oren.
posten dat je oren goed zijn is geen bewijs.
Wat een reacties mensen ! Ik heb dus inderdaad de uitdraai meegekregen, gescanned en geprobeerd hem bij mijn topic te plaatsen, en jaja dan merk je dat leeftijd meespeeld, want niet gelukt. Ik zal het met (enige hulp) later nog eens proberen.
Wat een reacties mensen ! Ik heb dus inderdaad de uitdraai meegekregen, gescanned en geprobeerd hem bij mijn topic te plaatsen, en jaja dan merk je dat leeftijd meespeeld, want niet gelukt. Ik zal het met (enige hulp) later nog eens proberen.
Ben ook benieuwd naar waar jij veel rijd en met welke snelheid.
Aangezien (Wettelijk) boven 80db je oren beschermt moeten worden... Das rond de 90km per uur en alles daar boven....
Dit idd
Waar kun je ergens een andere gehoortest doen die niet met van die piepjes werkt?
Want mn moeder komt ook 'goed' uit die gehoortest met die piepjes,
maar met 'dagelijkse omgang' zoals praten/tv kijken/telefoon verstaat ze dingen heel slecht.
Overigens heb ik het zelf wel moeilijk met verstaan in ruimtes met veel omgevingsgeluid,
ondanks dat ik pas 24 ben, maar wel altijd met gehoorbescherming heb gereden (en nu ook Schuberth S1pro sinds 1 jaar) en geen concertbezoeker ben geweest.
Dat je hoge tonen minder zijn dan gemiddeld is wel een waarschuwing die je niet moet negeren.
Ik kan begrijpen dat je deze vraag steld, en ik heb er ook veel over nagedacht. Ik heb de eerste 11 jaar tot 1991, alleen motor gereden, ondanks een autorijbewijs (geen auto dus), in weer en wind. Toch ook veel autosnelweg, vooral in mijn dienstjaren (1982/83) grote afstanden afgelegd toen. De laatste 10 jaar rij ik vooral B-wegen, maar ook veel in Duitsland (woon aan de grens) waar ik toch 100/120 ga. Trouwens, voor het motorrijden heb ik ook nog 2 jaar brommer gereden....
nee!En hoe is het in een kamer vol pratende mensen/geroezemoes? Kun je dan nog makkelijk gesprekken volgen?
Zo'n test van hoge en lage tonen is volgens mij net zoiets als in theorie motor kunnen rijden maar het in de praktijk erg moeilijk vinden.
arbeidsongeschiktenmaar even serieus. ik ben nog op zoek naar ca 1000 bouwvakkers, helm dragend, veiligheidsschoenen dragend, overal aanhebbend, oordbescherming,handschoenen, gekleurd hesje, harnas(valbescherming)aangeklikt, spouwmes en beschermkap op de zaagmachine gebruikende vakmensen.
die wil ik dan ook per direct op mijn bouwplaats hebben.
kan ik eindelijk weer eens aan mijn werk als uitvoerder, in plaats 90% van de dag te moeten besteden als oppas moeder voor verwende niet luisterend ????????????????? ja hoe noem je dat volk?
Klopt als een bus! En wie zegt dat de test van Beter Horen de ultieme test is? KNO-artsen zijn niet zo happig op deze organisatie...En hoe is het in een kamer vol pratende mensen/geroezemoes? Kun je dan nog makkelijk gesprekken volgen?
Zo'n test van hoge en lage tonen is volgens mij net zoiets als in theorie motor kunnen rijden maar het in de praktijk erg moeilijk vinden.
in ieder geval siert het jou dat je er op terugkomt.
Klopt als een bus! En wie zegt dat de test van Beter Horen de ultieme test is? KNO-artsen zijn niet zo happig op deze organisatie...
Je hebt gewoon geluk dat je zo'n goed gehoor hebt, bij andere mensen (met dezelfde geluidsbelasting) krijg je weer andere uitslagen. Iedereen is verschillend.