Gezichtsbedekkende kleding regel doorgedraaid ?

Met een systeemhelm zie je er altijd al lullig uit, ook op de motor.
Bij aankoop van een helm van 600 euro krijg je een mooie helmzak erbij.
 
Dat is eindelijk een goéde reden.

En wanneer snapt men nou eindelijk dat je er met zo'n opgeklapte helm -niet zittend op de motor- gewoon écht voor lul loopt? Doe het voor je eigen waardigheid...
Hahahahaha het interesseert mij niet echt dat ik voor lul loop of wat andere mensen van mijn uiterlijk vinden al loop ik de hele dag met een clowns neus op hahaha
 
Met een systeemhelm zie je er altijd al lullig uit, ook op de motor.
Bij aankoop van een helm van 600 euro krijg je een mooie helmzak erbij.
Dat is jouw mening jij ziet niet aan mijn helm of het systeem is of niet. Ik rij ook niet rond met mijn helmzak. Beetje raar allemaal.
 
Veel moraalridders op het forum ik denk dat ik altijd al een beetje moeite heb gehad met onzinnige dingen en niet zomaar een volger ben ik ga stukje rijden en genieten van het lekkere weer groetjes
 
Veel moraalridders op het forum ik denk dat ik altijd al een beetje moeite heb gehad met onzinnige dingen en niet zomaar een volger ben ik ga stukje rijden en genieten van het lekkere weer groetjes
Uit gezeurd dus? Geniet van t mooie weer !!! En mijd de bouwmarkt :+
 
  • Leuk
Waarderingen: Ztje
Bij pompstations gewoon pinnen aan de pomp.. heb je ook al dat gezeik niet.
Verder alles online bestellen, en amper nog naar normale winkels gaan.. toch te duur.
 
Zo zie ik het dus ook. Het gaat om gezichtsbedekking. Er word met de landelijke wet zelfs integraalhelm benoemd.
dit heeft niks met de wet te maken want daar zijn bouwmarkten niet in benoemd. dit heeft te maken met huisregels van het bedrijf en die kunnen van alles omvatten zoals het verplicht dragen van veiligheidsschoenen of gehoorbescherming of geen toegang voor klanten in de werkplaats of het niet dragen van een helm. lang voordat er sprake was van die wet was het bij vele pompstations al verboden een helm te dragen vanwege overvallen en de angst die zo'n helm kan oproepen bij het personeel. en er is maar 1 manier om zo'n bedrijf op andere gedachten te brengen en dat is wat je van plan was te kopen laat je uit je handen vallen je loopt naar buiten en rijd naar een winkel waar je wel welkom bent.
 
Ik loop altijd tankstations binnen met mijn (opengeklapte) systeemhelm, nooit problemen mee gehad. Ook hier de Albert Heijn hou ik altijd mijn helm op omdat ik mijn handen nodig heb voor de boodschappen & portemonnee enz. nog nooit over aangesproken. Doen ze het wel zou ik hem gewoon af doen (na aangegeven te hebben hoe belachelijk ik het vind natuurlijk), maar de volgende keer stap ik gewoon weer met (opengeklapte) helm binnen. Als mijn gezicht zichtbaar is hebben ze wat mij betreft niets te zeuren.

Veel moraalridders op het forum ik denk dat ik altijd al een beetje moeite heb gehad met onzinnige dingen en niet zomaar een volger ben ik ga stukje rijden en genieten van het lekkere weer groetjes

Yup, ik vermoed nog altijd dat een groot deel van het forum bestaat uit verveelde automobilisten die hier alleen maar echte motorrijders lopen te trollen.
 
Dan kunnen ze de zonnebrillen ook wel gaan verbieden. Zonnebril = gezichtsbedekkend. Zeker die met spiegelglazen! Ik vind het nl vreselijk als ik met iemand aan het praten ben die een zonnebril op heeft.
 
die discussie gaat al jaren ook bij pompstations. mijn standpunt daarbij is als ik niet welkom ben zoals ik ben koop ik mijn spullen wel bij een ander. iedere winkel kan in zijn winkel zijn eigen regels bepalen en als ik mij bij die regels niet prettig voel koop ik er nooit meer wat.

Ik denk als je een keer een overval meegemaakt hebt door iemand die met een helm op niet goed herkenbaar was wel meer begrip voor de kassière krijgt...
 
Veel moraalridders op het forum ik denk dat ik altijd al een beetje moeite heb gehad met onzinnige dingen en niet zomaar een volger ben ik ga stukje rijden en genieten van het lekkere weer groetjes

Onzinnige dingen?
Je gaat een onzinnige discussie aan omdat de beste meneer de huisregels van zijn winkel aanhoudt.
Vervolgens ga je uithuilen op het forum waar je er achter komt dat de meeste mensen wel gewoon hun helm af doen.

Dus volgende keer gewoon een euro in je portemonnee laten zitten kan je een karretje meenemen
 
Waarom niet gewoon met je motor de gamma binnen rijden? Staat toch nergens in de wet dat dat verboden is?

Gelukkig hebben de meeste mensen wel een idee waarom dat ongewenst zou zijn. Ik vind het dan wel weer bijzonder dat er enkelen zijn die zich niet in een winkelier kunnen verplaatsen over waarom het dragen van een integraal helm of een systeemhelm die in 1 vloeiende handeling dicht geklapt kan worden ongewenst is, en vind het buitengewoon egocentrisch om op verzoek van een winkelier om hem af te doen een discussie aan te gaan met het wetboek in de hand. Iets met normen en waarden.
 
Onzinnige dingen?
Je gaat een onzinnige discussie aan omdat de beste meneer de huisregels van zijn winkel aanhoudt.
Vervolgens ga je uithuilen op het forum waar je er achter komt dat de meeste mensen wel gewoon hun helm af doen.

Dus volgende keer gewoon een euro in je portemonnee laten zitten kan je een karretje meenemen
De beste meneer houd geen rekening met zonnebrillen. Staat dat ook in de huisregels???
 
Dan kunnen ze de zonnebrillen ook wel gaan verbieden. Zonnebril = gezichtsbedekkend. Zeker die met spiegelglazen! Ik vind het nl vreselijk als ik met iemand aan het praten ben die een zonnebril op heeft.
Dat is ook een dilemma. Ik draag er soms één op sterkte, en dan leg ik dat uit bij de kassa, dat het niet uit onbeschoftheid is, dat ik hem op hou.
 
Waarom niet gewoon met je motor de gamma binnen rijden? Staat toch nergens in de wet dat dat verboden is?

Gelukkig hebben de meeste mensen wel een idee waarom dat ongewenst zou zijn. Ik vind het dan wel weer bijzonder dat er enkelen zijn die zich niet in een winkelier kunnen verplaatsen over waarom het dragen van een integraal helm of een systeemhelm die in 1 vloeiende handeling dicht geklapt kan worden ongewenst is, en vind het buitengewoon egocentrisch om op verzoek van een winkelier om hem af te doen een discussie aan te gaan met het wetboek in de hand. Iets met normen en waarden.
een verzoek vind ik iets anders dan een opdracht
 
Ik denk als je een keer een overval meegemaakt hebt door iemand die met een helm op niet goed herkenbaar was wel meer begrip voor de kassière krijgt...
die angst begrijp ik best maar als er niks bij de pomp staat en niks bij de deur en je netjes in de rij staat te wachten met je portemonnee in de hand om te betalen en dat ze dan bij de kassa gaan zeuren dat je daar geen opgeklapte systeemhelm op mag hebben is mijn begrip plotseling verdwenen. vraag je dan vriendelijk of ik de volgende keer zonder helm wil binnen komen is het tot daar aan toe maar ga je me proberen te dwingen eerst mijn hem af te zetten voor ik kan betalen dan kan je kiezen of je accepteert mijn geld voor de benzine die je niet meer terug krijgt of ik ga weg zonder te betalen. als je bedrijfsregels wilt hanteren prima maar maak ze wel duidelijk voordat ik binnen kom dan kan ik kiezen of ik mijn geld bij dat bedrijf ga uitgeven.
 
Waarom niet gewoon met je motor de gamma binnen rijden? Staat toch nergens in de wet dat dat verboden is?

Gelukkig hebben de meeste mensen wel een idee waarom dat ongewenst zou zijn. Ik vind het dan wel weer bijzonder dat er enkelen zijn die zich niet in een winkelier kunnen verplaatsen over waarom het dragen van een integraal helm of een systeemhelm die in 1 vloeiende handeling dicht geklapt kan worden ongewenst is, en vind het buitengewoon egocentrisch om op verzoek van een winkelier om hem af te doen een discussie aan te gaan met het wetboek in de hand. Iets met normen en waarden.

Lees je zelf wel wat je typt? Want dit snijdt echt geen hout.
In 1 vloeiende handeling dichtgeklapt, mon dieu wat een risico... Gelukkig maar voor alle ondernemers dat een bivakmuts uit je zak halen en over je hoofd trekken 2 vloeiende handelingen betreft _O-
 
een verzoek vind ik iets anders dan een opdracht

Is het ook, maar jij en ik hebben er niet bijgestaan, gezien je eerste post over het onderwerp heb je een mindere ervaring gehad ergens. Desondanks dat er een verschil zit tussen een verzoek en een opdracht zou in beide gevallen gewoon gehoor moeten geven om hem af te doen als goed fatsoen, je bent nog altijd te gast in een winkel. Als houding en gedrag aanleiding geven om een opdracht te geven in plaats van het te verzoeken zal daar hoogstwaarschijnlijk een aanleiding voor zijn.
 
Ik loop altijd tankstations binnen met mijn (opengeklapte) systeemhelm, nooit problemen mee gehad. Ook hier de Albert Heijn hou ik altijd mijn helm op omdat ik mijn handen nodig heb voor de boodschappen & portemonnee enz. nog nooit over aangesproken. Doen ze het wel zou ik hem gewoon af doen (na aangegeven te hebben hoe belachelijk ik het vind natuurlijk), maar de volgende keer stap ik gewoon weer met (opengeklapte) helm binnen. Als mijn gezicht zichtbaar is hebben ze wat mij betreft niets te zeuren.



Yup, ik vermoed nog altijd dat een groot deel van het forum bestaat uit verveelde automobilisten die hier alleen maar echte motorrijders lopen te trollen.
idd , ik verveel me erg in t koekblik ,daarom rijd ik ook motor ,en t maakt mij niet uit om die dop ff af te zetten ,ik vind t fatsoenlijk . wat kost dat nu aan tijd ?
 
Lees je zelf wel wat je typt? Want dit snijdt echt geen hout.
In 1 vloeiende handeling dichtgeklapt, mon dieu wat een risico... Gelukkig maar voor alle ondernemers dat een bivakmuts uit je zak halen en over je hoofd trekken 2 vloeiende handelingen betreft _O-

Dank voor de bevestiging van mijn punt. 0 inlevingsvermogen.

Vraagje, als je bij de kassa staat, ben je er dan ook zo eentje die op zijn mobiel staat te turen terwijl je aan het afrekenen bent?
 
Terug
Bovenaan Onderaan