Gehoortest na +/- 400000 km zonder oordoppen

Ik lijk ook bijzonder gevoelige oren te hebben. Laatst na twee uur in de auto op 120 km/u ook suizende oren gehad. En die auto is nog geen jaar oud (maar het blijft een Skoda).

Heb jij nu dan een goede oplossing hiervoor gevonden? Ik vind namelijk zelfs met otoplastieken de situatie nog niet wenselijk (maar misschien dat de systeemhelm daar een rol in speelt).

helm doet heel veel, ik heb echt een slecht dempende helm

ik rij met deze, zijn niet de beste volgens testen
concept-earplugs.jpg


de goedkoopste oordoppen zijn eigenlijk op 1 na de beste, maar wel het lastigste om erin te proppen
Web-Ear-Plugs.jpg


de beste zijn op maat gemaakte
 
Geniaal dat sommige mensen nog steeds denken dat gehoorbeschadiging toch een natuurlijk iets is en het helemaal niet nodig is om oordoppen te gebruiken. Het is ook allemaal je eigen verantwoordelijkheid, dus so be it.. In ieder geval goed dat de Guzziking nu toch om is *O*
:W

@Little dutch; wat voor demping heb je dan met je otoplastieken. Ik heb namelijk 25db en dat dempt prima zonder dat het afsluit (om nog maar eens even een discussiepuntje op te graven)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn Marushin potje ingeruild op een Rroarr. De nieuwe dempt de rijwind herrie de helft beter, als ik er doppen bij doe hoor ik helemaal niks meer. Dus wellicht speelt de kwaliteit van de helm een grotere rol dan de dopjes?

Wie zegt dat bij snelheid X geluidsbelasting X hoort? Waar baseert men deze gegevens op? Zeker met alle ventilatiesystemen die tegenwoordig zo goed ventileren en veel extra herrie maken..
 
Ik heb mijn Marushin potje ingeruild op een Rroarr. De nieuwe dempt de rijwind herrie de helft beter, als ik er doppen bij doe hoor ik helemaal niks meer. Dus wellicht speelt de kwaliteit van de helm een grotere rol dan de dopjes?

Wie zegt dat bij snelheid X geluidsbelasting X hoort? Waar baseert men deze gegevens op? Zeker met alle ventilatiesystemen die tegenwoordig zo goed ventileren en veel extra herrie maken..


Er zullen zeker meer factoren mee spelen, zoals helm ventilatie etc...

Maar dat de geluidsbelasting omhoog gaat als de snelheid omhoog gaat lijkt me duidelijk... Zie het meer als een richtlijn....


overigens geeft een potje niet nog meer kabaal (nog nooit zon ding op mijn hoofd gehad vandaar de vraag)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn Marushin potje ingeruild op een Rroarr. De nieuwe dempt de rijwind herrie de helft beter, als ik er doppen bij doe hoor ik helemaal niks meer. Dus wellicht speelt de kwaliteit van de helm een grotere rol dan de dopjes?

Wie zegt dat bij snelheid X geluidsbelasting X hoort? Waar baseert men deze gegevens op? Zeker met alle ventilatiesystemen die tegenwoordig zo goed ventileren en veel extra herrie maken..
Je hebt het over een potje vs een fatsoenlijke helm? In dat geval zou ik niet al te veel conclusies trekken met betrekking tot kwaliteit en geluidsniveau :z

Van wat ik heb gezien van mensen die naar een dure helm zijn overgestapt na hun eerste goedkope integraal is dat zij het windgeruis dan wel als minder ervaren, maar niet zodanig dat ze geen dopjes meer nodig hebben. Een stel op maat gemaakte doppen + een budget integraal lijkt mij dan ook een betere investering dan een topkwaliteit helm, zeker wat betreft je oren.
 
Laatst bewerkt:
@Little dutch; wat voor demping heb je dan met je otoplastieken. Ik heb namelijk 25db en dat dempt prima zonder dat het afsluit (om nog maar eens even een discussiepuntje op te graven)

Van de site van Exinore gehaald:
125 250 500 1000 2000 4000 8000
22,6 24,5 25,2 29,1 31,2 35,0 30,6

Zou meer dan voldoende moeten zijn, maar ja, ik heb nog steeds klachten.

Misschien dan toch maar aan de integraalhelm, is alleen wat minder prettig met bril.
 
Van de site van Exinore gehaald:
125 250 500 1000 2000 4000 8000
22,6 24,5 25,2 29,1 31,2 35,0 30,6

Zou meer dan voldoende moeten zijn, maar ja, ik heb nog steeds klachten.

Misschien dan toch maar aan de integraalhelm, is alleen wat minder prettig met bril.
Ligt heel erg aan de bril. De mijne heeft rechte pootjes, die zet ik zo op/af als ik m'n helm op heb.
 
Je hebt het over een potje vs een fatsoenlijke helm? In dat geval zou ik niet al te veel conclusies trekken met betrekking tot kwaliteit en geluidsniveau :z

Van wat ik heb gezien van mensen die naar een dure helm zijn overgestapt na hun eerste goedkope integraal is dat zij het windgeruis dan wel als minder ervaren, maar niet zodanig dat ze geen dopjes meer nodig hebben. Een stel op maat gemaakte doppen + een budget integraal lijkt mij dan ook een betere investering dan een topkwaliteit helm, zeker wat betreft je oren.

Daar zit wat in, al ik heb ik wel het idee dat de meeste helm fabrikanten er wat jet-helmen betreft met de pet naar gooien. Zo van "die wordt toch maar eens per jaar door moeder de vrouw gedragen". Daardoor is de kwaliteit heel erg wisselend.

Een Davida jet is stiller dan een betaalbare integraal (maar kost €370,-:$ ).
 
posten dat je oren goed zijn is geen bewijs. :N

Wat een reacties mensen ! Ik heb dus inderdaad de uitdraai meegekregen, gescanned en geprobeerd hem bij mijn topic te plaatsen, en jaja dan merk je dat leeftijd meespeeld, want niet gelukt. Ik zal het met (enige hulp) later nog eens proberen.
 
Wat een reacties mensen ! Ik heb dus inderdaad de uitdraai meegekregen, gescanned en geprobeerd hem bij mijn topic te plaatsen, en jaja dan merk je dat leeftijd meespeeld, want niet gelukt. Ik zal het met (enige hulp) later nog eens proberen.

Haha, bij je motorpapieren stoppen en zeggen dat je op een uitdraai rijdt _O- (25KW humor-dinsdag namiddag-mooiweerbuiten-humor)
 
Wat een reacties mensen ! Ik heb dus inderdaad de uitdraai meegekregen, gescanned en geprobeerd hem bij mijn topic te plaatsen, en jaja dan merk je dat leeftijd meespeeld, want niet gelukt. Ik zal het met (enige hulp) later nog eens proberen.

in ieder geval siert het jou dat je er op terugkomt.
 
Ben ook benieuwd naar waar jij veel rijd en met welke snelheid.
Aangezien (Wettelijk) boven 80db je oren beschermt moeten worden... Das rond de 90km per uur en alles daar boven....

Ik kan begrijpen dat je deze vraag steld, en ik heb er ook veel over nagedacht. Ik heb de eerste 11 jaar tot 1991, alleen motor gereden, ondanks een autorijbewijs (geen auto dus), in weer en wind. Toch ook veel autosnelweg, vooral in mijn dienstjaren (1982/83) grote afstanden afgelegd toen. De laatste 10 jaar rij ik vooral B-wegen, maar ook veel in Duitsland (woon aan de grens) waar ik toch 100/120 ga. Trouwens, voor het motorrijden heb ik ook nog 2 jaar brommer gereden....
 
Dit idd

Waar kun je ergens een andere gehoortest doen die niet met van die piepjes werkt?

Want mn moeder komt ook 'goed' uit die gehoortest met die piepjes,
maar met 'dagelijkse omgang' zoals praten/tv kijken/telefoon verstaat ze dingen heel slecht.

Overigens heb ik het zelf wel moeilijk met verstaan in ruimtes met veel omgevingsgeluid,
ondanks dat ik pas 24 ben, maar wel altijd met gehoorbescherming heb gereden (en nu ook Schuberth S1pro sinds 1 jaar) en geen concertbezoeker ben geweest. :X

Ik gaf al in de TS aan dat ik, en anderen, er niets van merken dat mijn gehoor minder zou zijn geworden. Ik heb de wijsheid echt niet in pacht, maar waar jullie het over hebben snap ik precies. Mijn vader, heeft zoals zoveel tukkers, in de textielindustrie gewerkt als wever (ong 1938 tot ong 1958 in oorverdovend lawaai) zonder gehoorbescherming. Die had dus wel de symptomen die jullie beschrijven, en kon in drukke ruimtes gesprekken niet meer volgen.
 
