Gezocht....MF-er met nickname PULSE

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er is een vardachte en er is een deel van de samenleveing, nl de benadeelde.
Zit ons (straf)rechtssysteem dan zo krom in elkaar?

Met die redenatie zou er nooit een zaak civiel zijn :P





Oplichting komt het meest in de buurt, maar past naar mijn idee niet strak genoeg en zal niet waterdicht te bewijzen zijn.


Het leuke is dat in veel reply's termen als "poging doodslag" en "oplichting" gebruikt worden terwijl de poster zelf uberhaupt niet weet wat er eigenlijk mee bedoeldt word. Om 1 zo'n simpele uitdrukking een beetje samenhangend uit te leggen
heb je echt wel 10 a-4tjes nodig. Maar dan nog lukt je dat pas na een behoorlijke uitleg over de beginselen van strafrecht en dan ben je een boekwerkje verder.
 
Beste posters...even voor wat betreft het uitmaken voor oplichter. Ik heb deze worden niet in mijn mond gehad, maar Pulse heeft alles zo'n beetje tegen zich op grond van de argumenten die ik noemde.

Inmiddels had ik hem aan de lijn en kan niet anders zeggen dat ik gewoon een normaal gesprek met hem heb gehad en er geen onvertogen woord is gevallen. Ik zag hierboven al een reply van een team- en tevens studiegenoot van hem. Wat hij schrijft vertelde Pulse mij ook. Neemt niet weg dat ik er nog steeds niet zeker van ben dat ie er niet vanaf wist en ik heb hem daar ook zeker telefonisch mee geconfronteerd.
Pulse stelt de motor te heben gekocht bij een dealer in de buurt. De bonnen e.d. had ie nog. Hij gaf aan te sleutelen en elektra en niets van de mechaniek te weten. Waarop ik hem vroeg hoe het dan zat met de vervangen ketting en tandwielen en de vervangen spanner. Voor het vervangen van de spanner heeft ie alleen de tank hoeven lichten en de boel moet monteren. Zegt mij weinig want ik ben geen monteur. Wie het weet zegt het maar. Het is mij wel bekend dat de kettingspanner bij dit type gaat ratelen en dus moet worden vervangen en dat deed Pulse zelf. Ik zei hem dat het op mij erg ongeloofwaardig overkwam dat ie niets heeft kunnen waarnemen terwijl ie toch wel degelijk een keer kuipdelen heeft moeten demonteren. Hij ging hier niet echt op in, maar ontkende het wel. Voor wat betreft de nieuwe bandenset gaf hij aan dat hij dit ook had laten doen, maar kennelijk werd toen niet door die reparateur opgemerkt dat er iets niet klopt. Dan zijn zijn ze bij van Wijk kennelijk verdomde oplettend, want de man die mij hielp ( Nico ) liet mij zo een aantal zaken zien zonder dat er iets was gedemonteerd.

Kennelijk wist hij wel van de diefstalschade af lees ik nu. Hier confronteerde ik hem al snel na de aankoop mee, omdat de tankdop niet goed sloot en het contactslot slecht liep. Hij repte hier toen met geen woord over maar verwees mij naar zijn dealer.

Nogmaals ik heb een goed gesprek met hem gehad waarin hij mij meerdere malen probeerde door te verwijzen naar zijn dealer. Ik heb hem duidelijk gemaakt dat de dealer en ik niets met elkaar te maken hebben. Hij heeft er een wrak gekocht en dit vervolgens aan mij doorverkocht. Als ik zijn posthystorie hier lees kan ik niet anders concluderen dan dat hij wist wat ie verkocht. Wellicht heeft ie eens door één van zijn teamleden laten sleutelen en die zullen hem best iets hebben verteld, of zou je als arme student ( volgens profiel is hij student ) je motor naar een dealer brengen om daar alles tegen werkplaatstarief te laten doen
:?

Na het weekend bespreek ik de zaak met een jurist en kom er bij hem op terug, al denk ik dat ik hem nu al correct hebt voorgelicht. Hij heeft de bonnen nog dus wat mij betreft kan ie de motor terugkrijgen, ik mijn geld terug ( geheel of gedeeltelijk ) en hij mag verhaal halen bij de dealer.

Dus...........maar zien hoe hij zich na het weekend opstelt. Ik overviel hem nu namelijk, want hij stond zo'n beetje met zijn jas aan om weg te gaan.

