Goede motor voor beginners ?

zx6rninja

Rookie
21 sep 2005
7
0
Leiden
He MF-ers.

Ik had de volgende vraag :

Zodra ik me rijbewijs heb wil ik natuurlijk ook een motor maar...
Is de Kawasaki zx6r een beetje een goede beginners motor? Eigenlijk heb ik een lijstje gemaakt van drie motoren nu wilde ik graag van jullie weten met welke ik dan het beste zou kunnen beginnen. Hier komt tie !

1 Kawasaki Zx6r vanaf bj 98
2 Yamaha R6
3 Yamaha yzf 600 r thundercat

Nou ik hoor het wel !!! :] :} :]
 
Als je een jonge hond bent die houdt van idioot veel gasgeven, zo hard mogelijk door de bocht, en alles moet zo snel snel snel mogelijk...... dan zou ik niet op dat soort motoren beginnen :) Ben je gewoon een rustige gast die echt wel weet waar hij mee bezig is, ga vooral je gang :)
 
proefrijden, kom je er vanzelf achter. :Y qua zithouding denk ik meer aan de thundercat, aangezien die niet zo supersportief is. vind dat wel erg leuke en mooie fietsen. :) kan ook wel goed gebruikt worden voor woon-werk en om lekker te scheuren. maar ja, dat kan je eigenlijk met iedere motor. hangt meer van jouw "kunsten" af.
 
hangt ervanaf wat je ermee wilt doen... Zou niet meteen teveel vermogen nemen. Thundercat is wel een mooie startersfiets..

Heb je schijt aan vermogen, dan zou ik een ZX10R of een GSXR-1000 of een R1 nemen :X
 
Nou ja dat jonge hond dat klopt wel ben 24. Maar rij al een aantal jaren auto en weet dus ook hoe kwetsbaar je bent op een motor. Tuurlijk houd ik wel van gasgeven wie niet? Maar dan wel verantwoord. De thundercat is zeker een mooie fiets maar voor de looks zou ik toch liever gaan voor de zx6r of de r6. De snelheid is dan maar een bijzaak (denk ik) :W
 
Nee ik heb er nog nooit een aangereden. Ben het ook niet van plan. Ben vroeger op me MTX wel eens aangereden en werd daar niet vrolijk van.
 
qua zithouding denk ik meer aan de thundercat, vind dat wel erg leuke en mooie fiets. :) kan ook wel goed gebruikt worden voor woon-werk en om lekker te scheuren. maar ja, dat kan je eigenlijk met iedere motor. hangt meer van jouw "kunsten" af.

Ja ik weet het.
die fiets van mij is gewoon mooi O-)
Je hebt hem zelf gezien he ;)

@ TS

Heb zelf begin dit jaar een Thundercat aangeschaft nadat ik mn A-tje had gehaald.
T'is echt een heerlijke beginnersfiets.
Een sportief tourmodelletje zeg maar ;)
 
Gezien je naam heb je je keuze al gemaakt!! Ik en mijn vriendin zijn beide op een zx6r begonnen dit jaar een '04 en '99 bevalt erg goed als begin motor. Ik zou als ik jou was gaan proefrijden bij de dealer kan je het zelf aanvoelen. Succes.
 
Dit is zo'n topic waarbij je al beslist hebt waarmee jij begint.
Als je op een R6 begint is dat jouw beginnersmotor.

Goede beginnersmotoren zijn CB500, GS500, NTV650, Div600, ER5 etc.
 
Ja eigenlijk had ik de keuze al gemaakt maar door de kritiek die ik door motorrijders kreeg dat ik als beginner zx6r of R6 wilde gaan rijdenf heb ik maar een lijstje gemaakt. Voor wat het wordt qua motor is de stand nu 70 % voor de Kawa dus dat zal het waarschijnlijk wel worden maar ik dacht vragen staat vrij. :

:W :W :W

En mocht het toch een R6 worden wijzig ik me nickname wel
 
Ja eigenlijk had ik de keuze al gemaakt maar door de kritiek die ik door motorrijders kreeg dat ik als beginner zx6r of R6 wilde gaan rijdenf heb ik maar een lijstje gemaakt. Voor wat het wordt qua motor is de stand nu 70 % voor de Kawa dus dat zal het waarschijnlijk wel worden maar ik dacht vragen staat vrij. :

:W :W :W

Je gaat je goddelijke gang maar.
Ik heb zowel een R6 als een Thundercat gehad.
De thundercat is voor de openbareweg de betere motor.
 
Dit is zo'n topic waarbij je al beslist hebt waarmee jij begint.
Als je op een R6 begint is dat jouw beginnersmotor.

Goede beginnersmotoren zijn CB500, GS500, NTV650, Div600, ER5 etc.

Ik wilde dus eigenlijk alleen maar weten welke van deze 3 ik het beste mee kon beginnen. Had al een idee in me hoofd van welk soort motor het moest worden. De diversion en zo zijn best mooi maar niet mijn type motor zeg maar
 
Ik wilde dus eigenlijk alleen maar weten welke van deze 3 ik het beste mee kon beginnen. Had al een idee in me hoofd van welk soort motor het moest worden. De diversion en zo zijn best mooi maar niet mijn type motor zeg maar

De Thundercat is een aanrader. Laag brandstofverbruik, comfortable zit, soepele vermogens afgifte, sportief te bereiden. Opa BertV. :P
De R6 is echt de meer extreme uitvoering van de t-cat, ik heb ervaring met het oudere type. Makkelijk op 'n oor te leggen in de bochten, merkbaar veel meer vermogen, maar ook hoogtoeriger en je rust veel meer op je polsen.

Maar de t-cat is al zo snel dat je beter het hele begrip "beginnersmotor" kan laten vallen, daar ging het opa om.

Ik heb nog nooit kawa gereden, ja, een CSR305, dus daar kan ik niks over vertellen.
 
dat dacht ik toen ook _O-

Verteeeeel!! :+


Het is maar waar jij je prettig bij voelt. Er zijn hele volksstammen die nooit op een Ninja zouden gaan zitten (laat staan als 1e motor). Maar als jij je rechter pols, je brains en je impulsen onder controle kan houden, is er geen enkel probleem. Als je je comfortabel voelt op zo'n fiets .... have phun! Ga proefrijden!! Ben zelf net op een Fireblade begonnen en daar geniet ik elke dag van! Ja dat ding gaat ****** hard als je wilt. Maar met een ER5 kan ik ook op mn bek gaan! Zorg wel ff voor goeie kleding. Reed de eerste week met alleen mijn spijkerbroek aan mijn benen over de A4 maar das toch eigenlijk wel een beetje dom .... O-)
 
Mijn ex begon na het halen van zijn rijbewijs op een Zx6R en was er zeer tevreden over; goed handelbaar. Ik heb er na het halen van mijn rijbewijs ook wel eens op gereden en ik kon er ook goed mee overweg.

Gezien je nick denk ik toch dat deze motor je voorkeur heeft? Ik zou zeggen ga es proefrijden en je weet het, maar om mee te beginnen geen slecht keuze denk ik.

Ook een CBR is een fijne motor maar ik denk niet dat je voorkeur hier naar uitgaat ?

Verder heb ik ook proefgereden op een Thundercat: top vond ik die (alleen paste niet binnen mn budget)
En ook op een R6 en die vond ik toen nog iets te fel voor mij als beginner. Die viel dus af want daar voelde ik me niet prettig op.

En zei je nu dat snelheid bijzaak is??? Dat riep ik ook altijd toen ik mn rijbewijs nog niet had maar je gaat toch je grenzen verkennen, neem dat van mij aan..... En dat gaat beter op een motor die je goed kunt handelen. Maar goed; een hoop zit idd in je rechterhand..
 
Laatst bewerkt:
Een CBR600 is een prima fietsie om mee te beginnen. Maar past niet echt in het rijtje ZX6R en R6, de wat extremere fietjes. Maar is zeker net zo snel. Het is alleen wat je voorkeur is.. Een wat relaxtere houding, Thundercat - CBR600, of een wat sportievere houding (lees meer op de polsen rusten), ZX6R - R6.
 
en wat dacht je van een suzuki rf600?

ben zelf op een rf900 begonnen ,en ik rij geen deuk in een pakkie boter ,maar ik heb het wel naar me zin :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan