De strijd die je nu gaat proberen te winnen heb je al bij voorbaat verloren. Alle voorgaande betrokken partijen zullen zeggen van niks te weten en zullen je vragen om aan te tonen dat het a. niet naderhand gebeurd is (immers 11 maanden verder) en b. dat ze er dan vanaf zouden weten.
Neem je verlies, trek er lering uit, laat hem weer opknappen want ik geloof niet dat hij verloren is. Of verkoop hem aan iemand die er wel wat in ziet maar daar ga je veel op toeleggen. Steek dus liever je tijd, geld en energie in die fiets i.p.v. in procederen
SUCCES
Kijk, je voelt je nu in het kruis gepakt omdat ik iets neerzet wat jij niet wilt horen/lezen.
Maar wat ik neerzet is helaas wel de harde realiteit.
Als jij het eventueel voor laat komen en de verkoper houd dan vol dat die schade er toen niet was, heb je denk ik geen poot om op te staan.
Je heb namelijk ook het woord van je zwager en die is niet neutraal en dat zal een rechter ook zien.
En ja, het klinkt lullig en het is echt niet zo dat ik je probeer te pesten ofzo.
Maar je moet gewoon realistisch zijn in wat je mogelijkheden zijn.
Dus scoor een paar nieuwe poten of complete voorvork, laat je frame richten zodat je zeker weet dat hij recht is en ga genieten van de zomer.
( Die pulse zou jou kunnen aanklagen wegens smaad/ laster).
Volgens mij begrijp ji het begrip forum niet echt, als je naar mijn mening iets op een forum post dan vraag je om meningen van een ander, ander post je het niet(en zeker niet op motor-forum.)ts vroeg niet om al die goed bedoelde meningen.
Dat is o.a het nut van voegen in de zaak, dan mag je zelf voor de rechter ook je eis stellen qua schadeloosstelling...
Ik zeg hier nu opzettelijk even niet veel meer. Ik ga er geen spectakel van maken op het MF. Uiteraard laat ik het er niet bij zitten en de eerste schriftelijke bevestiging is zijn kant op, waarin ik hem voorstel te schikken en ik mijn aansprakelijkstelling aan zijn adres onderbouw. Ik ben bereid water bij de wijn te doen en het is nu aan hem. Voor wat betreft de tactiek e.d laat ik mij ook niet uit.
Voor wat betreft de taxatie. Morgen haal ik de motor op en mag bijna € 200,- voor het rapport betalen. Hoe goed of slecht het is weet ik niet, maar Pulse mag altijd contra-expertise laten verrichten. Dit is ook de reden dat ik de motor ophaal.
Tot zover de up-date.
Bedankt voor de reacties en de discussies en meningen van anderen zijn prima. Daar is het MF voor.
Ik weet niet of je het goed gelezen hebt maar het gaat hier om een particulier.Ik kocht ook een lekker brik,
na een week heb ik de verkoper opgebeld om te zeggen wat er allemaal mis mee was.
Zij respons was: ik heb net ook een andere motor gekocht waar een en ander mis mee is, shit happens....
Sta je dan....
Natuurlijk kun je de motor naar de ANWB brengen, maar ten eerste is het zo dat je daar een afspraak moet maken, dus dat moet dan net effe overeenkomen, daarnaast moet er ook nog een in de buurt zijn, en last but not least zijn er erg veel verkopers (zowel motor als auto) die aangeven dat je eerst moet betalen (want voertuig is goed) en dat je daarna vrij bent om 'm naar welke garage dan ook te brengen, mocht er dan iets naar voren komen dan word dat geregeld (Yeah right, ondertussen hebt ie mooi je centjes en die krijg je niet terug)
Het is altijd moeilijk met het aankopen van voertuigen, zelfs met een nieuwe ben je niet gegarandeert pech-vrij.
Ik heb er nu een bij een motorzaak gekocht en mijn oude daar ingeruild.
Ik heb nu iig 6 maanden garantie, maar ik weet dat dat ook niets zegt.
Soesoeki, Veel Succes!!
P.s. misschien een idee om een zwarte lijst te maken? om toekomstige kopers te kunnen behoeden?
Tis stil, kep het gelezen, was er wel ff mee bezig, maar het zet je wel aan het denken.
Kep gisteren mijn Ninja verkocht, was er mee onderuit gegaan, hij stond ook als opknapper op Marktplaats, de motor was geheel "kaal" en heb alles eerlijk verteld tegen de koper, nu kan ik toch ook niet een jurist in mijn nek krijgen??
Mvg Vonky