Jullie horen dus nog zeker van mij.

Nou dat van die diefstal wist hij idd, al voor de aankoop, daar was de prijs ook naar. En het was idd iets met de tankdop en contactslot. Was dacht ik nog iemand van ons team mee wezen kijken in Eindhoven..
Heb hem wel een keer aan dat ding zien sleutelen in de teamruimte, maar had toen alleen de tank eraf, dus dat zou kunnen kloppen.

Van die bandjes weet ik dat ie Pilot Powers in nijmegen bij Lamers heeft om laten leggen, weet niet of ie dat gedaan heeft, maar dat was z'n plan, hij zou alleen met de velgen komen...

Je hebt geluk dat ie nog opnam, bij ons nam die niks meer op, ook niet met nummer onderdrukt, beantwoorde z'n mail niet meer, had altijd wel een smoesje, dus in dat opzicht is ie niet te vertrouwen. Hoop voor je dat je na het weekend nog contact met hem kan krijgen.

Ow ja, naar mijn weten heeft ie nooit sleutelwerk laten verrichten door een dealer. Maar ja ik weet ook niet alles :+

Suc6 ermee.

Grtz, Bart
 
Mischien zie ik het wel helemaal verkeerd, maar de gsxr word gekocht door de huidige eigenaar in juni 2005.
Nu 11 maanden later blijkt dat de motor zo krom is als een hoer van 80.
niet lullig bedoelt, maar hoe wil je bewijzen dat je zelf niet een keer een schuiver gemaakt hebt.
Als ik een motor verkoop waarvan ik NIET weet dat hij niet goed is en na 11 maanden komt de eigenaar bij me aan de deur kloppen, ja dan kan je de pot op maar dan zou je helemaal niks terug krijgen.
Je hebt zelf verzuimd om de motor goed na te kijken, dan moet je niet na 11 maanden verhaal komen halen.
Dan had je de motor bij of direct na aankoop moeten laten nakijken door iemand met meer verstand ervan.
 
Mischien zie ik het wel helemaal verkeerd, maar de gsxr word gekocht door de huidige eigenaar in juni 2005.
Nu 11 maanden later blijkt dat de motor zo krom is als een hoer van 80.
niet lullig bedoelt, maar hoe wil je bewijzen dat je zelf niet een keer een schuiver gemaakt hebt.
Als ik een motor verkoop waarvan ik NIET weet dat hij niet goed is en na 11 maanden komt de eigenaar bij me aan de deur kloppen, ja dan kan je de pot op maar dan zou je helemaal niks terug krijgen.
Je hebt zelf verzuimd om de motor goed na te kijken, dan moet je niet na 11 maanden verhaal komen halen.
Dan had je de motor bij of direct na aankoop moeten laten nakijken door iemand met meer verstand ervan.


Duidelijke argumenten, niks tegen in te brengen.
 
Mischien zie ik het wel helemaal verkeerd, maar de gsxr word gekocht door de huidige eigenaar in juni 2005.
Nu 11 maanden later blijkt dat de motor zo krom is als een hoer van 80.
niet lullig bedoelt, maar hoe wil je bewijzen dat je zelf niet een keer een schuiver gemaakt hebt.
Als ik een motor verkoop waarvan ik NIET weet dat hij niet goed is en na 11 maanden komt de eigenaar bij me aan de deur kloppen, ja dan kan je de pot op maar dan zou je helemaal niks terug krijgen.
Je hebt zelf verzuimd om de motor goed na te kijken, dan moet je niet na 11 maanden verhaal komen halen.
Dan had je de motor bij of direct na aankoop moeten laten nakijken door iemand met meer verstand ervan.

De motor is niet krom als een hoer. De voorvork binnenpoten zijn krom als een hoer en zijn er op een dusdanig voordelige manier weer met kracht ingedraaid dat ze recht lijken. Klinkt niet echt logisch maar zo is het mij wel uitgelegd. De monteur heeft ze er nu ingezet zonder de boel te naaien en met geweld recht te forceren en het voorwiel past er niet eens meer in. Kennelijk kom je hiermee weg zonder dat dit in het stuurgedrag merkbaar is. Of het frame krom is moet nog blijken, maar dat lijkt mij stug omdat dat wel merkbaar zou moeten zijn. Het frame vertoont echt wel een deuk ter grote van een knikker, waar naderhand een boor in is gezet. Dit in de hoop om hem uit te kunnen trekken. Al is dit niet mogelijk met een aluminium frame.
Dat ik er na 11 maanden pas mee kom, is omdat ik niet veel rijd. Ik heb er denk ik maar 2 á 3 duizend kilometer mee gereden zonder problemen. Onderhoud was niet nodig, want de verkoper had de motor een beurtje gegeven ( olie/filtertje/nieuwe kettingset en de eerder genoemde spanner ). Nu na 11 maanden kom ik bij de reparateur i.v.m. een lekker voorvorkkeerring en wordt met een berg ellende geconfronteerd. Had ik dit kleine euvel ( keerring ) niet gehad dan had ik vrolijk doorgereden zonder iets te merken, of je had op enig moment een topic gelezen in de trend van helaas MF-er in stukken terug gevonden onder een vangrail door plotseling geknakte voorvork.

Kortom er bestond totaal geen aanleiding iets te vermoeden of om de motor te laten checken. Iedereen recht op zijn/haar mening, maar ik vind je een tikkie kort door de bocht gaan met je opvattingen. Voor wat betreft het NIET weten van de verkoper....dat trek ik nu juist in twijfel en de argumenten zijn te lezen vanaf bladzijde 1. Ik krijg het idee dat je niet het hele topic hebt gelezen. Wat overigens niet verplicht is, maar wel had geholpen bij een juiste beeldvorming ;)
 
Nou dat van die diefstal wist hij idd, al voor de aankoop, daar was de prijs ook naar. En het was idd iets met de tankdop en contactslot. Was dacht ik nog iemand van ons team mee wezen kijken in Eindhoven..
Heb hem wel een keer aan dat ding zien sleutelen in de teamruimte, maar had toen alleen de tank eraf, dus dat zou kunnen kloppen.

Van die bandjes weet ik dat ie Pilot Powers in nijmegen bij Lamers heeft om laten leggen, weet niet of ie dat gedaan heeft, maar dat was z'n plan, hij zou alleen met de velgen komen...

Je hebt geluk dat ie nog opnam, bij ons nam die niks meer op, ook niet met nummer onderdrukt, beantwoorde z'n mail niet meer, had altijd wel een smoesje, dus in dat opzicht is ie niet te vertrouwen. Hoop voor je dat je na het weekend nog contact met hem kan krijgen.

Ow ja, naar mijn weten heeft ie nooit sleutelwerk laten verrichten door een dealer. Maar ja ik weet ook niet alles :+

Suc6 ermee.

Grtz, Bart

Je antwoord maakt mij er niet geruster op :X
 
Ik heb het topic wel helemaal doorgelezen, en je hebt het erover dat de vorkpoten niet goed en krom zijn.
Het frame heeft een deuk dus een opdonder gehad.
Je krijgt hem niet eens terug van je dealer en je hebt het zelf over total los gehad.
Wil je dan nog zeggen dathij niet zo krom is als een hoer???
En ik vind het zelf niet kort door de bocht, je bent 11 maanden in het bezit geweest van de motor en dan nu kom je ermee bij de verkoper.
Sorry dat ik het zeg, maar dan moet je een motor kopen bij een dealer waar 12 maanden garantie op zit.
Je weet gewoon dat als je particulier koopt dat je een motor goed moet na kijken.
Kan je dat niet zelf(wat geen schande is) moet je een kennis meenemen die het wel kan of iemand zoals van de lent inhuren.
 
Ik heb het topic wel helemaal doorgelezen, en je hebt het erover dat de vorkpoten niet goed en krom zijn.
Het frame heeft een deuk dus een opdonder gehad.
Je krijgt hem niet eens terug van je dealer en je hebt het zelf over total los gehad.
Wil je dan nog zeggen dathij niet zo krom is als een hoer???
En ik vind het zelf niet kort door de bocht, je bent 11 maanden in het bezit geweest van de motor en dan nu kom je ermee bij de verkoper.
Sorry dat ik het zeg, maar dan moet je een motor kopen bij een dealer waar 12 maanden garantie op zit.
Je weet gewoon dat als je particulier koopt dat je een motor goed moet na kijken.
Kan je dat niet zelf(wat geen schande is) moet je een kennis meenemen die het wel kan of iemand zoals van de lent inhuren.

Koper heeft onderzoeksplicht.
Verkoper heeft de plicht het mede te delen.

Ze zitten dus allebei fout.

Ik ben er ook niet van overtuigd dat er na 11 maanden nog veel te doen is.

Wens je wel veel succes.
(En vind het stiekem een van de mooiste motoren ooit!)
 
behoorlijk klote voor je

maar ik ben het met rubbere robie eens dat je 11 maanden na aankoop er pas achterkomt dat er een hoop mis is met je fiets (beetje laat)
ook al rij je er weinig mee een schuiver is in 200 meter gedaan, dus verkoper zal nooit toegeven dat er iets mis mee was (gezien hoe het hersteld is)bij de verkoop.
hij zal waarschijnlijk zeggen dat je het zelf veroorzaakt hebt.

iig sterkte
 
Nogmaals het viel niet te merken. Er was veel aan de motor gedaan zei ie en de val schade was zichtbaar en hij vertelde mij dat ie een schuifschadetje had gehad. Echt waar...zal ik de kappen er anders afhalen dan kun je zien dat ie verder goed is. Ontkennen is nu onmogelijk en dat deed hij tot op heden ook niet. Ook niet toen ik hem belde. Hij zegt alleen niet af te weten van de kromme vork. De deuk ontkent ie ook niet. Ik ben de motor met mijn zwager gaan halen en we hebben samen een tijdje met hem staan praten en tijdens het gesprek vertelde ie de dingen die nu zijn gepost door mij. Nu lees ik dus dat de diefstalschade hem bekend was en de schuifschade gaf ie zelf toe en zei dat het slechts het rechter kuipdeeltje was.

Gelukkig zullen de laatste reply-ers dit nooit meemaken omdat ze genoeg verstand van motoren hebben of altijd een deskundige meenemen.

Maar goed ik val in herhaling. Wat ik kan zeggen heb ik gezegd en de mensen moeten hun mening maar vormen. In mijn voor- of nadeel....... Mijn onderzoeksplicht vond ik voldoende door een goed gesprek en een proefrit. Kennelijk was dit het niet. Aan zijn mededelingsplicht voldeet ie niet. Een echte check plus voor de zekerheid frame laten meten e.d.kost al snel een paar 100. Lijkt mij stug dat er IEMAND is die dat doet :?
 
Sorry, ik zeg t zelden, maar dit me te ingewikkeld om 1,2,3 uit te leggen.
Sommige dingen zijn niet samen te vatten.
De uitleg leunt van het ene op het ander onderwerp.
Belangrijkste: de verwachting die gewekt is is bij je oma minder nagekomen en iig makkelijker bewijsbaar.

En dan nog....ook rechters die erg ver gestudeerd hebben zijn het soms niet met elkaar eens. Het is slechts mijn mening, misschien heeft een ander een andere mening, maar ik denk dat mn de praktisch ingestelde redelijk mijn denkrichting zullen volgen.

Heb jij weer gelijk in : volgens mijn verhaaltje zou idd geen enkele zaak meer civiel zijn. :+

Overigens wel grappig, "iedereen hoort de wet te kennen", maar als het erop aan komt weten kennelijk zelfs de meesters (en duurder) in de rechten het vaak ook niet meer! ;)
 
De motor is niet krom als een hoer. De voorvork binnenpoten zijn krom als een hoer en zijn er op een dusdanig voordelige manier weer met kracht ingedraaid dat ze recht lijken. Klinkt niet echt logisch maar zo is het mij wel uitgelegd. De monteur heeft ze er nu ingezet zonder de boel te naaien en met geweld recht te forceren en het voorwiel past er niet eens meer in. Kennelijk kom je hiermee weg zonder dat dit in het stuurgedrag merkbaar is. Of het frame krom is moet nog blijken, maar dat lijkt mij stug omdat dat wel merkbaar zou moeten zijn. Het frame vertoont echt wel een deuk ter grote van een knikker, waar naderhand een boor in is gezet. Dit in de hoop om hem uit te kunnen trekken. Al is dit niet mogelijk met een aluminium frame.

Nou, dan lijkt het mij simpel zat: vergeet het hele gedoe rondom de verkoper, want dat gaat je de beste jaren van je leven kosten en dat is het niet waard. Zet er voor 100 euro twee nieuwe andere pootjes in en rijden met dat ding.

Ik ken nl. iemand die 3 jaar heeft lopen procederen tegen een fietser die tegen zijn auto was gereden (of was het nou andersom). Hij was er op een goed moment dag en nacht mee bezig, terwijl het eigenlijk een principe zaak geworden was omdat de schade nihil was. Zonde van de inspanning, emoties, verloren gegane contacten en volkomen onnodig.

En ja, het is mij ook gebeurd: eerste motor gekocht, na 3 maanden keerring lek, terug naar verkoper, die heeft nieuwe keering ingezet, na 3 maanden weer lek, geen contact meer met verkoper opgenomen maar naar Safe gegaan, binnenpoot bleek krom (daarom keerring steeds lek) met een deuk precies onder de onderste balhoofdplaat weggestopt. Via marktplaats 2 complete nieuwe andere poten gescoord, leuk contact aan overgehouden en geen lekke keerringen meer.
 
Nou, dan lijkt het mij simpel zat: vergeet het hele gedoe rondom de verkoper, want dat gaat je de beste jaren van je leven kosten en dat is het niet waard. Zet er voor 100 euro twee nieuwe andere pootjes in en rijden met dat ding.

Ik ken nl. iemand die 3 jaar heeft lopen procederen tegen een fietser die tegen zijn auto was gereden (of was het nou andersom). Hij was er op een goed moment dag en nacht mee bezig, terwijl het eigenlijk een principe zaak geworden was omdat de schade nihil was. Zonde van de inspanning, emoties, verloren gegane contacten en volkomen onnodig.

En ja, het is mij ook gebeurd: eerste motor gekocht, na 3 maanden keerring lek, terug naar verkoper, die heeft nieuwe keering ingezet, na 3 maanden weer lek, geen contact meer met verkoper opgenomen maar naar Safe gegaan, binnenpoot bleek krom (daarom keerring steeds lek) met een deuk precies onder de onderste balhoofdplaat weggestopt. Via marktplaats 2 complete nieuwe andere poten gescoord, leuk contact aan overgehouden en geen lekke keerringen meer.

Is een idee, maar het hangt er vanaf in hoeverre het nog verantwoord is om ermee door te rijden, met nieuwe binnenpoten. Die poten dat is op te lossen, maar als ik dan inderdaad op een motor rijdt waarvan het frame zou kunnen scheuren???? Ik ga nog richting van Wijk om dat laatste zeker te weten en aan de hand daarvan zal ik moeten beslissen wat de beste weg is om te bewandelen.
Jouw voorbeeld is mij al door mijn kop gegaan. Heb al eerder een aantal jaren tegen de bierkaai gevochten in een kwestie rondom een huis dat ik kocht. Kwam binnen zeer korte tijd op een slooplijst.....geen kennis ervan bij verkopers etc.... Kortom....ik heb meestal mazzel met dit soort dingen.

Les....genoeg poen hebben en alleen nieuwe spullen kopen ;) ......Eerst maar een staatslot scoren dan :+
 
Niet iets perse voor dit verhaal maar even in het algemeen :

In nederland zoeken een hoop mensen naar een motor die ze eigenlijk niet kunnen betalen,of ze willen voor een cent op de eerste rij zitten.
En zeker als je er zelf niet zo heel veel verstand van heb.....
Zoek je gewoon de verkoper op die het hardst liegt,alleen dan heb je een in perfecte staat zijnde motor van het type wat je wil alleen voor de helft van de prijs
 
Niet iets perse voor dit verhaal maar even in het algemeen :

In nederland zoeken een hoop mensen naar een motor die ze eigenlijk niet kunnen betalen,of ze willen voor een cent op de eerste rij zitten.
En zeker als je er zelf niet zo heel veel verstand van heb.....
Zoek je gewoon de verkoper op die het hardst liegt,alleen dan heb je een in perfecte staat zijnde motor van het type wat je wil alleen voor de helft van de prijs

Ik wilde inderdaad motorrijden, maar zeker niet voor een duppie op de eerste rang. Dit wetende heb ik er ook mega te veel geld voor betaald. Voor een rug meer had ik een goeie gehad, maar dat is erg makkelijk achteraf. En ...... een motor kopen is helaas ook een stukje emotie en dat is listig.
 
Gelukkig zullen de laatste reply-ers dit nooit meemaken omdat ze genoeg verstand van motoren hebben of altijd een deskundige meenemen.
Kijk, je voelt je nu in het kruis gepakt omdat ik iets neerzet wat jij niet wilt horen/lezen.
Maar wat ik neerzet is helaas wel de harde realiteit.
Als jij het eventueel voor laat komen en de verkoper houd dan vol dat die schade er toen niet was, heb je denk ik geen poot om op te staan.
Je heb namelijk ook het woord van je zwager en die is niet neutraal en dat zal een rechter ook zien.
En ja, het klinkt lullig en het is echt niet zo dat ik je probeer te pesten ofzo.
Maar je moet gewoon realistisch zijn in wat je mogelijkheden zijn.
Dus scoor een paar nieuwe poten of complete voorvork, laat je frame richten zodat je zeker weet dat hij recht is en ga genieten van de zomer. :] :] :]
 
Ik wilde inderdaad motorrijden, maar zeker niet voor een duppie op de eerste rang. Dit wetende heb ik er ook mega te veel geld voor betaald. Voor een rug meer had ik een goeie gehad, maar dat is erg makkelijk achteraf. En ...... een motor kopen is helaas ook een stukje emotie en dat is listig.

Vooral die emotie dat doet et em,en de kans dat de mensen met ervaring leergeld hebben betaald is ook vrij groot
 
@ Soesoekie, lijkt me beter dat je dit topic laat sluiten. Alle gegevens van die jongen krijg je binnenkort van me toegemaild als je ff jou mailadres geeft.
 
Kijk, je voelt je nu in het kruis gepakt omdat ik iets neerzet wat jij niet wilt horen/lezen.
Maar wat ik neerzet is helaas wel de harde realiteit.
Als jij het eventueel voor laat komen en de verkoper houd dan vol dat die schade er toen niet was, heb je denk ik geen poot om op te staan.
Je heb namelijk ook het woord van je zwager en die is niet neutraal en dat zal een rechter ook zien.
En ja, het klinkt lullig en het is echt niet zo dat ik je probeer te pesten ofzo.
Maar je moet gewoon realistisch zijn in wat je mogelijkheden zijn.
Dus scoor een paar nieuwe poten of complete voorvork, laat je frame richten zodat je zeker weet dat hij recht is en ga genieten van de zomer. :] :] :]


Helemaal mee eens!

Ik denk dat het echt vet jammer is wat er gebeurd is.
Maar als ik jou was zou ik gewoon op zoek gaan naar een setje poten.
Ik kan ja daar wel bij helpen (zonder extra kosten), want vind dit wel extreem kut.


succes iig
 
Paul 17 ik heb inmiddels contact gehad en zijn gegevens heb ik ook. Laat dit topic maar een leertopic voor andere mensen zijn die van plan zijn iets te kopen. Het hoe of wat over Pulse is een kwestie van mijn inschatting. Het kan goed zijn dat hij genaaid is door Groenenen en het willens en wetens heeft doorgestoten aan mij. Ook kan het zijn dat ie er niet vanaf wist. Ik heb mij daar al over uitgelaten.

Maandag win ik juridisch advies in en zalmij beraden over het te volgen traject. Dit natuurlijk mede afhankelijk van de opstelling van Pulse.

Brakke Gaid onwijs bedankt voor je aanbod. Echter kom ik net terug van van Wijk Motoren en heb daar de schade begroting gezien. Onderaan staat.......niet meer geschikt zich in het verkeer te begeven. Vlak erboven staat een schadebedrag van € 4450,-. Het frame is welliswaar recht maar ter hoogte van de deuk is er sprake van vervorming en verkleuring. Er is zo'n grote kracht op gekomen, of op uitgeoefend dat het frame onbruikbaar en levensgevaarlijk is. Verder staan uiteraard de binnenpoten erbij, T-stuk en ga maar even door. Het gaat mij nu in ieder geval al over de € 100,- kosten aan arbeid, taxatie e.d. en dan moet ik nog kijken of er stallingskosten en dat soort zaken bijkomen. Dat er aan gekllot is was de soesoekie kenner er wel duidelijk. Toen ik Groene noemde kreeg hij overigens kippenvel......of zou dat gezonde concurentie zijn :9

Ik zit mij nu suf te piekeren wat te doen. Op het moment dat ik nu het wrak afstoot heb ik niets meer in handen en kan in geval van een expertise van de kant van Pulse niets meer worden bekeken. Kortom zwaar kut...geld weg...motor weg en een hoop rompslomp rijker.

Ik zal Pulse hier niet meer openlijk bekritiseren. Mijn mening is duidelijk. Wel wil ik jullie, als daar behoefte aan is, van de afloop/beslissing op de hoogte houden.

Iedereen in ieder geval bedankt voor het medeleven. Zowel positief, als positief kritisch zal ik maar zeggen. Sommige dingen hoor ik nu liever niet, maar weet dondersgoed dat waar er twee een overeenkomst sluiten er ook twee uit de doppen moeten kijken.

Mazzels........en voor degenen met motor.......... :] :] :] ....en nee ik ben niet jaloers :X ;)

De modjes moeten maar beslissen of dit topic wordt gesloten of niet. Voor mij niet noodzakelijk, maar dat is aan u heren/dames mods!
 
Zoals boven al gezegd wordt een setje poten scoren
Alleen zou ik het frame eerst ff naar nico bakker brengen,als die daar wat mee kan voor redelijke kosten gewoon de boel (danwel zelf) gaan repareren
 
Zoals boven al gezegd wordt een setje poten scoren
Alleen zou ik het frame eerst ff naar nico bakker brengen,als die daar wat mee kan voor redelijke kosten gewoon de boel (danwel zelf) gaan repareren

Dat is ie niet meer waard. Ik betaalde er € 3500,- + € 4450,- reparatie = een hele jonge mooie GSXR bouwjaar 03 zo'n beetje.
 
Het gaat mij nu in ieder geval al over de € 100,- kosten aan arbeid, taxatie e.d. en dan moet ik nog kijken of er stallingskosten en dat soort zaken bijkomen.

Knappe zaak die voor ca. € 100,- een degelijke taxatie uit kan voeren :X

Hoe weten ze bijvoorbeeld dat het frame nog recht is? Want voor dat bedrag hebben ze 'm echt niet op een meetbank gehad, zeker niet met die uurtarieven die ze bij HvW rekenen en echt matsers zijn het daarzo niet (bij mij komt eerder altijd de term "naaiers" boven als ik aan HvW denk) :X

Ga liever naar een echt gespecialiseerd bedrijf i.p.v. die dozenschuiver die jou liever een nieuwe tweedehands motor verkoopt en jouw motor voor een leuk prijsje opkoopt en weer oplapt en weer in de verkoop douwt of naar de handel doordouwt met een leuke winst...
 
Knappe zaak die voor ca. € 100,- een degelijke taxatie uit kan voeren :X

Hoe weten ze bijvoorbeeld dat het frame nog recht is? Want voor dat bedrag hebben ze 'm echt niet op een meetbank gehad, zeker niet met die uurtarieven die ze bij HvW rekenen en echt matsers zijn het daarzo niet (bij mij komt eerder altijd de term "naaiers" boven als ik aan HvW denk) :X

Ga liever naar een echt gespecialiseerd bedrijf i.p.v. die dozenschuiver die jou liever een nieuwe tweedehands motor verkoopt en jouw motor voor een leuk prijsje opkoopt en weer oplapt en weer in de verkoop douwt of naar de handel doordouwt met een leuke winst...

Heb je dit uit ervaring of???

Ik heb er nu 4 nieuwe motoren gekocht en onderhouden en de tweedehands motoren die ik heb gehad ook. Oké goedkoop kwa werkplaats is anders, maar wie is dat wel. Er is gekeken of de motor recht op de wielen staat en a.d.h.v. de deuk in het frame en de verkleuring werd geconcludeerd dat reparatie niet verantwoord was. Een tweedehands motor zal ie mij niet snel verkopen, want daarvoor liggen de prijzen bij dealers veeeeel te hoog.

Wat ik met het wrak doe weet ik nog niet. Ik heb inderdaad wel het idee als je zoiets via een dealer doet dat er altijd wel iets aan de strijkstok blijft hangen en dat nog los van het geld dat ze voor bemiddeling vragen.

Voor wat betreft de taxatiekosten. Dat is inderdaad matswerk. Ik werd van te voren gebeld wat de bedoeling was. Dus je wordt echt niet altijd genaaid. Ik heb er in ieder geval altijd goed zaken gedaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan