GELUKKIG. Ze hebben er weer 1

Ik vind dat de politie zo iemand zwaar zou moeten kunnen bestraffen. Maar ook degene die veel te hard door woonwijken rijdt. Ook vind ik dat het neerschieten
van een op heterdaad betrapte dief mag. Sterker nog het zou verplicht moeten worden. Gewoon iedereen een geladen wapen op het nachtkastje.

Gelukkig worden er dan ook nooit verkeerde mensen mee neergeschoten, he.

Zoals broertje die per ongeluk zusje overhoop knalt. Of pappa, die de stiekum van huis gesneakte en voor dief aangeziene dochter neerschiet.

Geweldig idee :X
 
Straffen?

Laat hun zich ook maar eens een paar jaar het schompes werken, en van de zuurverdiende euro'tjes iets kopen. En dan laten jatten.

Ach, zal hem wel niet overkomen. Een zakkenroller herken je ook aan de portemonee aan een schakelketting...
 
Politie straft niet.

Dat is voor Justitie.
Ok here i stand before you corrected, my bad, my wrong, my fault.
so please excuse me for an honest misswrite.

Maar de strekking van m'n verhaaltje is je niet ontgaan

hoop ik.




Gelukkig worden er dan ook nooit verkeerde mensen mee neergeschoten, he.

Zoals broertje die per ongeluk zusje overhoop knalt. Of pappa, die de stiekum van huis gesneakte en voor dief aangeziene dochter neerschiet.

Geweldig idee :X


Als je nu doorleest en de diepere gedachte achter mijn schrijven vind, versterkt met het versje dat ik heb geleend uit een oud neerlandsch liedje. Dan mijn vriend zul je het cynisme kunnen waarderen.

Wapens zijn gellukkig geen gemeengoed en zijn er in dit land allerlei voorwaarden en regels voor het in eigendom houden van schiettuig. Deze regels mits goed gevolgd zullen het on mogelijk maken dat kinderen bij de wapens kunnen. Laatsataan dat junior bij de patronen kan.
Dat het in amerika wel kan ligt daar aan dat zij geladen wapens gewoon in een of andere la hebben liggen.

De pappa in kwestie zal voor het overhalen van de trekker in iedergeval niet eerst zichzelf ervan hebben vergewist dat het om een inbreker ging. Hij zal uit angst de trekker hebben overgehaald. Hij zal moeten leven met deze verschrikkelijke fout die hij zelf heeft gemaakt.

Toch hoop ik dat de motordief iets ergs gebeurd, een vaste baan zonder uitzicht op promotie met colegae die hem niet kunnen uitstaan. En dat hij zichzelf verneukt op een of ander viswijf met grote en sterke amerikaanse broers die het wapenbezit niet zo nauw nemen.


ofzo.
 
Als je nu doorleest en de diepere gedachte achter mijn schrijven vind, versterkt met het versje dat ik heb geleend uit een oud neerlandsch liedje. Dan mijn vriend zul je het cynisme kunnen waarderen.

Hoe kan ik het nu waarderen, als ik nog steeds niet snap wat je nou precies bedoelt :?

Zal wel aan mij liggen. Maar wat smilie gebruik hier en daar in je posten zou het voor simpele zielen als mij wel wat makkelijker maken. :Y
 
[moraalriddermodes]
Punt 1:
Wie zegt dat hij het vaker heeft gedaan? jij krijgt ook een herkansing na een overschrijding van meer dan 50km/h
Punt 2:
De gevraagde straffen zijn wel een beetje erg drastisch. De doodstraf mag van mij in bepaalde gevallen waarbij 100% waterdicht bewijs (DNA of een bekentenis bijv.) is geleverd.
[\moraalriddermodus]

In eerste instantie dacht ik 'gevangenisstraf kost ons (de belastingbetaler) veel geld' dus ouderwets afhakken van een vinger dan maar. Probleem is dat hij dan waarschijnlijk arbeidongeschikt wordt (iig gedeeltelijk) dus kost het ons alsnog geld.
Naar mijn mening is de beste oplossing een andere oude straf...
100 zweepslagen per diefstal })
en verder maar hopen dat ie niet van SM houdt :X
 
Het lijkt mij wel redelijk om de dief verplicht te laten werken, totdat alle schade is vergoed.
Dan leert hij tenminste gelijk wat werken voor de centen is. Dan heeft hij tenminste daarna niet meer de smoes dat hij niet weet wat werken is.

En voor de genoegdoening van de niet in geld uit te drukken geestelijke schade, zal de optie van liesssy best wel eens een optie kunnen zijn :P :+















En als die schop hard genoeg is komt er misschien ook geen erfelijk belast nalatenschap :X :X
 
[moraalriddermodes]
Punt 1:
Wie zegt dat hij het vaker heeft gedaan? jij krijgt ook een herkansing na een overschrijding van meer dan 50km/h
Ik snap niet dat er nog steeds appels met peren wordt vergeleken hier. Wat heeft dit met elkaar te maken?????
 
Hoe kan ik het nu waarderen, als ik nog steeds niet snap wat je nou precies bedoelt :?

Zal wel aan mij liggen. Maar wat smilie gebruik hier en daar in je posten zou het voor simpele zielen als mij wel wat makkelijker maken. :Y
_O- _O- HAHAHA

Omdat vara mensen meestal een goed niveau bezitten assertief zijn dacht ik niet direct aan de meest simpele ziel. O-)

Ik doelde ook wel eigenlijk waar jij op mikte ;) (dat is dus dubbelzinnig heh) maar het was wel mijn gevoel dat ik uitte maar helaas ben ook ik een van die laffe mensen die niet voor eigen rechter speelt (mag niet van mn vrouw). De reden dat er "ongelukjes" gebeuren met vuurwapens is nu wel duidelijk dacht ik :Y

Affijn.

Laten we het hopen dat er vanaf nu geen motoren meer worden gestolen.... B|
 
_O- _O- HAHAHA

Omdat vara mensen meestal een goed niveau bezitten assertief zijn dacht ik niet direct aan de meest simpele ziel. O-)

Vara slaat op Varadero, mijn toenmalige motorfiets en niet de omroep. :+ Dus mag ik wel simpel zijn. *O*

Oh, en hopen dat er geen motorfietsen meer worden gestolen :? Tja, je kunt altijd hopen natuurlijk. :)
 
In Belgie wordt zo iemand als hij bekend heeft gelijk vrijgelaten; omdat motordiefstal evenveel prioriteit heeft als fietsdiefstal wordt de zaak meteen geseponeerd; want het parket heeft teveel werk met de écht zware jongens nl. snelheidsduivels en foutparkeerders. De motor wordt ergens weggezet want men heeft geen tijd om eens te gaan zoeken wie de rechtmatige eigenaar is. Als je, zoals, ik geluk hebt komt het in een kroeg uit waar je motor de laatste vier maanden was; politiebureau in Brasschaat.

WHHWHWoeoeehahhahaha...dan is dat zelfs in Nederland beter geregelt als in Belgilonië.... _O- _O- _O-
 
Bij te hard rijden zijn begaan mensen niet zo'n daad om anderen bewust schade toe te brengen. Dat ze bewust de grens overgaan, ok...maar voor veel mensen heeft te hard rijden niet direct nadelige gevolgen voor anderen. Bij het stelen zorg je er bewust voor dat anderen direct schade oplopen.

Ik heb geleerd dat je met je p*ten van andermans spullen moet afblijven en lekker zelf voor je geld moet werken.

Van enige hypocrisie is dit forum uiteraard niet gespeend, ben ik met em eens, maar zo'n topic is toch ook goed voor de moraal van de motorrijder?

Tuurlijk zit er een groot punt in je redenering, maar bij een aanrijding waarbij 1 van de partijen 160+ rijdt kun je al snel dodelijke slachtoffers verwachten, bij een eenvoudige diefstal heb je slechts wat materiaal verlies.



Eigenlijk bven ik het er gewoon helemaal mee eens, maar een beetje discussie en relativeren van dingen ten opzichte van elkaar is ook best leuk, nietwaar ?? ;)
 
vuurwapenbezit wel of niet toestaan heeft niet zoveel met dit topic te maken maar wapenbezit is hoe dan ook slechts een opstapje in de geweldspiraal en zal nooit reden zijn voor minder geweld in een samenleving.
 
WHHWHWoeoeehahhahaha...dan is dat zelfs in Nederland beter geregelt als in Belgilonië.... _O- _O- _O-

Eigenlijk best wel zielig voor de Belgen, dat het daar nog slechter is geregeld als bij ons :X :X


Ik kan me je leedvermaak best wel voorstellen :+
 
Eigenlijk bven ik het er gewoon helemaal mee eens, maar een beetje discussie en relativeren van dingen ten opzichte van elkaar is ook best leuk, nietwaar ?? ;)

Hier ben ik het meer mee eens dan dat ik met :^ smiley kan zeggen. Zeker omdat het moeten missen van materiaal vele malen minder erg is dan het moeten missen van mensen die je lief zijn. Ook met het voor eigen rechter spelen heb ik zelf nogal wat moeite, omdat er dan buiten het algemeem maatschappelijk aanvaarde en geregelde getreden word. Wanneer we dit toe gaan staan dan zal juist agressie exessief toenemen, dit omdat de regels dan vervagen. Kijk nu zelf maar om je heen en je ziet dat er veel mensen zijn met geschillen waar de rechter moet ingrijpen omdat mensen er niet uitkomen. Zou dit niet zo geregeld zijn zoals dat nu het geval is zal het er op uidraaien dat de wet van de sterkste geld. Op dit moment is dat nog altijd de crimineel. Die hebben al wapens...

Wat vuurwapens betrefd is het nog altijd zo dat er meer mensen worden neergeschoten met illegaal wapentuig dan met geregistreerde wapens. Nee hoor laat mij maar schieten op een club vergezeld met eensgezinde sportschutters. Daarna gaan mijn wapens in de kluizen en de sleutels zijn zo weggeborgen dat er niemand zomaar bij kan. Mijn dochter zal nooit weten waar de sleutels liggen hoe slim ze ook is. mocht ze wel te weten komen waar de sleutels liggen dan zal ze nog veel slimmer moeten zijn wil ze in het sleutelkluisje komen want die is afgesloten met en vijf cijferige combinatie. De combinatie zit in mijn hoofd en ik heb nergens een briefje met de code. Er zijn ook geen reserve sleutels.

@vara vriend,

Varadero....sorry, dat zag ik inderdaad niet aankomen. waarschijnlijk ben je minder simpel dan je je voordoet. Maar wil je wel alles voorgekauwd zodat misverstanden uitgesloten kunnen worden.

Of je loopt te stoken })
 
@vara vriend,

Varadero....sorry, dat zag ik inderdaad niet aankomen. waarschijnlijk ben je minder simpel dan je je voordoet. Maar wil je wel alles voorgekauwd zodat misverstanden uitgesloten kunnen worden.

Of je loopt te stoken })

Ik hou inderdaad niet van onduidelijkheid. Dat is iets anders voorgekauwd willen hebben.

En simpel. Ach, als je heel goed nadenkt, kom je tot de conclusie, dat je niet heel veel wilt nadenken. Daar worden al teveel mensen ongelukkig door. :X
 
:Y Amerika is idd HET land waar ze goed weten om te gaan met dit soort dingen, vandaar dat daar ook weinig tot geen criminaliteit is. Het is een goed en vredelievend volk

Maar in dit geval is het in de VS inderdaad goed geregeld. Het heet niet voor niks "Grand Theft Auto" en is een halsmisdrijf. Afgeleid uit vroeger tijden waar paardendieven terstond werden opgeknoopt.
 
vuurwapenbezit wel of niet toestaan heeft niet zoveel met dit topic te maken maar wapenbezit is hoe dan ook slechts een opstapje in de geweldspiraal en zal nooit reden zijn voor minder geweld in een samenleving.

"An armed society is a polite society."

Ik vind er toch wel wat inzitten. Maar inderdaad, extreem off topic.
 
Terug
Bovenaan Onderaan