Dat je hoge tonen minder zijn dan gemiddeld is wel een waarschuwing die je niet moet negeren.

Waarschuwing dat ie ouder wordt bedoel je :+ hogere tonen zijn op je 49ste uiteraard onder het gemiddelde aangezien je die gewoon kwijtraakt naar mate je ouder wordt... niks geks aan.. :) Zou het eerder gek vinden als ze boven gemiddeld waren op die leeftijd :')
 
Laatst bewerkt:
Ik kan begrijpen dat je deze vraag steld, en ik heb er ook veel over nagedacht. Ik heb de eerste 11 jaar tot 1991, alleen motor gereden, ondanks een autorijbewijs (geen auto dus), in weer en wind. Toch ook veel autosnelweg, vooral in mijn dienstjaren (1982/83) grote afstanden afgelegd toen. De laatste 10 jaar rij ik vooral B-wegen, maar ook veel in Duitsland (woon aan de grens) waar ik toch 100/120 ga. Trouwens, voor het motorrijden heb ik ook nog 2 jaar brommer gereden....


Ah, een beetje van alles dus,...
 
Laatst bewerkt:
En hoe is het in een kamer vol pratende mensen/geroezemoes? Kun je dan nog makkelijk gesprekken volgen?
Zo'n test van hoge en lage tonen is volgens mij net zoiets als in theorie motor kunnen rijden maar het in de praktijk erg moeilijk vinden.
nee!
daar versta ik niets van.
alleen als ik mijn ogen sluit hoor ik het gesprek aan de andere kant van de zaal, over dat ik nog geen oordoppen draag!
of ligt dit aan mijn bril die ik al 10 jaar niet heb laten aanpassen? :W
 
maar even serieus. ik ben nog op zoek naar ca 1000 bouwvakkers, helm dragend, veiligheidsschoenen dragend, overal aanhebbend, oordbescherming,handschoenen, gekleurd hesje, harnas(valbescherming)aangeklikt, spouwmes en beschermkap op de zaagmachine gebruikende vakmensen.
die wil ik dan ook per direct op mijn bouwplaats hebben.
kan ik eindelijk weer eens aan mijn werk als uitvoerder, in plaats 90% van de dag te moeten besteden als oppas moeder voor verwende niet luisterend ????????????????? ja hoe noem je dat volk?
 
maar even serieus. ik ben nog op zoek naar ca 1000 bouwvakkers, helm dragend, veiligheidsschoenen dragend, overal aanhebbend, oordbescherming,handschoenen, gekleurd hesje, harnas(valbescherming)aangeklikt, spouwmes en beschermkap op de zaagmachine gebruikende vakmensen.
die wil ik dan ook per direct op mijn bouwplaats hebben.
kan ik eindelijk weer eens aan mijn werk als uitvoerder, in plaats 90% van de dag te moeten besteden als oppas moeder voor verwende niet luisterend ????????????????? ja hoe noem je dat volk?
arbeidsongeschikten
 
Sja, sommigen hebben blijkbaar mazzel met hun gehoor. Zelf heb ik na 30 jaar motorrijden, waarvan 15 zonder doppen, een permanente piep in beide oren. Waanzinnig irritant. Gesprekken in rumoerige ruimtes kan ik ook allang niet meer volgen. Ik zou geen risico nemen en gewoon altijd doppen in doen.
 
En hoe is het in een kamer vol pratende mensen/geroezemoes? Kun je dan nog makkelijk gesprekken volgen?
Zo'n test van hoge en lage tonen is volgens mij net zoiets als in theorie motor kunnen rijden maar het in de praktijk erg moeilijk vinden.
Klopt als een bus! En wie zegt dat de test van Beter Horen de ultieme test is? KNO-artsen zijn niet zo happig op deze organisatie... :N

Je hebt gewoon geluk dat je zo'n goed gehoor hebt, bij andere mensen (met dezelfde geluidsbelasting) krijg je weer andere uitslagen. Iedereen is verschillend.
 
Klopt als een bus! En wie zegt dat de test van Beter Horen de ultieme test is? KNO-artsen zijn niet zo happig op deze organisatie... :N

Je hebt gewoon geluk dat je zo'n goed gehoor hebt, bij andere mensen (met dezelfde geluidsbelasting) krijg je weer andere uitslagen. Iedereen is verschillend.

Klopt, dat laatste zeg ik ook in de TS. Volgens MF-oost, en wat ik hier en in mijn vorige topic heb gelezen zijn de Alpine niet slecht (en voordelig).
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan