Gepakt

A33

MF'er
24 sep 2005
35
0
Ja ben dus jammer genoeg geklokt door een videosurveillance voertuig. Een 154 km/u waar je 80 km/u mocht. Een van de 3 verbalisanten vertelde me dat ik binnen 10 dagen een brief van de Officier van Justitie kon verwachten voor of een schikking, of een datum voor de zitting.

Krijg ik net een brief waarin bevestigd wordt welke persoon mijn rijbewijs heeft ingevorderd en staat er aan het einde dat ik een verzoek voor teruggave van het rijbewijs kan indienen. Maar dit is dus niet de brief van de Officier van Justitie, hij is van de verbalisant zelf. Is het verstandig om al een verzoek voor teruggave te sturen of is het beter om eerst te wachten op de brief van de Officier van Justitie?

Er zijn op dit forum vast wel mensen die iets soortgelijks hebben meegemaakt. Wat is jullie verhaal? Hoe zijn jullie zittingen verlopen? Wat voor boete kan ik verwachten en na hoelang zal ik mijn rijbewijs terugkrijgen (dit was de eerste keer ooit staande gehouden)? Wat voor gevolgen heeft dit voor mijn puntenrijbewijs (als ik er al een heb :? )?
 
Laatst bewerkt:
Ja ben dus jammer genoeg geklokt door een videosurveillance voertuig. Een 154 km/u waar je 80 km/u mocht. Een van de 3 verbalisanten vertelde me dat ik binnen 10 dagen een brief van de Officier van Justitie kon verwachten voor of een schikking, of een datum voor de zitting.

Krijg ik net een brief waarin bevestigd wordt welke persoon mijn rijbewijs heeft ingevorderd en staat er aan het einde dat ik een verzoek voor teruggave van het rijbewijs kan indienen. Maar dit is dus niet de brief van de Officier van Justitie, hij is van de verbalisant zelf. Is het versatndig om al een verzoek voor teruggave te sturen of is het beter om eerst te wachten op de brief van de Officier van Justitie?

Er zijn op dit forum vast wel mensen die iets soortgelijks hebben meegemaakt. Wat is jullie verhaal? Hoe zijn jullie zittingen verlopen? Wat voor boete kan ik verwachten en na hoelang zal ik mijn rijbewijs terugkrijgen (dit was de eerste keer ooit staande gehouden)? Wat voor gevolgen heeft dit voor mijn puntenrijbewijs (als ik er al een heb :? )?

Als het even meezit zit er een adres bij van het parket waar je rijbewijs heengestuurd is, de officier van justitie moet binnen maximaal 10 dagen beslissen of hij je rijbewijs tot aan de zitting wil houden of dat je hem iig tot die tijd weer terugkrijgt.

De officier is dus diegene aan wie je je verzoek tot teruggave moet richten.
Als dit de eerste keer is geweest zul je hem zeer waarschijnlijk idd weer direct terugkrijgen.



Topic verplaatst naar Algemene Motorpraat.


Gebruik ook even de fsucking search...er zijn al heeeel erg veel topic's hierover geweest.
 
Laatst bewerkt:
Dat wordt sparen. Op de zitting: Mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa. Stilzitten als je geschoren wordt.

Blijft wel &*# voor je. Sterkte met de afhandeling.
 
wat is nu 74 km te hard op een motor -O-

alsof je nu echt iemand anders dan jezelf in gevaar brengt.

succes iig
 
wat is nu 74 km te hard op een motor -O-

alsof je nu echt iemand anders dan jezelf in gevaar brengt.

succes iig

Hmm ik hoop dat bovenstaande reactie niet serieus bedoeld is of wellicht een cynische ondertoon heeft!

Als je 80 mag en na meetcorrectie 157 rijdt heb je toch zeker wel een snelheid van twee keer het toegestane maximum op je tellertje gehad (zoiets van 160 dus). Lijkt me dat je buiten jezelf daar ook anderen mee in gevaar brengt als er maar 80 gereden mag worden!
 
Hmm ik hoop dat bovenstaande reactie niet serieus bedoeld is of wellicht een cynische ondertoon heeft!

Als je 80 mag en na meetcorrectie 157 rijdt heb je toch zeker wel een snelheid van twee keer het toegestane maximum op je tellertje gehad (zoiets van 160 dus). Lijkt me dat je buiten jezelf daar ook anderen mee in gevaar brengt als er maar 80 gereden mag worden!

Mwoa kun je denk ik niet zo direct zeggen, ligt ook aan de omstandigheden. Tuurlijk word het iets linker met 160 ipv 80. Maar als het hier om een lange lege rechte polderweg gaat kan er imho weinig mis gaan..
 
Balen dat je gepakt bent, je mag helemaal niets meer in NL.
Volgende x je kentekenplaat thuislaten, dan kun je ook zonder Rijbewijs gaan rijden :Y

Sterkte met sparen en daarna weer lekker knallen!! *O*
 
Jammer dat je hem kwijt bent, maar dat is het risico.. succes met de afhandeling.
Zal wel weer een berg centjes gaan kosten.

En ja, als er een dubieuze wagen met dezelfde snelheid achter blijft hangen.. je lekker laten afzakken.. laat maar inhalen. Want op een ingenomen rijbewijs zit je niet te wachten. :N

 
wat is nu 74 km te hard op een motor -O-

alsof je nu echt iemand anders dan jezelf in gevaar brengt.

succes iig
Ik ben het eens dat ze niet zo streng hoeven te zijn omdat ik van mezelf vindt dat ik zelf wel kan inschatten wat wel en niet kan.
Naar mijn mening krijg je met minder strenge controle's juist minder ongelukken omdat de bestuureders meer op de weg letten dan op camera's maar dat is mijn visie.
Erg kort door de bocht vindt ik het wel om meteen te zeggen dat je niet iemand anders in gevaar brengt als je veel te hard rijdt want bij een misser wordt je motor een ongeleid projectiel en kan wel degelijk een ander in gevaar brengen.
 
:?


Maar ze mogen deze belachelijk hoge snelheidsovertredingen wel harder aan pakken wat mij betreft :Y

Hangt zoals al eerder gezegt helemaal van de situatie af. Heel veel wegen buiten de bebouwde kom zijn "80"wegen omdat ze buiten de bebouwde kom liggen, niet omdat harder gevaarlijk zou zijn. Kijk als er veel begroeing is, of sowieso veel verkeer, of onoverzichtelijke kruisingen of fietsers op de weg dan heb je gelijk.

Kijk ik hier bijvoorbeeld tussen Oss en Den Bosch op de polderwegen, dan zijn het wegen tussen eindeloze weilanden door, met weinig kruisingen, kilometers zicht. Is dan "80" gevaarlijk? Nee hoor met gezond verstand kan je best wat harder, ja zelfs 160 is op een motor (omdat je daar zo snel op zit) niet extreem hoor.

Binnen de bebouwde kom wordt het wat bedenkelijker en of 30km zones praten we al helemaal niet, daar doe je normaal.

Wie hard rijd en niet let op volgers die spiegelt niet en moet misschien sowieso even nadenken. Nooit je als een blind paard over de weg bewegen.
 
Hangt zoals al eerder gezegt helemaal van de situatie af. Heel veel wegen buiten de bebouwde kom zijn "80"wegen omdat ze buiten de bebouwde kom liggen, niet omdat harder gevaarlijk zou zijn. Kijk als er veel begroeing is, of sowieso veel verkeer, of onoverzichtelijke kruisingen of fietsers op de weg dan heb je gelijk.

Kijk ik hier bijvoorbeeld tussen Oss en Den Bosch op de polderwegen, dan zijn het wegen tussen eindeloze weilanden door, met weinig kruisingen, kilometers zicht. Is dan "80" gevaarlijk? Nee hoor met gezond verstand kan je best wat harder, ja zelfs 160 is op een motor (omdat je daar zo snel op zit) niet extreem hoor.

Binnen de bebouwde kom wordt het wat bedenkelijker en of 30km zones praten we al helemaal niet, daar doe je normaal.

Wie hard rijd en niet let op volgers die spiegelt niet en moet misschien sowieso even nadenken. Nooit je als een blind paard over de weg bewegen.




De wegbeheerder bepaalt de max snelheid dus tel uit je winst..
:^

Krijgen we dadelijk het zo dat iedereen voor zichzelf gaat beslissen waar, hoe en wanneer ie ergens het verantwoord vindt om gruwelijk TE hard te gaan rijden :?
 
Als je 160 door de polder rijdt, dan hoef je toch niet meer te spiegelen :?

Maar onder de noemer van veiligheid wordt de maximale snelheid van vele polderwegen naar beneden gehaald, eerst mocht je er 80, nu nog maar 60.
Eigenlijk was de 60 zone ingesteld voor als er belendende panden op de weg aansloten, nu zie je het overal komen...
Prachtig overzichtelijk wegen, vaak zonder kruisingen welke dan een max hebben van 60, da's gewoon om te zieken en geld te innen.

Als ik door Frankrijk rijd, dan klopt vaak mijn snelheid bij de omgeving, als ik in de stad rijd, dan is het 50, als het een doorgaande weg in de stad is dan 70 en in de polder 90 of 110.
Bij gevaarlijke situaties staan borden om je erop te attenderen en die kloppen dan ook. Als er 30 staat en je wilt er met 60 doorheen, dan heb je een probleem!
In Nederland staat er vaak een snelheid welke je met de een minimaal dubbele snelheid aan kunt, niet realistisch dus.

Ik zou wel willen dat het weer realistisch werd en pragmatisch aangepakt, dan kun je fors bekeuren bij gevaarlijke situaties en soepel zijn daar waar mogelijk....
 
Hangt zoals al eerder gezegt helemaal van de situatie af. Heel veel wegen buiten de bebouwde kom zijn "80"wegen omdat ze buiten de bebouwde kom liggen, niet omdat harder gevaarlijk zou zijn. Kijk als er veel begroeing is, of sowieso veel verkeer, of onoverzichtelijke kruisingen of fietsers op de weg dan heb je gelijk.

Kijk ik hier bijvoorbeeld tussen Oss en Den Bosch op de polderwegen, dan zijn het wegen tussen eindeloze weilanden door, met weinig kruisingen, kilometers zicht. Is dan "80" gevaarlijk? Nee hoor met gezond verstand kan je best wat harder, ja zelfs 160 is op een motor (omdat je daar zo snel op zit) niet extreem hoor.

Tja, je zou dan toch maar net die fietser/wandelaar/zitmaaier/paard met wagen/overstekend of loslopend vee/hertjes en dergelijke langzame verkeersdeelnemers over het hoofd zien.

Zoals je zegt, eindeloze weilanden. Maar dat wil niet zeggen dat ze niet bevolkt worden. En het is zwaar klote als jij net die pech hebt dat er een hertje uit de sloot opdoemt als je net lekker met 160 over die weg knalt.

FF voor de duidelijkheid: ik ben absoluut geen moraalridder. Rij zelf ook standaard tussen de 20 en 30 km te hard buiten de bebouwde kom (100-110 waar je 80 mag). Maar dubbele snelheden vind ik persoonlijk toch wel erg gortig worden en ik heb er totaal geen medelijden mee als je rbw dan wordt afgenomen. Van mij hoeven ze dan niet zo snel te zijn met het teruggeven. (@ TS: niet persoonlijk bedoeld, ik ken je immers niet) ;)

Aanvulling:

Té hard rijden moet je zelf weten, maar draag dan ook de consequenties als ze je pakken. TS is wat dat betreft wel reeël maar ik kan me wel storen aan mensen die dan op de politie gaan zitten grommen. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ghoh, dus je moet de wet wel een beetje kunnen overtreden, maar niet te veel :?
Jij bent net zo'n aso met 30km/u te hard als TS met ietsjes meer hoor!
Er zal vast ook wel iemand te vinden zijn wie 30km/u veel te hard vind en daarvoor je rijbewijs wilt innemen, zou mij ook niets kunnen uitmaken :N

Je bent dus wel een moraalridder.

En dat hertje kan ook al bij 80 km/u dodelijk zijn, of niet....
Zo kun je overal risico's strooien en bang zijn
 
Ghoh, dus je moet de wet wel een beetje kunnen overtreden, maar niet te veel :?
Jij bent net zo'n aso met 30km/u te hard als TS met ietsjes meer hoor!
Er zal vast ook wel iemand te vinden zijn wie 30km/u veel te hard vind en daarvoor je rijbewijs wilt innemen, zou mij ook niets kunnen uitmaken :N

Je bent dus wel een moraalridder.

En dat hertje kan ook al bij 80 km/u dodelijk zijn, of niet....
Zo kun je overal risico's strooien en bang zijn

Zie ff m'n aanvulling. ;)

En als ze mij pakken met 30 te hard, dan heb ik ook gewoon dikke vette pech en zal ik daarvoor op moeten draaien. Ik praat mezelf niet goed, want ook ikben regelmatig in overtreding

En dat hertje is met 80 misschien ook wel dodelijk, maar je hebt wel iets meer mogelijkheden om het te omzeilen/voorkomen.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan